Jak założyć konto firmowe na LinkedIn?

0 napisany przez Patryk Kułagowski, 04 czerwca 2019

Rate this post LinkedIn jest utożsamiany z najpopularniejszym na świecie biznesowym portalem społecznościowym. Poza budowaniem swojej marki osobistej to także przestrzeń dedykowana promowaniu własnego biznesu. Jeśli założenie konta firmowego na LinkedIn stanowi dla Ciebie spore wyzwanie, to ten krótki poradnik pomoże Ci przełamać barierę wejścia. Bez obaw – to tylko kilka kroków, które przybliżą Cię do celu!

Strona firmowa na LinkedIn, czyli tzw. LinkedIn Page, to Twoje pierwsze źródło interakcji z użytkownikami tej platformy jako organizacja. To realne korzyści, rozumiane poprzez budowanie świadomości firmy, marki, uczelni, produktu czy usługi, ale również możliwości zatrudnienia i prowadzenia kampanii reklamowych.

Co powinieneś wiedzieć na starcie?

Nie od razu Rzym zbudowano! Podobnie jest ze stroną firmową. W pierwszej fazie warto zadbać o profesjonalnie uzupełniony profil osobisty na LinkedIn, a następnie rozpocząć tworzenie LinkedIn Page.

 – w celu stworzenia LinkedIn Page niezbędne jest posiadanie założonego konta osobistego na tej platformie, z prawdziwymi danymi osobowymi,
 – upewnij się, że masz uprawnienia do tworzenia strony w imieniu firmy, dla której chcesz stworzyć konto firmowe,
 – tworzenie strony firmowej na chwilę obecną dostępne jest jedynie z poziomu desktopu.

Utwórz stronę firmową na LinkedIn! Do dzieła!

Nasze działanie rozpoczynamy od kliknięcia w ikonę „PRODUKTY”, znajdującą się w prawym górnym rogu strony głównej LinkedIn. Następnie należy przescrollować do samego dołu i nacisnąć przycisk  „STWÓRZ STRONĘ FIRMOWĄ”.

utwórz stronę firmową LinkedIn

W dalszym etapie pojawi się okno z opcjami wyboru rodzaju strony, którą chcesz utworzyć. Do dyspozycji mamy:

 – małe firmy (mniej niż 200 pracowników),
 – średnie lub duże firmy (więcej niż 200 pracowników),
 – strona marki (tzw. Showcase Page, czyli podstrony powiązane z istniejącą stroną firmową),
 – instytucja edukacyjna (szkoła średnia, uniwersytet lub college).

stworzenie strony linkedin

Uzupełnij podstawowe informacje

W kolejnym kroku należy uzupełnić podstawowe informacje na temat swojej firmy, do których należą:

 – nazwa firmy (pole wymagane),
 – publiczny adres URL na LinkedIn (pole wymagane) – umożliwia użytkownikom i wyszukiwarkom skorzystanie z unikalnego adresu URL, aby znaleźć Twoją stronę. Powinien zawierać nazwę, akronim lub skrót, po którym użytkownicy będą mogli odnaleźć Twoją firmę. Uwaga – nie ma możliwości późniejszej edycji tego adresu!
 – witryna (pole niewymagane),
 – branża, wielkość oraz rodzaj firmy (pola wymagane) – wybór z listy rozwijanej,
 – logo (pole niewymagane) – rekomendowany rozmiar to 300 × 300 pikseli. Obsługiwane typy plików to JPG, JPEG i PNG ,
 – slogan (pole niewymagane).

Z prawej strony ekranu znajduje się podgląd górnej karty strony, którą zobaczą członkowie LinkedIn odwiedzający Twoją stronę.

Zaznacz pole wyboru,  w celu potwierdzenia prawa do działania i utworzenia strony w imieniu danej firmy lub uczelni. Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych informacji kliknij w przycisk  „UTWÓRZ STRONĘ”.

linkedin

Well done! Posiadasz już własną stronę firmową!

Po opublikowaniu strony będziesz mógł uzupełnić profil o dodatkowe opcje. Warto zadbać, by Twoje konto firmowe na LinkedIn było poprawnie uzupełnione w 100%. To profesjonalna wirtualna wizytówka Twojej firmy, która jest pierwszym punktem styku potencjalnego odbiorcy z nią, jej usługami czy pracownikami!

firmowa strona główna linkedin

Zadbaj o aspekt wizualny

Logo oraz zdjęcie główne to kluczowe elementy związane z identyfikacją firmy, to także świetna przestrzeń reklamowa, dlatego tak ważne jest, by te elementy były czytelne i spójne z Twoją strategią obecności w kanałach social media.

Dodaj zdjęcie główne o rekomendowanej wielkości 1536 x 768 pikseli oraz logo w formacie 300 x 300 pikseli.linkedin wizualnie

Sekcja nagłówka

W sekcji  „nagłówek”, poza możliwościami uzupełnienia profilu firmowego o logo oraz nazwę firmy, możesz stworzyć swój unikalny slogan, czyli krótki opis lub przyciągającą uwagę frazę o Twojej stronie.

linkedin informacje

W tym obszarze możesz również zdefiniować swój przycisk Call To Action, pozwalający zwiększyć liczbę działań biznesowych na stronie LinkedIn.

linkedin 2

Opisz swoją firmę

Nadszedł czas, by powiedzieć parę słów o swojej firmie! Pomimo ograniczenia w postaci 2000 znaków, nie idź na ilość, tylko na jakość. Zastanów się, które informację są kluczowe dla odbiorców Twojego biznesu, przedstaw korzyści, zdefiniuj swoją grupę docelową i dopasuj treść do ich potrzeb. To także bardzo istotna przestrzeń z punktu widzenia SEO. Kluczowe jest pierwsze 156 znaków, które pojawi się w wyszukiwarce Google jako podgląd strony firmowej.

opis firmy LinkedIn

Dodaj informacje o firmie

W kolejnym kroku należy zadbać o uzupełnienie wszystkich informacji ogólnych, takich jak:

 – witryna,
 – numer telefonu,
 – branża,
 – wielkość firmy,
 – rodzaj firmy,
 – rok założenia.

Dodatkowo warto określić specjalizacje (maksymalnie 20) swojej firmy, np. Social Media, Digital Marketing, SEO, itd.        

informacje o firmie LI

Dodaj swoją lokalizację lub zarządzaj listą lokalizacji firmy. Możesz również określić  siedzibę główną.

lokalizacja firmy LinkedIn

Hasztagi i polecane grupy

Na swoim koncie firmowym na LinkedIn możesz zdefiniować 3 hasztagi, powiązane z Twoja stroną. Jako właściciel konta firmowego możesz polubić, skomentować i ponownie udostępnić posty zawierające Twoje hasztagi.

hasztagi linkedin

W tej części masz możliwość dodania do 10 grup, które chcesz zaprezentować na swojej stronie. Mogą to być grupy, które stworzyłeś i zarządzasz, ale nie jest to warunek konieczny. Możesz dodać dowolne grupy wysokiej jakości, które są odpowiednie dla Twojej grupy docelowej na LinkedIn Page.

polecane grupy LinkedIn

Zarządzaj językami

Masz możliwość zarządzania nazwą, opisem oraz sloganem swojego konta firmowego w ponad 20 wersjach językowych.

języki LinkedIn

Dodaj administratorów strony

W tym miejscu możesz wybrać osoby o uprawnieniach administrowania LinkedIn Page. Kliknij w sekcję  „ZARZĄDZAJ” na koncie firmowym, a następnie „NARZĘDZIA ADMINISTRACYJNE”. Z tego poziomu możesz dowolnie zarządzać dostępami do strony firmowej. Uwaga – w celu nadania uprawnień administratora danemu użytkownikowi konieczne jest posiadanie go w swojej sieci kontaktów!

uzytkownicy LinkedIn

Widok z poziomu administratora lub członka

Po stworzeniu swojego konta firmowego na LinkedIn nie zapomnij sprawdzić sposobu jego wyświetlania dla innych użytkowników tej platformy. Opcja dostępna jest w łatwy sposób poprzez kliknięcie w przycisk „WYŚWIETL JAKO CZŁONEK” , znajdujący się w prawym górnym rogu strony. Możesz dowolnie zmieniać widok z poziomu administratora na członka i odwrotnie.

widok LinkedIn

Jeśli zamierzasz wprowadzić jakieś poprawki na koncie, wystarczy kliknąć button  „ZARZĄDZAJ” i wdrożyć niezbędne zmiany.

zarządzaj LinkedIn

Affiliated Page vs Showcase Page

Jeśli zastanawiasz się, jak podpiąć jeden profil firmowy na LinkedIn pod drugi, jest na to rozwiązanie o nazwie Affiliated Page. Powiązana strona firmowa LinkedIn może zostać połączona z inną stroną LinkedIn poprzez zespół wsparcia LinkedIn i reprezentuje powiązaną lub zależną organizację. Sekcja Affiliated Pages na LinkedIn Page będzie odzwierciedlać wszystkie powiązania.

strony afiliacyjne

Natomiast jeśli zależy Ci na zaprezentowaniu własnych usług, danej marki, projektu, czy lokalizacji jako niezależnego bytu powiązanego z główną stroną firmową na LinkedIn, możesz stworzyć stronę marki, tzw. Showcase Page. Dostępne jest powiązanie wyłącznie z jedną stroną nadrzędną oraz stworzenie do 10 stron marki w przypadku jednej firmy (potrzebę większej ilości kont należy zgłosić na Help Desk LinkedIn).

linkedin 3

Wtyczka obserwowania konta firmowego na LinkedIn

Istnieje możliwość zaimplementowania wtyczki pozwalającej użytkownikom w łatwy sposób obserwowanie twojej strony firmowej na LinkedIn. To szybki sposób na umieszczenie funkcjonalności LinkedIn na swojej witrynie.

Jeśli chcesz uzyskać więcej szczegółów podążaj za instrukcjami z linku:

https://docs.microsoft.com/en-us/linkedin/consumer/integrations/self-serve/plugins/follow-company-plugin

Dodatkowe płatne funkcje

Pomimo, że stworzenie LinkedIn Page jest bezpłatne, to istnieją dodatkowe opcje, które możesz wykupić, zwane stronami kariery (Carrer Pages). Pozwala to firmie m.in. na prezentację aktualnych ofert pracy, kultury organizacyjnej, czy kontakt z kandydatami na pracowników.

funkcje płatne linkedin

Podsumowanie

LinkedIn to biznesowa przestrzeń, w której nie może zabraknąć Ciebie oraz Twojej firmy. To szereg możliwości budowania świadomości marki oraz jej wiarygodności, nawiązywania wartościowych relacji z użytkownikami tej platformy, dzielenia się wiedzą ekspercką,  a także generowania potencjalnych leadów sprzedażowych.

Stworzenie konta firmowego na LinkedIn to dopiero jeden z kamieni milowych dotyczących obecności Twojej organizacji na tym kanale. W dalszych krokach kluczowe jest stworzenie spójnej strategii komunikacji na LinkedIn Page, zaangażowanie Twoich pracowników do wsparcia organicznego Twoich działań na koncie firmowym, a także działania reklamowe LinkedIn Ads.

Dalej zastanawiasz się, czy to odpowiednie miejsce dla Twojej firmy? Skontaktuj się z nami, a przekonamy Cię, że obecność na tej platformie to niezbędny element Twojej strategii marketingowej!  

Rate this post

O autorze:

Patryk Kułagowski

W 4People zajmuje się mediami społecznościowymi - od Facebooka, przez Instagram, aż po LinkedIn. Specjalizuje się w komunikacji biznesowej i kampaniach reklamowych w sektorze B2B. Skutecznie prowadzi kampanie dla klientów z różnych branż - chemicznej, agro, prawniczej czy budowlanej. Podróżnik o duszy rockmana, który przelewa swoje pasje w efektywne działania. Pasjonat branży muzycznej oraz eventowej, organizujący spotkania lokalnej społeczności o nazwie LinkedIn Local w Rybniku.

Komentarze