Jak założyć konto firmowe na LinkedIn i wykorzystać jego najważniejsze funkcjonalności?

0 napisany przez Patryk Kułagowski, 08 marca 2022

LinkedIn to Twój bilet wstępu do największej na świecie społeczności profesjonalistów! Na jednej scenie znajdzie się miejsce zarówno dla marki osobistej, jak i firmy, którą reprezentujesz. Najwyższy czas złapać w ręce odpowiedni mikrofon do komunikacji z Twoją grupą docelową!

Jak założyć konto firmowe na Linkedin i wykorzystac jego najważniejsze funkcjonalności

Aż 57 mln marek z całego świata, w tym ponad 200 tys. z Polski, posiada już stronę firmową na tej platformie. Jeśli mimo tego dalej zastanawiasz się, czy przyjąć bezpłatną wejściówkę od LinkedIn do założenia konta firmowego lub pomimo jego posiadania nie wiesz jak wykorzystać dostępne funkcjonalności, to ta lektura jest dla Ciebie!

1. Czym jest konto firmowe na LinkedIn?

Konto firmowe na LinkedIn to po prostu profil biznesowy marki na tej platformie. Stanowi cenne źródło informacji o przedsiębiorstwie i jest skutecznym narzędziem do komunikacji z grupą docelową. Często w kontekście nazewnictwa możesz spotkać się także z angielskimi odpowiednikami – LinkedIn Page lub Company Page.

Firmy za pośrednictwem platformy LinkedIn mogą skutecznie realizować swoje cele biznesowe, takie jak budowanie wizerunku, wspieranie procesów sprzedażowych czy rekrutacyjnych.

2. Konto firmowe a profil osobisty na LinkedIn

Zanim jednak postaram się przekonać Cię, że warto posiadać swoją stronę na LinkedIn, musimy powiedzieć otwarcie – konto firmowe to nie to samo co profil osobisty na LinkedIn. Być może uznasz to za oczywistość, niemniej jednak jako aktywny użytkownik tej platformy często spotykam się ze złymi praktykami w tym obszarze, gdzie osoby planujące założenie profilu firmowego tworzą kolejne konto osobiste, zamiast wykorzystać do tego dedykowaną funkcjonalność od LinkedIn.

Wbrew pozorom zazwyczaj założenie i kompletne wypełnienie strony firmowej przebiega znacznie sprawniej niż konta osobistego.

Zatem, gdzie można dotrzeć różnicę? Zacznijmy od tego, że profil firmowy na LinkedIn tworzony jest za pośrednictwem konta prywatnego, które jest niezbędne do jej konfiguracji. Tego nie przeskoczysz, chyba że chcesz popełnić klasyczny błąd opisany powyżej.

Dodatkowo profil osobisty zgodnie z regulaminem tej platformy powinien posiadać wyłącznie jednego właściciela, także w zakresie publikowanych treści. W przypadku strony firmowej masz znacznie więcej opcji w obszarze zarządzana i przydzielania dostępu. LinkedIn Page może być prowadzony przez więcej niż jednego administratora i wcale nie musisz nim być Ty, a np. dedykowana osoba z Twojego zespołu czy zewnętrzna agencja marketingowa.

Zauważalna różnica jest także w obszarze budowania społeczności. Company Page posiada pracowników, którzy podpięli firmę w sekcji “Doświadczenie” na koncie osobistym oraz obserwujących, tych drugich można pozyskać na kilka sposobów:

prowadząc angażującą komunikację,
wykorzystując dostępną pulę 100 kredytów w skali miesiąca (zaproszenia wysyłane z poziomu strony firmowej na LinkedIn),
angażując ambasadorów marki w ramach działań employee advocacy,
realizując płatne kampanie LinkedIn Ads.

W przypadku profilu prywatnego możesz pozyskiwać zarówno nowe kontakty do swojej sieci, jak i obserwujących za pomocą wysyłki bezpłatnych zaproszeń (rekomendowana personalizacja wraz z notatką) lub Twojej aktywności na LinkedIn.

Zarządzanie oboma kontami jest bardzo intuicyjne. Dostrzeżesz jednak pewnie różnice w oferowanych funkcjonalnościach, co obrazuje poniższa infografika.

Płatne kampanie LinkedIn Ads dostępne są wyłącznie z poziomu konta firmowego, z którego zyskujesz również access do bardziej rozbudowanej sekcji analitycznej względem profilu osobistego. Wyróżnić należy także strony produktu oferowane przez LinkedIn dla firm – o tym szerzej w kolejnej sekcji tego artykułu.

Ale żeby nie było tak kolorowo, to musisz wiedzieć, że w konkursie strona firmowa vs. profil osobisty na LinkedIn wygrywa zazwyczaj ten drugi. Dlaczego? Liczą się przede wszystkim relacje, a te łatwiej nam budować z ludźmi niż markami. Dzięki czemu posty publikowane bezpośrednio przez marki personalne są w stanie wygenerować znacznie lepsze wyniki niż konta firmowe. Oczywiście nie jest to regułą, niemniej jednak pewnie dostrzegasz już, że strona firmowa na LinkedIn bez wsparcia ambasadorów marki czy płatnych kampanii LinkedIn Ads jest z góry skazana na porażkę.

W tym przypadku, założenie strony firmowej i prowadzenie przeciętnej komunikacji nie wystarczy, aby zbudować zaangażowaną społeczność i realizować cele biznesowe na tej platformie – no chyba że nie lubisz mierzyć wysoko i zadowoli Cię poniżej 50 obserwujących Twój LinkedIn Page, jak około 75% firm w Polsce.

I tu zapewne w Twojej głowie rodzi się pytanie, czy strona firmowa na LinkedIn jest dla każdego? Zdecydowanie NIE! Przede wszystkim w pierwszej kolejności zweryfikuj czy Twoja grupa docelowa/pracownicy są na tej platformie. Następnie określ cel, jaki chcesz realizować na LinkedIn.

Wówczas może okazać się, że Twoja marka lepiej odnajdzie się na scenie innej platformy mediów społecznościowych.

Dodatkowo jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, warto i w tym przypadku poważnie rozważyć zasadność tworzenia strony firmowej na LinkedIn. Wyzwaniem będzie budowanie zaangażowania oraz pozyskanie nowych obserwujących, które znacznie łatwiej będzie Ci osiągnąć z poziomu konta osobistego. No, chyba że posiadanie strony firmowej ma na celu wyłącznie cel wizerunkowy lub odblokowanie dostępu do płatnych kampanii reklamowych.

Konto firmowe na LinkedIn doskonale sprawdzi się dla firm o profilu działalności B2B, choć marki B2C również skutecznie mogą realizować swoje cele biznesowe i coraz częściej pojawiają się na tej platformie.

Najczęściej z zalet prowadzenia strony LinkedIn dla firm korzystają przedsiębiorstwa z takich branż, jak m.in.:

3. Korzyści z posiadania profilu firmowego na LinkedIn

Posiadanie profilu firmowego na LinkedIn to nie tylko sztuka dla sztuki, niesie ze sobą szereg korzyści, o których często zapominamy na etapie planowania obecności naszej marki w mediach społecznościowych.

Zatem, co daje prowadzenie profesjonalnej strony firmowej na tej platformie?

Bezpłatny dostęp do największej bazy profesjonalistów na świecie – ponad 810 mln użytkowników w 200 krajach i regionach świata korzysta już z platformy LinkedIn.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej – Twoje konto firmowe będzie nie tylko widoczne na LinkedIn, ale i w Google.

Przewaga konkurencyjna – zyskujesz szansę na pojawienie się Twojej marki w przestrzeni, w której Twoi rywale nie są jeszcze aktywni.

Możliwość prowadzenia płatnych kampanii reklamowych LinkedIn Ads – niespotykana na innych platformach mediów społecznościowych precyzyjność dotarcia do Twojej grupy docelowej jest dostępna wyłącznie z poziomu konta LinkedIn dla firm.

Nowy kanał do budowania relacji z grupą docelową i pracownikami – w jednym miejscu zyskujesz możliwość komunikowania się z Twoimi potencjalnymi klientami, partnerami biznesowymi, jak i kolegami oraz koleżankami z pracy. Dodatkowo pracownicy będą mogli identyfikować się z Twoją marką na tej platformie, dodając firmę do sekcji doświadczenia zawodowego na swoich profilach osobistych i wspierając publikowane przez Ciebie publikacje.

Wzrost zaufania do marki – firmy poprzez dostarczanie wartości dodanej dla odbiorców ich LinkedIn Pages oraz zaangażowanie ambasadorów marki w prowadzoną komunikację w ramach działań employee edvocacy, budują profesjonalny wizerunek eksperta w branży.

Nowe talenty w zespole – funkcjonalności oferowane przez LinkedIn skutecznie wspierają procesy rekrutacyjne w firmach.

Dodatkowe źródło ruchu w witrynie – zyskujesz kolejny cenny kanał wspierający aktywności na Twojej stronie www.

Jestem przekonany, że teraz będzie Ci znacznie łatwiej znaleźć odpowiedź na pytanie, czy warto zagościć ze swoją marką na tej platformie. Jeśli jednak dalej masz jakiekolwiek wątpliwości w tym temacie, to zapraszamy na bezpłatną konsultację z jednym z naszych specjalistów.

4. Rodzaje stron firmowych na LinkedIn

Warto wiedzieć, że strona firmowa na LinkedIn niejedno ma imię i może występować w kilku konfiguracjach:

a) LinkedIn Page

To klasyczna wersja profilu firmowego na LinkedIn dedykowana małym, średnim i dużym przedsiębiorstwom. Zawiera unikalny adres url oraz dedykowane zakładki związane z produktami, analityką, treścią czy aktywnością.

Umożliwia administratorom strony firmowej dodanie takich elementów jak: nazwa firmy, slogan, logo, zdjęcie w tle, opis, informacje ogólne, lokalizacja, powiązane grupy, hasztagi. Jej funkcjonalnościom przyjrzymy się szczegółowo w osobnej sekcji tego artykułu.

b) Showcase Page (strona marki)

Strona marki na LinkedIn to podstrona powiązana ze stroną firmową. Po pierwsze, aby myśleć w ogóle o jej utworzeniu, trzeba posiadać wspomniany LinkedIn Page i być jego administratorem. Pod względem dostępnych funkcjonalności zapewne nie dostrzeżesz większych różnić. Natomiast warto podkreślić fakt, że w przypadku Showcase Page nie mówimy już o pracownikach, którzy mogą dodać markę do swojej sekcji doświadczenia na profilach osobistych, a jedynie obserwujących.

Warto wiedzieć, że dostępne jest powiązanie wyłącznie z jedną stroną nadrzędną oraz stworzenie do 25 stron marki w przypadku jednej firmy.

Jeśli zależy Ci na zaprezentowaniu konkretnej usługi, danej marki z szerokiego portfolio, które posiadasz, projektu, czy lokalizacji jako niezależnego bytu na LinkedIn to Showcase Page jest miejscem dla Ciebie! Doskonałym przykładem struktury opartej o stronę nadrzędną i kilka podrzędnych stron marki jest LinkedIn Local Polska.

c) Affiliated Page

Jeśli Twoja organizacja jest na etapie przejęcia lub fuzji z inną firmą oraz chce zachować swoją dotychczasową tożsamość i funkcjonować niezależnie na tej platformie, wówczas Affiliated Page może być tym właściwym kierunkiem.

Powiązana strona, czyli wspomniane Affiliated Page, jest połączona z inną stroną firmową poprzez zespół wsparcia LinkedIn i reprezentuje powiązaną lub zależną organizację.

Cały proces rozpoczyna się od kontaktu ze wspomnianym supportem LinkedIna poprzez dedykowany formularz i kończy na etapie jego pozytywnego rozpatrzenia. Pamiętaj, aby dokonać powiązania, koniecznie jest posiadanie uprawnień administratora do obu kont firmowych.

d) Strona instytucji edukacyjnej

Strona instytucji edukacyjnej na LinkedIn to rozwiązanie dedykowane dla szkół i uczelni. To doskonała przestrzeń do komunikacji z obecnymi i potencjalnymi studentami czy uczniami, a także osobami, które je ukończyły.

Pewnie dostrzeżesz poniżej drobną różnicę względem klasycznej strony firmowej – w widoku głównym poza obserwującymi i pracownikami pojawiają się także absolwenci, ale to byłoby na tyle.

Wybór odpowiedniego rodzaju strony firmowej na LinkedIn na etapie jej tworzenia nie należy do tych najtrudniejszych. Oferowany przez tę platformę podział jest na tyle przejrzysty, że bez problemu podejmiesz właściwą decyzję.

5. Jak założyć konto firmowe na LinkedIn krok po kroku?

Założenie strony firmowej na LinkedIn to zaledwie przejście przez kilka prostych kroków i jest całkowicie BEZPŁATNE. Zanim jednak przystąpisz do etapu jej konfiguracji, a odpowiedziałeś sobie już na pytanie, czy LinkedIn Page to odpowiednie miejsce dla Twojej marki, powinieneś wiedzieć o kilku istotnych kwestiach:

w celu stworzenia konta firmowego na LinkedIn niezbędne jest posiadanie profilu osobistego na tej platformie, z prawdziwymi danymi osobowymi;

założenie strony firmowej jest dozwolone przez osobę, która uzyskała zgodę na jej utworzenie z poziomu marki (np. pracownik firmy, freelancer lub zewnętrzna agencja marketingowa tworząca LinkedIn Page w imieniu danej firmy);

tworzenie strony firmowej na chwilę obecną dostępne jest jedynie z poziomu desktopu.

Następnie możesz przystąpić do konfiguracji konta firmowego na LinkedIn! W prawym górnym rogu strony głównej LinkedIn znajdziesz ikonę z nazwą “PRODUKTY” lub nie wiedzieć dlaczego zamiennie występującą “PRACA”. Następnie należy przescrollować do samego dołu i nacisnąć przycisk „STWÓRZ STRONĘ FIRMOWĄ”.

W kolejnym kroku pojawi się okno ze wspominanymi wcześniej opcjami wyboru rodzaju strony, którą chcesz utworzyć:

firma (małe, średnie i duże),
strona marka (tzw. Showcase Page, czyli podstrony powiązane z istniejącą stroną firmową),
instytucja edukacyjna (szkoły i uczelnie).

Następnie uzupełnij podstawowe informacje na temat swojej firmy, do których należą:

nazwa firmy (pole wymagane),
publiczny adres URL na LinkedIn (pole wymagane) – powinien zawierać nazwę, akronim lub skrót, po którym użytkownicy będą mogli odnaleźć Twoją firmę,
witryna (pole niewymagane),
branża, wielkość oraz rodzaj firmy (pola wymagane) – wybór z listy rozwijanej,
logo (pole niewymagane) – rekomendowany rozmiar to 300 × 300 pikseli. Obsługiwane typy plików to JPG, JPEG i PNG,
slogan (pole niewymagane).

Z prawej strony ekranu znajduje się podgląd górnej karty strony, którą zobaczą członkowie LinkedIn odwiedzający Twoją stronę.

Na końcu należy potwierdzić, że jest się autoryzowanym przedstawicielem organizacji, dla której Tworzymy stronę firmową oraz posiada się prawo występowania w jej imieniu, tworząc i zarządzając nią.

Teraz pozostaje tylko kliknąć przycisk „UTWÓRZ STRONĘ”.

THE STAGE IS YOURS! Posiadasz już własną stronę firmową na LinkedIn!

Aby znaleźć się w świetle reflektorów, nie wystarczy zatrzymać się na tym etapie. Po założeniu konta firmowego na LinkedIn będziesz w stanie uzupełnić je o dodatkowe elementy. Kompletny w 100% Company Page to szansa na większy ruch w obrębie Twojej strony firmowej.

Przyciągnij uwagę odbiorców!

Dobrze zaprojektowane logo i zdjęcie główne strony firmowej na LinkedIn to obszary, dzięki którym nie tylko zapiszesz się w pamięci odwiedzających Twoją stronę firmową, to także zyskasz dodatkową przestrzeń do komunikacji z nimi. Warto zatem zadbać o ich odpowiednią jakość, a także spójność z identyfikacją wizualną firmy.

Rekomendowane wymiary logo to 300 x 300 pixeli, a zdjęcia głównego – 1128 x 191 pixeli.

Sekcja “Nagłówek”

Sekcja „Nagłówek” oferuje możliwość uzupełnienia lub edycji profilu firmowego o takie elementy jak logo, adres URL czy slogan. W tym miejscu dostępna jest także opcja włączenia i wyboru z dostępnej listy niestandardowego przycisku Call To Action w celu zwiększenia działań biznesowych na LinkedIn.

Opisz swoją firmę

Nadszedł czas, by powiedzieć parę słów o swojej firmie! Dysponujesz limitem 2 tys. znaków. Nie staraj się jednak na siłę wykorzystać pełnej dostępnej puli. Tu też liczy się jakość, a nie ilość.

Zastanów się, które informację są kluczowe dla odbiorców Twojego biznesu i jaką wartość dodaną możesz im dostarczyć, następnie zakomunikuj to w opisie.

Uzupełnij brakujące informacje o firmie

W kolejnym kroku należy zadbać o uzupełnienie wszystkich informacji ogólnych, takich jak:
– witryna,
– branża,
– wielkość firmy,
– rodzaj firmy,
– numer telefonu,
– rok założenia.

Warto określić również specjalizacje (maksymalnie 20) swojej firmy, np. Social Media, Digital Marketing, SEO, itd.

Następnie dodaj lokalizację firmy. W przypadku większej ilości możesz również określić siedzibę główną.

Hasztagi i polecane grupy

Na swoim koncie firmowym na LinkedIn możesz określić 3 hasztagi, powiązane z Twoja stroną. Jako administrator Company Page możesz polubić, skomentować i ponownie udostępnić posty zawierające Twoje hasztagi.

W kolejnej zakładce masz możliwość dodania do 10 grup, które chcesz zaprezentować na swojej stronie. Mogą to być grupy, które utworzyłeś i zarządzasz nimi, ale także dowolne grupy wysokiej jakości, które są odpowiednie dla Twojej grupy docelowej.

Wersje językowe

Konto LinkedIn dla firm oferuje możliwość zarządzania nazwą, opisem oraz sloganem swojej strony firmowej w ponad 20 wersjach językowych.

Dodatkowe opcje strony firmowej

Pomimo że stworzenie Company Page oraz korzystanie z jej podstawowych funkcjonalności jest bezpłatne i dla większości administratorów w zupełności wystarczające, to LinkedIn oferuje także szyte na miarę opcje, jak np. karta “Kultura firmowa”. Wówczas musisz być gotowy na dodatkowe wydatki związane z jej stworzeniem i jest to zazwyczaj opcja dedykowana tylko tym największym z największych.

Widok z poziomu administratora lub członka

Po stworzeniu swojego konta firmowego na LinkedIn nie zapomnij sprawdzić sposobu jego wyświetlania dla innych użytkowników tej platformy. Opcja dostępna jest w łatwy sposób poprzez kliknięcie przycisku „WYŚWIETL JAKO CZŁONEK”, znajdującego się w prawym górnym rogu strony. Możesz dowolnie zmieniać widok z poziomu administratora na członka i odwrotnie

Jeśli zamierzasz wprowadzić jakieś poprawki na koncie firmowym, wystarczy kliknąć button „EDYTUJ STRONĘ” i wdrożyć niezbędne zmiany.

Stworzenie konta firmowego na LinkedIn to dopiero początek przygody Twojej marki ze sceną LinkedIn. Czeka Cię jeszcze wiele prób i aktywności, zanim osiągniesz oczekiwany poziom rozpoznawalności na tej platformie. Kluczem do sukcesu będzie stworzenie spójnej, interesującej i angażującej strategii komunikacji dopasowanej do potrzeb grupy docelowej oraz zaangażowanie ambasadorów marki w ramach działań employee advocacy.

6. Poziomy dostępu do profilu firmowego na LinkedIn

Strona firmowa na LinkedIn oferuje różne poziomy dostępu z poziomu zakładki “NARZĘDZIA ADMINISTRACYJNE”, a dokładniej ustawień “ZARZĄDZAJ ADMINISTRATORAMI”. Twórca LinkedIn Page automatycznie otrzymuje uprawnienia superadministratora.

Wszyscy administratorzy profilu firmowego mają dostęp do widoku administratora, korzystając z różnych uprawnień w zależności od przypisanej roli:

a) administrator strony
superadministrator (to najwyższy poziom dostępu do strony firmowej, który umożliwia pełną kontrolę nad jej wszystkimi zasobami, wliczając w to edycje strony i możliwość zarządzanie wszystkimi administratorami);
administrator treści (rola, która pozwala publikować treści i zarządzać nimi, a także pisać komentarze w jej imieniu oraz eksportować dane analityczne);
kurator (rola, która umożliwia rekomendowanie treści pracownikom firmy, jak i wyświetlać i eksportować dane analityczne);
analityk (rola, która pozwala wyświetlać i eksportować dane analityczne i daje ograniczony dostęp do narzędzi partnerów zewnętrznych);

a) administrator płatnej treści
publikujący sponsorowaną treść (rola, która pozwala tworzyć reklamy treści sponsorowanej w imieniu strony na koncie reklamowym);
menedżer formularzy generowania potencjalnych klientów (rola, która umożliwia pobieranie listy potencjalnych klientów z panelu reklamowego);
administrator strony docelowej (rola, która umożliwia zarządzanie stronami docelowymi ukierunkowanymi na rekrutację);

Dodawanie i usuwanie administratorów, jak i edycja ich ról jest dostępna wyłącznie przez superadministratora strony firmowej. Jeśli jako jedyny pełnisz tę rolę, wówczas musisz przypisać ten sam poziom uprawnień na inną osobę przed usunięciem siebie z konta firmowego.

Proces przyznawania uprawnień do strony firmowej na LinkedIn jest bardzo intuicyjny i przebiega zazwyczaj zgodnie z poniższym schematem:

– upewnij się, że posiadasz rolę superadministratora,

– kliknij rozwijaną listę “Narzędzia administracyjne” znajdującą się w prawym górnym rogu widoku superadministratora,

– kliknij kartę administratorzy strony lub administratorzy płatnych multimediów,

– wpisz i wybierz poprzez kliknięcie imię i nazwisko, powiązanego pracownika, partnera lub reklamodawcy, którego chcesz dodać do konta firmowego w polu tekstowym pod nazwą “szukaj członka, aby przypisać rolę”,

wybierz odpowiednią rolę,

kliknij button “Zapisz”.

Jeśli stworzenie konta firmowego na LinkedIn masz już za sobą, czas zajrzeć co kryje się na backstage’u i poznać dostępne funkcjonalności.

7. Funkcjonalności strony firmowej na LinkedIn, które musisz znać!

PUBLIKACJA

Podobnie jak na profilu osobistym na stronie firmowej możesz stworzyć publikację. Do dyspozycji masz 3000 znaków, a z czego około pierwsze 200 jest kluczowe. Dlaczego? To od nich zależy, czy odbiorca kliknie przycisk „zobacz więcej” i zapozna się z pozostałą treścią.

Twórz publikacje na stronie firmowej z myślą o swojej grupie docelowej i jej aktualnych potrzebach. Bez tej znajomości Twoje działania będą zwyczajnie nieefektywne i frustrujące.

Zadbaj, by każdy post niósł ze sobą wartość dodaną dla odbiorców LinkedIn Page. Mogą to być ciekawostki branżowe, interesujące statystyki, specjalistyczne zajawki artykułów z bloga, e-booki, wypowiedzi ambasadorów marki, materiały z wydarzeń branżowych, posty rekrutacyjne i wiele więcej.

Korzystaj także ze zróżnicowanych formatów, jakie masz do dyspozycji na koncie firmowym – tekst, tekst z grafiką, video, ankietą bądź dokumentem. Możesz także wyróżnić ważne momenty dla twojej firmy, jak np. powitanie nowego pracownika, uruchomienie projektu, rocznice pracy czy docenić pracownika. Dysponujesz również opcją oferty pomocy dla odbiorców Twojej strony firmowej czy udostępnienia profilu.

W ostatnim czasie zaobserwować można wysyp ankiet na LinkedIn. To interesujący format, który pozwoli Ci zweryfikować skuteczność prowadzonych przez Ciebie działań na LinkedIn Page oraz poznać opinie Twojej grupy docelowej na temat produktów czy usług, które oferujesz.

Warto wiedzieć, że jeśli Twoje konto firmowe osiągnie poziom 300 obserwujących, wówczas będziesz mógł z tego poziomu targetować posty do ściśle określonej grupy odbiorców np. w oparciu o konkretną lokalizację czy wersję językową profilu osobistego użytkownika LinkedIn.

WYDARZENIA

Z poziomu strony firmowej dostępna jest opcja tworzenia wydarzeń na LinkedIn, tzw. LinkedIn Events. To idealna okazja do zachęcenia Twoich followersów i nie tylko, do udziału w organizowanym przez firmę webinarium, spotkaniu online/offline czy konferencji i to w dodatku za darmo!

Jako administrator strony firmowej możesz także zapraszać swoją sieć kontaktów do udziału w wydarzeniu firmowym.

Kilka przydatnych wskazówek w tym obszarze znajdziesz >>> TUTAJ

HASZTAGI

Dla każdej strony firmowej na LinkedIn możesz utworzyć 3 hasztagi i przypisać je do niej. Zwróć uwagę na branżę, w której działasz oraz słowa kluczowe związane z Twoimi produktami czy usługami.

Możesz stworzyć także unikatowy hasztag dedykowany Twojej firmie, np. na bazie sloganu firmowego czy misji firmy.

OBSERWUJĄCY

Jako superadministrator strony firmowej dowiesz się, kto obserwuje Twój LinkedIn Page. Zweryfikuj czy wśród followersów znajdują się osoby z grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć, czy może są to tylko znajomi, którzy z sympatii do Ciebie lub marki, którą reprezentujesz, kliknęli przycisk “Obserwuj”.

Dodatkowo zarządzając stroną firmową, możesz zaprosić miesięcznie do 100 kontaktów ze swojej sieci do obserwowania prowadzonej przez Ciebie strony firmowej na LinkedIn. Uwaga! Liczba administratorów nie ma wpływu na liczbę dostępnych kredytów.

PRACOWNICY

Profesjonalnie prowadzony LinkedIn Page to wizytówka, której nie powstydzi się żaden członek zespołu, dodając go do swojej sekcji “Doświadczenie” na profilu osobistym.

To także cenny kanał do komunikacji nie tylko z grupą docelową, ale i osobami zatrudnionymi w Twojej firmy.

Zakładka “TREŚĆ” dostępna na stronie firmowej oferuje możliwość rekomendacji wybranych materiałów (treść, link, grafika, wideo, dokument) pracownikom, które następnie będą mogli udostępnić w formie postu na swoich profilach osobistych na LinkedIn lub Twitterze.

Często główkujesz co opublikować na swojej stronie firmowej i szukasz inspiracji pod kolejnego posta, który zaangażuje Twoich odbiorców? LinkedIn Page umożliwia Ci śledzenie obszarów tematycznych, które potencjalnie zainteresują Twoich followersów. Wystarczy ustawić odpowiednie filtry, a automatycznie otrzymasz sugestie treści, które możesz wykorzystać w komunikacji na profilu firmowym.

Należy pamiętać, że pracownicy Twojej firmy to naturalni ambasadorzy marki na tej platformie. Zatem ich zaangażowanie we wsparcie prowadzonej przez Ciebie komunikacji na koncie firmowym na LinkedIn jest kluczowe, tym bardziej że znasz już potencjał, jaki drzemie w profilach osobistych.

OFERTY PRACY

W Twojej firmie duża rotacja zespołu to codzienność, a może po prostu rozwijasz się i potrzebuje nowych kandydatów do pracy? Strona firmowa na LinkedIn umożliwia Ci publikację ofert pracy w dedykowanej do tego sekcji.

PRODUKTY

Strona LinkedIn dla firm oferuje możliwość wyróżnienia swoich produktów. Administrator strony firmowej posiada uprawnienia do utworzenia strony produktu i uzupełnienia jej o takie informacje jak: nazwa, kategoria, opis, adres URL witryny produktu czy multimedia. Dodatkowo może dodać nawet dwadzieścia jeden organizacji korzystających z Twojego produktu, które wyraziły na to zgodę.

Warto zaznaczyć, że opcja tworzenia strony produktu jest aktualnie dostępna tylko dla kont firmowych w wybranych branżach.

PŁATNE KAMPANIE REKLAMOWE – LINKEDIN ADS

Strona firmowa i prowadzona na niej spójna i cykliczna komunikacja to solidna scena pod płatne kampanie reklamowe LinkedIn Ads. Tylko ona umożliwi Ci ich realizacje, gdyż profile osobiste nie posiadają takiej opcji.

W jaki sposób odpowiednio przygotować się do płatnych kampanii reklamowych na LinkedIn? Odpowiedź znajdziesz >>> TUTAJ

ANALITYKA

Każdy profil firmowy na LinkedIn posiada dostęp do własnej analityki w pięciu obszarach: odwiedzający, aktualizacje, obserwujący, konkurencja oraz employee advocacy. Zawiera m.in.: dane demograficzne obserwujących i odwiedzających, porównanie ze statystykami innych firm czy informacje o aktywności związanej z publikowanymi postami na stronie firmowej.

Większość dostępnych danych jest możliwa do wyeksportowania za okres, który chcemy zweryfikować.

Analiza skuteczności prowadzonych przez Ciebie działań na LinkedIn Page, a następnie ich optymalizacja to klucz do sukcesu!

AKTYWNOŚĆ

Sekcja “Aktywność” strony firmowej pozwoli Ci być na bieżąco a aktywnościami Twoich pracowników czy odwiedzających, czy wzmiankami na temat Twojej firmy dzięki opcji powiadomień.

WTYCZKA OBSERWOWANIA KONTA FIRMOWEGO NA LINKEDIN

Istnieje możliwość zaimplementowania wtyczki pozwalającej użytkownikom w łatwy sposób zaobserwować Twoją stronę firmową na LinkedIn. Szczegółową instrukcję znajdziesz >>> TUTAJ

ZAKOŃCZENIE

Aby Twoja Strona firmowa na LinkedIn była efektywna i efektowna, nie wystarczy jednorazowy występ. Poza regularną komunikacją dopasowaną do potrzeb grupy docelowej trzeba świadomie korzystać z oferowanych przez nią efektów w postaci funkcjonalności, które sprawią, że Twoje show na długo pozostanie w głowach obserwujących.

Jeśli jednak nie lubisz występów w pojedynkę i potrzebujesz wsparcia na którymś etapie Twojej przygody z LinkedIn Page, zawsze możesz liczyć na naszych managerów. Wystarczy tylko jeden kontakt, by wnieść swoją markę na wyższy poziom na tej platformie dla profesjonalistów.

Chcesz dotrzeć z komunikacją do potencjalnych klientów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    5/5 - (2 votes)

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    5/5 - (2 votes)

    O autorze:

    Patryk Kułagowski

    W 4PEOPLE zajmuje się mediami społecznościowymi - od Facebooka, przez Instagram, aż po LinkedIn. Specjalizuje się w komunikacji biznesowej i kampaniach reklamowych w sektorze B2B. Skutecznie prowadzi kampanie dla klientów z różnych branż - chemicznej, agro, prawniczej czy budowlanej. Podróżnik o duszy rockmana, który przelewa swoje pasje w efektywne działania. Pasjonat branży muzycznej oraz eventowej, organizujący spotkania lokalnej społeczności o nazwie LinkedIn Local w Rybniku.
    Sprawdź

    PODCAST: Podstrony produktów, których nie ma już w asortymencie

    Pokaż wszystkie
    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!