Jak wykorzystać potencjał reklamy mobilnej w sprzedaży nieruchomości?

0 napisany przez Katarzyna Kilka, 22 lipca 2021

Coroczna zapowiedź marketerów o nadchodzącym roku mobile jeszcze nigdy nie była tak aktualna. Polacy spędzają prawie 3 godziny dziennie, korzystając z internetu w telefonie. Czas pomyśleć, jak wykorzystać ten trend na swoją korzyść i sprzedawać mieszkania jeszcze efektywniej!

jak wykorzystać potencjał reklamy mobilnej w sprzedaży nieruchomości

Strona internetowa dla dewelopera: mobile first!

O tym, że Twoja witryna powinna być dopasowana przede wszystkim pod telefony komórkowe, świadczą dane: od 50 do nawet 85% sesji na stronach inwestycji deweloperskich generują użytkownicy korzystający ze smartfonów. To potencjalni klienci, dla których szybkość znalezienia informacji i intuicyjny kontakt ze sprzedawcą są ogromnie istotne, dlatego nie zapomnij o:

Czasie: użytkownicy nie lubią czekać, dlatego szybkość ładowania witryny to kluczowy aspekt, na który składa się kilka elementów. Swoją stronę możesz przetestować w darmowym narzędziu od Google: PageSpeed Insights.

Poprawnym wyświetlaniu witryny: jeśli decydujesz się na slider lub rozwijane menu, koniecznie sprawdź ich wyświetlanie na telefonie.

Krótkich i konkretnych tekstach: mobile rządzi się swoimi prawami, dlatego postaraj się o wypunktowaną treść, którą zdecydowanie łatwiej przyswoić. Dodatkowo najważniejsze elementy możesz pogrubić lub przedstawić w formie ikon.

Wygodzie: wyskakujący pop up irytuje użytkowników na tradycyjnym ekranie, więc jego pojawienie się na niewielkim smartfonie, może skutecznie zniechęcić do kontynuacji wizyty.

Twoim celu: zadaniem witryny jest zachęcanie do kontaktu z biurem sprzedaży, dlatego zadbaj o wygodne i intuicyjne sposoby skontaktowania się: klikane numery telefonów oraz adresy mailowe to podstawa!

Jeśli zastanawiasz się, jak kompleksowo przygotować swoją witrynę do startu kampanii, której celem jest konwersja, koniecznie sprawdź artykuł Arka z przydatną checklistą!

Jeśli strona internetowa, czyli Twój najskuteczniejszy sprzedawca, jest gotowa – pomyśl o działaniach reklamowych, które będą dedykowane użytkownikom urządzeń mobilnych.

Google i Facebook w wydaniu mobile

Kampanie w systemach Google i Facebook dominują na rynku nieruchomości i nie ma w tym nic dziwnego. Różnorodność formatów reklamowych i targetowania sprawia, że możemy znaleźć przedstawicieli konkretnych grup docelowych. Jeśli chcesz trafić do osób, które korzystają z urządzeń mobilnych, z pomocą przychodzi sekcja „umiejscowienia” lub „miejsca docelowe”. Tam zdecydujesz, gdzie userzy zobaczą reklamę, a dodanie dobrze przemyślanych wykluczeń pozwala na lepszą optymalizację budżetu i efekty w postaci konwersji.

Jednak warto zastanowić się, czy kampania wykluczająca komputery stacjonarne i laptopy nie ograniczy zasięgu i tym samym pozbawi Cię możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, poszukujących nowego mieszkania, np. podczas przerwy w pracy czy podróży służbowej. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę dynamikę poszukiwań i długość trwania tego procesu – z pomocą przychodzi analityka zachowań konsumenckich i kampanie remarketingowe, które pozwalają podtrzymać zainteresowanie odbiorców.

Wspominając o mediach społecznościowych, nie można zapomnieć o Instagramie, który jest aplikacją dedykowaną urządzeniom mobilnym. Dobrze przemyślana strategia reklamowa i pomysł mogą przynieść wiele korzyści w procesie sprzedaży nieruchomości. Tajniki Instagrama dla deweloperów na naszym blogu odkrywa Magda.

Kampania SMS dla dewelopera: stary, dobry kompan w sprzedaży nieruchomości

SMS wkrótce będzie obchodził swoje 30 urodziny, a wciąż pozostaje niedocenionym sposobem błyskawicznego informowania klientów o aktualnej ofercie. Siła kampanii SMS tkwi w wyjątkowym czynniku, jakim jest open rate, który niejednokrotnie przekracza 90%, co w połączeniu z szybkim otwarciem wiadomości (do 3 minut od jej otrzymania) sprawia, że warto przetestować to działanie chociaż raz!

SMS’y oczywiście wiążą się z limitem znaków, ale jednocześnie dają możliwość dołączenia linku do Twojej strony czy numeru telefonu do biura sprzedaży. To rozwiązanie doskonale sprawdzi się w kampaniach informujących o nowej inwestycji czy organizowanym wydarzeniu np. Dniach Otwartych. Jak przygotować się do takiego działania?

– Zastanów się, do kogo chcesz wysłać wiadomość: jeśli budujesz swoją bazę odbiorców to świetna okazja, by utrzymać z nimi kontakt. Jednak na rynku znajduje się wiele firm oferujących wysyłki także do baz zewnętrznych. Zatem scharakteryzuj swoją grupę odbiorców i poszukaj sposobu dotarcia do niej.

– Zastanów się nad treścią: zarezerwuj kampanię SMS na ważne informacje lub na sytuacje, w których zależy Ci na szybkiej reakcji odbiorcy. Informacje o rozpoczęciu kolejnego etapu prac lub zakończeniu budowy, pozostaw na newsletter.

– Testuj poprawność: przed finalną wysyłką sprawdź nadawcę i treść wiadomości, a jeśli korzystasz z zewnętrznej bazy kontaktów, upewnij się, że otrzymasz szczegółowy raport.

– Sprawdzaj reakcje: przygotuj dwie wersje wiadomości z jedną zmienną, która pozwoli wyciągnąć wnioski. Może to być cena, sposób kontaktu czy charakter wypowiedzi. Im lepiej poznasz swoją grupę odbiorców, tym skuteczniej dotrzesz do nich w przyszłości.

Jeśli surowa forma SMS Cię nie przekonuje, masz jeszcze do dyspozycji kampanie MMS, która pozwala dołączyć do wiadomości grafikę, a nawet wideo.

Dane lokalizacyjne w sprzedaży mieszkań

Zapewne obiło się o Twoje uszy pojęcie remarketingu, polegające na ponownym dotarciu do użytkowników odwiedzających Twoją stronę. A co jeśli istnieje możliwość wyświetlania reklamy osobom, które odwiedzały konkretne lokalizacje na mapie Twojego miasta, np. konkurencyjne biuro nieruchomości?

Mobile marketing daje ogromne możliwości wykorzystania danych, które użytkownicy zostawiają w sieci i zainstalowanych aplikacjach. Możemy targetować reklamy nie tylko po wieku, płci, czy zainteresowaniach, ale także po lokalizacji. Geotrapping, czyli autorskie rozwiązanie firmy Selektiv, idealnie sprawdzi się w przypadku targów nieruchomości. Zebrane dane dadzą Ci dostęp do grupy odbiorców zainteresowanych kupnem nowego mieszkania. Dzięki reklamie, która wyświetli się im po wydarzeniu, trafisz do nich z atrakcyjną ofertą!

Planowanie nowych projektów także może zostać oparte na danych mobilnych: Geotrapping pozwala na badanie przepływu ludności na określonym terytorium, a tym samym na lepsze podejmowanie decyzji dotyczących zakupu gruntów i projektowanych inwestycji. Otwiera to przed deweloperami drzwi do szybkiego pozyskiwania wiedzy o zachowaniach i potencjalnych potrzebach mieszkaniowych na danym obszarze kraju. Więcej na ten temat można znaleźć w najnowszym magazynie Lighthouse od Otodom.

Działanie, które popchnie proces sprzedaży mieszkań do przodu

Ogromną zaletą smartfonów jest szeroka dostępność aplikacji, dzięki którym niewielki telefon bez problemu zastępuje najważniejsze funkcjonalności komputerów osobistych. Nic dziwnego, że aż 95% Polaków posiada smartfony. Aplikacje otwierają przed marketingowcami furtkę, która pozwala wejść do świata Twoich potencjalnych klientów.

Nie trudno domyślić się, jakie aplikacje posiadają młodzi rodzice, osoby aktywne fizycznie, lubiące przebywać w centrach miast lub inwestorzy. Jeśli Twoja inwestycja mieszkaniowa jest dedykowana wąskiej grupie docelowej, to właśnie otwiera się przed Tobą ogrom możliwości. Mobile Push pozwala wysłać wiadomość, którą otrzymają odbiorcy posiadający na swoim telefonie odpowiednią aplikację.

Oczywiście takie rozwiązanie lepiej sprawdzi się wśród młodszych grup odbiorców (dowiedz się jak zbudować markę, którą pokocha pokolenie Y), jednak na rynek nieruchomości wkracza dumnie pokolenie Z, które z technologią mobilną ma styczność od dziecka. Wśród starszych odbiorców zyskasz przewagę niestandardowym rozwiązaniem, które może wzbudzić ich ciekawość.

Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.

W reklamie mobilnej drzemią ogromne możliwości, które warto wykorzystać również na rynku nieruchomości. Część deweloperów powoli odkrywa zalety kampanii dedykowanych urządzeniom mobilnym. Jeśli Ty planujesz właśnie budżet marketingowy inwestycji deweloperskiej lub już sprzedajesz swój projekt – zastanów się, czy nie warto zaskoczyć odbiorców rozwiązaniem, które doskonale wpisuje się w aktualne trendy.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń

O autorze:

Katarzyna Kilka

Jako Senior Account Manager w 4PEOPLE kompleksowo zajmuje się obsługą klientów: od briefu, przez strategię i planowanie rozwiązań, aż po nadzór nad kampanią i raportowanie. Profesjonalne podejście, zaangażowanie, partnerskie relacje i nuta perfekcjonizmu - to Jej ulubiony zestaw, gwarantujący dobre wyniki kampanii. Zainteresowana zwłaszcza branżą nieruchomości i łączeniem analityki z kreatywnością. Prywatnie wielka fanka wycieczek rowerowych, górskich, wypoczynku nad Bałtykiem i długiego spania.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!