Zastosowanie list remarketingowych w kampaniach Google Ads

0 napisany przez Natalia Dziubek, 09 maja 2019

Czy zauważyłeś, że reklamy z witryn, które odwiedziłeś np. 2 dni temu, pojawiają się na innych stronach, które obecnie odwiedzasz? Przedstawiają Ci tematykę ostatnio przez Ciebie przeglądaną? Ten typ reklamy, doceniany przez wielu marketerów, koncentruje się na spersonalizowanej reklamie kierowanej do określonych użytkowników. W dzisiejszym artykule przedstawię w jaki sposób tworzyć listy remarketingowe oraz w jakich kampaniach Google Ads warto wykorzystywać remarketing.

Czym jest remarketing?

Dzięki remarketingowi możemy dotrzeć do użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie naszym produktem lub usługą odwiedzając naszą stronę WWW. W jaki sposób ponownie zaangażować naszych odbiorców? Możemy wyświetlić im dopasowany do nich komunikat lub baner reklamowy w sieci Google. Spowoduje to ponowne wejście w interakcję z naszą stroną przez część użytkowników, którzy chętniej zdecydują się na np. zakup.

Czym są listy remarketingowe i jak je stworzyć?

Listą remarketingową nazywamy grupę odbiorców (należących do niej), którzy wcześniej spełnili na Twojej stronie określone warunki, np. dodali produkt do koszyka, jednak nie sfinalizowali transakcji.

Jak stworzyć listę remarketingową? Jedną z alternatyw stworzenia różnorodnych list remarketingowych jest możliwość skorzystania z narzędzia Google Analytics. Podczas tworzenia listy wybieramy warunki, jakie musi spełniać użytkownik, aby zostać na nią wpisanym. Następnie podajemy liczbę dni (od 1 do 540), w czasie których użytkownik będzie znajdował się wśród odbiorców. Na koniec wskazujemy ID konta Google Ads, na które ma zostać zaimportowana lista remarketingowa (aby wykonać ten krok, konto Google Analytics należy połączyć z kontem Google Ads, co pozwoli na automatyczne importowanie list dla wybranego konta).

Opcje zastosowania remarketingu w kampaniach Google Ads

W zależności od zaawansowania strategii marketingowej, ustawień, czy branży możemy wdrożyć jeden z typów kampanii opartej na listach remarketingowych. Poniżej przedstawiam kilka rodzajów kampanii remarketingowych stosowanych w Google Ads.

Remarketing standardowy

Klasyczny remarketing, dzięki któremu dotrzemy z naszą reklamą banerową lub elastyczną (w sieci reklamowej) do osób znajdujących się na wybranych listach remarketingowych, np.: odwiedzili naszą stronę, przeglądali zakładkę z ofertą, pobrali PDF itp.

Odbiorcom pokazywana jest reklama w sieci reklamowej, która ma na celu zachęcenie użytkownika do powrotu na stronę WWW i zrealizowaniu konwersji, np. wysłania zapytania.

*W przeciągu ostatnich 30 dni liczba użytkowników nagromadzonych na liście remarketingowej powinna osiągnąć co najmniej 100 aktywnych odbiorców dla reklam w sieci reklamowej.

Remarketing dynamiczny

Ten podtyp kampanii remarketingowej najczęściej wykorzystywany jest dla branży e-commerce. W jakich branżach można również wykorzystać remarketing dynamiczny, przeczytacie w artykule Karola. Wymogiem, który musimy spełnić, aby uruchomić kampanię, jest posiadanie konta Google Merchants Center. Narzędzie to przeznaczone jest do przesyłania danych o asortymencie (informacji o produkcie, podzielonych na odpowiednie atrybuty, zwanych plikiem produktowym) oraz informacji o sklepie. Na podstawie pliku produktowego będą wyświetlane najważniejsze dane o produkcie, tj. zdjęcie i nazwa produktu, cena wyjściowa, a także cena po obniżce, jeżeli produkt (lub usługa) objęty jest promocją. Produkty (lub usługi), które zostały odwiedzone przez naszego odbiorcę zostają mu następnie wyświetlone w formie graficznej. W ten sposób docieramy do użytkowników zainteresowanych kupnem przedmiotów, które wcześniej przeglądali. Tym zabiegiem wykorzystujemy okazję, aby osiągnąć nasz cel (sprzedaż).

Remarketing dla reklam w sieci wyszukiwania

Wykorzystanie list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce jest prostym zabiegiem, którego realizacja nie potrwa dłużej niż studencki kwadrans. Do istniejących kampanii w sieci wyszukiwania należy dodać odbiorców remarketingu (może być więcej niż 1 lista) zaznaczając opcję “Obserwacja”. Tym zabiegiem spowodujemy, że zasięg naszej kampanii pozostanie bez zmian, ale uwzględnimy nowy warunek, którego zasięg możemy dostosować za pomocą stawek. Wyświetlana reklama może zostać przystosowana dla odbiorców z naszej listy remarketingowej za pomocą funkcji if. Składnia “jeśli” pozwala na wyświetlenie określonej informacji, wtedy gdy użytkownik spełni dane kryterium np. należy do wybranej listy remarketingowej na koncie Google Ads.

*liczba odbiorców zebranych na liście remarketingowej w przeciągu ostatnich 30 dni powinna osiągnąć co najmniej 1000 aktywnych użytkowników dla reklam w sieci wyszukiwania.

Remarketing wideo

Remarketing wideo wykorzystujemy w analogiczny sposób co w sytuacji zastosowania list remarketingowych w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej. Opiera się na odbiorcach, którzy np. obejrzeli nasze filmy na YouTubie. Na bazie działań użytkowników wyświetlana jest im odpowiednia reklama z dostosowanym przekazem. Aby skorzystać z tej formy remarketingu musimy pamiętać o połączeniu konta Google Ads z kanałem na YouTubie.

*Liczba odbiorców zgromadzonych na liście remarketingowej w ciągu ostatnich 30 dni  powinna osiągnąć co najmniej 1000 aktywnych użytkowników.

Remarketing Customer Match

Customer Match jest typem kierowania, które pozwala nam na przesłanie danych kontaktowych, m. in. imienia i nazwiska, numeru telefonu oraz bazy adresów e-mail naszych klientów. Umożliwia nam to na wyświetlanie reklam zalogowanym użytkownikom w usługach Google (YouTube, Gmail)

*W sieci reklamowej możemy ograniczyć liczbę wyświetleń reklam dla tego samego użytkownika.

*Nowością na rynku Polskim, która pojawiła się w zeszłym roku są Inteligentne Kampanie Produktowe. Pragnąc uruchomić tego rodzaju kampanie musimy spełniać określone warunki m. in. posiadanie na koncie Google Ads listę remarketingową, na której znajduję się co najmniej 100 aktywnych użytkowników.

Podsumowanie

Opcji wykorzystania list remarketingowych w kampaniach Google Ads mamy wiele. Przemyślmy strategię, uwzględnijmy cele biznesowe i wybierzmy najbardziej odpowiednie podtypy kampanii remarketingowych, które dobrze skonfigurowane okażą się jedną z najskuteczniejszych form reklamy w naszej branży.
Uwaga! Zapraszam do przeczytania artykułu Magdy, w którym znajdują się informację na temat zakazanych treści w remarketingu.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Natalia Dziubek

W 4POELPE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie.

Komentarze