Strona internetowa dla branży deweloperskiej, czyli jak nie przepalić 75% budżetu reklamowego

0 napisany przez Natalia Dziubek, 14 sierpnia 2020

Skuteczne działania marketingowe to połowa sukcesu. Co w takim razie składa się na drugą połowę? Przygotowanie intuicyjnej, skutecznej oraz pełnej wartościowych treści strony internetowej. To bardzo ważny i podstawowy element działań, o który priorytetowo powinniśmy zadbać.

Strona internetowa dla branży deweloperskiej

Jaki typ strony internetowej wybrać?

Konkretny rodzaj strony internetowej powinieneś wybrać po analizie własnych potrzeb, na które witryna ma odpowiadać. Jeśli Twoim celem jest promowanie tylko jednej inwestycji, najlepiej zdecyduj się na stworzenie landing page’u lub one page’u. Gdy jednak chcesz szeroko zaprezentować firmę oraz wszystkie dostępne usługi, stworzenie strony firmowej może być lepszym rozwiązaniem.

Dlaczego wybór strony WWW jest ważny dla dewelopera? Działania marketingowe dobiera się w zależności od celu biznesowego. Aby były skuteczne, powinny być wspierane przez funkcjonalną stronę internetową. Dobrze przygotowana witryna ułatwi Ci osiąganie zysków z działań marketingowych, a dodatkowo umożliwi realizację założonego planu w krótszym czasie. Pamiętaj, że źle zaprojektowana strona internetowa, która nie jest przyjazna dla użytkownika i intuicyjna w obsłudze, może spowodować przepalenie aż 75% budżetu reklamowanego ze względu na nieprzynoszący konwersji ruch na stronie!

Planujesz swoją pierwszą inwestycję budowlaną? Rozpoczynasz przygodę jako deweloper?

Jeżeli tak – gratulacje! Droga do mety długa, ale początek to najbardziej odpowiedni moment na przedsprzedaż lokali. Jak to zrobić, gdy wspomniane mieszkanie/dom jeszcze nie istnieje, a na miejscu budowy widać tylko dziurę w ziemi, stojące koparki i tablicę informacyjną? To nic trudnego. Oprócz budowy inwestycji musisz także “zbudować” stronę WWW, która będzie pierwszym krokiem do uruchomienia sprzedaży.

Jako startujący ze swoim pierwszym projektem nowy deweloper powinieneś zdecydować się na tzw. landing page, czyli stronę, która jest przygotowana do akcji specjalnych oraz kampanii reklamowych. Jest to typ strony, którą charakteryzuje: przejrzystość, prostota i intuicyjność, konkretne i wyczerpujące informacje o inwestycji, skupienie na pozyskaniu użytkownika poprzez wysyłkę zapytań ofertowych lub wykonanie połączenia. Realizacja wymienionych celów jest skuteczną drogą do sprzedaży mieszkań.

Co powinno być nieodłącznym elementem landingu i jak go zaprojektować, aby zainteresować potencjalnego klienta ofertą? Najważniejsze jest m. in. dostarczenie wartościowych treści oraz tabeli mieszkań, w której znajdą się ważne parametry dotyczące mieszkania/domu, np. numer lokalu, metraż, ilość pokoi. Nie zapominaj także o zwrotach wzywających do działania, które mają zachęcić użytkownika do konkretnej czynności – “Zapytaj o cenę” czy “Zobacz plan”.

Na landing page’u warto zaimplementować także dodatkowe elementy, takie jak wirtualny spacer, Plan 3D nieruchomości czy wirtualny nawigator. Działamy nimi na wyobraźnie klientów. Dzięki nim potencjalni nabywcy mogą od razu zweryfikować, czy mieszkanie im się podoba – jest to także dobry sposób na wyróżnienie swojej oferty spośród konkurencji i zwiększenie szans na pozyskanie klienta.

Do wykonania profesjonalnych grafik czy też planu 3D niezbędna będzie pomoc architekta, który posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie. Specjalista potrafi dokładnie odwzorować nieistniejące jeszcze mieszkania i domy, ponieważ sam uczestniczy w ich projektowaniu. Graficy są bardziej kreatywni, ale w wykonaniu projektu najważniejsza jest umiejętność realnego odwzorowania inwestycji poprzez wizualizację, którą posiadają architekci.

Jakie elementy powinny jeszcze znaleźć się na stronie?

1. Dodaj sekcje “Atuty inwestycji”, uzupełniając opis oraz zamieszczając informacje o lokalizacji, w której będzie znajdować się mieszkanie, aby internauta zaznajomił się z “produktem”.

2. Dodaj galerię przedstawiającą wizualizację efektu końcowego i aktualne postępy w budowie.

3. Zaimplementuj zakładkę “Aktualności” i regularnie ją uzupełniaj, by użytkownik mógł dowiedzieć się więcej o deweloperze i o samej inwestycji.

4. Dodaj standardową sekcję “Kontakt” – podaj w niej dane dewelopera, ogólne informacje o inwestycji, numery telefonów i adresy mailowe do biura sprzedaży oraz formularz kontaktowy, dzięki któremu szybko i sprawnie klient skontaktuje się z działem handlowym.

Gdy po odniesionym sukcesie zdecydujesz się na dalsze rozwijanie biznesu, przeanalizuj, czy to nie jest moment na zbudowanie strony firmowej dedykowanej deweloperowi i wszystkim inwestycjom, które będziesz prowadził.

Jesteś deweloperem, który wybudował niejedną inwestycję budowlaną i planuje budowę kolejnych?

W tym przypadku to nie landing page będzie optymalnym rozwiązaniem, a przygotowanie strony firmowej. Korzystając z niej, będziesz mógł systematycznie budować swój brand oraz w sposób czytelny dla użytkownika reklamować swoje inwestycje, na przykład dodając w menu odnośniki do różnych typów nieruchomości.

Strona internetowa składa się z dwóch podstawowych części: strony głównej oraz poszczególnych podstron, które mogą dotyczyć różnych obszarów Twoich inwestycji.

Stronę główną traktuj jako wizytówkę swoich usług – powinna być ona przygotowana w sposób intuicyjny i czytelny dla użytkownika. Zaprezentuj na niej, czym się wyróżniasz jako deweloper spośród konkurencji i dlaczego potencjalny nabywca powinien wybrać jedną z Twoich inwestycji. Dobrą praktyką jest rozbudowa menu, które podąża za użytkownikiem, gdy ten przewija zawartość ekranu – takie menu sprawdzi się na witrynie dla każdej branży.

Co powinno zawierać główne menu? Z mojego doświadczenia wynika, że konieczne są takie elementy jak:

– Oferta;
– Lokale usługowe;
– Wykończenie pod klucz;
– Oferty specjalne;
– O deweloperze;
– Kontakt.

Z kolei po przejściu na podstronę inwestycji, użytkownik powinien zobaczyć menu zawierające zakładki:

– Atuty inwestycji i lokalizacji;
– O inwestycji;
– O lokalizacji;
– Wyszukiwarka 3D;
– Tabela mieszkań;
– Galeria;
– Kontakt (do biura sprzedaży wybranej inwestycji).

Tabela mieszkań nie będzie różnić się wiele od zaproponowanej powyżej. Możesz uwzględnić w niej przedstawienie cen, aby w sytuacji gdy potencjalny klient nie będzie miał wystarczających środków do zakupu mieszkania/domu w wybranej lokalizacji, istniała dla niego alternatywa w postaci innych dostępnych inwestycji.

Każda z podstron inwestycji powinna zawierać wyżej wymienione elementy, a sama strona główna musi zostać przygotowana w sposób zrozumiały i intuicyjny dla klienta. Kluczowe jest pokazanie, czym wyróżnia się deweloper i dlaczego wybrać jedną z jego inwestycji, które buduje.

Jak się reklamować?

W przypadku prowadzenia pierwszej inwestycji, najlepszym i najszybszym sposobem jest podjęcie działań reklamowych Google Ads lub Facebook Ads. O tym, jak pozyskiwać leady w reklamach Facebook Ads dowiesz się z artykułu Social Media Manager – Magdaleny Tomaszewskiej. Z kolei obszerny temat związany z obsługą branży deweloperskiej w Google Ads poruszę w swoim kolejnym artykule, aby dokładnie wyjaśnić specyfikę tych działań.

Gdy posiadasz już kilka zakończonych inwestycji, albo obecnie sprzedajesz więcej niż jedną inwestycję budowlaną i jesteś pewny, że będziesz kontynuować swoje działania jako deweloper – zainwestuj w stworzenie profesjonalnej strony internetowej i wykup usługi pozycjonowania, Google Ads oraz Facebook Ads. Dzięki działaniom SEO witryna zacznie coraz wyżej pozycjonować się w wyszukiwarce Google na kluczowe frazy, a to przełoży się na zwiększony ruch i większą liczbę potencjalnych klientów. Z kolei działania Google Ads oraz Facebook Ads pozwolą na pozyskanie zainteresowanych nabywców za pomocą kampanii reklamowych dedykowanych inwestycjom, deweloperowi czy ofertom specjalnym. Ujednolicenie działań oraz realizowana spójna strategia pomoże Ci w osiągnięciu lepszych wyników z działań marketingowych.

Podsumowanie

Dobór właściwej strony internetowej i odpowiednie działania reklamowe są obecnie kluczowe w branży deweloperskiej, aby odnieść sukces na rynku. Szczególnie myślę tutaj o nowych deweloperach lub tych aspirujących do miana potentatów – dobrze zainwestowane pieniądze w marketing internetowy mogą zwrócić się z wielokrotnym zyskiem. Kluczowe jest precyzyjne określenie potrzeb, a następnie dopasowanie do nich odpowiednich rozwiązań, które przyniosą najlepszy efekt. To oczywiście tylko kilka elementów, które wpływają na końcowy sukces, ale pominięcie ich znacznie redukuje szanse na udaną inwestycję.

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Natalia Dziubek

W 4POELPE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!

Szukasz skutecznego marketingu internetowego?
Oferujemy bezpłatne konsultacje!

Dzięki nim dowiesz się:

Co wybrać? Google czy Facebook a może LinkedIn? Które z tych lub wielu innych narzędzi warto zastosować w przypadku twojej firmy.

Na jakie koszty musisz się przygotować i na jakie korzyści możesz liczyć.

Jak Twoja firma wypada na tle konkurencji i o jakie elementy warto zadbać na stronie internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację!

Katarzyna Rożek

Katarzyna Rożek

Account Manager