Jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn?

0 napisany przez Małgorzata Szymala, 02 lutego 2022

Zapewne już wiesz, że LinkedIn to platforma biznesowa, która zrzesza profesjonalistów z różnych branż. Znaczna większość publikowanych treści na LinkedInie dotyczy zagadnień związanych z pracą, rozwojem, karierą, poszerzaniem swojej wiedzy, czy szeroko pojętym biznesem. Jednak LinkedIn to coś więcej niż “Facebook dla biznesmenów”. To świetne narzędzie pozwalające na zdobywanie nowych kontaktów oraz promocję Twojej firmy w mediach społecznościowych. Jednak, aby promocja Twojej firmy na powyższej platformie była skuteczna, niezależnie od branży i zasobów czasowych musi być spójna z Twoją marką i świadomie prowadzona. W poniższym artykule pokażę Ci, w jaki sposób skutecznie prowadzić stronę firmową na LinkedIn!

jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn

Strona firmowa na LinkedIn – czyli co warto o niej wiedzieć na wstępie?

Zanim zacznę opowiadać, w jaki sposób prowadzić stronę firmową na LinkedIn, chcę Ci przybliżyć, czym jest sam LinkedIn i dlaczego tak ważne jest, to aby Twoja firma miała tam swoje miejsce. Myślę, że najlepszym przykładem oddającym to, czym jest wspomniana platforma, jest porównanie jej z ogromnym czasopismem branżowym, w którym każdy może umieścić interesującą go treść, informację, ofertę pracy, ciekawostkę, czy zakomunikować ważne wydarzenie w jego zawodowej karierze – niczym na wielkiej branżowej tablicy ogłoszeń!

A teraz całkiem serio – LinkedIn to jedna z platform społecznościowych, w którym nawiążesz relacje biznesowe z profesjonalistami z całego świata. Nie jest to zdecydowanie miejsce do dzielenia się zdjęciami z wakacji, prywatnymi wydarzeniami z życia np. narodzinami dziecka, czy dodawaniem postów, w których oznaczamy członków swojej rodziny.

Prowadzenie strony firmowej na LinkedIn wymaga ogólnej znajomości tej platformy oraz opracowania szczegółowej strategii tego, co chcemy komunikować, jak będziemy to komunikować, oraz jaki cel chcemy poprzez tę komunikację osiągnąć. Dlatego zagadnienia, które warto poruszać na stronie firmowej to te związane z działaniami podejmowanymi przez firmę, ważnymi wydarzeniami z jej życia, przybliżaniem odbiorcom tego, w jaki sposób działa firma, edukowanie ich w zakresie produktów i usług, jakie oferuje oraz prezentowaniu ludzi, którzy stoją za jej sukcesem. Poniżej zaprezentuję Ci więcej informacji dotyczących skutecznego prowadzenia komunikacji na stronie firmowej na LinkedIn!
Gotowy na porządną dawkę wiedzy? No to zaczynamy!

Czy warto prowadzić stronę firmową na LinkedIn – czyli jak przekonać się do biznesowej platformy?

Pozwól, że na to pytanie odpowiem trzema słowami – jak najbardziej warto! Świadczy o tym na przykład liczba kont firmowych na LinkedIn, która w styczniu 2022 roku wynosiła około 57 mln (z czego około 200 tys. w Polsce). Niechęć do platformy LinkedIn i bagatelizowanie jej w wielu firmach jako skutecznego narzędzia do promocji danego przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych najczęściej wywodzi się z niedostatecznej wiedzy na jego temat. Dlatego też tak ważne jest edukowanie i uświadamianie wielu osób zasiadających w zarządach, działach PR czy działach marketingowych o skuteczności, zaletach oraz efektach prowadzenia strony firmowej na LinkedIn.

Czynnikiem, który najczęściej przekonuje drugą stronę o rozważeniu wprowadzenia działań marketingowych na LinkedIn, jest przede wszystkim dotarcie do decyzyjnej grupy odbiorców, która w 2022 roku stanowiła 20% wszystkich użytkowników w Polsce: dyrektorów, członków zarządów czy specjalistów. Jeśli więc prowadzisz małe, średnie lub duże przedsiębiorstwo, które oferuje towary lub usługi dla sektora B2B – to właśnie prowadzenie skutecznych działań poprzez stronę firmową na LinkedIn pozwoli Ci dotrzeć ze swoją ofertą do kluczowych klientów!

KLIKNIJ W PONIŻSZE ZDJĘCIE I OBEJRZYJ NASZE BEZPŁATNE SZKOLENIE Z LINKEDIN!

A co jeśli Twoja firma działa na zasadzie B2C? Spokojnie! Niezależnie od tego do kogo kierujesz swoje usługi, pamiętaj o tym, że każdy znajdzie tu swoją grupę docelową! Warto także pamiętać, że konkurencja nie śpi. Jeśli Twoja firma nie ma jeszcze strony na LinkedIn, jest to ostatni dzwonek, aby rozważyć jej założenie. W obecnych czasach firmy wykorzystują każdą możliwą opcję zaistnienia w Internecie i dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Dlatego możliwe, że Twoja konkurencja już komunikuje się poprzez tę platformę i czerpie z niej zysk. Jednak nic straconego! Podejmij działanie i rozpocznij komunikacje swojej firmy poprzez stronę firmową na LinkedIn, a pozytywne efekty zobaczysz szybciej, niż się spodziewasz!

Komunikacja to podstawa, zwłaszcza ta prowadzona przez Twoją firmę na LinkedIn!

Doskonale już wiesz, że LinkedIn znacząco różni się od innych mediów społecznościowych. To, co go charakteryzuje to profesjonalne, rzetelne i merytoryczne wpisy, dzielenie się wartością edukacyjną, różnorodność tematów branżowych oraz niekiedy ekspercki ton komunikacji. No właśnie – czy komunikacja na LinkedIn różni się czymś od tej na Facebooku, Twitterze, czy Instagramie? Tak! I to znacząco!

Po pierwsze komunikacja na LinkedInie nie powinna być tak lekka i potoczna jak to ma miejsce na innych platformach społecznościowych. Pamiętaj, że masz tutaj do czynienia z innymi odbiorcami, którzy oczekują od Ciebie innego sposobu formułowania wypowiedzi. Oszczędność w emoji i bogactwo w hashtagach – to cechy charakterystyczne tworzenia tutaj wpisów. Warto także odczarować mit, że treści na LinkedIn muszą być pisane trudnym językiem branżowym. Posługuj się merytorycznym językiem, ale też takim, który zrozumie przeciętny odbiorca.

Poniżej przedstawiam Ci przykłady, w jaki sposób można zakomunikować ten sam artykuł na profilu firmowym na Facebooku, a jak na stronie firmowej LinkedIn. Dostrzegasz teraz różnice?

Post na Facebook

Post na LinkedIn

Jak zaobserwowałeś, ton obydwu wypowiedzi znacząco się różni. Komunikat na LinkedIn jest bardziej stonowany, mniej emocjonalny i potoczny, wzbudza ciekawość i przekazuje merytoryczną wiedzę. Natomiast komunikat na Facebooku wzbudza więcej emocji, jest napisany potocznym językiem, zachęcając przy tym odbiorcę do zapoznania się z daną treścią. Warto jednak zaznaczyć, że komunikacja to nie tylko sposób, w jaki formułujemy treści wpisów.

To także szereg inny działań, które mają za zadanie wypromować firmę na tej platformie oraz dotrzeć do jak największej grupy docelowej zainteresowanej oferowanymi przez Twoją markę usługami i dobrami. Ale spokojnie! Zanim przejdziemy do tego, jak za pomocą komunikacji skutecznie prowadzić stronę filmowy na LinkedIn opowiem Ci, czym jest wspomniana skuteczność.

Skutecznie, czyli jak? Słowo wstępu o tym jak działać i komunikować na LinkedIn, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej.

Zapewne zastanawiasz się, jak w takim razie skutecznie prowadzić działania na LinkedIn? I co dokładnie oznacza słowo skuteczność? Dla mnie osobiście skuteczność, to nic innego jak realizacja założonych celów. Każdy może rozumieć ją inaczej, ponieważ każdy z nas, może realizować inne cele poprzez stronę firmową na LinkedIn. Dla jednych będzie to regularny przyrost obserwujących, dla drugich widoczne zaangażowanie odbiorców pod publikowanymi treściami, a dla trzecich konsekwentnie prowadzona komunikacja opierająca się na wartościowych i merytorycznych treściach.

Niezależnie od tego, jakie chcesz postawić sobie cele odnośnie prowadzenia strony firmowej, chcę, aby każde podjęte przez Ciebie działanie nie tylko było skuteczne, ale także przybliżało Cię do celu! Pamiętaj, na skuteczność Twoich działań na LinkedIn składa się wiele elementów. Specjalnie dla Ciebie zebrałam je, ułożyłam w odpowiedniej kolejności i zaprezentowałam poniżej.

Od czego zacząć prowadzenie profilu firmowego na LinkedIn? Czyli checklista na dobry początek!

Nie wiem jak Ty, ale ja jestem wzrokowcem. Dla jednych jest to zmora, jednak ja uważam to za swój duży atut. Dlaczego? Ponieważ na początku współpracy z danym klientem, muszę rozpisać sobie na dużej kartce etapy i działania, jakie powinnam podjąć przed rozpoczęciem jakichkolwiek kroków. Niezależnie od tego, czy proponuje mu tylko koncepcję komunikacji na wybraną platformę w social mediach, czy rozpoczęcie prowadzenia profilów i stron firmowych na kilku, zawsze staram się każdy krok rozpisać na papierze. Dzięki temu nie tylko łatwiej mi wszystko uporządkować we właściwej kolejności, ale także mam pewność, że nie pominęłam żadnego elementu mojej strategii marketingowej.

Poniżej przygotowałam dla Ciebie checklistę, dzięki której łatwiej będzie Ci rozpocząć prowadzenie strony firmowej na LinkedIn!

Checklista przed rozpoczęciem prowadzenia strony firmowej na LinkedIn!

Ustalenie celu, jaki chcemy osiągnąć poprzez działania prowadzone na stronie firmowej na LinkedIn.

Czyli mówiąc inaczej, co będziemy chcieli zrealizować poprzez prowadzoną komunikację na stronie firmowej na LinkedIn. Mogą to być na przykład:

cele wizerunkowe:
– stworzenie emocjonalnej więzi z odbiorcami,
– zbudowanie świadomości firmy wśród potencjalnych klientów,
– komunikowanie i wypromowanie filozofii firmy,
– stworzenie przewagi konkurencyjnej na rynku za pomocą skutecznej komunikacji,
– zaangażowanie i utożsamienie się odbiorców z firmą.

cele informacyjne:

– informowanie o bieżących działaniach: wewnętrznych i zewnętrznych firmy,
– publikowanie wzmianek i informacji prasowych, jakie pojawiają się w mediach na temat firmy,
– dzielenie się wiadomościami z życia firmowego pracowników,
– komunikowanie informacji o nowych produktach lub usługach na stronie firmowej,
– publikowanie kwartalnych, półrocznych i rocznych postów dotyczących rozwoju firmy.

Wszystko zależy od tego, co postawisz sobie za główny cel do komunikacji.

Ustalenie, kim jest Twoja grupa docelowa.
Kobiety czy mężczyźni? Etatowcy czy pracujący na B2B? Pracownicy czy członkowie zarządów? Mieszkańcy Polski czy obcokrajowcy? Zamieszkujący duże miasta czy mniejsze miejscowości? Interesujący się nowymi technologiami i IT czy fani zagadnień humanistycznych oraz literatury? Odpowiednie ustalenie kim jest Twoja grupa docelowa, pozwoli Ci precyzyjniej kierować tworzone komunikaty do odbiorców na LinkedInie.

Dzięki temu na Twojej stronie firmowej szybciej zacznie przybywać Ci wysokiej jakości odbiorców – czyli takich osób, które faktycznie są zainteresowane oferowanymi przez Twoją firmę usługami lub towarami. Pamiętaj, tworząc treści, zawsze miej z tyłu głowy swojego odbiorcę: Czy będzie zainteresowany treścią, którą do niego kierujesz? Czy jest faktycznym jej adresatem? Jaką korzyść będzie miał z przeczytania Twojej treści? Tworzenie postów w oparciu o Twoją grupę docelową sprawi, że pod publikowanymi materiałami znajdziesz o wiele więcej reakcji, komentarzy i udostępnień, a to pozytywnie wpłynie na wskaźnik zaangażowania na Twojej stronie firmowej na LinkedIn.

Odnalezienie i poznanie swojej konkurencji na LinkedIn.
Bądź świadomy, jakie działania na swoich stronach firmowych podejmuje konkurencja. Pozwoli Ci to wyciągnąć wnioski co do ich aktywności na LinkedIn oraz reagować na ewentualne zmiany, jakie zachodzą w obrębie ich kont firmowych. Pamiętaj trzymanie ręki na pulsie i dogłębne poznanie swoich konkurentów pozwoli Ci dotrzymywać im tempa, aby w pewnym momencie być nawet o krok przed nimi w kwestii prowadzenia działań na stronie firmowej na LinkedIn.

Opracowanie strategii działań na LinkedIn.
Czyli inaczej planu działania. Jest to swojego rodzaju droga, którą powinieneś dążyć, aby realizować nie tylko wyznaczone cele, ale także prowadzić spójne działania w oparciu o wyznaczony plan firmy. Jakie elementy powinieneś uwzględnić w strategii działań? Przede wszystkim koncepcję komunikacji, ton of voice Twojej firmy, content plan, kreacje graficzne, wyróżniki marki, zaangażowanie swoje i swoich pracowników czy kampanie reklamowe LinkedIn Ads. Poniżej, krok po kroku, przeprowadzę Cię przez najważniejsze elementy, które powinny się znaleźć w strategii działań na Twojej stronie firmowej na LinkedIn.

– Uwzględnienie tematyki wpisów na tej platformie.
Czego mają dotyczyć publikowane posty na stronie firmowej na LinkedIn? Jaki mają spełniać cel? Co chcesz poprzez nie pokazać? Poniżej przedstawię Ci cztery cykle komunikacyjne, które możesz zastosować na swoim koncie.

1. Prezentacja doświadczenia – np. przedstawienie użytkownikom długoletniego doświadczenia w branży, z której wywodzi się Twoja firma.

2. Cykl ekspercki – np. budowanie eksperckiego wizerunku firmy, dzielenie się wiedzą na temat branży, z której wywodzi się Twoja firma.

3. Wyjątkowość i wsparcie – np. zapewnienie potencjalnych klientów o wysokiej jakości obsługi towarzyszącej Twojej firmie na każdym kroku — zarówno przy konsultacji, jak i nawiązaniu współpracy.

4. Produktowy – np. przedstawienie oferty wszystkich produktów i usług oferowanych przez Twoją firmę, czy komunikowanie przewag konkurencyjnych.

Tone of voice Twojej firmy.
Czyli inaczej, jaki ton nadasz prowadzonej komunikacji. Może być on merytoryczny, praktyczny, swobodny, pozytywny, ale także ekspercki czy edukacyjny. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób chcesz przekazywać swoim odbiorcom treści oraz co chcesz, aby z nich czerpali.

Opracowanie content planu.
Content plan to inaczej plan/harmonogram publikacji wszystkich przygotowanych przez Ciebie w danym miesiącu treści. Na początku ustal, ile razy w tygodniu chcesz publikować treści na stronie firmowej na LinkedIn. Następnie rozplanuj to na przestrzeni tygodni, np. w maju chcesz publikować po trzy treści tygodniowo, czyli we wtorki, środy i czwartki – i takie rozplanowanie wpisów nazywamy właśnie content planem. Pamiętaj, aby publikowane przez Ciebie treści lądowały na stronę firmową regularnie. Jeśli zdecydujesz publikować je 3 razy w tygodniu w konkretne dni – trzymaj się tego, nie tylko w danym miesiącu, ale także w każdym następnym!

Jak Cię widzą, tak Cię piszą, czyli o doborze odpowiednich kreacji graficznych – pamiętaj spójność to podstawa.

Zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, szablony pod grafiki – wszystkie te elementy powinny być spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy. To oznacza, że planując działania na stronie firmowej na LinkedIn, powinieneś zadbać o profesjonalną, przemyślaną i spójną oprawę graficzną. Jak już pewnie zauważyłeś głównym kolorem naszej agencji, jest zielony. Jeśli chodzi o logo, jest nim lupa występująca między innymi w naszej nazwie. Poniżej możesz zapoznać się z wyglądem naszej strony www oraz naszej strony firmowej na LinkedIn.

Dostrzegasz spójność naszej agencyjnej identyfikacji wizualnej z tworzonymi na LinkedIn kreacjami graficznymi? Właśnie o takie działania w obrębie kreacji graficznych na Twojej stronie firmowej mi chodzi!

Baw się formami! Wykorzystaj wszystkie funkcjonalności oferowane przez LinkedIn.
Pamiętaj! Prawidłowa komunikacja na LinkedIn to nie tylko publikowanie postów w formie statycznej. Dywersyfikuj swój przekaz. Odbiorcy nie lubią monotonii. Bardzo szybko nudzą się postami w formie statycznej. Dlatego, kiedy planujesz działania na kolejny miesiąc, pamiętaj o wykorzystaniu innych funkcjonalności LinkedIn.

Jakich? Na przykład ankiet, wydarzeń, artykułów z pozycji strony firmowej, wideo i animacji, ofert rekrutacyjnych, prezentacji, czy możliwości publikowania ważnych dokumentów w formie PDF. Dzięki różnicowaniu publikowanego contentu Twoja strona firmowa zyska nowych obserwujących, którzy będą ciekawi tworzonych przez Ciebie treści.

Edukuj.
Pisanie postów dla samego ich pisania mija się z celem. To samo dotyczy każdej innej formy treści publikowanej na platformie LinkedIn. Z doświadczenia wiem, że nie ma sensu tracić czasu na posty, które nie niosą żadnej wartości dla Twoich odbiorców. Dlaczego? Ponieważ nie zostaną zauważone wśród innych materiałów, które co sekundę są publikowane na stronie głównej.

Dlatego edukuj, informuj o nowościach, przykuwaj uwagę odbiorców ciekawostkami – dawaj im wartość! Tylko tak zachęcisz odbiorców nie tylko do zaobserwowania Twojej strony firmowej, ale także do aktywnego uczestniczenia w komunikacji Twojej firmy na tej platformie. Poniżej przedstawiam Ci przykładowy post, który niesie ze sobą wartość edukacyjną.

Komunikuj wyróżnik marki.
Co stanowi Twój wyróżnik marki? Czym wyróżnia się Twoja firma na tle konkurencji? Czy jest to innowacyjne podejście do oferowanych usług? A może najwyższej jakości produkt, wytwarzany z najlepszych jakościowo surowców? Niezależnie od tego, co oferuje Twoja firma, znajdź jej wyróżnik i zacznij go komunikować! Zagwarantuje Ci to wyróżnienie się na tle konkurencji i zaprezentowanie swoich innowacyjnych produktów bądź usług szerszemu gronu odbiorców.

– Pamiętaj o zaangażowaniu – swoim i swoich pracowników!
Aktywne zaangażowanie pracowników firmy, a przynajmniej ambasadorów marki w działania na LinkedIn, to klucz do sukcesu. Buduje ono wizerunek eksperta w branży, zwiększa zasięgi organiczne publikowanych postów na stronie firmowej, a docelowo także wzmacnia efektywność działań reklamowych. Dlatego pamiętaj każdy like, share czy komentarz ma znaczenie!

Chcesz czegoś więcej? Dotrzyj ze swoimi komunikatami do większej grupy odbiorców! Czyli wszystko o promocji postów i kampaniach reklamowych na LinkedIn!
Prowadzisz już swój profil firmowy na LinkedIn? Stosujesz wszystkie powyższe tipy, jakie Ci przedstawiłam? Dostrzegasz, że działania organiczne to za mało? Mam na to sposób! Rozpocznij od promocji postów, a następnie rozważ rozpoczęcie prowadzenia kampanii reklamowych LinkedIn Ads! Płatne kampanie reklamowe na LinkedIn pozwolą Ci na dotarcie do 810 mln użytkowników tej platformy (aż 4,7 mln z Polski).

Aby skutecznie i precyzyjnie opracować i skonfigurować kampanię reklamową będziesz potrzebować trochę czasu, cierpliwości i odpowiedniego przewodnika, który dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu sprawnie przekaże Ci wiedzę na temat tego, jak krok po kroku ustawić kampanię LinkedIn Ads. Dlatego przekierowuje Cię w tym miejscu do artykułu Patryka Kułagowskiego – naszego agencyjnego eksperta ds. LinkedIna, który zabierze Cię w podróż po płatnych działaniach reklamowych, abyś tak jak on już wkrótce stał się ekspertem w tej dziedzinie.

Gratulacje!

Share Discover GIF - Find & Share on GIPHY

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Jeśli dotarłeś do tego miejsca, oznacza to jedno – wiesz już wszystko o skutecznym prowadzeniu strony firmowej na LinkedIn. Zdaję sobie sprawę, że otrzymałeś potężną dawkę wiedzy, która może być na pierwszy rzut oka trochę przytłaczająca. Jednak bez obaw! Usystematyzowanie sobie powyższych informacji oraz konsekwentne realizowanie poszczególnych punktów krok po kroku pozwoli Ci na efektywne i skuteczne prowadzenie działań na największej platformie biznesowej na świecie! Życzę Ci samych sukcesów i do zobaczenia na LinkedIn!

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Małgorzata Szymala

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!