Kampanie AdWords dla deweloperów cz. 3

0 napisany przez Joanna Rechnio, 23 listopada 2017

W poprzednich dwóch artykułach pisałam w jaki sposób można zbudować skuteczne kampanie wyszukiwarkowe. Teraz przekażę wam kilka wskazówek jak zbudować efektywne kampanie remarketingowe. Jest to świetne narzędzie do pozyskiwania zapytań ofertowych od osób, które już zapoznały się z waszą inwestycją na stronie internetowej. Najważniejsze w tej kampanii są zaawansowane listy remarketingowe spełniające określone warunki – czynności, które użytkownik wykonał na stronie. Dzięki temu możemy skierować odpowiednie komunikaty reklamowe do wybranych grup klientów.

Nie trzeba was przekonywać, że jest to skuteczne narzędzie, gdyż wielu z was już prowadzi takie kampanie “podążające” za potencjalnym mieszkańcem osiedla czy inwestycji. Najczęściej budujecie podstawową listę remarketingową “wszyscy odwiedzający”. To oznacza, że reklama wyświetla się każdemu, kto wszedł na waszą stronę. Niezależnie którą inwestycję obejrzał, ile spędził czasu na stronie, jak na nią trafił i czy był w ogóle zainteresowany jakimkolwiek mieszkaniem. Dziś chcę wam przedstawić proces budowania kilku sprawdzonych list remarketingowych, ale za to z lepszym współczynnikiem konwersji, a co za tym idzie niższym kosztem pozyskania leada.

O narzędziach, które pomagają nam w szybki sposób utworzyć nasze listy wybranych użytkowników, pisałam w pierwszej części artykułu. Gdy zainstalujemy oba narzędzia, możemy przejść do stworzenia grupy odbiorców waszych stron, do których chcemy dotrzeć w celu zaproszenia ich na spotkanie sprzedażowe. Podzielę te listy na rodzaje czynności wykonanych na waszych stronach. Zacznę od takiej podstawowej listy, od której zawsze rozpoczynam każdą kampanię remarketingową. Pisałam już o niej w pierwszej części artykułu o kampaniach AdWords dla deweloperów, teraz przejdę do sposobu, w jaki możecie ją stworzyć. Użytkowników dzielimy więc na takich, którzy:

1. Weszli na stronę danej inwestycji i przeglądali plany mieszkań

Struktura urli na waszych stronach najczęściej pozwala na wyselekcjonowanie użytkowników, którzy obejrzeli jedną z waszych inwestycji. I to jest świetne rozwiązanie, ponieważ w Google Analytics możecie w szybki sposób stworzyć taki warunek na liście remarketingowej.

warunki listy remarketingowej

Rys. 1 Kreator listy odbiorców w Google Analytics

Kolejny potrzebny dla nas warunek to obejrzenie planów mieszkań tej inwestycji. Jest na to również kilka sposobów. Zazwyczaj kartę mieszkania można zobaczyć:

– poprzez ajax skrypt –  taką sytuację mamy na stronie:  https://waweldevelopment.pl/inwestycje/owsiana.html. Gdy klikniemy w przycisk “Zobacz szczegóły” na liście mieszkań otwiera nam się podstrona, ale bez urla. Aby takich użytkowników móc zbierać do listy wystarczy, że do Google Tag Managera zainstalujecie AJAX Listener – LunaMetrix Plugin,
– na podstronach,
– pobierając pdf,
– wysyłając na maila pdf,
– dodając do schowka.

Jeśli wszystkie te rozwiązania stosujecie na swojej stronie, to jednocześnie należy najpierw stworzyć zdarzenia w GTM zbierające każdy element osobno. Następnie wszystkie ww. warunki i listy podstron z kartami mieszkań dodajemy jako warunek na liście mieszkania.

listy remarketingowe

Rys. 2 Kreator listy odbiorców w Google Analytics

Dodatkowo, jeśli wasze urle czy ID kart mieszkań pozwalają na wyselekcjonowanie wg liczby pokoi czy powierzchni mieszkań, to również możecie stworzyć dla każdej inwestycji po kilka list remarketingowych z warunkami obejrzał 2-pokojowe czy 3-pokojowe mieszkanie.

Najbardziej precyzyjne listy z tej kategorii uwzględniają także wykluczenie użytkowników, którzy dokonali konwersji – wysyłki formularza. Celem takich list jest dotarcie z reklamą do osób, które były mocno zainteresowane ofertą mieszkań, przeglądały je ale finalnie nie wysłały zapytania.

2. Oglądali inwestycję, kliknęli w “Zapytaj o cenę”, ale nie wysyłali zapytania ofertowego.

Gdy w swoich tabelach mieszkań stosujecie funkcję zapytaj o cenę, pod którym pojawia się formularz kontaktowy, to możecie także stworzyć listę remarketingową osób, które otworzyły formularz, ale finalnie go nie wysłały.

remarketing

Rys. 3 Kreator listy odbiorców w Google Analytics

3. Zapisał się do bazy newsletterowej

Strategia wysyłki newsletterów jest świetnym narzędziem do informowania potencjalnych klientów o etapach budowy, topniejącej ofercie, dniach otwartych i innych akcjach specjalnych. Również do jej stworzenia wykorzystujesz Google Tag Managera czy Google Analytics. Są to osoby, które zazwyczaj nie zagłębiały się w ofercie mieszkań. Zainteresowały się inwestycją, gdyż planują w przyszłości zmienić lub kupić pierwsze mieszkanie.

4. Wysłały zapytanie ofertowe

Klienci, którzy wysłali zapytanie ofertowe, to osoby wstępnie zainteresowane waszą inwestycją. Ale od pierwszej rozmowy czy spotkania do zakupu mieszkania jeszcze daleka droga. Pamiętajmy, że klient rozważa kilka innych ofert waszych konkurentów. Dlatego, aby ich przekonać do zakupu waszego mieszkania możecie także wykorzystać do tego remarketing. Stworzenie takiej listy przy użyciu Google Analytics jest również możliwe, gdy mierzycie w celach wysyłkę formularza lub możecie dodać listy maili do konta AdWords i wybrać metodę kierowania na listy maili.

5. Byli na stronie, ale nie przeglądali mieszkań, ani nie wysłali zapytania ofertowego.

Warto stworzyć taką listę, gdyż ok. 80% waszych użytkowników stron nie dokonała żadnej czynności poza wejściem na stronę z różnych kampanii. Warunków mamy kilka:

– weszli na stronę z inwestycją czyli zawiera url,
– nie zrealizowali celu odpowiadającego za obejrzenia planów mieszkań,
– nie zrealizowali celu odpowiadającego za wysyłkę formularza,
– spędzili na stronie dłużej niż np. 30 sekund.

Dzięki temu będziecie mogli zaplanować strategię informowania o waszej inwestycji, by w pierwszej kolejności zachęcić do spotkania, obejrzenia mieszkań na stronie lub na spotkaniu.

W swoim dzisiejszym artykule chciałam wam przekazać kilka list remarketingowych, które podnoszą skuteczność tej reklamy. To pierwszy krok do optymalizacji tej formy marketingu. Stworzenie kilka różnych grup reklam czy osobnych kampanii w zależności od tego, jaką wybierzesz listę remarketingową pozwoli na zwiększenie współczynnika konwersji nawet 5-krotnie. Listy użytkowników najlepiej sprawdzają się w wypadku akcji takich jak:

– dni otwarte,
– zaproszenie na mieszkanie pokazowe,
– specjalna oferta – zwłaszcza mieszkań, które użytkownik oglądał np. 2-pokojowe,
– ruszyła sprzedaż nowej inwestycji w tej samej lokalizacji.

Ale to nie wszystko. Same zbudowane i wyselekcjonowane warunki nie wpłyną na efektywność kampanii. Za tym także musi pójść pomysł na dobrą komunikację, kreacja baneru, ale także strona docelowa dla każdej z tych list z osobna. Najlepiej kierować użytkownika na landing page, ponieważ jest on mocno skoncentrowany na pozyskaniu zapytania ofertowego. Czym bardziej zaawansowana lista i przygotowany specjalny landing page, tym wyższa skuteczność reklamy. Alternatywnie, choć mniej efektywne, jest kierowanie na np. podstronę z ofertami specjalnymi wybranej inwestycji. Z odpowiednią komunikacja i wbudowanymi formularzami przy każdym mieszkaniu mogą również podnieść skuteczność reklamy.

Podsumowując, unikajcie kierowania reklam na listy “wszyscy odwiedzający” z kilku powodów:

– współczynnik konwersji jest bardzo niski zwłaszcza wtedy, gdy na stronie jest kilka inwestycji,
– koszt pozyskania jednego leada jest bardzo wysoki, czasem przekraczający koszt z kampanii wyszukiwarkowych.

W trzech częściach moich artykułów pokazałam wam jak planować, budować i analizować kampanie remarketingowe oraz w wyszukiwarce Google, tak aby pomogły wam sprzedawać wasze mieszkania. W kolejnym artykule poznacie kilka ciekawych strategii pozostałych kampanii displayowych Google. Podpowiem, dlaczego są świetnym narzędziem do budowania świadomości marki oraz wprowadzenia nowej inwestycji na rynek.

O autorze:

Joanna Rechnio

Kampanie AdWords prowadzi od dekady. Wybiera taki sposób, który przynosi największe korzyści jej klientom. W grę wchodzi więc zarówno wyszukiwarka, jak i sieć reklamowa. Pracuje z największymi klientami 4People, takimi jak Cefarm24.pl, Nestle, Partner Capital Group, Centrum Nauki i Biznesu Żak oraz DPD Polska. Może poszczycić się licznymi certyfikatami. Najważniejszymi z nich są: Customer Centric Selling, Key Account Management, certyfikaty Google Partners. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi, o czym mogą się przekonać stali czytelnicy bloga Marketing dla ludzi.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Otrzymuj najświeższe newsy!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie
otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją
skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
e-pulsie!