Powrót tłustych Title

0 napisany przez Sławomir Borowy, 14 sierpnia 2019

Sposób wyświetlania wyników wyszukiwania przez Google zmienia się średnio co kilka miesięcy. Nawet nie pamiętam, kiedy umknął mi fakt, że słowa kluczowe wpisane w zapytaniu nie są już wyróżnione w niebieskim nagłówku wyniku. Dopiero prosty trik zastosowany przez największy polski portal aukcyjny* przypomniał mi, że kiedyś te wytłuszczenia działały. No i jak je łatwo „przywrócić”.

jak wytłuścić atrybut title

Zasadniczo, aktualnie wyszukiwarka wytłuszcza frazę kluczową wyłącznie w opisie wyniku (czyli Description, albo kawałek treści wycięty z serwisu), np:

Fraza kluczowa w nagłówkach nie jest już wytłuszczana, co zapewne zmieniono intencjonalnie celem prezentowania „czystszych” wyników. 

W międzyczasie otrzymaliśmy możliwość wyróżniania swojego wyniku poprzez emotikony, jednak praktyka biznesowa pokazuje, że nie każdy serwis oczekuje kolorowych buziek przy swoich wynikach (uznając to np. za mało profesjonalne).

Wymuszone wytłuszczenie nagłówka Title w SERP-ach:

Okazuje się, że możemy sobie „przywrócić” wytłuszczone wyniki, a prosty trick do tego rozwiązania podpowiada nam nie kto inny, jak znane i stale intensywnie optymalizowane Allegro :)
Spójrzcie tutaj:


Podobnie wygląda to także na smartfonach.

Eleganckie wytłuszczenie, a jednak mocno przyciągające uwagę. Niestety nie dysponuję jeszcze testem CRT na rozsądnej próbce danych, ale dedukuję, że za zwiększoną uwagą musi iść większa skuteczność, szczególnie kiedy nie możemy liczyć na TOP1. 

Generowanie wytłuszczonych nagłówków

Wytłuszczenia to nic innego jak sprytne zastosowanie znaków Unicode, do uzyskiwania niestandardowych efektów. Zdecydowana większość popularnych przeglądarek, CMS-ów, jak i samo Google doskonale radzi sobie ze znakami specjalnymi Unicode, dlaczego więc z tego nie skorzystać?

Aby „wygenerować” sobie wytłuszczone Title wystarczy wpisać naszą frazę kluczową do jednego z licznych konwerterów, np. tu: lingojam.com/BoldTextGenerator

Podmieniamy frazę w title na jej pogrubioną wersję i… już. No, trzeba jeszcze tak poprawioną stronę przeindeksować w Google ;)
Oczywiście frazę trzeba dobrać samodzielnie dla najważniejszej frazy kluczowej, zgodnie z intencją pozycjonowania danej podstrony. 

Sam generator pozwala oczywiście na zastosowanie innych tricków, tj. pochylenie tekstu, czy innych ozdobników, które wyświetlą się w SERP-ach, jednak ich praktyczne zastosowanie w serwisach komercyjnych będzie jednak mocno ograniczone. 

Tak zbudowany nagłówek pozwoli też wyróżnić się na belce kart w wyszukiwarce, co może mieć pewne znaczenie dla zwrócenia uwagi w scenariuszu, gdzie klient przegląda równocześnie kilka/naście ofert i skacze sobie pomiędzy nimi:

Jest tylko jeden kłopot, na jaki możecie natrafić – nie da się wytłuścić polskich znaków diakrytycznych (co zresztą dobrze obrazuje Title tego wpisu).

Bonus: indeksuj wewnętrzne wyniki wyszukiwania

Już naście lat temu Googlersi odradzali indeksowanie podstron z wynikami wewnętrznych wyszukiwarek, bo i nie o to chodzi, żeby z wyszukiwarki trafić do wyszukiwarki. Wytyczne Google są zresztą w tej kwestii niezmienne do dziś. 

Allegro pokazuje jednak dobitnie, ile takie zalecenia znaczą, w zderzeniu z algorytmiczną rzeczywistością. Wiecie, że prawie 32% fraz Allegro w Top10 Google, kieruje na wyniki ich wewnętrznej wyszukiwarki?

(*– wiem, wiem, „aukcyjny” dziś już głównie z sentymentu). 

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Sławomir Borowy

Nie ma dla niego straconych tematów. Nawet, kiedy wszystko wskazuje na to, że strona przestanie być widoczna w wyszukiwarce, on znajduje sposób na odwrócenie trendu. To dlatego obsługuje najważniejszych klientów w agencji 4PEOPLE. Na imprezach branżowych udowadnia, że o marketingu w wyszukiwarkach można mówić zajmująco, ale też z sensem. Jego wystąpienia mogli oglądać goście wydarzeń, m.in.: Silesia SEM, Festiwal SEO, czy Internetowe Rewolucje z Google. Angażuje się w działalność społeczną. W 2013 roku przez trzy tygodnie uczył kenijskich nauczycieli podstaw obsługi komputerów i internetu.
Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!