Webinary dla deweloperów

0 napisany przez Joanna Rechnio, 09 kwietnia 2020

W ostatnim czasie z dużym zaciekawieniem i podziwem obserwuję, jak branża nieruchomości przechodzi transformację na działania w przestrzeni online. Dla takich branż jak my przejście na zdalną pracę jest proste, ponieważ korzystamy od wielu lat z tej możliwości. Wiemy, jakie narzędzia są nam potrzebne, by wykonywać naszą pracę każdego dnia bez większych trudności – nie tylko w sprzedaży, ale w ramach pracy całego zespołu. 

webinary dla branży deweloperskiej

Dlatego szczególnie ważne są wartościowe webinary dla branży deweloperskiej, z których dowiecie się o nowych sposobach na prowadzenie biura sprzedaży online oraz jak je wdrożyć do waszych zespołów. 

Webinary dla deweloperów 

6 kwietnia uczestniczyłam w dwóch webinarach dla waszej branży: jeden organizowany przez PZFD i OBIDO o tematyce “Obsługi klienta w czasie kwarantanny”, a drugi “Home Office Dewelopera” od Macieja Wężykowskiego, naszego wieloletniego partnera z firmy Rendart. Także w każdy poniedziałek rynekpierwotny.pl na specjalnie stworzonej grupie prowadzi dla was webinary, by dzielić się wiedzą 

Po wysłuchaniu webinarów utwierdziłam się w fakcie, że działania, jakie podjęliśmy z naszymi deweloperami są właściwe. Umocniło to moje przekonanie, że zmierzamy we właściwym kierunku. Na pewno czuję się bardziej zmotywowana do tego, by tę naukę pracy zdalnej dla biur sprzedaży kontynuować, a jednocześnie pokazywać nowe sposoby na komunikację waszej marki.

Pojawiają się głosy z waszej strony, że odczuwacie spadek zapytań. Interpretujecie je faktem, że teraz klienci nie myślą o zakupie mieszkania, ale czy tak faktycznie jest?

Tylko 11% klientów wycofała się z zakupu mieszkania

Firma OBIDO przeprowadziła badanie, z którego dowiedzieliśmy się na webinarze, że: 

 – zaledwie 11% klientów całkowicie wycofała się z zakupu mieszkania,
 – ponad 30% z nich w dalszym ciągu poszukuje aktywnie ofert mieszkań,
 – 40% z nich wstrzymała się z zakupem na czas stanu epidemiologicznego. Z naszego doświadczenia pracy z markami deweloperskimi klienci mają kilka obaw, które wpływają na ich decyzje. 

Co to oznacza dla was? Szanse czy faktycznie stan zastoju? Czy powinniśmy czekać na to, co się wydarzy? Ja wolę działać, a w trudnościach widzieć możliwości! Dostrzegam szansę z dwóch powodów:

wciąż 30% aktywnie poszukuje zakupu mieszkania, co też nam nasze marki podkreślają. Grunt, by dobrać odpowiednie narzędzia marketingowe, aby dotrzeć do tych poszukujących,

Te 40% klientów, którzy wstrzymali swój proces decyzyjny, nadal można przekonać do zakupu mieszkania. Tę rolę muszą odegrać wasze biura sprzedaży ramię w ramię z marketingiem online. Szczególnie ważne jest, abyście uważnie słuchali swoich klientów. Powiedzą wam o swoich obawach. Wystarczy, że na podstawie ich opinii przygotujecie nową komunikację waszej marki.

Sporo wniosków możecie również wyciągnąć z naszego doświadczenia, które nasz zespół nabył w ostatnich 3 tygodniach podczas współpracy z deweloperami. Więcej w artykule na temat zmieniającego się marketingu na rynku nieruchomości w dobie epidemii

Komunikacja w marketingu online dewelopera w czasie stanu epidemiologicznego

Podzielam zdanie prelegentów, że mamy kilka filarów komunikacji w marketingu online dla inwestycji. Testujemy je dla wielu naszych marek między innymi Struxi Deweloper z Opola. Są nimi:

 – informuj na stronie www, ale także przy użyciu Facebooka i innych kanałów social media, że pracujecie dalej, choć w innej formie. Pokażcie dokładnie, jak działa wasz dział sprzedaży. Jak jest dostępny teraz? Bądźcie aktywni online: spotkania wideo, czat na stronie www czy Messengerze, by być w stałym kontakcie z klientami. Odpowiadajcie na maile klientów szybko, żeby mieli poczucie, że dalej pracujecie,
 – troska i dbałość o bezpieczeństwo jest teraz szczególnie ważna. Zbudujcie takie poczucie u klientów oraz u swoich ludzi w zespole,
 – empatia i serdeczność także jest szczególnie ważna w tym ciężkim dla nas okresie. Każdy z nas przeżywa czas epidemii na swój sposób. Pojawia się sporo emocji i obaw o naszą przyszłość. Może to skutkować różnymi reakcjami waszych potencjalnych klientów. Mimo to pokazujcie, że sprawnie pracujecie dalej. 

Prowadzenie spotkań online, czyli jak zaprezentować Twoją inwestycję

Spotkania online dla waszej branży to w dużej mierze nowość. Nie mieliście do tej pory takiej potrzeby, w końcu klienci sami przychodzili do biur sprzedaży. Ale w tej sytuacji spotkania F2F są niewskazane, dlatego możecie przeprowadzić je w formie wideo. Może być dla wielu z was wyzwaniem, ale dzięki nim macie większą szansę na sprzedaż inwestycji. 

Podczas spotkania możecie przeprowadzić klienta po: 

 – okolicy dzięki Google Earth czy Google Maps,
 – mieszkaniu dzięki kartom mieszkań 3d czy 360 (wirtualny spacer),
 – budynku wskazując, gdzie dokładnie mieszkanie będzie się znajdować.

Spotkania online są dla was nowością. Praktykując każdego dnia nabierzecie doświadczenia, a jak to Lech Kaniuk mówi “Gdy ludzie widzą, że nie boisz się pracy i jesteś zaangażowany, to nigdy nie wiadomo skąd przyjdzie nowa propozycja”!

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Joanna Rechnio

Planuje, rekomenduje, analizuje, organizuje, nadzoruje i radzi. W Agencji obecna od 2007 roku. Obecnie obsługuje kluczowych klientów. Posiadaczka wielu certyfikatów, w tym: Customer Centric Selling, Key Account Management oraz certyfikatów Google Partners. W pracy uwielbia wcielać w życie 7 nawyków skutecznego działania S.R. Coveya. Kiedy nie pracuje i nie myśli o pracy, czyta kryminały. Poza tym jeździ na łyżwach i nartach oraz pływa (kiedyś zawodowo).

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!

Szukasz skutecznego marketingu internetowego?
Oferujemy bezpłatne konsultacje!

Dzięki nim dowiesz się:

Co wybrać? Google czy Facebook a może LinkedIn? Które z tych lub wielu innych narzędzi warto zastosować w przypadku twojej firmy.

Na jakie koszty musisz się przygotować i na jakie korzyści możesz liczyć.

Jak Twoja firma wypada na tle konkurencji i o jakie elementy warto zadbać na stronie internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację!

Katarzyna Rożek

Katarzyna Rożek

Account Manager