Wydarzenie na LinkedIn krok po kroku

0 napisany przez Patryk Kułagowski, 05 listopada 2019

Organizujesz konferencję, szkolenie, webinar czy event biznesowy i zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie oraz bezpłatnie wypromować go na LinkedIn? Good news! Dotychczas dobrze znane nam możliwości tworzenia wydarzenia na Facebooku znalazły swój odpowiednik na platformie LinkedIn. Od kilku tygodni stopniowo wprowadzana jest możliwość tworzenia LinkedIn Events.

wydarzenia LinkedIN

W tym artykule pomogę Ci skonfigurować Twoje pierwsze wydarzenie na LinkedIn. To tylko kilka prostych kroków, które dzieli Cię od nowej możliwości zwiększenia rozgłosu Twojego eventu.

Uwaga! Opcja tworzenia wydarzeń na LinkedIn jest obecnie dostępna tylko dla części użytkowników tej platformy. Jeśli jeszcze nie możesz skorzystać z tej funkcjonalności – nic straconego, już wkrótce zawita także do Ciebie. Warto spróbować zmienić język interface’u na angielski. W moim przypadku właśnie to działanie pozwoliło mi skorzystać z nowej funkcjonalności LinkedIn Events.

Jeżeli należysz już do grona szczęściarzy, możemy rozpocząć tworzenie Twojego pierwszego wydarzenia na LinkedIn.

Jak stworzyć wydarzenie na LinkedIn?

W pierwszym kroku udaj się do widoku głównego Twojego konta osobistego. Następnie po lewej stronie, poniżej zakładki “Grupy”, które obserwujesz, ukaże Ci się opcja tworzenia eventu. Klikając “+” znajdziesz się w widoku konfiguracji wydarzenia.

wydarzenia na linkedin

Możliwości jest wiele, rozpocznij od nazwy i kluczowych informacji na temat wydarzenia, takich jak: lokalizacja, data i czas wydarzenia. Zadbaj też o atrakcyjność wizualną Twojego eventu dodając logo i zdjęcie w tle. Nie zapomnij o chwytliwym opisie wydarzenia, by potencjalny uczestnik skusił się, by kliknąć “Uczestnicz w wydarzeniu”. Znajdziesz tu także przestrzeń do zamieszczenia linku do Twojej witryny docelowej z biletami na wydarzenie lub bardziej szczegółowym opisem czy formularzem rejestracyjnym. Możesz również zarządzać ustawieniami prywatności Twojego wydarzenia.

możliwości kreowania wydarzenia na LI

Voilà, właśnie utworzyłeś swoje pierwsze wydarzenie na LinkedIn. Nadszedł czas, by je wypromować.

promocja wydarzenia na linkedin

Możesz zaprosić znajomych ze swojej sieci kontaktów, a także zarządzać nimi. Zaproszenie na wydarzenie znajduje się w miejscu, w którym zazwyczaj otrzymujemy zaproszenia do nawiązania kontaktu od innych użytkowników platformy LinkedIn.

zaproszenie do wydarzenia LI

Kolejną z opcji bezpłatnej promocji Twojego wydarzenia jest jego udostępnienie lub stworzenie posta zachęcającego do uczestnictwa.

zaproszenie LI

Oto przykład wydarzenia na LinkedIn w widoku użytkownika:

przykład wydarzenia na profilu użytkownika

Brzmi dobrze? Wystarczy kliknąć “Uczestnicz w wydarzeniu” i staniesz się jednym z uczestników. Wówczas będziesz mógł wziąć udział w konwersacji wewnątrz wydarzenia, podejrzeć innych uczestników wydarzenia, czy zaprosić swoich znajomych do uczestnictwa w evencie. Jest to świetna okazja, by nawiązać pierwszą interakcję z osobami, które potwierdziły swoją obecność w wydarzeniu.

Podsumowanie

Pomimo iż bardzo cieszy pojawienie się nowej funkcjonalności LinkedIn Events, to w dalszym ciągu można odnieść wrażenie, że LinkedIn stać na więcej w tym obszarze. Największą zaletą obecnej formy wydarzeń na tej platformie jest niewątpliwie łatwość ich tworzenia. Proces kreacji jest bardzo intuicyjny i przebiega bezproblemowo. Obecna sytuacja jest na tyle dynamiczna, że zapewne już wkrótce pojawią się nowe możliwości w tej przestrzeni, np. zapowiadana możliwość kreacji wydarzenia z poziomu strony firmowej. Zapewne LinkedIn idąc za Facebookiem wykorzysta to rozwiązanie także w obszarze kampanii reklamowych. Integracja z LinkedIn Live to także kwestia czasu. Jak zapowiada LinkedIn – “This is just the beginning”, a więc pozostaje nam tylko czekać na kolejne newsy z obozu największej sieci biznesowo-zawodowej na świecie.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Patryk Kułagowski

W 4PEOPLE zajmuje się mediami społecznościowymi - od Facebooka, przez Instagram, aż po LinkedIn. Specjalizuje się w komunikacji biznesowej i kampaniach reklamowych w sektorze B2B. Skutecznie prowadzi kampanie dla klientów z różnych branż - chemicznej, agro, prawniczej czy budowlanej. Podróżnik o duszy rockmana, który przelewa swoje pasje w efektywne działania. Pasjonat branży muzycznej oraz eventowej, organizujący spotkania lokalnej społeczności o nazwie LinkedIn Local w Rybniku.

Komentarze