Keyword Hero – odkryj słowa kluczowe w Google Analytics
Kilka dni temu mój kolega Sławek pisał o ciekawym narzędziu, jakim jest Da Vinci Tools. Postanowiłem, że pokażę równie ciekawe narzędzie, które może się przydać podczas pracy przy optymalizacji witryny, szczególnie jeżeli skupiamy się na optymalizacji treści pod określoną grupę fraz. Na samym wstępie chciałbym zaznaczyć, że narzędzie nie jest idealne, jednak jakość danych jest satysfakcjonująca w porównaniu z tym, co dają inne narzędzia.
Czym jest Keyword Hero?
Narzędzie Keyword Hero służy do „pokazywania” słów kluczowych, które kryją się pod magicznym (not provided) dostępnym w GA w lokalizacji Pozyskiwanie/Kampanie/Bezpłatne słowa kluczowe. Dla mniej wtajemniczonych przypomnę tylko, że są to słowa, po których użytkownik trafił na naszą stronę internetową z organicznych wyników wyszukiwania.
W tym miejscu w zasadzie sprawa staje się jasna. To, co kiedyś było normalnie widoczne w GA, można uzyskać poprzez instalację Keyword Hero na swoim koncie GA. Tego, w jaki sposób można wykorzystać powyższe dane, chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć 😊 Mamy dostęp do absolutnie wszystkich metryk, tak jak widać na poniższym screenie ze strony Keyword Hero.
Dodatkowo dostajemy dostęp do dodatkowych customowych wymiarów
– Pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania dla każdego słowa kluczowego.
– Wykrywanie fraz brandowych.
– Clustrowanie słów kluczowych w zależności od intencji użytkownika.
Takie dane dają już nam ogrom informacji i pozwalają dostosować optymalizację tak, by ze strony wycisnąć maksimum. Oczywiście z każdego obszaru można sobie dodatkowo wykonać eksport do Excela czy do programu R, gdzie można przeprowadzić szereg dodatkowych estymacji i eksploracji danych.
Instalacja Keyword Hero
Instalacja sama w sobie nie jest jakoś skomplikowana. Na początku należy utworzyć konto i wybrać jeden z planów subskrypcji. Fajne jest to, że mamy do dyspozycji plan darmowy, bardzo okrojony, ale pozwalający na zapoznanie się z narzędziem przed kupnem płatnych planów. Instalujemy sobie Keyword Hero na koncie poprzez kreator instalacji, przechodząc kolejne etapy. Następnie łączymy nasze konto z kontem GSC i praktycznie możemy zacząć korzystanie. W GA tworzy się nowy widok dla wybranej przez nas strony. I teraz pierwszym ograniczeniem jest to, że dane zbierają się dopiero od momentu instalacji widoku, czyli nie jesteśmy w stanie podejrzeć danych np. z poprzedniego miesiąca.
Szczegółową instrukcję instalacji można znaleźć na YouTubie:
https://www.youtube.com/watch?v=ls1JERBYL1s
Jak działa Keyword Hero?
Każdy pomyśli ok to tylko dane zasysane z GSC i zaimportowane do Google Analytics – otóż na szczęście tak nie jest. Keyword Hero korzysta z 9 różnych źródeł danych, które dostarczają informacji o tym, jak użytkownik trafił na stronę. Następnie są przetwarzane za pomocą uczenia maszynowego, a na końcu ładowane do widoku w GA. Na początku sam byłem sceptycznie nastawiony, jednak po kilku miesiącach użytkowania z czystym sumieniem mogę polecić to narzędzie.
Do czego może mi posłużyć Keyword Hero?
Dane zbierane przez narzędzie można wykorzystać w różny sposób w zależności od typu witryny, którą dysponujemy. W przypadku witryny blogowej możemy poszukać nowych słów kluczowych z potencjałem przyciągnięcia większej liczby użytkowników na stronę. W przypadku witryn e-commerce możemy zobaczyć jaki asortyment jest najczęściej poszukiwany i rozszerzyć swoją ofertę. W przypadku stron firmowych możemy zobaczyć, w jaki sposób szukane są usługi świadczone przez naszą firmę. Często okazuje się (w przypadku witryn firmowych), że użytkownik z organicznych wyników wyszukiwania trafia na niewłaściwą stronę lądowania.
Oto jakie zalety możemy znaleźć na stronie oprogramowania:
1. Monitorowanie długoterminowe – za pomocą Keyword Hero można zacząć monitorować skuteczność słów kluczowych. Wszystkie dane pozostaną w GA na zawsze.
2. Analiza pozycji SERP – Keyword Hero pokazuje pozycję strony dla prawie każdego słowa kluczowego w wyszukiwarkach Google.
3. Monitorowanie zmiany pozycji – możliwość ustawienia alertu, jeśli poszczególne słowa kluczowe, wyrażenia, witryny lub kategorie zaczynają tracić swoją pozycję w SERP.
4. Analiza potencjału słów kluczowych – możliwość znalezienia słów kluczowych zbliżonych do tych z TOP1 pod kątem zwiększenia ruchu.
5. Money Keyword – możliwość znalezienia słów kluczowych, które generują największą konwersję/przychód, pod które należy zoptymalizować witrynę.
6. Szukanie inspiracji dla nowych słów kluczowych.
7. Pomysły na nowe strony docelowe.
8. Zrozumienie bounce rate – można w łatwy sposób namierzyć słowa kluczowe z wysokim współczynnikiem odrzuceń.
9. Ocena wartości danego słowa kluczowego.
10. Ocena własnego SEO – Podział na frazy brandowe i money keywords.
11. Analiza SERP na podstawie urządzeń – Można przejrzeć słowa kluczowe per urządzenia np. telefony, laptopy, desktopy, tablety itd.
12. Analiza fraz z długiego ogona.
13. Odkrywanie słów kluczowych marki.
14. Możliwość eksportu danych do Excela.
15. Zrozumienie zachowania użytkowników – program pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy zachowują się w zależności od tego, jaki jest ich cel – co jest w istocie słowem kluczowym, którego użyli.
16. Namierzenie kanibalizacji słów kluczowych.
Moim skromnym zdaniem zastosowań może być jeszcze więcej. Ostatnio bardzo popularne stało się opieranie biznesu o dane – jest to kierunek, który powinien być modny zawsze, bo budowanie biznesu w oparciu o przeczucie udaje się tylko nielicznym. Każda witryna świadomie rozwijana może osiągnąć w perspektywie czasu sukces. Rozwój witryny w podejściu na chybił trafił trwa znacznie dłużej i często kończy się opadnięciem zapału i stagnacją.
Dowiedz się jak, wdrożyć nową wersję GA4 i zarządzać jej ustawieniami.
Podsumowanie
Myślę, że przedstawiłem Wam dość ciekawe narzędzie, z którego można skorzystać praktycznie od zaraz. Rejestracja z instalacją zajmuje kilka minut. Po przetestowaniu jestem przekonany, że skorzystacie z jakiegoś wyższego pakietu, bo narzędzie jest po prostu co najmniej dobre. Zakres danych oraz zastosowania ich jest naprawdę szeroki. Łatwość obsługi też jest na pewno atutem, mamy dostępne wszystko w jednym miejscu w GA. Wadą na pewno jest brak możliwości przetworzenia danych z wcześniejszych okresów, ale to pewnie dlatego, że dane są analizowane na bieżąco przez machine learning, a nie pobierane tylko z GSC. Na sam koniec powiem, że zbliża się Black Friday wielkimi krokami i na pewno będzie można upolować jakąś dobrą promocję na pakiet albo nawet i opcję Life Time. Jeżeli artykuł was zainteresował – podzielcie się tym w komentarzach. Jakie korzyści widzicie z użytkowania Keyword Hero? A może wolicie używać innego narzędzia?
Polecamy również: