Google Ads dla branży deweloperskiej

0 napisany przez Natalia Cygnar, 02 października 2020

W pierwszej części mojego artykułu znajdziecie informacje dotyczące stron internetowych dla branży deweloperskiej, których prawidłowe przygotowanie nie przepali 75% budżetu reklamowego. Nadszedł więc czas by podpowiedzieć Wam, w jaki sposób przygotować strategię oraz propozycję działań marketingowych, dedykowanych kampaniom Google Ads. Jesteś deweloperem lub interesujesz się tą tematyką? Zaparz herbatę lub kawę, usiądź w wygodnym fotelu i zaczynajmy. Zapraszam do lektury!

Google Ads dla branży deweloperskiej

Masz już dobrze przygotowaną stronę internetową. Co dalej?

Twój dział marketingu poszukuje agencji do współpracy? A może takowego działu nie posiadasz, a chcesz promować swoją inwestycję za pośrednictwem internetu? Jeśli Twoja strona internetowa jest dobrze przygotowana, a cel biznesowy wyznaczony, to możemy zaczynać. Możesz napisać lub zadzwonić do Nas, aby wspólnie ruszyć w podróż na planetę Google Ads (i nie tylko!).

Pierwszym punktem do zrealizowania jest przygotowanie media planu oraz strategii e-marketingowej.

1. Media Plan – przygotowanie go pozwoli na dobre rozplanowanie środków, którymi dysponujemy na działania marketingowe. Dzięki temu będziemy wiedzieć, jaką część możemy przeznaczyć na Google Ads i co w tej kwocie należy zaproponować, by zostały spełnione cele. Ponadto media plan uwzględnia realne cele do osiągnięcia w kwotach, jakimi dysponuje deweloper.

2. Strategia e-marketingowa – na podstawie media planu przygotowujemy strategię marketingową, której celem będzie wypromowanie inwestycji w taki sposób, aby mieć stałą przewagę nad konkurencją. Rezultatem tego postępowania ma być zwiększenie sprzedaży i zysków dewelopera.

Gdy mamy przygotowany media plan oraz strategię marketingową, możemy przystąpić do propozycji kampanii Google Ads w oparciu o założenia z pierwszego punktu na liście. W zależności od preferencji, rodzaju strony WWW oraz potrzeb dewelopera, opracujemy propozycje działań i ruszamy dalej.

Działania reklamowe Google Ads dla deweloperów z jedną inwestycją

Jesteś na etapie finalizowania formalności lub zaczynasz budowę inwestycji budowlanej? Czy może Twoja inwestycja już jest wybudowana, a każdy z lokali czeka na swoich właścicieli? Posiadasz już dobrze przygotowaną stronę inwestycji? Jeśli tak – ruszajmy (a jeśli nie, pamiętaj o przeczytaniu tekstu dotyczącego stron internetowych dla branży deweloperskiej). W przypadku, gdy jest to Twoja pierwsza inwestycja, proponujemy rozwiązania:

1. Rozpocząć promocję kampanią teaserową – zapowiedź inwestycji (nie jest to wymagane. Kampania teaserowa może generować dodatkowe koszty, ponieważ do jej uruchomienia konieczne jest stworzenie dedykowanej podstrony internetowej z unikalnymi treściami i grafikami, które mają zainteresować użytkownika. Ponadto nie dla każdego dewelopera taka forma reklamy będzie odpowiednia).

2. Wdrożyć kampanie promujące sprzedaż inwestycji budowlanej.

I. Kampania w sieci reklamowej typu teaser

Kampania teaserowa ma na celu wzbudzenie zainteresowania użytkownika, nie zdradzając jeszcze wszystkich szczegółów. Będzie za to zachęcać do pozostawienia kontaktu poprzez Call to Action, na przykład: “Dowiedz się pierwszy!”. Po zapisie w formularzu kontaktowym potencjalni klienci w niedalekiej przyszłości dowiedzą się o szczegółach nowej inwestycji. Brak pełnego przekazu w reklamie teaserowej powoduje konieczność dalszego oczekiwania, które może prowadzić do irytacji użytkownika. Mimo to, właśnie ta forma reklamy umożliwia nam zainteresowanie potencjalnego klienta powstającą inwestycją i pozyskanie go jeszcze przed aktywowaniem głównej komunikacji.

II. Kampanie w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej

Po zakończeniu (lub pominięciu) kampanii teaserowej, przechodzimy do uruchomienia kampanii w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Wymienione typy kampanii dają nam szereg możliwości. Kampanie w sieci reklamowej pomogą w pozyskaniu nowych użytkowników, którzy są zainteresowani nowym “M”, zaś kampanie w sieci wyszukiwania mają przyciągnąć powracających użytkowników i tych, którzy jeszcze nie odwiedzili strony internetowej.

Umiejętne skonfigurowanie kampanii Google Ads sprawi, że osoby, które trafiły na witrynę internetową poprzez baner z sieci reklamowej, odwiedziły stronę inwestycji po kliknięciu w link w poście na Facebooku, reklamie wideo na YouTube lub innej reklamie w internecie, gdy podejmą się ponownego wyszukania inwestycji w wyszukiwarce Google, otrzymają reklamę kierującą ich ponownie do witryny dewelopera.

Reklamy lokalne, nie tylko w przestrzeni internetowej (np. billboardy, bannery/plakaty na przystankach, gazety) spowodują, że nawet przechodząc ulicą lub siedząc na ławce w parku i czytając gazetę zwrócimy uwagę na promowaną inwestycję, jeśli poszukujemy mieszkania/domu. Dzięki efektowi synergii działań, osoba zainteresowana inwestycją po zobaczeniu reklamy offline będzie mogła znaleźć ofertę dewelopera również w internecie, dzięki czemu w efekcie klient pozostawi do siebie kontakt. Ponadto w taki sposób budujemy świadomość marki oraz inwestycji.

Działania reklamowe Google Ads dla dewelopera ze stroną firmową

I. Kampanie w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej

Planujemy także działania reklamowe dla deweloperów ze stroną firmową, na której znajduje się kilka lub więcej inwestycji budowlanych. Dobór odpowiedniej kampanii zależy od wielu czynników. Podstawą do uruchomienia są kampanie w sieci wyszukiwania. To w przeglądarce Google użytkownik często rozpoczyna swoją przygodę z poszukiwaniem wymarzonego “M”.

Reklama w internecie dla deweloperów

Kolejnym krokiem jest konfiguracja kampanii w sieci reklamowej, skupiającej się na grupie użytkowników wykazujących zainteresowanie zakupem nowego mieszkania. Skutkiem połączenia obu typów kampanii będzie wzmożony ruch na stronie inwestycji.

II. Kampanie wideo w Google Ads

Ważnym działaniem na stronie firmowej jest budowanie świadomości oraz wizerunku marki, czyli dewelopera, jak również inwestycji. Działania prowadzone w sieci reklamowej dadzą nam tą możliwość, jednak nie jest to jedyna droga. Coraz częściej wykorzystujemy kampanie wideo, czyli m. in. reklamy będące przerywnikiem w oglądanych filmach na YouTube, skierowane do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem nowej nieruchomości. Dlaczego powinniśmy uruchomić kampanię wideo? YouTube, zaraz po Google, jest drugą co do wielkości wyszukiwarką internetową na świecie. Ponadto jest to jeden z najtańszych kanałów, dzięki któremu zwiększamy rozpoznawalność marki.

Kampania teaserowa – jak najbardziej! Ta forma reklamy sprawdzi się podczas wdrażania na stronę nowej inwestycji. Przed uruchomieniem podstrony inwestycji rekomendujemy stworzenie zajawki, dzięki której zainteresowani użytkownicy będą pozostawiać swoje kontakty, aby dowiedzieć się wkrótce więcej o tym, co powstanie w ich miejscowości.

Połączmy siły! Dzięki synergii działań z obszaru Facebook Ads, newslettera czy pozycjonowania (i nie tylko!), zrealizujemy cele marketingowe nawet wcześniej, niż to zakładamy.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Podsumowanie

Przykłady podane powyżej nie są wszystkimi rozwiązaniami, które przygotowujemy dla Naszych klientów. W zależności od charakteru biznesu oraz wyznaczonych celów przygotowujemy strategię i propozycję działań indywidualnie. Jeśli jesteś deweloperem i szukasz sposobów na promocję swojej inwestycji, pamiętaj, że przemyślana strategia, szczegółowy media plan oraz umiejętne skonfigurowanie kampanii Google Ads mogą zapewnić Ci spore zyski. Zachęcam Cię również do przeczytania artykułu o kampaniach Google Ads dla deweloperów w czasach kryzysu.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Natalia Cygnar

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!