😎 Emoji – atrakcyjne wyniki wyszukiwania i lepszy CTR 😎

2 napisany przez Aleksander Foit, 08 maja 2018

Pozycjonując strony w wynikach wyszukiwania walczymy o najlepsze pozycje zwykle w celu osiągnięcia możliwie dużego ruchu na stronie. Przeważnie im wyższą pozycję ma nasza strona, tym częściej jest ona odwiedzana przez internautów. Walka o topy często jest zażarta i trudna do wygrania. Na szczęście wyszukiwarki pozwalają na stosowanie kilku ciekawych trików, które pozwolą nam odciągnąć uwagę od konkurencji i skupić ją na naszej stronie, nawet jeżeli znajdujemy się na gorszych pozycjach.

emoji pomogą w poprawie ctr jeśli je umiejętnie wdrożymy

Aby skupić uwagę na wynikach wyszukiwania naszej strony, możemy zamieścić w meta tagach Emoji, czyli małe kolorowe piktogramy przedstawiające między innymi twarze, emocje, przedmioty i zwierzęta. Dobierając odpowiednią grafikę Emoji pasującą do treści strony i meta tagów możemy przyciągnąć uwagę, wyróżniając się w nudnych SERPach.

emoji w serpach

Awokado i marchewka w tytule i opisie strony związanej z cateringiem dietetycznym na pewno zwrócą uwagę na wyniki witryny i pozytywnie wpłyną na współczynnik CTR. Stosowanie Emoji nie związanych z treścią strony może wywołać różne odczucia, przykładowo: Awokado w wynikach wyszukiwania kancelarii adwokackich (choć niektórym może się kojarzyć) może wywołać niepożądane efekty. Z jednej strony zwróci uwagę na wynik strony, ale z drugiej może świadczyć o braku profesjonalizmu kancelarii i zniechęcić użytkownika do wejścia na stronę. Dlatego dobierając Emoji warto stosować te neutralne lub te jasno powiązane z tematyką witryny.

Rożne sposoby wyświetlania Emoji

Zamieszczając ikony Emoji w meta tagach strony trzeba pamiętać o tym, że ich sposób wyświetlania jest zależny od systemu operacyjnego urządzenia, przeglądarki oraz wyszukiwarki.

błędne wyświetlanie emoji w przeglądarce

Na powyższym zrzucie ekranu widzimy, że Internet Explorer nie potrafi prawidłowo wyświetlić wcześniej prezentowanych Emoji awokado i marchewki.

wyświetlane emoji na systemie android 5.0

Podobnie wygląda to na systemie Android 5.0 w przeglądarce Google Chrome. Tworząc meta tagi z wykorzystaniem grafik Emoji musimy brać pod uwagę, że nie każdemu użytkownikowi wyświetlą się w taki sam sposób. Istnieje jednak grupa ikon obsługiwanych przez większość, nawet starszych przeglądarek i systemów operacyjnych.

uniwersalne emoji na starszych systemach operacyjnych

Powyższy zrzut ekranu także pochodzi z tego samego urządzenia, które wcześniej nie poradziło sobie z wyświetleniem ikon awokado i marchewki. Widoczny na zdjęciu „ptaszek” jest prawidłowo wyświetlany przez większość używanych obecnie urządzeń oraz należy do grupy nazywanej przeze mnie neutralnymi Emoji, czyli ikon, które pasują niemalże do każdej strony.

Jak zamieścić Emoji u siebie na stronie?

W poszukiwaniu odpowiednich ikon Emoji dla swojej strony polecam odwiedzić stronę https://emojipedia.org/, gdzie znajduje się ogromna baza grafik, które pomogą urozmaicić meta tagi i treści na stronie. W bazie Emoji znajdziecie informacje o tym, jak dana grafika wyświetlana jest przez różne programy i aplikacje. Emojipedia pozwala także na skopiowanie ikony zarówno w formie graficznej jak i w formie kodu „U+1F600”. Skopiowaną grafikę lub kod należy po prostu wkleić w wybrane miejsce i po zapisaniu sprawdzić czy wyświetla się prawidłowo w podglądzie kodu strony.

test emoji

Niestety sporo systemów CMS nie pozwala na dodawanie tego typu znaczników przez swój panel, przez co konieczne jest znalezienie odpowiednich wtyczek umożliwiających takie działania, lub wdrożenie meta tagów bezpośrednio w kodzie strony.

Kolejną złą wiadomością dotyczącą Emoji jest to, że Google, podobnie jak w przypadku Rich Snippet’ów, jeszcze bardziej restrykcyjnie decyduje o tym, czy wyświetlić dany element dla wyników naszej strony czy nie.

Dodając Emoji do meta tagów musimy zastanowić się też nad ich wpływem na pozycje strony. Dodanie ikony do opisu będzie miało zwykle pozytywny efekt, natomiast zamieszczenie Emoji w tytule witryny może wywołać różne reakcje przeglądarki. Z jednej strony powinien się poprawić współczynnik CTR, a z drugiej zamieszczamy w tytule znacznik, który może być nieczytelny dla wyszukiwarki.

Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Pomimo wszystkich trudności związanych z zamieszczaniem Emoji na stronach i niewiadomych związanych z ich oceną przez roboty wyszukiwarek, zachęcam do ich stosowania i wspólnego urozmaicania SERPów.

5/5 - (3 votes)

O autorze:

Aleksander Foit

Kompleksowo podchodzi do każdej prowadzonej kampanii. Jako SEO Manager w 4PEOPLE zajmuje się pełnym procesem pozycjonowania: od optymalizacji po linkowanie i rozwój serwisu. Nie boi się wyzwań i świetnie radzi sobie w promowaniu nowych stron i poprawie widoczności tych, które działają na rynku od lat.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (3 votes)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!