Jak będzie wyglądało pozycjonowanie w 2020?

0 napisany przez Tomasz Podolski, 16 stycznia 2020

Początek roku to czas postanowień noworocznych, podsumowań starego roku czy planowania działań na kolejny. No właśnie, jeżeli chodzi o planowanie rozwoju swojej firmy, to na co zwrócić uwagę w 2020 roku przy kampanii SEO?

Jak będzie wyglądało pozycjonowanie w 2020?

Ostatni rok przyniósł sporo zmian w wynikach wyszukiwania Google, w związku z czym powinna się również zmienić strategia i świadomość, że porównywanie danych rok do roku to nie zawsze dobra droga, szczególnie w przypadku, kiedy nie uwzględni się istotnych elementów, które uległy zmianie. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak zaplanować swoją strategię pozycjonowania na 2020 rok, to zapraszam do artykułu.

Wygląd wyników wyszukiwania w 2020 roku – o co warto zadbać?

Dobrych kilka lat temu w wyszukiwarce Google dla większości zapytań w wynikach wyszukiwania otrzymywaliśmy reklamy Google Adwords oraz wyniki organiczne. W ostatnich latach się to jednak bardzo mocno zmieniło i mamy masę dodatkowych elementów dostępnych bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Chciałbym się skupić na 3 najważniejszych moim zdaniem.

Pozycja 0 w wynikach wyszukiwania

Featured snippets – czyli w kręgach SEO tzw. pozycja 0 nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Polega to na tym, że Google pobiera sobie odpowiedzi do wyników rozszerzonych z pierwszej strony wyników organicznych. W zależności od pozycji, którą zajmuje strona w organicznych wynikach wyszukiwania, zmienia się prawdopodobieństwo, że właśnie z niej zostaną pobrane dane to pozycji 0. Im strona wyżej w wynikach organicznych, tym wyższe prawdopodobieństwo. Google wyświetla kilka typów wyników rozszerzonych paragraf, lista, tabelka, zdjęcia, video, mapy itd.

Poniżej proste 2 przykłady dla fraz związanych z produktami i usługami.

wyniki wyszukiwania 2020

Zapytanie o usługę „mechanik Katowice” na pozycji 0 pokazują się mapy.

wyniki wyszukiwania katowice 2020

Zapytanie o produkt „nowy iphone” na pierwszej stronie wyników wyszukiwania mamy box z artykułami dotyczącymi nowego iPhone.

W obydwu przypadkach w wynikach wyszukiwania mamy do czynienia z wynikami rozszerzonymi. Teraz standardowe pytanie ze strony klienta: jak to jest, że mam 1 pozycję od 2 lat, a w ostatnich 12 miesiącach mam np. 30% ruchu mniej? No właśnie przez takie psikusy ze strony Google, które wdraża nowości w wyszukiwarce. Jeżeli chodzi o frazy, na których pojawiają się rozszerzone wyniki, to jest dynamiczne i zmienia się po kolejnych update’ach (dlatego należy monitorować na bieżąco kluczowe frazy doprowadzające dużo ruchu na stronę). Kolejne pytanie klienta – a co mogę zrobić, żeby tam być? Odpowiedź jest prosta – zoptymalizować swoją stronę.

Google Moja Firma to usługa, która jest marginalizowana w Polsce – nie wiem dlaczego. Utworzenie profilu swojej firmy w Google Moja Firma to dodatkowy ruch na stronie przy zapytaniach brandowych (związanych z nazwą marki) lub dla kluczowych usług. Poniżej przykłady:

wyniki wyszukiwania 2020

wynik wyszukiwania

Kolejne darmowe źródło ruchu dla witryny, wymaga jedynie rejestracji i optymalizacji.

Mapy Google to kolejna usługa, z której można pozyskiwać bardzo dużo kliknięć z organicznych wyników wyszukiwania. Bardzo często wyświetla się na pozycji 0. Przykład poniżej:

wynik wyszukiwania z mapą

W wynikach wyszukiwania mamy 2 reklamy, a następnie wyniki map, dopiero poniżej znajdują się wyniki organiczne. Jeżeli Twoja firma nie jest dodana jeszcze do map Google, to warto to zmienić w 2020 roku 😊

Zmiany w sposobie wyszukiwania i źródłach ruchu organicznego 2020

Wyszukiwanie głosowe to rzecz, z której coraz częściej korzystamy w Polsce. Korzystacie z Google Chrome na telefonie? Korzystacie z Asystenta Google? Ostatnio Google ruszyło z silną promocją swojego Asystenta. Widzieliście reklamę? Jeżeli nie, to polecam przeszukanie Youtube’a. Szukając informacji na temat tego, jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwanie głosowe w wynikach wyszukiwania na pozycji 0 dostajemy takie coś – screen poniżej.

wynik wyszukiwania

Jest to jeden z typów dla wcześniej opisanego featured snippets. Artykuł zawiera opis jak zoptymalizować swoją stronę pod wyszukiwanie głosowe. Wyszukiwanie głosowe to przyszłość, warto pomyśleć o tym 2020 roku i zacząć optymalizację swojej strony, zanim zrobi to konkurencja.

Zwiększenie się ruchu organicznego z urządzeń mobilnych jest kolejnym trendem w ostatnich latach. Praktycznie każdy posiada smartfona z dostępem do mobilnego internetu. Nawet osoby starsze – tutaj taka mała anegdotka. Moja babcia – co ciekawe sama jest w stanie korzystać z przeglądarki (chrome na swoim urządzeniu z androidem) i używa do tego wyszukiwania głosowego – „bo literki na klawiaturze są za małe, żeby je klikać”… Byłem w szoku, gdy to zobaczyłem. Jeżeli osoby słabo obyte z technologią korzystają z tego typu udogodnień, to pokazuje, jak jest to proste i tylko kwestią czasu jest to, kiedy przestaniemy pisać na telefonie, a zaczniemy do niego mówić i wydawać polecenia.

Podsumowanie

Kilka powyższych przykładów ma na celu to żeby szerzej spojrzeć na swój biznes. Strona internetowa dla firmy jest istotna i warto zadbać o to, żeby można było ją w łatwy sposób znaleźć w internecie przez obecnych lub potencjalnych klientów. Artykuł oczywiście nie zawiera wszystkich nowinek występujących w rozszerzonych wynikach wyszukiwania, opisuje jedynie kierunki, na które warto zwrócić uwagę przy optymalizacji strony. Wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych to przyszłość, w niektórych branżach proporcje się odwróciły i to znacznie, a ruch desktopowy stanowi jedynie kilkanaście procent, przykładem może tu być firma z lawetami. Każdy, komu zepsuje się auto, wyciąga telefon i szuka najszybszej pomocy, nikt przecież nie uruchomi laptopa w takiej sytuacji. Pamiętajcie też, żeby zadbać o prędkość wczytywania się strony na urządzeniach mobilnych, pisałem o tym w jednym z artykułów.

Osiągaj wysokie pozycje w wyszukiwarce, które przełożą się na większą sprzedaż.

Moim zdaniem zadbanie o optymalizację pod wyszukiwanie głosowe, optymalizację pod urządzenia mobilne, optymalizację czasu wczytywania się strony to zdecydowanie te elementy, na których należy się skupić w 2020 roku. Jeżeli jeszcze do tego dodamy wyniki rozszerzone, obecność w mapach i Google Moja Firma to myślę, że żadne update’y nie będą Wam straszne. Zapraszam do dzielenia się swoimi opiniami w komentarzach.

4/5 - (1 vote)

O autorze:

Tomasz Podolski

Jako Manager SEO w 4PEOPLE odpowiedzialny jest za szeroko pojęte SEO oraz pozycjonowanie. Za każdym razem podchodzi kompleksowo do marketingu internetowego. Co przez to należy rozumieć? Wykorzystuje wszystkie znane mu techniki, by klient zawsze miał najlepsze efekty.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

4/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!