7 inspirujących kreacji newsletterów na Black Friday

0 napisany przez Natalia Cygnar, 21 listopada 2017

Czarny Piątek (ang. Black Friday), czyli wyprzedażowe szaleństwo – przyszło do nas z USA i cieszy się coraz większą popularnością. Jak wykorzystać e-mail marketing, aby zachęcić większe grono potencjalnych klientów do zakupów właśnie w naszym sklepie? Przygotowałam dla Was kilka przykładowych newsletterów, które mogą zainspirować do lepszej komunikacji z klientami w czasie Czarnego Piątku.

Black Firday

W poniższym artykule chciałabym Wam przedstawić 7 przykładów dobrego mailingu wraz z pomysłem jego stworzenia.

1. Newsletter z ogłoszeniem Black Friday.

Na klika dni przed Czarnym Piątkiem wyślijmy do naszych subskrybentów newsletter z informacją o uczestnictwie naszego sklepu w Black Friday.

Prosty szablon newslettera ogłaszający sprzedaż w całym sklepie w dniu Black Friday, gdzie na wybrane przedmioty można dostać do 80% zniżki, a cały sklep zostaje objęty 50% zniżką.

Propozycja tematu wiadomości: 3 dni do Black Friday. Sprawdź szczegóły!

Nie zapomnijmy o podlinkowaniu kreacji do naszego sklepu internetowego!

2. Prosty newsletter w dniu Black Friday.

Przypomnijmy się w dniu Czarnego Piątku o uczestnictwie w wydarzeniu:

Przesłanie prostego newslettera z informacją o 80% upuście w dniu wyprzedażowego szaleństwa może skłonić naszych subskrybentów do zrobienia zakupów w naszym sklepie.

Propozycja tematu wiadomości: Black Friday Sale – do 80% zniżki. Sprawdź!

Newsletter skoncentrowany będzie na zachęceniu do działania w Czarny Piątek. Dodanie wyraźnej informacji o zniżce do 80% w e-sklepie oraz przycisku KUP TERAZ! ma za zadanie skierowanie subskrybenta na witrynę e-sklepu i szybką realizację transakcji.

3. Newsletter ze wskazaniem kilku zniżek.

Przedstawienie kilku zniżek w wiadomości elektronicznej to pomysł dla tych, którzy chcą do konkretnych produktów przypisać daną zniżkę.

Propozycja tematu wiadomości: 50% ∙ 30%  ∙ 10%. Ruszamy z promocjami. Sprawdź!

Niedopowiedzenie w tym wypadku może zachęcić klienta do przejścia na stronę naszego sklepu i sprawdzenie, czy jego wymarzony produkt nie znajduje się w atrakcyjnej cenie. Nie należy jednak przesadzać.

4. Newsletter z wybranymi produktami.

Miłośnicy kawy mogą skorzystać z wyjątkowej oferty Starbucksa Store w Black Friday. Pokazanie wybranych produktów z ceną lub objętą zniżką to kolejny pomysł na mailing w tym szalonym dniu. Skierujemy dzięki temu użytkowników do produktów objętych promocją, co nie musi oznaczać skoncentrowanie się tylko na nich.

Propozycja tematu wiadomości: Zobacz produkty w promocji na Czarny Piątek!

Przedstawienie w newsletterze danych produktów nie oznacza, że musimy skupiać się tylko na nich. Dodając wezwanie do działania: Sprawdź pozostałe produkty sprawimy, że użytkownik będzie świadomy o szerszej ofercie w to piątkowe wydarzenie.

5. Wysłanie kodu rabatowego w newsletterze.

Nie przemawiają do Ciebie powyższe przykłady? Przygotujmy w takim razie szablon, w którym subskrybent otrzyma do wykorzystania kod rabatowy umożliwiający zakup w sklepie ze zniżką np. 50 zł w dniu Black Friday.

Propozycja tematu wiadomości: Odbierz kod rabatowy na Black Friday!

Kod rabatowy może obejmować wybrane produkty, cały asortyment e-sklepu, czy też zniżkę na daną usługę. Subskrybent może otrzymać upust w formie 20% zniżki, dodatkowego 50 zł do wykorzystania na zakupy, czy kuponu podarunkowego w kwocie np. 80 zł na produkt z asortymentu lub usługi dostępnej w sklepie internetowym.

6. Newsletter z ostatniej chwili informujący o rozszerzeniu sprzedaży.

Gdy na samym początku nie zdecydowaliśmy się na sprzedaż wszystkich produktów ze zniżką, możemy rozszerzyć promocję w ostatniej chwili.

Propozycja tematu wiadomości: Rozszerzamy sprzedaż – 50% na wszystko. Zobacz!

Wielu z nas przeglądając oferty w Czarny Piątek nastawiona jest na zakup z upustem. Gdy produkty, którymi jesteśmy zainteresowani, nie są objęte promocją, to jesteśmy rozczarowani. Z tego powodu rozszerzenie sprzedaży w trakcie trwania Black Friday do całego asortymentu sklepu skłoni część użytkowników do natychmiastowego zakupu produktu lub usługi.

7. Newsletter z informacją o niedoborze produktów lub ich małej ilości.

Przygotowanie newslettera z produktami objętymi promocją wraz z np. rozmiarówką oraz wskazaniem ich dostępności.

Propozycja tematu wiadomości: Śpiesz się i kupuj w Czarny Piątek – Ostatnie Sztuki!

Informacja o niskiej liczbie magazynowej np. danego modelu spodni skłoni do szybszego podjęcia decyzji o zakupie. Taka kreacja musi zawierać odpowiednio wyeksponowane komunikaty perswazyjne i CTA, aby odbiorca reklamy nie miał wątpliwości, iż każda chwila zwłoki jest niekorzystna. Newslettery takiego typu spotkałam już przy okazji innych wydarzeń, więc jest to też możliwe do wykorzystania w czasie Czarnego Piątku.

Podsumowanie

W trakcie tworzenia newslettera z okazji Czarnego Piątku powinniśmy skupić się na maksymalnym wykorzystaniu możliwości graficznych i perswazyjnych przekazu. Już w pierwszej chwili po wyświetleniu wiadomości potencjalny klient powinien wiedzieć, że tylko w ten dzień może dokonać naprawdę korzystnych zakupów.

Pamiętajmy jednak o ważnej technicznej sprawie. Dostosujmy wiadomość do urządzeń przenośnych. Wielu z nas będzie poszukiwać okazji do zakupów w drodze do pracy, wracając do domu, bądź w innych okolicznościach nie mając dostępu do komputera. Źle wyświetlany na smartfonie newsletter potrafi zniechęcić klienta i zniweczyć cały wysiłek włożony w jego kreację. Nie popełniajmy tego błędu.

Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Pozostało jeszcze 3 dni – owocnych zbiorów i szalonych wyprzedaży!

Rate this post

O autorze:

Natalia Cygnar

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!