Instagram dla deweloperów

0 napisany przez Magdalena Tomaszewska, 14 stycznia 2020

Wśród kanałów social media w branży nieruchomości – prym wiedzie Facebook. Jednak coraz częściej polecam deweloperom rozważenie działań na równie popularnym kanale, którym jest Instagram. W tym artykule pokażę Ci, jak skutecznie promować inwestycję na Instagramie.

promowanie inwestycji na instagramie

Grupa docelowa deweloperów jest też na Instagramie

Główną grupę docelową w branży deweloperskiej stanowią kobiety i mężczyźni w wieku 25-35. Na Facebooku ta grupa jest wiodąca w Polsce (stanowi 28% wszystkich użytkowników). Na Instagramie główną grupę stanowią osoby w wieku 18-24 (36% wszystkich użytkowników). Nie zapominajmy jednak, że ci młodzi ludzie się starzeją i niedługo to oni będą podejmować decyzję zakupu mieszkania. Dodatkowo grupa 25-35 również stanowi całkiem sporą grupę odbiorców (29% wszystkich użytkowników). Także jeśli masz wątpliwości – „Czy na Instagramie są potencjalnie zainteresowani zakupem nieruchomości?” Odpowiadam – OCZYWIŚCIE!

uzytkownicy facebooka w Polsce

A teraz pytanie – jak ich pozyskać?

 

via GIPHY

Dywersyfikuj content dla branży nieruchomości

Często spotykam się z myśleniem, że treści na Instagrama wystarczy kopiować z Facebooka. Otóż – nie. Po pierwsze, powielanie treści nie jest atrakcyjne dla użytkownika. Po drugie, Facebook i Instagram mają różne specyfiki. O ile na Facebooku przyjmie się grafika, tak algorytm instagramowy preferuje zdjęcia. Oczywiście możesz delikatnie zaznaczyć markę, podziałać z akcentami graficznymi, ale niech to nie będzie typowy baner reklamowy publikowany bezpośrednio na osi czasu.

Możesz postawić na jeden akcent kolorystyczny w postaci nakładanego filtra bądź wybranego jednego akcentu kolorystycznego spójnego z Twoją marką. I nie zapominaj o estetyce! Szczególnie gdy promujesz mieszkania z segmentu premium. Jakość zdjęć = jakość inwestycji.

Inspiruj – pokaż użytkownikom, jak mogą wyglądać ich mieszkania

A więc jakie treści powinny trafić na deweloperskiego Instagrama? Nachalna reklama to zdecydowanie nie klucz do sukcesu na Instagramie. Informuj o dostępnych przestrzeniach, ale rób to z głową. Niech to nie będzie klasyczna „produktówka”. Prezentuj produkt pod kątem tego, kto może w nim zamieszkać – singiel, para, rodzina z dziećmi. Zaprezentuj jego walory. Treści na Instagramie powinny inspirować. Pokaż użytkownikom, jak mogą wyglądać ich nowe mieszkania – od ciekawych aranżacji po funkcjonalne meble. Możesz wykorzystać przygotowane rendery bądź świetnej jakości zdjęcia stockowe. Zrób zdjęcia w okolicy inwestycji – piękny zachód słońca, zazielenione drzewa wiosną, miejsca do rekreacji i odpoczynku – to one pozwalają sobie wyobrazić przyszłemu mieszkańcowi klimat danego miejsca.

Deweloperze – buduj zaufanie

Oczywiście nie zapominaj o zdjęciach z budowy. Od wylewki fundamentów po wykończenie wnętrz. Niech użytkownicy będą na bieżąco z tym, co dzieje się na budowie. Nie zapomnij też o zdjęciach z wydarzeń takich jak targi mieszkaniowe czy akcje charytatywne. Wpłyną one pozytywne na Twój wizerunek jako dewelopera. Pokaż też zgrany zespół, który zajmuje się sprzedażą inwestycji. W końcu największe zaufanie budują ludzie – nie marki.

Osadzaj reklamy na Instagramie

O pozyskiwaniu leadów na Facebooku w branży deweloperskiej już pisałam. Publikacja reklamy na Instagramie odbywa się również poprzez Menadżer Reklam Facebooka. Pamiętaj jednak, aby kreację reklamową dostosować do umiejscowień. Jeśli wykorzystujesz wideo, zadbaj, aby w każdym umiejscowieniu trwało określoną liczbę sekund bądź minut. I żeby grafiki czy wideo miały odpowiednie wymiary. Obserwujemy dużo zapytań z Instagrama, szczególnie przy kampaniach na Pozyskiwanie Kontaktów, kierowanych na grupę remarketingową.

Jak na poniższym przykładzie. Grafika reklamowa na Facebooka była kwadratowa, na InstaStories przygotowaliśmy format pionowy. Nie musisz tworzyć osobnej reklamy, formaty dla różnych umiejscowień zmieniasz w obrębie jednej reklamy. Chyba, że komunikat jest typowo pod Instagram, wtedy oczywiście możesz utworzyć osobny zestaw reklam.

reklana fb kontra reklama na insta

A jeśli zastanawiasz się, które umiejscowienie na Instagramie działa lepiej – mam jedną uniwersalną radę – TESTUJ! Na przykład: z mojego doświadczenia wiem, że jeśli osadzam reklamę w relacji – mam mało czasu na na przedstawienie oferty (nie każdy użytkownik wie, jak zatrzymać przewijanie, animacja jest krótka), więc częściej kieruję tam reklamę na grupę remarketingową (czyli na tych, którzy już byli na stronie i znają ofertę danego dewelopera, a reklama na InstaStories tylko im o niej przypomina). Reklamę do nowego użytkownika osadzam natomiast na osi czasu.

Jeśli masz więcej pytań związanych z działaniami w mediach społecznościowych dla branży deweloperskiej, w tym na Instagramie – jesteśmy dla Ciebie. Marketing nieruchomości nie ma przed nami tajemnic!

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Magdalena Tomaszewska

King Bruce Lee Instagram Mistrz. Obudzona w środku nocy potrafi wyrecytować grupy docelowe klienta. Na drugie powinna mieć Optymalizacja. Albo Pani od Fejsbuka. W czasach studiów na Uniwersytecie Śląskim była radiowcem i dziennikarzem telewizji studenckiej. Z zawodu negocjator kryzysowy, co się przydaje, bo jak wiadomo, kryzysy w social media wybuchają w weekendy. Fanka wszystkiego co pomidorowe, planszówek, górskiego łazikowania (Beskid Śląski <3), odpustowych kokosanek i królowej Elżbiety I.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!

Szukasz skutecznego marketingu internetowego?
Oferujemy bezpłatne konsultacje!

Dzięki nim dowiesz się:

Co wybrać? Google czy Facebook a może LinkedIn? Które z tych lub wielu innych narzędzi warto zastosować w przypadku twojej firmy.

Na jakie koszty musisz się przygotować i na jakie korzyści możesz liczyć.

Jak Twoja firma wypada na tle konkurencji i o jakie elementy warto zadbać na stronie internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację!

Katarzyna Rożek

Katarzyna Rożek

Account Manager