Sprawdź, czy Twój sklep jest sprzedażową machiną cz. II

0 napisany przez Marta Smuga, 17 września 2019

W pierwszej części artykułu omówiłam garść rozwiązań, które pozwolą Ci sprzedawać więcej i udoskonalać sklep internetowy. Ze względu na złożoność tematu zdecydowałam się przygotować kontynuację artykułu. 

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Na jakie pytania znajdziesz odpowiedzi w artykule?
1. Jak ważna jest strona mobile Twojego sklepu?
2. Dlaczego warto stosować systemy marketing automation
3. Na jakie elementy sklepu powinieneś jeszcze zwrócić uwagę?

Kontynuujmy zatem naszą checklistę!

Strona www w wersji responsywnej – era mobile już dawno nadeszła 

Ruch mobilny w niektórych branżach wynosi już 80% całości, ale współczynnik konwersji jest jednocześnie 2-3 razy mniejszy, niż w przypadku ruchu z desktopów. Jeśli zatem nie chcesz tracić klientów i przepalać budżetów marketingowych, musisz przyjąć do wiadomości, że dobra wersja mobile już nie jest luksusem, ale koniecznością. 

Co rozumiemy przez dobrą wersję mobile sklepu? 

 – strona w wersji na mobile szybko się ładuje – najłatwiej sprawdzić jak szybko ładuje się Twoja strona internetowa za pomocą powszechnie dostępnych narzędzi online: GOOGLE PAGE SPEED INSIGHTS OD GOOGLE, GT METRIX czy PINGDOM,
 – strona w wersji mobilnej pozwala na komfortową obsługę, tj. przyciski są odpowiednio duże, menu działa płynnie, pozwalając na wygodne poruszanie się pomiędzy kategoriami,
 – wersja na mobile zawiera takie same treści jak wersja na desktop, jednak są one odpowiednio pozwijane – klient nie musi scrollować przez kilka ekranów opisu kategorii, aby wreszcie zobaczyć, jakie produkty oferujesz, 
 – w obsłudze strony nie przeszkadzają widgety np live chat, czy widget Ceneo, które trudno zminimalizować, aby powrócić do przeglądania sklepu,
 – odpowiednio dostosowane do mobile pop-upy – często zdarza się, że pop-up na telefonie jest większy niż szerokość ekranu i niemożliwe jest jego zamknięcie.

via GIPHY

System marketing automation – wiele kanałów, jeden cel!

Systemy marketing automation z reguły wykorzystują kilka kanałów, aby dotrzeć do klienta, który odwiedził Twój sklep internetowy. Mogą to być notyfikacje web-push, dynamiczne banery, dynamiczne scenariusze wyświetlania produktów, spersonalizowane e-maile, a nawet smsy. Niektóre z systemów pozwalają również punktować klienta i tworzyć segmenty np. klientów, którzy jednorazowo wydają najwięcej, najczęściej dokonują zakupu, przejrzeli dużo produktów, a nie dokonali zakupu. Dzięki takim segmentom możesz skupić się na komunikacji z klientami, którzy z najwyższym prawdopodobieństwem dokonają u Ciebie zakupu lub będą do sklepu powracać oraz pokazywać w czasie rzeczywistym rekomendacje produktów, które dany klient może dodać dodatkowo do swojego koszyka. Na pewno nieraz spotkaliście się z modułami rekomendacji typu: inni klienci kupili również…, klienci zainteresowani tym produktem oglądali także…, produkty podobne…, produkty komplementarne…

Aby wprowadzić takie funkcjonalności, możesz je zaprogramować jako integralne moduły sklepu internetowego lub skorzystać z narzędzi zewnętrznych (część z nich posiada gotowe wtyczki do wielu sklepów pudełkowych).

sklep touspolska.pl

Źródło: touspolska.pl

Dobrze przygotowany feed produktowy

Aby prowadzić skuteczne działania marketingowe, powinieneś być w stanie wygenerować ze swojego sklepu feed produktowy, który pozwoli Ci prowadzić działania reklamowe np. za pośrednictwem Google Shopping, kampanie oparte na katalogu produktów na Facebooku czy chociażby umożliwi działania w porównywarkach cenowych.

Feed produktowy nie wystarczy mieć. Powinien on spełniać kilka wymogów, którymi są dynamiczna aktualizacja, dzięki której nie będziemy wydawać budżetów na produkty niedostępne na stanie oraz odpowiednie oznaczenia cech produktów, dzięki którym łatwo będzie nam wyodrębnić produkty o pewnych cechach i utworzyć dla nich dedykowane kampanie np. dla produktów danej kategorii, dla produktów w danym przedziale cenowym, kolorze, dla produktów danego producenta.

Starannie przygotowane banery na stronie z CTA (call to action)

Większość sklepów internetowych posiada na stronie głównej przestrzeń na banery reklamowe. Wykorzystaj ją dobrze! Warto skorzystać z rozwiązania typu slajder – czyli baneru, na którym możesz przewijać kilka kreacji. Ważne jest, byś zadbał o odpowiednią jakość grafik, przygotował kreacje z pomysłem i testował, które banery są klikane najczęściej. Nie zapomnij zatem o podlinkowaniu banerów do odpowiednich podstron, których dana kreacja dotyczy oraz o buttonie i zachęceniu do kliknięcia w niego. Warto również wypracować spójny styl grafik, który będzie kojarzył się z brandem.

Dopasowana do specyfiki sklepu karta podziękowania za zakup oraz e-mail potwierdzający zakup

Strona “thank you” oraz mail potwierdzający zakup to świetna okazja, żeby zaprezentować się naszemu klientowi z dobrej strony i wzbudzić jego sympatię. Zamiast automatycznie generowanych komunikatów i stron podziękowań zainwestuj w przemyślaną na tę okazję i dostosowaną do Twojej branży grafikę oraz komunikat. 

Jeśli sprzedajemy np. perfumy, możemy na stronie thank you umieścić komunikat: Dziękujemy za zakupy, mamy nadzieję, że dzięki naszym perfumom poczujesz się wyjątkowo. W przypadku sklepu z dekoracjami wnętrz: Dziękujemy za zakupy, wybrane przez Ciebie dekoracje właśnie są kompletowane do wysyłki, nie możemy się doczekać, aż ozdobią Twoje wnętrze

W przypadku e-maila z podziękowaniem za zakup można zamieścić prosty komunikat: Nasi pracownicy właśnie ciężko pracują, aby zamówienie było u Ciebie jak najszybciej. Już jutro Twoje zamówienie zostanie wysłane! Brzmi dużo lepiej niż: Potwierdzenie zamówienia nr xxxx. Planowany termin wysyłki 1.01.2019, a kosztuje tak mało wysiłku. Niby to nic takiego, a jest to bardzo miły akcent, który pozwoli nam z klientem zbudować relację, ocieplić wizerunek, być może zachęci go do powrotu i kolejnych zakupów.

Obsługa klienta – na posterunku!

Zadbaj o to, aby Twoi klienci mogli się skontaktować z obsługą sklepu w łatwy sposób. Klienci nie lubią czekać długo na odpowiedź, a często sprawna i szybka obsługa klienta może pomóc w zachęceniu do zakupu klienta niezdecydowanego lub wpłynąć na zwiększenie koszyka – jeśli umiejętnie zasugerujemy produkty, które mogą również być przydatne. Obecne rozwiązania sklepowe dają szereg możliwości i funkcjonalności pozwalających na prowadzenie komunikacji z klientem:

 – wszelkiego rodzaju live chaty,
 – moduły do połączeń głosowych z obsługą,
 – przyciski “zapytaj o produkt”,
 – czat poprzez messengera,
 – nie zapomnij również o tradycyjnych formach – wielu klientów zanim dokona zakupu sprawdza, czy na stronie sklepu podany jest numer telefonu.

Wszystkie te gadżety jednak zdadzą się na nic jeśli na połączenie z konsultantem klient będzie czekał wieki, a telefonu nikt nie będzie odbierał. Odrębną, ale również podstawową kwestią jest zatrudnienie kompetentnych, empatycznych i cierpliwych osób, które będą wizytówką naszego biznesu online.

via GIPHY

Sektor sprzedaży online w Polsce stale się rozwija, co oznacza, że musisz wygrać z konkurentami na bardzo wielu polach i w wielu aspektach, aby potencjalny klient wybrał właśnie Twój sklep. Mam nadzieję, że powyższe informacje pomogą wam wdrożyć rozwiązania, które zaowocują wieloma transakcjami!

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Marta Smuga

W 4PEOPLE odpowiedzialna za kontakt z nowymi potencjalnymi Klientami oraz opiekę nad prowadzeniem działań dla obecnych Klientów. Doradza w doborze najlepszych rozwiązań marketingu internetowego. Szczególnie zainteresowana analityką i doradztwem działań dla obszaru e-commerce oraz rozwiązaniami poprawiającymi UX witryn internetowych.

Komentarze