Jak zwiększyć skuteczność strony internetowej dewelopera?
Dobra strona internetowa to połowa sukcesu każdej kampanii i inwestycji. Jak zatem zbudować skuteczną stronę internetową tak, aby wygenerowała maksymalną możliwą liczbę zapytań ofertowych?
W jednym ze swoich artykułów opisałam, jaka grupa docelowa najczęściej odwiedza wasze strony internetowe. Wciąż utrzymuje się ten trend: kobiety częściej odwiedzają witryny www inwestycji oraz wysyłają zapytania ofertowe. Dlatego warto zadbać o odpowiednią prezentację waszej inwestycji dla tej grupy docelowej.
Odwiedziny stron ze smartfonów, jak również poszukiwanie mieszkań w Google, to bardzo intensywny trend wzrostowy, który można było dostrzec w ciągu ostatnich 4 lat.
Przez ostatnie 4 lata ogólna liczba wyszukiwań mieszkań w Google wzrosła o średnio 40% na każdym rynku. Największy wzrost jest widoczny na rynku wrocławskim, katowickim i gdańskim. Osiągnął on prawie 60% w ciągu 4 lat. Dlatego wyszukiwarka Google jest kluczowym źródłem zapytań ofertowych dla Twojej inwestycji.
Natomiast na wszystkich rynkach mobilne wyszukiwania utrzymują się na początku 2018 roku na poziomie ponad 40%. A jeszcze w 2014 roku udział ten wynosił zaledwie 7%. Bieżący rok powinien wygenerować już ponad 50% wyszukiwań przy użyciu smartfonów. Dlatego kluczowe staje się dostosowanie nowych funkcjonalności strony do wersji mobilnej.
Po aktualizacji niektórych danych wrócę do głównego tematu, na którym chciałabym się skoncentrować w dzisiejszym artykule. Co sprawia, że wasze inwestycje otrzymują dużą liczbę zapytań ofertowych? Co powinno znajdować się na waszej stronie, aby tak się stało?
Jest to wasza oferta mieszkań na stronie, która jest kluczowa z kilku powodów. Przede wszystkim jest to najczęściej wybierana podstrona przez użytkowników (prawie 50% wszystkich jej odsłon). Od wielu lat przyglądam się trendom, w jaki sposób budujecie swoje witryny – pomagałam już ponad 50 inwestycjom – stąd mam kilka bardzo istotnych wskazówek, jak poprawnie prezentować ofertę mieszkań na stronie.
Tabela mieszkań wciąż najskuteczniejszą formą przedstawienia pełnej oferty
Tabela mieszkań pozwala na szybkie rzut waszej oferty i dostępnych w niej lokali. Sprawdziliśmy możliwości prezentacji zaczerpniętej ze sklepów internetowych, które od 3 lat pojawiają się na waszych stronach internetowych. Takie możliwości możecie znaleźć np. na stronach: lcc.pl, który jako jeden z pierwszych deweloperów wprowadził taką opcję na swojej witrynie www. Nasze badania na podstawie statystyk Yandex Metrica i analizy heat map pokazują, że mimo takiej możliwości użytkownicy wciąż wybierają częściej zwykłą tabelę mieszkań. Dlatego podstawowe informacje, które powinny znaleźć się na waszej stronie z tabelą mieszkań to:
– nr lokalu,
– powierzchnia,
– piętro,
– liczba pokoi,
– status dostępności,
– pobranie rzutu mieszkania,
– zapytaj o mieszkanie/cenę z wbudowanym formularzem.
To są elementy absolutnie must have. Zapewniają one wysoką skuteczność kampanii, gdyż ta podstrona będzie adresem końcowym w kampaniach AdWords.
Podpowiem wam także, że świetnie się sprawdzają takie funkcjonalności jak:
– filtrowanie po kilku parametrach: powierzchnia, liczba pokoi, piętro i cena, jeśli ją prezentujecie. Dzięki Yandex Metrica dowiedzieliśmy się, że są to najchętniej wykorzystywane opcje,
– liczba dostępnych mieszkań. Pokażcie w formie liczb ile jest aktualnie mieszkań w sprzedaży, a ile było dostępnych (np. 89 mieszkań z 198). Pokazujecie tym jak oferta topnieje, czyli: jest atrakcyjna i trzeba się spieszyć z decyzją!
– dodanie do schowka jest świetnym rozwiązaniem, jeśli mamy kilka inwestycji w sprzedaży. Ułatwi to klientowi wybór odpowiedniego mieszkania z różnych lokalizacji. Dzięki statystykom Google Analytics widzimy z roku na rok zwiększający się udział wykorzystania tego narzędzia,
– wbudowanie do pdf-ów kart mieszkań możliwości: powiększenia widoku, przesłania na maila pdf-a i najważniejsze: zapytania o cenę lub szczegóły mieszkania.
Te 3 elementy powodują podniesienie skuteczności wszystkich źródeł ruchu nawet trzykrotnie. Panie chętnie wykorzystują nowe możliwości na stronach. Prawie 65% wszystkich ofert dodanych do schowka stanowią właśnie te po stronie użytkowniczek.
Kolejnym elementem, który od lat jest wykorzystywany przez waszą branżę na stronach inwestycji, to wyszukiwarki 3d. Jeszcze z 3 lata temu, zaledwie 5% użytkowników przeglądała mieszkania przy wykorzystaniu tego narzędzia. Obecnie ten udział się zwiększa nawet do 30% wszystkich odsłon strony. Taki udział odwiedzin jest wtedy, gdy budujecie inwestycję składającą się z kilku różnych budynków. Ułatwia to wybór mieszkania. Pamiętajcie jednak, aby:
– na rzucie kondygnacji pokazać, które mieszkania są już sprzedane, a które są jeszcze dostępne,
– na rzutach mieszkań była również możliwość: dodania do schowka, przesłania na maila czy wysłania zapytania ofertowego.
Mając te 2 podstawowe funkcjonalności zwiększacie skuteczność wyszukiwarki 3d.
Przy obu narzędziach rekomendowałabym rozpoczęcie testowanie na wersjach mobilnych “Wyślij smsa”. Google już w reklamach mobilnych wprowadziło tę możliwość. Dlatego warto sprawdzić, czy będzie to skutecznym narzędziem również na samej stronie internetowej podczas przeglądania przez smartfona.
Dodatkowym elementem, który może pomóc zwiększyć liczbę zapytań ofertowych, to pop-up z formularzem, gdy klient po przeglądaniu niektórych ofert jednak nie wysłał zapytania. Dzięki temu zwiększasz szansę na pozyskanie zapytań ofertowych z tabeli mieszkań.
Niezależnie jakie zastosujecie rozwiązania na stronie, warto po ich publikacji sprawdzać ich skuteczność. Każdy rynek różni się skutecznością niektórych rozwiązań. Możecie wykorzystać standardowo Google Tag Managera do tworzenia zdarzeń, które umożliwią pomiar kliknięć w różne elementy strony czy % scrollowania strony. Google Analytics pokaże wam udział w odsłonach poszczególnych narzędzi i % ich wykorzystywania. Yandex Metrica pomoże wam przeanalizować zachowania użytkowników na stronie. Pokaże wam obszary, których potencjalni klienci nie wykorzystują i dlaczego.
Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.
Po stworzeniu nowej strony warto przez kolejne miesiące obserwować co możecie jeszcze zoptymalizować, aby podnieść tym skuteczność otrzymywanych zapytań ofertowych. Analizujecie także wersje mobilne. Przykładowo: wyszukiwarka 3d na smartfonach jest tylko w 10% wykorzystywana jako narzędzie do przeglądania listy mieszkań, dlatego na ten moment można je wykluczyć dla tych urządzeń, a dopracować samą tabelę mieszkań. Detale tego typu mogą niejednokrotnie zdecydować o tempie, w jakim nasza inwestycja zostanie sprzedana.
Polecamy również: