Zwiększ zapytania ofertowe ze strony internetowej nawet o 269%

3 napisany przez Joanna Rechnio, 01 września 2015

W sieci znajdziemy wiele stron deweloperów lub ich inwestycji. Celem każdej z nich jest sprzedaż mieszkań, a przede wszystkim pozyskanie zapytania ofertowego, by móc finalnie zamknąć sprzedaż inwestycji w wyznaczonym terminie. Przez 5 lat, wypracowaliśmy najważniejsze elementy na stronie, które pomagają osiągnąć ten cel.

Zwiększ zapytania ofertowe ze strony internetowej nawet o 269%

Zanim zacznę od analizy najważniejszych narzędzi i podstron na stronie dewelopera, pokażę wam średnią wieku oraz płeć osób odwiedzających strony deweloperów oraz wysyłających zapytania ofertowe.

Woman on couch with tablet

formularze K-M

kliki M-K

Kobiety szukają mieszkań, a mężczyźni płacą

Największy udział w ruchu na stronach deweloperów mają kobiety. Stanowią one prawie 70% odwiedzin. To przekłada się również na prawie 70% udziału w zapytaniach ofertowych pochodzących z sieci! Takie informacje można mierzyć za pomocą statystyk Google Analytics w sekcji Odbiorcy (i dodaniu do skryptu jednej dodatkowej linijki (’require’, 'displayfeatures’).

Dlatego też ważne jest przygotowanie i opisanie oferty z uwzględnieniem potencjalnych odbiorców – spersonalizowana oferta, przełoży się wtedy na wzrost zapytań. Kobiety skupiają się na detalach, szczegółach oferty. Należy opisywać więc każdy element krótko, eksponując korzyści płynące z wybrania właśnie tego mieszkania. Panie najczęściej także negocjują warunki kupna, kredytowania oraz urządzania mieszkania.

Więcej na ten temat można dowiedzieć się w kilku interesujących artykułach: Jak Polacy kupują mieszkania?, Kobieta kupuje mieszkanie, mężczyzna za nie płaci, Mężczyźni oglądają mieszkania, kobiety je kupują.

Młodzi dominują!

Największy udział w ruchu na stronach deweloperów mają osoby z grupy wiekowej 25-34. Stanowią aż 55% odwiedzających, co bezpośrednio przekłada się na 70% zapytań ofertowych.

Stąd należy dostosować ofertę uwzględniając ich potrzeby oraz fakt, że często sprawdzają oferty poprzez urządzenia mobilne – pamiętać należy by dostosować stronę.

Concept : young family in apartment dream and plan interior

KLIKI WIEKFORMULARZE WIEK

Poznaliśmy już grupę docelową, która trafia na strony internetowe w poszukiwaniu mieszkań. Wiedza ta jest cenna i powinna zostać wykorzystana. W jaki sposób? Choćby poprzez dostosowanie publikowanego na stronie contentu oraz szaty graficznej. Optymalizując tylko ten element, zwiększyć możemy spływające zapytania ofertowe o 60%!

Mobilne wyszukiwania

W każdej branży średnio ruch z mobilnych urządzeń rośnie około 160% rocznie. W nieruchomościach również jest ten wzrost widoczny. Same wyświetlenia reklam związanych np. z mieszkaniami + miejscowość w Google wzrosły w ciągu roku o nawet 95%. Reklamy na Facebooku także przyczyniają się do ruchu mobilnego. Bezpośrednio to przekłada się na wzrost ruchu urządzeń typu smartfon o nawet 108% do roku poprzedniego a do roku 2013 o 1 118%. Średnio smartfony stanowią już prawie 20% udziału w ruchu na stronach dewelopera czy inwestycyjnych. Dla niektórych stron deweloperskich jest to liczba nawet kilku tysięcy odwiedzin. Dlatego, gdy korzystasz z reklam na Facebooku czy wyszukiwarki Google i udział w ruchu z tych urządzeń jest wysoki, zadbaj o stronę mobilną np. w technologii RWD. Dane dotyczące ruchu z mobilnych urządzeń znajdziesz w Google Analytics w sekcji ODBIORCY – RUCH MOBILNY, a potencjał w Google w wyszukiwaniach w Plannerze słów kluczowych AdWords.

wyszukiwania w mobilach

Źródło: Planner słów kluczowych AdWords

Jak zwiększyć liczbę zapytań lub w ogóle rozpocząć jej generowanie? Jak zoptymalizować najczęściej oglądane podstrony? O tym w dalszej części.

Przede wszystkim, strona internetowa oraz kampania, muszą zawierać elementy z poszczególnych etapów zakupu – dzięki temu klient znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania.
Przedstaw swoje inwestycje i oferowane mieszkania
Opis inwestycji oraz mieszkań to podstrony, które generuję łącznie 45 % udziału w odsłonach. Deweloperzy powinni przedstawiać takie informacje, odpowiadają na pytania:

  • kiedy zostanie ukończona budowa
  • kiedy mieszkańcy będą mogli odebrać klucze
  • jak wyglądać będzie zabudowa, kondygnacje
  • jaki będzie standard wykończenia budynku
  • co z częściami wspólnymi (np.: windą, parkingiem)
  • dlaczego wybrano tę lokalizację, jakie są jej atuty
  • co wyróżnienia dewelopera
  • jakie są opinie klientów

O samych mieszkaniach powinniśmy dowiedzieć się:

  • ile jest mieszkań
  • jaką mają powierzchnię
  • rodzaje mieszkań (z tarasami, balkonami, antresolą)
  • poszczególne cechy mieszkań
  • standard wykończeń

Wybór mieszkania

Kolejnym ważnym elementem strony dewelopera powinna być prezentacja wszystkich mieszkań. Zazwyczaj są one prezentowane w 2 różnych formach: panoramy 3d lub/i zwykłego cennika. Łącznie oba rozwiązania stanowią nawet do 45% wszystkich odsłon.

W obu miejscach powinniśmy się dowiedzieć o:

  • dostępności mieszkania  (sprzedane, wolne, zarezerwowane)
  • powierzchni mieszkań
  • powierzchni pomieszczeń
  • rzucie mieszkania
  • cenie

Dodatkowo warto podać szybki kontakt z deweloperem np.: w formie krótkiego formularza. Dzięki takiej prezentacji, użytkownik ma wybór: może na rzucie budynku przeglądać mieszkania kondygnacjami, a w cenniku przefiltrować je np.: według powierzchni i ceny. Optymalizowane oba narzędzia mają wpływ na zwiększenie liczby zapytań nawet o 160%. W kolejnym artykule dowiecie się, jakie rozwiązania można wprowadzić, aby taki wynik osiągnąć.

Opinie, referencje, certyfikaty, nagrody i związki

Ten element strony, może poprawić współczynnik wysłanych zapytań nawet pięciokrotnie. Wystarczy, by na każdej podstronie, np.: w stopce, prezentować najważniejsze opinie czy referencje (choćby w formie slidera).

Dodatkowo, potwierdzenia w postaci certyfikatów czy nagród podkreślają także prestiż dewelopera. Te dwa elementy powinny być integralną częścią stopki. Dzięki temu, klient na każdej podstronie znajdzie potwierdzenie wiarygodności i jakości usług oferowanych przez dewelopera.

Wysyłka zapytań

Klient zainteresowany mieszkaniem i inwestycją, musi mieć możliwości skontaktowania się z odpowiednią osobą. Najczęściej jest to forma mailowa, wysłanie formularza. Wynika to z faktu, że częściej wysyłamy formularze wieczorem, po 19:00, w trakcie przeglądania stron (w pracy), ciężko o skupienie się nad wyborem tak istotnego elementu naszego życia, jakim jest mieszkanie. Współczynnik konwersji (wysłanych formularzy) wieczorami jest wyższy nawet czterokrotnie aniżeli w ciągu dnia. Dlatego nie można zapomnieć o dodaniu na stronie formularza – takie rozwiązanie powinno być już na każdej podstronie, od opisu inwestycji po cennik.

Podsumowanie

Przebudowując czy budując stronę do sprzedaży inwestycji: zbuduj ją dla grupy docelowej, która ją będzie kupowała. Zadbaj o mobilność strony, proste menu przeprowadzające po inwestycji aż do zakupu, materiały na stronie, zdjęcia, wizualizacje, rzuty mieszkań. Kobiety zwracają uwagę na  detale!  Do strony koniecznie dodaj formularze – wieczorne wyszukiwanie pozwoli twojemu klientowi na kontakt w chwili, w której akurat jest zainteresowany tematem.

Chcesz pozyskać nowych klientów dla Twoich inwestycji? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Historie sukcesu naszych klientów:

    • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
    • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
    • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
    • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń

    O autorze:

    Joanna Rechnio

    Planuje, rekomenduje, analizuje, organizuje, nadzoruje i radzi. W Agencji obecna od 2007 roku. Obecnie obsługuje kluczowych klientów. Posiadaczka wielu certyfikatów, w tym: Customer Centric Selling, Key Account Management oraz certyfikatów Google Partners. W pracy uwielbia wcielać w życie 7 nawyków skutecznego działania S.R. Coveya. Kiedy nie pracuje i nie myśli o pracy, czyta kryminały. Poza tym jeździ na łyżwach i nartach oraz pływa (kiedyś zawodowo).

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post
    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!