Wydarzenie na LinkedIn krok po kroku – konfiguracja, planowanie i promocja

0 napisany przez Patryk Kułagowski, 13 grudnia 2021

Organizujesz konferencję, szkolenie, webinar czy event biznesowy i zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie go wypromować oraz który z kanałów mediów społecznościowych będzie tym właściwym? Najwyższy czas rozważyć na poważnie platformę LinkedIn z dostępem do 800 mln profesjonalistów z całego świata, która od blisko dwóch lat oferuje Ci możliwość bezpłatnego tworzenia wydarzeń, tzw. LinkedIn Events oraz ich promocji.

wydarzenia-na-linkedIn

W tym artykule pomogę Ci skonfigurować pierwsze wydarzenie na LinkedIn, a także podsunę kilka wskazówek na zwiększenie rozgłosu Twojego eventu. Wystarczy, że zaakceptujesz moje zaproszenie do jego lektury!

Czym jest LinkedIn Events?

LinkedIn Events to nic innego jak funkcjonalność LinkedIn umożliwiająca użytkownikom tworzenie profesjonalnych wydarzeń na tej platformie, a także wzięcie udziału w tych, którymi są zainteresowani. Wykorzystaj ją do promocji własnej usługi/produktu, poszerzania świadomości marki, edukacji grupy odbiorczej, nawiązywania kontaktów i budowania trwałych relacji, czy zdobywania nowych kompetencji zawodowych.

W kontekście wydarzeń na LinkedIn możemy wyróżnić następujące role:

Organizator – użytkownik będący hostem eventu. Posiada uprawnienia tworzenia i edycji wydarzenia, a także dodawania do niego jednego lub więcej prelegentów. Może nim być zarówno profil osobisty, jak i strona firmowa na LinkedIn. Po utworzeniu eventu nie możesz zmienić jego organizatora.

Uczestnik – użytkownik, który przyjął zaproszenie do udziału w evencie lub dołączył do wydarzenia publicznego.

Obie role umożliwiają Ci zapraszanie swojej sieci kontaktów do udziału w evencie.

Jak utworzyć wydarzenie na LinkedIn?

Wydarzenie na LinkedIn możesz utworzyć zarówno z poziomu konta osobistego, jak i strony firmowej. Bez względu na opcję, którą wybierzesz, mechanizm tworzenia wydarzenia jest bardzo podobny i nie wymaga od Ciebie zbyt wiele czasu ani wysiłku.

W pierwszym kroku udaj się do widoku strony głównej Twojego konta osobistego. Następnie po lewej stronie, poniżej zakładki “Grupy”, które obserwujesz, ukaże Ci się opcja utworzenia eventu. Klikając “+” znajdziesz się w panelu konfiguracji wydarzenia.

jak utworzyć wydarzenie na Linkedin

To właśnie na tym etapie możesz wybrać, czy chcesz opublikować wydarzenie z poziomu konta osobistego, czy strony firmowej, którą zarządzasz. Opcja tworzenia eventu dostępna jest także bezpośrednio poprzez LinkedIn Page wyłącznie przez Superadministratorów lub Administratorów treści strony firmowej. Znajdziesz ją w prawej kolumnie widoku głównego oraz po rozwinięciu narzędzi administracyjnych Twojej strony firmowej.

Tworzenie eventu na Linkedin

Kolejnym krokiem jest konfiguracja wydarzenia. Rozpocznij od zdjęcia głównego (1920×1080 px) i logo (400×400 px). Warto zadbać o ich odpowiedni format oraz estetykę. Zbyt duża ilość treści na zdjęciu głównym nie gwarantuje sukcesu. Liczą się konkrety! Postaw na chwytliwe hasło, które przykuje uwagę odbiorcy. Pamiętaj też o dostosowaniu tego elementu do wersji mobilnej platformy LinkedIn.

W dalszej kolejności wybierz rodzaj wydarzenia, którego edycja nie będzie możliwa po utworzeniu eventu. Masz do wyboru wersje online lub na miejscu. Jeśli zdecydujesz się na tę pierwszą, wówczas konieczne będzie wskazanie formatu Twojego wydarzenia. Gdy otrzymałeś już dostęp do LinkedIn Live, możesz skorzystać z transmisji na żywo lub też przekierować potencjalnych uczestników do wydarzenia poprzez link zewnętrzny.

Następnie uzupełnij swój event o nazwę wydarzenia (75 znaków), wybierz strefę czasową, podaj datę oraz godzinę rozpoczęcia i zakończenia.

W tym miejscu warto wspomnieć o bardzo interesującej alternatywie dla standardowej rejestracji poprzez formularz na stronie www, czy landing page’u. LinkedIn oferuje Ci możliwość skorzystania z wewnętrznego formularza rejestracyjnego. Do tego jednak niezbędne jest dodanie linku do polityki prywatności. Wówczas, użytkownik zainteresowany udziałem w wydarzeniu będzie musiał jedynie zaakceptować automatycznie wypełniony jego danymi formularz kontaktowy, aby wziąć w nim udział. W tym momencie zyskujesz niezwykle cenną bazę danych bezpośrednio z poziomu platformy LinkedIn, które będziesz mógł pobrać w dowolnym momencie lub zsynchronizować je z wybraną platformą CRM poprzez Zapiera. Ta funkcjonalność jest obecnie dostępna wyłącznie z poziomu strony firmowej.

formularz

Przechodzimy do opisu. Dysponujesz 5 tys. znaków, lecz tu ponownie nie liczy się ilość, a konkrety! Poinformuj odbiorcę, czego dotyczy Twoje wydarzenie, dla kogo jest ono dedykowane, jakie tematy zostaną omówione oraz jakie korzyści wyniesie z udziału w nim. Zastosowanie punktorów sprawi, że Twój komunikat będzie bardziej przejrzysty.

Czas na mały tip! Jeśli udział w Twoim wydarzeniu jest bezpłatny, to poinformuj o tym swoich odbiorców, np. w opisie. Wydawać by się mogło – błahostka. Nic bardziej mylnego! Czasami brak zakomunikowania tej kwestii może przekreślić szanse na rejestracje, a tego zapewne chciałbyś uniknąć.

W jednym z ostatnich kroków należy dodać prelegentów do eventu, lecz wyłącznie tych, którzy są Twoimi kontaktami 1. stopnia. Zanim jednak zostaną wyświetleni w sekcji z informacjami o wydarzeniu, muszą najpierw zaakceptować taką opcję na swoich kontach osobistych na LinkedIn. Poprzez to działanie zwiększysz szanse na jeszcze lepsze zasięgi oraz widoczność Twojego eventu.

A co zmieni się w konfiguracji wydarzenia jeśli na początku zamiast opcji online wybierzesz te na miejscu? W sumie… niewiele. Zniknie możliwość wyboru formatu, natomiast pojawi się przestrzeń na dodanie adresu i miejsca. Reszta pozostaje bez zmian.

Pamiętaj, że tworząc event na LinkedIn zgadzasz się na warunki Polityki LinkedIn dotyczącej wydarzeń. Zachęcam Cię do zapoznania się z nimi.

Teraz przed Tobą już tylko formalność – kliknąć przycisk “Utwórz” i stworzyć zajawkę promującą wydarzenie, gdyż po wspomnianym działaniu znajdziesz się w widoku dobrze znanej Ci publikacji, gdzie będziesz mógł dodać treść, a pod nią pojawi się automatycznie Twój event z grafiką. Wówczas będziesz mógł udostępnić ten post na profilu osobistym lub stronie firmowej na LinkedIn zachęcając Twoją grupę docelową do uczestnictwa. Bez tej publikacji Twoje wydarzenie nie będzie widoczne na tej platformie.

Gdy zobaczysz powyższy komunikat, Twój event będzie aktywny. Ty będziesz mógł zaprosić swoje kontakty na wydarzenie oraz w dowolnym momencie zarządzać jego szczegółami, a Twoi uczestnicy zostaną powiadomieni o zmianach, które wprowadzisz.

ZMIANY, ZMIANY, ZMIANY…

Wraz z ostatnią aktualizacją LinkedIn Events znika opcja określenia widoczności wydarzenia (publiczne i prywatne). Staje się ono automatycznie publiczne.

Dodatkowo został usunięty kanał informacji w wydarzeniu. Wprawdzie budził on wiele zastrzeżeń pod względem funkcjonalności, ale tym zagraniem LinkedIn niestety pozbawił organizatorów wydarzeń dodatkowej opcji do komunikacji z osobami, które już wyraziły chęć udziału w wydarzeniu.

To tylko niektóre ze zmian, które mogliśmy zaobserwować w ostatnim czasie i na tym pewnie się nie skończy, wręcz jestem tego pewien. Widoczna jest mocna integracja LinkedIn Events z LinkedIn Live, co otwiera przed organizatorami wydarzeń na tej platformie zupełnie nowe możliwości pozyskiwania uczestników.

Jak skutecznie promować wydarzenie na LinkedIn?

Utworzyłeś wydarzenie na LinkedIn i teraz siedzisz z założonymi rękami z przekonaniem, że Twoja grupa docelowa będzie się na nie masowo zapisywać… Czas mija, a uczestników nie przybywa i zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje?

Najwyższy czas pomyśleć o promocji swojego eventu! Do tego przyda Ci się przemyślana strategia działań, a nie impulsywna akcja na parę dni przed startem wydarzenia, gdy dotrze do Ciebie, że aktualna liczba uczestników znacząco odbiega od pierwotnych oczekiwań.

Opcji na zwiększenia widoczności i liczby uczestników Twojego wydarzenia na LinkedIn jest wiele. Możesz opierać się wyłącznie na organicznych działaniach lub też skorzystać z płatnych rozwiązań oferowanych przez tę platformę biznesową. Oczywiście synergia tych działań jest mile widziane, a wręcz rekomendowana jeśli chcesz wykorzystać w pełni potencjał LinkedIn Events.

No dobrze, zacznijmy więc od tego, że potencjalni uczestnicy mogą natrafić na Twoje wydarzenie poprzez wyszukiwarkę, sekcję “Moja sieć”, główny kanał informacji, czy też bezpośrednie zaproszenie.

jak skutecznie promować wydarzenie
Źródło grafiki: https://www.linkedin.com

Oczywiście możesz im w tym pomóc! W jaki sposób? Oto kilka tipów ode mnie:

1. Wykorzystaj potencjał swojej sieci kontaktów – pod warunkiem, że jej dobór nie jest przypadkowy i nie przyjmowałeś ani nie zapraszałeś każdego jak popadnie. Jeśli jednak tak się stało, to najlepiej pomiń ten podpunkt – unikniesz niepotrzebnego rozczarowania.

Już wprawdzie o tym wspominałem wcześniej, ale przypomnę jeszcze raz. Jako host wydarzenia możesz zapraszać swoje kontakty na LinkedIn do udziału w nim.

wydarzenie na Linkedin sieć kontaktów

Zachęcaj także swój zespół, partnerów, znajomych, prelegentów eventu do zapraszania i udostępniania Twojego eventu w celu poszerzenia zasięgów wirusowych.

2. Stwórz serie postów przypominających o wydarzeniu

Nie ograniczaj się tylko do utworzenia wydarzenia. Udostępnij je na swoim koncie osobistym lub stronie firmowej – jeśli z tego poziomu je konfigurowałeś. Opracuj komunikację angażująca Twoich odbiorców, aby nie tylko przekazać im informacje organizacyjne, ale także podtrzymać zainteresowanie do samego startu wydarzenia, w jego trakcie i po nim.

Zadbaj o zróżnicowanie formatów publikowanych postów – treść z pojedynczym zdjęciem to nie wszystko. Krótka zajawka bezpośrednio od prelegenta wydarzenia w formie wideo czy ankieta identyfikująca potrzeby uczestników mogą znacząco wzbogacić prowadzoną przez Ciebie komunikację.

W momencie, gdy już zachęcisz Twoją grupę odbiorczą do zapisania się w wydarzeniu, LinkedIn zadba o to, by o nim nie zapomnieli, wysyłając do nich przypomnienia na 7 dni, 3 dni i 15 min przed startem. W przypadku LinkedIn Live uczestnicy otrzymają powiadomienie, gdy będziesz nadawał na żywo.

3. Buduj relacje z osobami, które wyraziły chęć udziału w wydarzeniu

Poza prowadzoną komunikacją na profilu osobistym, stronie firmowej, czy kanale wydarzenia na LinkedIn wyznacz zespół dbający o budowanie relacji z osobami, które wyraziły chęć udziału w evencie.

Niech zaczną od wysyłki spersonalizowanego zaproszenia do sieci kontaktów, a po jego akceptacji mogą już identyfikować potrzeby uczestników związane z wydarzeniem, jak również przypomnieć o samym wydarzeniu na parę dni przed jego startem. Ważne, by na tym etapie nie przesadzić z częstotliwością, by Twoje dobre chęci nie zamieniły się w niechciany spam.

Tymi działaniami nie tylko zwiększysz szanse na dobrą frekwencję na swoim evencie, ale także lepiej dostosujesz przebieg swojego wydarzenia do potrzeb jego uczestników, co na pewno docenią.

4. Podpromuj swoje wydarzenie kampaniami LinkedIn Ads

Kwestią czasu było zaoferowanie przez LinkedIn płatnej opcji wsparcia promocji eventu. Format reklamy w formie wydarzenia dostępny jest przy wyborze celu na świadomość marki, odwiedziny witryny lub interakcje. Umożliwi Ci precyzyjne dotarcie do swojej grupy docelowej, a tym samym poszerzy grono odbiorców Twojego eventu. Aby jednak dojść do tego momentu, będziesz musiał sypnąć trochę grosza. To lokata kapitału, która zaprocentuje w przyszłości, o ile umiejętnie do niej podejdziesz.

format reklamy - promowanie wydarzenia na Linkedin

Oczywiście możesz także podpromować bezpośrednio posty organiczne dotyczące Twojego wydarzenia (opublikowane na stronie firmowej) lub stworzyć dedykowane kreacje reklamowe w formacie treści sponsorowanych.

Dodatkowo na bazie uczestników Twojego wydarzenia będziesz w stanie utworzyć grupę niestandardowych odbiorców i skorzystać z retargetingu przy kolejnej kampanii reklamowej.

5. Korzystaj z dostępnej analityki wydarzenia

Po utworzeniu wydarzenia zyskujesz dostęp do jego analityki. Być może nie jest to narzędzie zawierające tak zaawansowane dane jak Google Analytics, natomiast pozwoli Ci analizować na bieżąco liczbę odwiedzić i uczestników Twojego eventu. Dodatkowo, gdy osiągniesz 10 odwiedzających posiadających odpowiednią ilość danych, LinkedIn odblokuje Ci dostęp do ich danych demograficznych.

Oczywiście możesz także podpromować bezpośrednio posty organiczne dotyczące Twojego wydarzenie opublikowane na stronie firmowej lub stworzyć dedykowane kreacje reklamowe w formacie treści sponsorowanych.

Dodatkowo na bazie uczestników Twojego wydarzenia będziesz w stanie utworzyć grupę niestandardowych odbiorców i skorzystać z retargetingu przy kolejnej kampanii reklamowej.

6. Wykorzystaj dodatkowe kanały marketingowe

Nie samym LinkedIn człowiek żyje! Niech działania na tej platformie będą częścią kompleksowej strategii. Rozważ różne kanały dotarcia do Twojej grupy docelowej – Google Ads, E-mail marketing, Facebook, SMS marketing, a może jeszcze coś innego. Dobra znajomość target group znacząco ułatwi Ci wybór odpowiednich z nich.

Pomocna może okazać się także automatyzacja pewnych procesów, ale tu ponownie zaznaczę – rób to z głową i pamiętaj, że to personalizacja powinna być podstawą Twoich działań.

Coś jeszcze? Na pewno to nie koniec pomysłów na promocje wydarzenia na LinkedIn. Jeśli chcesz poznać ich więcej i jesteś zainteresowany spersonalizowaną strategią działań pod Twój event, to po prostu napisz do mnie.

Dodam jeszcze, że samo ściągnięcie dużej liczby uczestników Twojego wydarzenia to nie wszystko, liczą się także wszystkie kroki, które podejmiesz w jego trakcie i po zakończeniu. Wyślij ankietę po wydarzeniu, przeanalizuj wyniki i dane analityczne, utrzymaj relacje z uczestnikami, udostępnij nagranie z jego przebiegu i zrób wszystko, by Twój wkład w organizację eventu nie poszedł na marne i byś mógł osiągnąć planowany rezultat.

Być może zapytasz jeszcze, na ile dni przed startem wydarzenia powinieneś je utworzyć i zacząć promować, a ja pewnie nie zaskoczę Cię gdy odpowiem – to zależy ;) Między innymi od złożoności Twojego eventu, zasobów czasowych i kadrowych, jakimi dysponujesz, grupy docelowej, budżetu, założonych KPI odnośnie liczby uczestników, itd.

Jak widzisz, elementów, które musisz uwzględnić w swojej strategii promocji wydarzenia jest na tyle dużo, że spontaniczne akcje na ostatni moment przed startem wywoła u Ciebie wyłącznie poczucie rozczarowania. Sam LinkedIn rekomenduje utworzenie wydarzenia na co najmniej 2-4 tygodnie do przodu i nie robi tego bez powodu. Daj sobie czas na przemyślane działania, wówczas unikniesz niepotrzebnych błędów po drodze czy przepalonych budżetów, a realizacja założonego celu będzie pod Twoją pełną kontrolą.

LinkedIn Events a LinkedIn Live

Zapewne słyszałeś już o LinkedIn Live, czyli opcji transmisji na żywo na LinkedIn, ale czy w kontekście LinkedIn Events?

Linkedin Events a Lindedin Live
Źródło grafiki: https://www.linkedin.com

Funkcjonalność wydarzeń na LinkedIn umożliwia Ci prowadzenie eventu w formacie live. Jeśli korzystasz z tej opcji, nie musisz dodawać linku do transmisji. Uczestnicy zostaną powiadomieni automatycznie, jak tylko rozpoczniesz nadawanie.

Pamiętaj jednak, że tylko członkowie i strony LinkedIn, które poprosiły o dostęp poprzez formularz zgłoszeniowy i go otrzymały, spełniając określone kryteria, mogą stać się publikującymi LinkedIn Live.

W momencie, gdy ten krok masz już za sobą i otrzymałeś odpowiednie uprawnienia, możesz zaplanować swoje wydarzenie na żywo przy wykorzystaniu jednego z narzędzi do transmisji, takich jak: Restream, Socialive, Streamyard czy Switcher. Gdy dokonasz już wyboru, pozostanie Ci wówczas jego integracja z LinkedIn.

PODSUMOWANIE

W otaczającej nas rzeczywistości powszechnie panującej niepewności, gdzie organizacja wydarzeń na żywo stała się składową odwagi, sprytu i szczęścia, wirtualne eventy stały się atrakcyjną alternatywą na dotarcie do swojej grupy docelowej w bezpiecznym oraz zaufanym środowisku.

Nie bez powodu aż 65% marketerów B2B planuje przenieść większość swoich budżetów związanych z organizacją wydarzeń na żywo na rzecz tych w wersji online z powodu pandemii Covid-19*.

Z drugiej strony takie działania wpływają na większą konkurencyjność w wirtualnej przestrzeni, a co za tym idzie – bez promocji i przemyślanej strategii Twojego eventu nie ma co się łudzić, że frekwencja na nim będzie zadowalająca. Zatem nie zapomnij o nich, planując swoje najbliższe wydarzenie na LinkedIn! Mam nadzieję, że stosując powyższe wskazówki, jego organizacja przebiegnie bezproblemowo, a efekty, które osiągniesz, będą na miarę Twoich oczekiwań.

Powodzenia! A ja udaję się na backstage’e, skąd będę obserwował Twoje poczynania na tej platformie, a kto wie, być może nawet stanę się uczestnikiem jednego z eventów, które zorganizujesz.

  • Event Marketer, “15-Plus Data Points on the Impact of Covid-19 on Marketers”

Chcesz dotrzeć z komunikacją do potencjalnych klientów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post

    O autorze:

    Patryk Kułagowski

    W 4PEOPLE zajmuje się mediami społecznościowymi - od Facebooka, przez Instagram, aż po LinkedIn. Specjalizuje się w komunikacji biznesowej i kampaniach reklamowych w sektorze B2B. Skutecznie prowadzi kampanie dla klientów z różnych branż - chemicznej, agro, prawniczej czy budowlanej. Podróżnik o duszy rockmana, który przelewa swoje pasje w efektywne działania. Pasjonat branży muzycznej oraz eventowej, organizujący spotkania lokalnej społeczności o nazwie LinkedIn Local w Rybniku.
    Sprawdź

    PODCAST: Sezonowość a pozycjonowanie; co może, a czego nie może zrobić SEOwiec

    Pokaż wszystkie
    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!