Content Marketing

Zainwestuj w content marketing
i osiągaj cele biznesowe za
pomocą eksperckich treści!

Content marketing to nowoczesny sposób na pozyskiwanie klientów w bardziej naturalny sposób, niż typową reklamą w internecie.

Warto wybrać marketing treści, ponieważ:

  • Firmy, które prowadzą działania content marketingowe notują więcej zapytań oraz wyższe zaangażowanie swoich klientów, co wspiera sprzedaż.
  • Pokażesz się swoim potencjalnym klientom (również w social media!) jako ekspert i pasjonat w swojej dziedzinie.
  • Dodatkowo zoptymalizowane pod SEO treści pozytywnie wpłyną na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google. Przekłada się to na większy ruch na witrynie!
  • To działania szyte na miarę zarówno dużych firm, jak i mniejszych biznesów.

Nasze usługi to:

  • Blog firmowy
  • Teksty na stronę www/landing page
  • Teksty do newsletterów
  • Opisy produktów

Wypełnij formularz, aby otrzymać propozycję content marketingową dopasowaną do Twoich potrzeb!


*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

Przekonaj się, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie.

Jesteśmy agencją, która oferuje profesjonalny marketing treści – od przygotowania strategii, przez wybór najskuteczniejszych form content marketingu, po realizację i weryfikację wyników.

Powierz działania content marketingowe 4PEOPLE. Działamy na rynku już od 2005 roku i wiemy, jak bardzo marketing internetowy zmienia swoje oblicze. Dlatego stawiamy na kreatywność i elastyczność w naszych działaniach – wszystko po to, aby Twój biznes osiągnął zamierzone cele biznesowe.

Czym jest content marketing?

Choć może to brzmieć dość zaskakująco, to content marketing nie jest sprzedażą w dosłownym znaczeniu tego słowa, mimo iż jednym z jego celów jest pozyskanie lojalnych klientów. Podstawą content marketingu są zoptymalizowane pod wyszukiwarkę treści, które w największym skrócie odpowiadają na potrzeby klientów. Zadaniem połączonych sił SEO i content marketingu jest tworzenie takich materiałów (tekstów, blogów, opisów, wideo), których zadaniem jest być tam, gdzie potencjalny klient może ich potrzebować. Content marketing nie próbuje więc kreować potrzeb, ale odpowiada na realne zapytania, w związku z czym jest bardziej bezpośredni, niż reklama kierowana „do wszystkich”.

Treści w ramach content marketingu są przede wszystkich eksperckie. Nie znaczy to, że nie mogą być zabawne czy podane w lekkiej formie. Eksperckość w tym wypadku oznacza wnikliwość, swoisty insight, dzięki któremu dajemy grupie docelowej tego, co trafia do niej najlepiej. Forma marketingu treści powinna być przede wszystkim dobrana do zdefiniowanej grupy odbiorców.

Dlaczego marketing treści?

Era krzykliwych reklam, które nas atakują zewsząd, wciąż trwa. Użytkownik jest już zmęczony nieustannymi komunikatami, które nakłaniają go do kupna danego produktu czy skorzystania z usługi. Dlatego potrzebne jest świeże podejście, które jest bardziej skoncentrowane na potrzebach użytkowników. Content marketing, szczególnie w tekstowym wydaniu, jest dla potencjalnych klientów wartościowy, a do tego realizuje cele biznesowe bez męczących reklam. Bardziej natomiast stara się przyciągnąć użytkownika atrakcyjnymi, użytecznymi treściami. To zupełnie inne podejście do pozyskiwania klientów. Najprościej mówiąc, celem marketingu treści jest rozwiązywanie problemów zamiast ich kreowanie.

Raz wypracowany efekt (np. widoczność strony poprzez bloga firmowego), choć rozłożony w czasie, będzie procentował w dłuższej perspektywie. Najlepsze teksty będą służyć użytkownikom przez wiele lat. Treści te można poddawać modyfikacjom lub wykorzystać do ponownej dystrybucji. W tym sensie możliwości marketingu treści są bardzo szerokie.

SEO
a content marketing

Tworzenie treści tylko dla samego publikowania tekstów nie jest skuteczną strategią content marketingową. Teksty nie są zawieszone w próżni. Poza kanałami dystrybucji (np. social media, newsletter) użytkownik musi do nich dotrzeć samodzielnie. Najczęściej robi to wyszukując konkretne frazy. Zadaniem content marketingu jest stworzenie atrakcyjnych tekstów, które będą nasycone słowami kluczowymi, co pomaga stronie Twojej firmy piąć się w górę na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Czym charakteryzuje się dobry content marketing?

Miks wiedzy i pasji to o właśnie idealny content marketing. Firma, która pokazuje, że zna się na rzeczy, a jednocześnie uwielbia swoją dziedzinę, ma zdecydowanie większą szansę pozyskać lojalnych klientów, którzy będą się z danym biznesem identyfikować. Nie da się jednak wypracować tego efektu bez uprzednio stworzonej strategii.

Jak wygląda strategia content marketingowa?

  1. 1 Podstawą stworzenia strategii jest wnikliwa ocena branży pod kątem treści, które w niej występują. Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie content marketingu w oderwaniu od kontekstu, w którym występuje. Pomoże to ocenić, jakie treści są potrzebne i dla użytkowników, i dla uzyskania przewagi nad konkurencją. Strategia content marketingowa powinna opierać się na liczbach – bez tego jest tylko pobożnym życzeniem i działaniem intuicyjnym.
  2. 2 W strategii nie może zabraknąć kamieni milowych, czyli takich punktów, w których spełnione są określone warunki, np. liczba odsłon witryny, wzmianek o marce, wzrost sprzedaży czy widoczności witryny. Pomaga nam to ocenić, czy nasze działania idą w dobrym kierunku, czy potrzebujemy zrewidować całą strategię.
  3. 3 Nieodzownym elementem strategii jest content plan. To dokument, w którym znajdują się wszystkie najważniejsze informacje na temat publikowanych treści, dzięki czemu możemy mierzyć postępy, monitorować terminowość i reagować na wszelkie zmiany potrzeby.

Content marketing tylko dla dużych graczy?

To mit. Marketing treści służy zarówno wielkim korporacjom, jak i firmom z sektora MŚP. Skala działań jest naturalnie inna, ale skuteczność bardzo porównywalna. Jeśli działasz w niszowej branży, to start z content marketingiem już dziś da Ci ogromną przewagę nad konkurencją!

Nasze artykuły

Znamy się na naszej pracy i lubimy dzielić się wiedzą. Przeczytaj nasze najnowsze artykuły dotyczące Content Marketingu:

więcej artykułów

Wypełnij formularz, aby otrzymać propozycję content marketingową dopasowaną do Twoich potrzeb!


*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!

Szukasz skutecznego marketingu internetowego?
Oferujemy bezpłatne konsultacje!

Dzięki nim dowiesz się:

Co wybrać? Google czy Facebook a może LinkedIn? Które z tych lub wielu innych narzędzi warto zastosować w przypadku twojej firmy.

Na jakie koszty musisz się przygotować i na jakie korzyści możesz liczyć.

Jak Twoja firma wypada na tle konkurencji i o jakie elementy warto zadbać na stronie internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację!

Katarzyna Rożek

Katarzyna Rożek

Account Manager