Jak dzięki Google Ads pozyskać więcej klientów w okresie świątecznym?

0 napisany przez Adam Derkacz, 16 października 2019

W momencie publikacji artykułu do Świąt pozostaje nieco ponad 2 miesiące. To ostatni dzwonek, aby ustalić strategię i wprowadzić zmiany w kampanii Google Ads, które pomogą zwiększyć sprzedaż.

google ads a boże narodzenie

Czego dowiesz się z artykułu Adama?
1. Jak wykorzystać dane pozyskane podczas czarnego piątku w kontekście nadchodzących świąt Bożego Narodzenia .
2. Jakie kampanie Google Ads sprawdzą się w przypadku Bożego Narodzenia.
3. Jak dobrać działania do budżetu, którym dysponujesz.
4. Jak dobrać frazy pod kątem świąt.

Kampanie przeznaczone na okres świąteczny warto zaplanować z wyprzedzeniem, aby dobrze się do nich przygotować i uzyskać jak najlepsze rezultaty. Okres ten obejmuje nie tylko grudzień, ale także black friday, który wypada w tym roku 29.11 i jest świetną okazją dla klientów, aby zakupić prezenty w niższej cenie. Na temat black friday i strategii pisaliśmy szerzej już kilkukrotnie. Nasze artykuły możecie znaleźć np. tu lub tu.

Badania przeprowadzone przez Ipsos w lutym 2019 r. wskazują, że 58% kupujących na terenie Europy wyszukuje online informacji o produkcie przed jego zakupem, aby upewnić się, że dokonują słusznego wyboru. Badanie to wskazuje również, iż kupujący spędzają więcej czasu (51%) na zakupach online niż w tradycyjnych sklepach.

Jak te dane przekuć na lepsze wyniki kampanii?

Przede wszystkim warto wdrożyć działania wspierające sprzedaż poprzez reklamy i materiały wideo na YouTube. Przed zakupem produktów takich jak np. telefony, telewizory czy buty wiele osób szuka porównania pomiędzy różnymi modelami. W takiej sytuacji świetnie sprawdzą się filmy porównujące najpopularniejsze modele danych produktów. Z jednej strony użytkownik otrzymuje konkretną wartość, w postaci analizy i wiedzy, pomoc w rozwiązaniu jego problemu. Z drugiej strony możemy wykorzystać tego typu film jako zachętę do zakupu w sklepie, oferując oglądającym dodatkowe korzyści, np. bon rabatowy.

Z kolei użytkownikom, którzy obejrzeli nasz film możemy następnie na podstawie listy remarketingowej z YouTube wyświetlać reklamy zachęcające do zakupu konkretnego produktu.

Warto przy tym pamiętać, że sam koszt kampanii wideo w YouTube jest bardzo niski – stawki za obejrzenie kształtują się często w granicach 1-5 gr.

Wykorzystaj dane z black friday na okres świąteczny

W przypadku kampanii świątecznych warto także skorzystać z danych zebranych podczas zakupów, jakie klienci wykonali w trakcie black friday. W wielu wypadkach traktuje się bowiem zupełnie oddzielnie działania przeprowadzane z okazji czarnego piątku oraz skierowane już typowo na okres Bożego Narodzenia. Badania wskazują natomiast, że dla 43% klientów bardzo ważne jest, aby otrzymywać oferty powiązane z ich wcześniejszymi zakupami. Można to doskonale rozegrać w okresie pomiędzy black friday i Świętami. Przykładowo osoba kupująca podczas czarnego piątku gitarę może być zainteresowana w okresie świątecznym promocją na wzmacniacze, z kolei kupujących procesor może zaciekawić obniżka cen na pamięć RAM.

Przygotowanie zawczasu dobrych list remarketingowych i kreacji reklamowych może więc bardzo zaprocentować już po 2-3 tygodniach od black friday, w okresie zakupów przedświątecznych. Wystarczy jedynie powiązać oba te punkty w kalendarzu w naszej strategii.

Zadbaj o starych klientów

Rozszerzając powyższy akapit, warto położyć większy nacisk na użytkowników, którzy już wcześniej nam zaufali i dokonali zakupów, nie tylko w okresie czarnego piątku, ale także w innych terminach. Doskonale sprawdzi się tu zarówno klasyczny remarketing w sieci reklamowej jak i remarketing w sieci wyszukiwania. Dzięki tego typu kampaniom możemy dotrzeć do odbiorców ze sprecyzowanym komunikatem dotyczącym konkretnych kategorii produktów.

Poszukuj aktywnie nowych odbiorców o sporej szansie na konwersję.

W kontekście zachowań klientów warto zapamiętać jeszcze jedną liczbę. 52% z nich odwiedza wiele sklepów internetowych, zanim zdecydują, jaki dokładnie produkt zakupić i poprzez jaką witrynę.

W tej sytuacji dobrym rozwiązaniem może być dotarcie do nich poprzez kampanię wykorzystującą kierowanie na podobnych odbiorców w sieci wyszukiwania i reklamowej. Warto zatem tworzyć listy remarketingowe dla osób kupujących konkretne kategorie produktów, aby następnie za pomocą funkcji podobnych odbiorców znaleźć nowych klientów, którzy poszukujących podobnych artykułów, nie trafili wcześniej na naszą witrynę.

Wykorzystaj pełen potencjał kampanii produktowych

kampanie produktowe

Doskonałym narzędziem sprzedażowym dla witryn typu e-commerce jest kampania produktowa. Kluczowe do osiągnięcia sukcesu jest jednak dobranie odpowiedniej strategii, aby możliwe było skuteczne konkurowanie z nieraz dziesiątkami konkurentów w branży. Warto tu zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim istotne jest dobranie odpowiedniego budżetu do promowanego asortymentu. Jeśli z różnych powodów budżet jest ograniczony i nie wystarcza na promowanie wszystkich produktów, koniecznie należy ograniczyć ich liczbę w kampanii. Najlepiej do poziomu, który zapewni udział w wyświetleniach reklam na poziomie 80-90%. To da nam gwarancję, że dotrzemy z naszą propozycją do niemal każdej osoby poszukującej danego produktu.

Kolejna kwestia to odpowiedni model atrybucji. Najlepiej sprawdzi się tu model oparty na danych (data-driven), aczkolwiek nie zawsze będzie możliwość ustawienia go w ten sposób (niezbędna jest tu odpowiednia liczba konwersji na koncie). Zdecydowanie jednak zalecamy korzystanie z niego, jeśli tylko taka możliwość się pojawi, gdyż pomaga on algorytmom Google we właściwej analizie i dostosowywaniu stawek za kliknięcia w czasie rzeczywistym.

Zabezpiecz odpowiedni budżet

Bardzo ważną kwestią, która została już częściowo poruszona wyżej, jest zabezpieczenie odpowiedniego budżetu na kampanię. Okres świąteczny i black friday charakteryzuje się tym, iż użytkownicy znacznie bardziej skłonni są kupować produkty, a co za tym idzie, wyszukują zdecydowanie więcej fraz. Z tego powodu konieczne jest przeznaczenie wyższego budżetu na okres listopad-grudzień. W przeciwnym wypadku reklamy mogą się wyświetlać tak rzadko, że nie będą miały szansy na uzyskanie dobrych współczynników konwersji, a ruch przejmie nasza konkurencja.

Dodaj frazy świąteczne

Wiele osób w okresie przedświątecznym poszukuje inspiracji na prezenty, wpisując w wyszukiwarkę frazy typu: najlepszy prezent na święta dla dziewczyny/żony/chłopaka/męża/mamy/taty/brata/siostry itp. Frazy tego typu można dodać do kampanii i wykorzystać z dobrym skutkiem, pod warunkiem, że nasz sklep posiada bloga, w którym należy umieścić odpowiednie artykuły. Można wówczas we wpisie podać kilka przykładów produktów na których sprzedaży nam zależy i opisać szerzej, dlaczego doskonale sprawdzą się jako prezent dla konkretnej osoby. Następnie możemy skierować reklamy na wspomniane artykuły blogowe. Zamiast wpisów na blogu (lub równolegle) można także wykorzystać filmy wideo na YouTube. Strategia ta najlepiej sprawdzi się w branżach, które oferują produkty kupowane często jako prezenty, czyli m.in. zabawki, beauty, elektronika.

Zmodyfikuj rozszerzenia reklam

Bardzo pomocne przy kampaniach w okresie okołoświątecznym mogą być odpowiednio dopasowane rozszerzenia reklam. Dzięki rozszerzeniom objaśnień możemy przekazać dodatkowe informacje o świątecznych promocjach, rozszerzenia linków wraz z opisami to z kolei doskonały „drogowskaz”, dzięki któremu możemy użytkowników przekierować na dedykowane strony związane ze świątecznymi promocjami (lub np. na wspomniane wyżej artykuły blogowe dla osób poszukujących inspiracji). Z kolei w przypadku zaoferowania dobrych promocji możemy użyć rozszerzeń cen, aby podkreślić atrakcyjność oferty w naszym sklepie.

Zwiększ swoją sprzedaż dzięki odpowiednio dobranym kanałom marketingu internetowego.

Wszystkie wymienione powyżej rady, to tak naprawdę jedynie wierzchołek góry lodowej, który jednakże wskazuje, jak kompleksowe działania należy podjąć, aby wyprzedzić konkurencję i pozyskać większą liczbę klientów w okresie Świąt. Branża e-commerce (a zatem także wewnętrzna konkurencja) rośnie w Polsce z roku na rok, co powoduje, że aby odnieść w niej sukces, należy prowadzić coraz bardziej złożone działania oparte o przemyślaną strategię.

5/5 - (2 votes)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • o 35% wzrósł przychód
  • o 17% wzrosła liczba transakcji
  • o 17% wzrósł współczynnik konwersji
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Adam Derkacz

W 4PEOPLE prowadzi kampanie SEM. Może pochwalić się certyfikatem Google, a także wieloma sukcesami w podejmowanych działaniach. Zwolennik dokładnej analityki oraz optymalizacji podejmowanych działań. Prywatnie miłośnik wędrówek górskich, biegania, historii średniowiecza i imperialnych stoutów. Wieloletni fan FC Barcelony. Zagorzały czytelnik, szczególnie Harukiego Murakamiego oraz Jacka Dukaja.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (2 votes)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!