Google Ads dla branży deweloperskiej w dobie kryzysu

0 napisany przez Natalia Cygnar, 17 kwietnia 2020

W dobie kryzysu, kiedy Internet stał się głównym kanałem komunikacji, działania online w branży deweloperskiej (i nie tylko) nabrały nowego znaczenia. W poniższym artykule przedstawię, z których typów kampanii warto korzystać, by dotrzeć do potencjalnego klienta. Zaprezentuję także typy kampanii, które w ostatnich tygodniach tracą swoją popularność wśród użytkowników.

Google Ads dla deweloperów a COVID 19

Czego dowiesz się z artykułu Natalii?
1. Na które kampanie Google Ads warto obecnie postawić w branży deweloperskiej
2. Dlaczego w dobie kryzysu nie warto rezygnować z kampanii
3. Które kampanie są obecnie mniej skuteczne

Działania online dla branży deweloperskiej. Dlaczego warto?

W kryzysie (jednak nie tylko!) działania w Internecie są ważnym aspektem sprzedaży mieszkań czy domów. Dlaczego? Większość “naszych” potencjalnych klientów poszukiwanie swojego nowego “M” rozpoczyna w sieci. To jeden z wielu powodów, dla którego powinniśmy rozważyć rozpoczęcie działań online. Kolejnym ważnym czynnikiem inwestycji w marketing internetowy to chęć większego zysku. Dzięki inwestycji w działania online i dobrze przygotowanej strategii, szybko otrzymamy zwrot z inwestycji. W dobie kryzysu wywołanego Covid-19 (lub innego) jest to jedna z niewielu dróg, dzięki której trafimy do osób zainteresowanych kupnem nieruchomości.

Sposobów na promowanie inwestycji deweloperskich jest wiele np. za pośrednictwem:

 – Facebooka, 
 – Google Ads, 
 – działań SEO (pozycjonowanie) itp. 

W zależności od tego, jaki jest nasz cel biznesowy oraz grupa docelowa, jesteśmy w stanie przygotować solidną strategię marketingową, dzięki której rozgłos o nowej inwestycji rozprzestrzeni się w mgnieniu oka. Dobór narzędzi, za pomocą których będziemy prowadzić kampanie, zależy od struktury naszej działalności oraz celu, jaki chcemy osiągnąć. W dzisiejszym artykule przedstawię Wam dobre praktyki wykorzystania Google Ads do promowania nieruchomości. Dodatkowo zaprezentuję, w jakie typy kampanii warto zainwestować, aby w dobie pandemii z mniejszego “ruchu” (“na drogach”, czy też na stronie WWW), wyciągnąć jak najwięcej zapytań ofertowych. Również znajdziecie informację o typach kampanii, które w ostatnich tygodniach są mało popularne.

Sieć reklamowa – “wyświetlaj różne reklamy w Internecie”

“Twórz atrakcyjne wizualnie reklamy wyświetlane w sieci reklamowej Google, w YouTube, na urządzeniach mobilnych lub w aplikacjach” – Google

Reklama w sieci reklamowej? Oczywiście, że tak! Ten typ kampanii pozwoli nam dotrzeć do szerokiego grona zainteresowanych zakupem nieruchomości. Od osób, które nie znają naszej inwestycji, ale interesują się kupnem mieszkania, po osoby, które odwiedziły naszą stronę internetową i wykazały chęć zakupu swojego wymarzonego “M”. Możliwości, jakie daje nam ten typ kampanii, są ogromne, a zasięg emisji reklam równie niemały. Z doświadczenia wiem, że dobrze skonfigurowane kampanie przyniosą nam nie tylko rozpoznawalność marki czy inwestycji, ale również zapytania ofertowe, które są drogą do sprzedaży nieruchomości. 

Przygotujmy komunikację, stwórzmy banery i ruszajmy. Nie ma na co czekać!

Wideo – “docieraj do użytkowników i przyciągaj ich uwagę w YouTube i innych miejscach w sieci”

“Twórz reklamy wideo, które pozwalają zwiększyć zasięg i świadomość, zachęcić do zaangażowania lub zwiększyć liczbę konwersji” – Google

Reklamy wideo – o tym, że są ważnym elementem marketingu, wie większość z nas! Niemniej jednak stanowczo mało z nas je wykorzystuje. Jeżeli jeszcze z nich nie korzystasz, to najwyższy czas zacząć to robić! Ta forma reklamy to ogromny potencjał dla Twojego biznesu. Przygotowany spot reklamowy, dzięki któremu dotrzemy do użytkowników YouTube (jednego z najczęściej odwiedzanego miejsca w internecie), zostanie  wyświetlony osobom zainteresowanym zakupem nieruchomości. Przyciągaj uwagę i zdobywaj nowych klientów, dzięki reklamom wideo w YouTubie. Dodatkowe ustawienia reklamy dostarczą nam zapytania ofertowe, a także spowodują, że użytkownik chętniej odwiedzi naszą witrynę. Co najważniejsze! Cena, jaką płacimy za ten typ reklamy, to jedna z niższych kwot w Google Ads.

Smart – “osiągaj swoje cele biznesowe, dzięki reklamom automatycznym w Google i całym Internecie”

“Utwórz reklamy tekstowe i graficzne, które wyświetlają się w Google, Mapach i w całym internecie – zarządzanie nimi wymaga minimalnych nakładów pracy” – Google

Nowość w Google Ads! Od niedawna na kontach reklamowych Google Ads pojawił się nowy typ kampanii. Kampania całkowicie inteligentna, o nazwie SMART, mająca niewyobrażalne zasięgi emisji reklam. Od reklam tekstowych, po graficzne wyświetlane w całym Internecie. Wspomoże ona nasze działania, tym samym zwiększy zasięg wyświetlanych reklam, trafiając do większego grona zainteresowanych. Po pierwszych uruchomieniach tego typu kampanii mogę powiedzieć, że efekty są zadowalające.

Które z typów kampanii odnotowują spadki?

Sieć wyszukiwania – “używaj reklam tekstowych, by docierać do klientów zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami”

“Twórz reklamy tekstowe lub reklamy typu „kliknij, aby połączyć”, które wyświetlają się w pobliżu wyników wyszukiwania w Google.pl, w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania Google itp.” – Google

W ostatnich 90 dniach, około 56 dnia zauważalne są spadki wyszukiwań w Google fraz związanych z wyszukiwaniem mieszkań. Poniżej zamieszczam podgląd z Google Trends:

 

Czy z tego powodu należy zrezygnować z typu kampanii w sieci wyszukiwania?

Nie. Nadal pozostają użytkownicy, którzy będą poszukiwać mieszkań za pomocą wyszukiwarki. Niemniej jednak dostosujmy działania w taki sposób, aby były one rentowne. Dopełnieniem kampanii w sieci wyszukiwania mogą być, np.:

 – Custom Intent, dzięki temu kierowaniu wyświetlimy jedną z najbardziej angażujących reklam, którym jest wideo na YouTubie osobom, które w wyszukiwarce poszukują produktów lub usług powiązanych z Twoim asortymentem,
 – Remarketing, za sprawą którego wyświetlimy użytkownikom formaty reklamowe, którzy wcześniej np. odwiedzili naszą witrynę internetową.

Inne kanały pozyskania zapytania ofertowego również są dobrym krokiem do zwiększenia liczby potencjalnych klientów. Co więcej, połączenie różnego rodzaju narzędzi, jak np. Google Ads + Facebook, da nam efekt synergii. Polega on na tym, iż wszystkie kanały wspierają się nawzajem, a efekty prowadzonych działań szybują w górę.

Jak z mniejszego ruchu na stronie wygenerować więcej zapytań ofertowych?

Gdy korzystamy z wszystkich wymienionych wyżej rodzajów kampanii, zwiększamy zasięg reklam w całym Internecie. Co ważniejsze, opracujmy strategię i połączmy siły. Pamiętajmy, aby wszystkie działania były przemyślane. Pokażmy się jako firma w każdym możliwym miejscu w internecie.

Podsumowanie

Kryzys wywołany pandemią koronawirusa nie jest powodem do wstrzymywania kampanii Google Ads. Kluczem do sukcesu w branży deweloperskiej jest dostosowanie kampanii  do panującej sytuacji, wykorzystując do tego dobrze przygotowaną strategię, na podstawie której dostosujemy kampanie do oczekiwań naszych odbiorców.

Podsumowując, nie rezygnujmy z reklam w wyszukiwarce, aczkolwiek przygotujmy skuteczną koncepcję i róbmy je rozważnie. Korzystajmy z wszelkich typów kampanii, wykorzystując ich pełen potencjał. Nie zamykajmy się na nowe – pomimo błędów i porażek, które odnosimy podczas wdrażania nowości (i nie tylko), wyciągajmy wnioski, dzięki którym kolejnym razem wykonamy to 3 razy lepiej! Nie zniechęcajmy się, a porażki traktujmy jako krok do sukcesu.

Więcej tekstów na temat radzenia sobie w dobie pandemii znajdziesz poniżej:

Z artykułu Magdy dowiesz się, jak powinna zmieniać się komunikacja w social media w czasie pandemii.

Tomek stworzył bardzo wartościowy artykuł na temat pozycjonowania w dobie COVID-19 i wartościowych zmian, które możemy wprowadzić na stronie www bez dodatkowych kosztów.

Bardzo ciekawy tekst o zmianach w marketingu internetowym dla deweloperów w czasie koronawirusa stworzyła Asia. Wsparciem i inspiracją dla zmian mogą być również webinary dla deweloperów, które mocno polecam. 

Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.

Suplementem do moich słów z pewnością będzie tekst Adama na temat zbyt częstych zmian w kampaniach Google Ads. Wprowadzajmy je zgodnie z trendami, ale jednocześnie z głową!

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Natalia Cygnar

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!