Strona internetowa – zacznijmy od podstaw!
Do naszej agencji bardzo często zgłaszają się klienci z myślą, że tworząc kampanie marketingowe, czy pozycjonując witrynę dostarczymy im ruch, który przełoży się na leady, bądź zakupy w sklepie internetowym. To prawda, jednak sam wartościowy ruch na stronie to nie wszystko. Przyciągnięcie klientów z grupy docelowej nie zagwarantuje nam sukcesu i zrealizowania celów biznesowych Dzieje się tak często za sprawą źle skonstruowanej witryny.
Budując dom, zacznij od fundamentów
Jak w przypadku budowy domu bez fundamentu nie wybudujesz reszty budynku, tak w tym przypadku to strona internetowa jest naszym fundamentem. Dlatego warto zadbać, aby została wykonana jak najlepiej i zgodnie z jej przeznaczeniem. Miejmy również na uwadze, że witryna będzie nam służyć co najmniej kilka lat, dlatego nie można na niej oszczędzać i należy postawić na panujące obecnie standardy.
Przede wszystkim cel!
Budując budynek robimy to z założeniem, że będzie służył do konkretnych rzeczy. Czy to będzie dom mieszkalny, biurowiec, tudzież warsztat. Tak samo ze stroną internetową w pierwszej kolejności musimy zastanowić się nad celem i przeznaczeniem.
Przykładowo w sklepie internetowym nastawieni będziemy na sprzedaż, a w przypadku firm szkoleniowych na pozyskanie leadów. Musimy się również zastanowić jak sprzedajemy naszą usługę czy produkt skuteczniej. Opisując całość krok po kroku wartościami, a może poprzez rozmowę i dobrych handlowców. Nie jest to oczywiste, jednak każdy z tych aspektów powinien wpływać na wygląd i użyteczność strony.
Szata graficzna
Tak, jest to ważny aspekt, jednak nie najważniejszy! Dlatego w pierwszej kolejności warto zastanowić się nad układem strony. Znając jej przeznaczenie bardzo dobrze wiemy gdzie powinny zostać osadzone poszczególne elementy witryny. Trzeba zastosować jak najkrótsza i najprostsza ścieżkę konwersji oraz zachęcać do jej wykonania dodając buttony i treści zawierające CTA. Przy okazji poczytajcie jak dobrze zaplanować CTA na swojej stronie.
Konwencja ponad kreatywność
Designerskie strony z kreatywnymi rozwiązaniami są miodem dla naszych oczu i zachwytem dla autorów i właścicieli. Jednak często udręką dla klientów chcących skorzystać z naszych usług, czy produktów.
Dobrym przykładem może być tutaj znany Australijski webdesigner Daniel Spatzek. Jego witrynę możemy znaleźć pod adresem https://www.danielspatzek.com. Hipotetycznie, znacie go bardzo dobrze, wiecie, że to właśnie on ma wykonać Waszą stronę.Wchodzicie na danielspatzek.com jako zdecydowani klienci i ile czasu zajmuje wam skontaktowanie się? Oczywiście to tylko przykład na który mogą sobie pozwolić firmy, które o leady czy o sprzedaż nie muszą się martwić.
Strona przygotowana, jest funkcjonalna, wygląda pięknie, co dalej?
Oczywiście następnym krokiem jest uzupełnienie witryny treścią. Wartości tekstowe, które dodajemy na witrynie powinny być proste i zrozumiałe, a także dawać odpowiedź na pytania, które może zadawać sobie internauta przeglądając stronę. Nie każdy ma lekkie pióro i łatwo przekonać się, że pisanie nie jest proste, zwłaszcza pisanie takie, które będzie w sobie zawierać elementy SEO i zachęcać do skorzystania z naszej firmy. Temat wydaje się błahy i prosty – napisanie kilku tekstów, jednak jest to temat rzeka, a kilka świetnych porad odnośnie tworzenia tekstów znajdziemy w tym artykule.
Czy wszystko mamy!?
Mamy świetnie przygotowany fundament do pozyskiwania klientów, należy jedynie zadbać o poprawne wdrożenie narzędzi na naszą witrynę. Pomimo dobrego przygotowania się do stworzenia strony internetowej to warto wdrożyć narzędzia monitorujące zachowanie użytkowników, które pomoże nam optymalizować niedociągnięcia, które są rzeczą naturalną i poprawiać współczynniki konwersji. Zacznijcie od Google Tag Managera, Google Analytics i HotJara.
Mamy świetnie przygotowaną stronę, to nie pozostaje nam nic innego jak rozpocząć działania marketingowe, aby pozyskać klientów! Wypełnij poniższy formularz i skontaktuj się z nami, a my chętnie przygotujemy dla Ciebie rozwiązanie, które pomoże Ci zarabiać!
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.