10 najczęściej udostępnianych artykułów w 2015 roku
Rok 2015 był dla nas, autorów bloga Marketing dla Ludzi, bardzo wyjątkowy. W porównaniu do 2014 roku liczba sesji wzrosła o 226%, a liczba subskrybentów aż o 151%. Niektóre z artykułów były udostępniane przez takie osobowości marketingu internetowego jak choćby Pawła Tkaczyk. Utwierdza nas w przekonaniu, że piszemy artykuły, które chcecie czytać i polecać.
10) Konkursy na Facebooku – organizować czy zrezygnować?
Chcesz zorganizować konkurs na swoim fanpage’u, ale nie wiesz jak się do tego zabrać – zacznij od lektury tego artykułu. Dowiesz się z niego co jest zgodne z regulaminem Facebooka, a co narusza jego zasady. Dodatkowo podpowiemy Ci, jak radzić sobie w konkursowych sytuacjach kryzysowych.
9) Jak tweetować i angażować?
Nie samym Facebookiem żyje człowiek! No cóż, nie jest to może najbardziej odkrywcze zdanie na świecie, jednak wciąż nie wszystkie marki o tym wiedzą. Traktując Twitter jako narzędzie dodatkowej i mniej znaczącej komunikacji z użytkownikami możemy wiele stracić. Jak wiele? Dowiecie się z pewnością z tego po przeczytaniu artykułu Magdaleny!
8) Instagram – dlaczego warto tam być?
Kojarzony najczęściej ze zdjęciami posiłków, elementów garderoby, zdjęć z siłowni czy selfie z imprez, Instagram jest nadal niedoceniany jako narzędzie komunikacji marketingowej. Ponad 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie to coś, co nie pozwala jednak przejść obojętnie obok potencjału tego medium.
7) 5 mitów o kampaniach na Facebooku
Uważasz, że działania reklamowe na Facebooku nie mają sensu, a najważniejsze są lajki na profilu? Przeczytaj o powyższych oraz innych mitach związanych z tym najpopularniejszym portalem w artykule Moniki.
6) Google potwierdza! Nowa aktualizacja algorytmu “Guziec” już na początku kwietnia!
Tego mało kto się spodziewał! Tuż przed zapowiadaną na 21 kwietnia aktualizacją algorytmu odpowiedzialnego za wyświetlanie wyników wyszukiwań dla urządzeń mobilnych, która ma w znaczy sposób promować witryny dostosowane do tych urządzeń, Google podało informację o jeszcze jednej aktualizacji – Guźcu. Ot taki psikus kwietniowy!
5) Wszystko, co musisz wiedzieć o optymalizacji stron docelowych w AdWords
Z artykułu Patrycji dowiesz się o tym, jaki wpływ ma strona docelowa na wyniki w kampanii AdWords oraz w jaki sposób ją optymalizować, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty.
4) Na czym polega kompleksowy marketing internetowy w 2015 roku?
Na to pytanie powinni sobie odpowiedzieć przede wszystkim przedstawiciele sklepów internetowych oraz firm usługowych. O tym, że samo stworzenie strony internetowej i umieszczenie jej w sieci to mało, mogliście przeczytać w wielu miejscach w sieci, ale o tym w jaki sposób budować efektywne kanały sprzedażowe napisano w Internecie zdecydowanie mniej. Dowiedz się więcej o kanałach promocji swojej strony z artykułu Tomka.
3) Social media marketing – przyszłość należy do Twittera?
Mapa miejsc, w których znajdujemy się poza zasięgiem internetu kurczy się sukcesywnie, dlatego coraz częściej można spotkać na ulicach osoby, których wzrok skupiony jest na smartfonie lub tablecie. Chcemy być wciąż online, a doświadczając wirtualnych przeżyć częściej niż dotychczas, nasze oczekiwania rosną. Czy odpowiedzią na nie może być komunikacja na Twitterze? Sprawdźcie w artykule Magdaleny.
2) Content marketing: you’re doing it wrong
Michał pisze w 7 punktach o tym, dlaczego prowadzenie strategii content marketingowej nie jest proste i co powinieneś zrobić by odniosła ona sukces. Koniecznie sprawdź i Ty!
1) Content w służbie strony
W najczęściej udostępnianym artykule 2015 roku Paweł Pawlak pisze w kilku punktach o tym, jakie treści powinieneś tworzyć, kto może Ci w tym pomóc i jak działania content marketingowe wspomogą generowanie ruchu z wyników organicznych.
Zakończenie
Z powyższego zestawienia widać wyraźnie, że w kontekście udostępnień artykułów na naszym blogu królowały tematy związane z content marketingiem i social mediami.
Dowiedz się jak, wdrożyć nową wersję GA4 i zarządzać jej ustawieniami.
Myślę, że ranking ten doskonale obrazuje to jakie kanały marketingowe były najważniejsze w 2015 roku. W szczególności warto zauważyć, że w przypadku Social Media nie mówi/pisze się w Polsce już wyłącznie o Facebooku, ale co raz ważniejszy staje się Instagram czy Twitter.
Jeśli przeczytałeś inny ciekawy artykuł na naszym blogu, a nie ma go w powyższym zestawieniu – daj znać w komentarzu!
Polecamy również: