7 inspirujących kreacji newsletterów na Black Friday

0 napisany przez Natalia Cygnar, 21 listopada 2017

Czarny Piątek (ang. Black Friday), czyli wyprzedażowe szaleństwo – przyszło do nas z USA i cieszy się coraz większą popularnością. Jak wykorzystać e-mail marketing, aby zachęcić większe grono potencjalnych klientów do zakupów właśnie w naszym sklepie? Przygotowałam dla Was kilka przykładowych newsletterów, które mogą zainspirować do lepszej komunikacji z klientami w czasie Czarnego Piątku.

Black Firday

W poniższym artykule chciałabym Wam przedstawić 7 przykładów dobrego mailingu wraz z pomysłem jego stworzenia.

1. Newsletter z ogłoszeniem Black Friday.

Na klika dni przed Czarnym Piątkiem wyślijmy do naszych subskrybentów newsletter z informacją o uczestnictwie naszego sklepu w Black Friday.

Prosty szablon newslettera ogłaszający sprzedaż w całym sklepie w dniu Black Friday, gdzie na wybrane przedmioty można dostać do 80% zniżki, a cały sklep zostaje objęty 50% zniżką.

Propozycja tematu wiadomości: 3 dni do Black Friday. Sprawdź szczegóły!

Nie zapomnijmy o podlinkowaniu kreacji do naszego sklepu internetowego!

2. Prosty newsletter w dniu Black Friday.

Przypomnijmy się w dniu Czarnego Piątku o uczestnictwie w wydarzeniu:

Przesłanie prostego newslettera z informacją o 80% upuście w dniu wyprzedażowego szaleństwa może skłonić naszych subskrybentów do zrobienia zakupów w naszym sklepie.

Propozycja tematu wiadomości: Black Friday Sale – do 80% zniżki. Sprawdź!

Newsletter skoncentrowany będzie na zachęceniu do działania w Czarny Piątek. Dodanie wyraźnej informacji o zniżce do 80% w e-sklepie oraz przycisku KUP TERAZ! ma za zadanie skierowanie subskrybenta na witrynę e-sklepu i szybką realizację transakcji.

3. Newsletter ze wskazaniem kilku zniżek.

Przedstawienie kilku zniżek w wiadomości elektronicznej to pomysł dla tych, którzy chcą do konkretnych produktów przypisać daną zniżkę.

Propozycja tematu wiadomości: 50% ∙ 30%  ∙ 10%. Ruszamy z promocjami. Sprawdź!

Niedopowiedzenie w tym wypadku może zachęcić klienta do przejścia na stronę naszego sklepu i sprawdzenie, czy jego wymarzony produkt nie znajduje się w atrakcyjnej cenie. Nie należy jednak przesadzać.

4. Newsletter z wybranymi produktami.

Miłośnicy kawy mogą skorzystać z wyjątkowej oferty Starbucksa Store w Black Friday. Pokazanie wybranych produktów z ceną lub objętą zniżką to kolejny pomysł na mailing w tym szalonym dniu. Skierujemy dzięki temu użytkowników do produktów objętych promocją, co nie musi oznaczać skoncentrowanie się tylko na nich.

Propozycja tematu wiadomości: Zobacz produkty w promocji na Czarny Piątek!

Przedstawienie w newsletterze danych produktów nie oznacza, że musimy skupiać się tylko na nich. Dodając wezwanie do działania: Sprawdź pozostałe produkty sprawimy, że użytkownik będzie świadomy o szerszej ofercie w to piątkowe wydarzenie.

5. Wysłanie kodu rabatowego w newsletterze.

Nie przemawiają do Ciebie powyższe przykłady? Przygotujmy w takim razie szablon, w którym subskrybent otrzyma do wykorzystania kod rabatowy umożliwiający zakup w sklepie ze zniżką np. 50 zł w dniu Black Friday.

Propozycja tematu wiadomości: Odbierz kod rabatowy na Black Friday!

Kod rabatowy może obejmować wybrane produkty, cały asortyment e-sklepu, czy też zniżkę na daną usługę. Subskrybent może otrzymać upust w formie 20% zniżki, dodatkowego 50 zł do wykorzystania na zakupy, czy kuponu podarunkowego w kwocie np. 80 zł na produkt z asortymentu lub usługi dostępnej w sklepie internetowym.

6. Newsletter z ostatniej chwili informujący o rozszerzeniu sprzedaży.

Gdy na samym początku nie zdecydowaliśmy się na sprzedaż wszystkich produktów ze zniżką, możemy rozszerzyć promocję w ostatniej chwili.

Propozycja tematu wiadomości: Rozszerzamy sprzedaż – 50% na wszystko. Zobacz!

Wielu z nas przeglądając oferty w Czarny Piątek nastawiona jest na zakup z upustem. Gdy produkty, którymi jesteśmy zainteresowani, nie są objęte promocją, to jesteśmy rozczarowani. Z tego powodu rozszerzenie sprzedaży w trakcie trwania Black Friday do całego asortymentu sklepu skłoni część użytkowników do natychmiastowego zakupu produktu lub usługi.

7. Newsletter z informacją o niedoborze produktów lub ich małej ilości.

Przygotowanie newslettera z produktami objętymi promocją wraz z np. rozmiarówką oraz wskazaniem ich dostępności.

Propozycja tematu wiadomości: Śpiesz się i kupuj w Czarny Piątek – Ostatnie Sztuki!

Informacja o niskiej liczbie magazynowej np. danego modelu spodni skłoni do szybszego podjęcia decyzji o zakupie. Taka kreacja musi zawierać odpowiednio wyeksponowane komunikaty perswazyjne i CTA, aby odbiorca reklamy nie miał wątpliwości, iż każda chwila zwłoki jest niekorzystna. Newslettery takiego typu spotkałam już przy okazji innych wydarzeń, więc jest to też możliwe do wykorzystania w czasie Czarnego Piątku.

Podsumowanie

W trakcie tworzenia newslettera z okazji Czarnego Piątku powinniśmy skupić się na maksymalnym wykorzystaniu możliwości graficznych i perswazyjnych przekazu. Już w pierwszej chwili po wyświetleniu wiadomości potencjalny klient powinien wiedzieć, że tylko w ten dzień może dokonać naprawdę korzystnych zakupów.

Pamiętajmy jednak o ważnej technicznej sprawie. Dostosujmy wiadomość do urządzeń przenośnych. Wielu z nas będzie poszukiwać okazji do zakupów w drodze do pracy, wracając do domu, bądź w innych okolicznościach nie mając dostępu do komputera. Źle wyświetlany na smartfonie newsletter potrafi zniechęcić klienta i zniweczyć cały wysiłek włożony w jego kreację. Nie popełniajmy tego błędu.

Pozostało jeszcze 3 dni – owocnych zbiorów i szalonych wyprzedaży!

Potrzebujesz nowych klientów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    O autorze:

    Natalia Cygnar

    W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post
    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!