Powr贸t t艂ustych Title

0 napisany przez S艂awomir Borowy, 14 sierpnia 2019

Spos贸b wy艣wietlania wynik贸w wyszukiwania przez Google zmienia si臋 艣rednio co kilka miesi臋cy. Nawet nie pami臋tam, kiedy umkn膮艂 mi fakt, 偶e s艂owa kluczowe wpisane w zapytaniu nie s膮 ju偶 wyr贸偶nione w niebieskim nag艂贸wku wyniku. Dopiero prosty trik zastosowany przez najwi臋kszy polski portal aukcyjny* przypomnia艂 mi, 偶e kiedy艣 te wyt艂uszczenia dzia艂a艂y. No i jak je 艂atwo „przywr贸ci膰”.

jak wyt艂u艣ci膰 atrybut title

Zasadniczo, aktualnie wyszukiwarka wyt艂uszcza fraz臋 kluczow膮 wy艂膮cznie w opisie wyniku (czyli Description, albo kawa艂ek tre艣ci wyci臋ty z serwisu), np:

Fraza kluczowa w nag艂贸wkach nie jest ju偶 wyt艂uszczana, co zapewne zmieniono intencjonalnie celem prezentowania „czystszych” wynik贸w. 

W mi臋dzyczasie otrzymali艣my mo偶liwo艣膰 wyr贸偶niania swojego wyniku poprzez emotikony, jednak praktyka biznesowa pokazuje, 偶e nie ka偶dy serwis oczekuje kolorowych buziek przy swoich wynikach (uznaj膮c to np. za ma艂o profesjonalne).

Wymuszone wyt艂uszczenie nag艂贸wka Title w SERP-ach:

Okazuje si臋, 偶e mo偶emy sobie „przywr贸ci膰” wyt艂uszczone wyniki, a prosty trick do tego rozwi膮zania podpowiada nam nie kto inny, jak znane i stale intensywnie optymalizowane Allegro :)
Sp贸jrzcie tutaj:


Podobnie wygl膮da to tak偶e na smartfonach.

Eleganckie wyt艂uszczenie, a jednak mocno przyci膮gaj膮ce uwag臋. Niestety nie dysponuj臋 jeszcze testem CRT na rozs膮dnej pr贸bce danych, ale dedukuj臋, 偶e za zwi臋kszon膮 uwag膮 musi i艣膰 wi臋ksza skuteczno艣膰, szczeg贸lnie kiedy nie mo偶emy liczy膰 na TOP1. 

Generowanie wyt艂uszczonych nag艂贸wk贸w

Wyt艂uszczenia to nic innego jak sprytne zastosowanie znak贸w Unicode, do uzyskiwania niestandardowych efekt贸w. Zdecydowana wi臋kszo艣膰 popularnych przegl膮darek, CMS-贸w, jak i samo Google doskonale radzi sobie ze znakami specjalnymi Unicode, dlaczego wi臋c z tego nie skorzysta膰?

Aby „wygenerowa膰” sobie wyt艂uszczone Title wystarczy wpisa膰 nasz膮 fraz臋 kluczow膮 do jednego z licznych konwerter贸w, np. tu: lingojam.com/BoldTextGenerator

Podmieniamy fraz臋 w title na jej pogrubion膮 wersj臋 i… ju偶. No, trzeba jeszcze tak poprawion膮 stron臋 przeindeksowa膰 w Google ;)
Oczywi艣cie fraz臋 trzeba dobra膰 samodzielnie dla najwa偶niejszej frazy kluczowej, zgodnie z intencj膮 pozycjonowania danej podstrony. 

Sam generator pozwala oczywi艣cie na zastosowanie innych trick贸w, tj. pochylenie tekstu, czy innych ozdobnik贸w, kt贸re wy艣wietl膮 si臋 w SERP-ach, jednak ich praktyczne zastosowanie w serwisach komercyjnych b臋dzie jednak mocno ograniczone. 

Tak zbudowany nag艂贸wek pozwoli te偶 wyr贸偶ni膰 si臋 na belce kart w wyszukiwarce, co mo偶e mie膰 pewne znaczenie dla zwr贸cenia uwagi w scenariuszu, gdzie klient przegl膮da r贸wnocze艣nie kilka/na艣cie ofert i skacze sobie pomi臋dzy nimi:

Jest tylko jeden k艂opot, na jaki mo偶ecie natrafi膰 – nie da si臋 wyt艂u艣ci膰 polskich znak贸w diakrytycznych (co zreszt膮 dobrze obrazuje Title tego wpisu).

Bonus: indeksuj wewn臋trzne wyniki wyszukiwania

Ju偶 na艣cie lat temu Googlersi odradzali indeksowanie podstron z wynikami wewn臋trznych wyszukiwarek, bo i nie o to chodzi, 偶eby z wyszukiwarki trafi膰 do wyszukiwarki. Wytyczne Google s膮 zreszt膮 w tej kwestii niezmienne do dzi艣. 

Allegro pokazuje jednak dobitnie, ile takie zalecenia znacz膮, w zderzeniu z algorytmiczn膮 rzeczywisto艣ci膮. Wiecie, 偶e prawie 32% fraz Allegro w Top10 Google, kieruje na wyniki ich wewn臋trznej wyszukiwarki?

(*– wiem, wiem, „aukcyjny” dzi艣 ju偶 g艂贸wnie z sentymentu). 

Przygotujemy darmow膮 wycen臋 wraz z propozycj膮 strategii

*Powy偶sze dane zostan膮 u偶yte wy艂膮cznie do obs艂ugi Twojego zapytania. Wi臋cej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodoba艂 Ci si臋 artyku艂? Oce艅 go!

O autorze:

S艂awomir Borowy

Nie ma dla niego straconych temat贸w. Nawet, kiedy wszystko wskazuje na to, 偶e strona przestanie by膰 widoczna w wyszukiwarce, on znajduje spos贸b na odwr贸cenie trendu. To dlatego obs艂uguje najwa偶niejszych klient贸w w agencji 4PEOPLE. Na imprezach bran偶owych udowadnia, 偶e o marketingu w wyszukiwarkach mo偶na m贸wi膰 zajmuj膮co, ale te偶 z sensem. Jego wyst膮pienia mogli ogl膮da膰 go艣cie wydarze艅, m.in.: Silesia SEM, Festiwal SEO, czy Internetowe Rewolucje z Google. Anga偶uje si臋 w dzia艂alno艣膰 spo艂eczn膮. W 2013 roku przez trzy tygodnie uczy艂 kenijskich nauczycieli podstaw obs艂ugi komputer贸w i internetu.

Komentarze