Jak skutecznie prowadzić blog firmowy – cz. 2 „Otwórz się na nowe…”

0 napisany przez Natalia Cygnar, 19 czerwca 2018

W pierwszej części mojego artykułu znajdziecie informacje dotyczące tego, jak skutecznie prowadzić blog firmowy. Nadszedł więc czas, by podpowiedzieć Wam, w jaki sposób można go promować. Wzięłam pod uwagę połączenie dwóch miejsc, dzięki którym będziemy budować zaangażowanie użytkowników, ale również pozyskiwać nową społeczność. Dzisiejsi bohaterowie to: Facebook i newsletter. Logujemy się!

jak skutecznie promować blog firmowy

Nie od razu Kraków zbudowano

Zanim przystąpisz do przeglądania mojego krótkiego tutorialu, sprawdź czy posiadasz profil firmowy na Facebooku oraz korzystasz z narzędzia do wysyłki newsletterów. Bez tego oraz oczywiście bez bloga ani rusz!

Choć moje rozwiązanie może wydać Ci się banalnie proste, to uwierz mi, wciąż jeszcze niewiele firm z niego korzysta. Być może to kwestia nieświadomości, być może niewiedzy lub zwykłego lenistwa? Cóż, wcale nie trzeba zainwestować długich godzin w połączenie siły Facebooka i newslettera, więc… Spróbuj i Ty!

Zaczniemy od dodania możliwości zapisu do newslettera z poziomu Facebooka.

Krok 1 – wybór aplikacji

Jeśli mamy fanpage i narzędzie do wysyłki, nie pozostaje nam nic innego jak ruszyć z kopyta! Stworzenie formularza zapisu na Facebooku wymaga wykorzystania aplikacji, ja wykorzystałam Static HTML: iframe tabs.

Czym jest Static HTML: iframe tabs? – aplikacja umożliwiająca osadzenie formularza na Facebooku.

Jeśli zalogowałeś się na Facebooku, w pasku wyszukiwania wpisz nazwę aplikacji.

wyszukiwanie Static HTML

Rys. 1. Wyszukiwarka

Pojawi się ona jako pierwsza, więc o pomyłkę będzie naprawdę trudno. Jeśli już zobaczysz poniższy widok, wystarczy kliknąć “Użyj teraz”.

Static HTML: iframe tabs

Rys. 2. Wynik wyszukiwania “Static HTML: iframe tabs”

Kolejnym krokiem będzie dodanie zakładki do strony. Jeśli jesteś administratorem kilku fanpage’y, będziesz jeden z nich musiał wybrać z rozwijanej listy “Strony na Facebooku”. Jeśli już zdecydowaliśmy, wystarczy kliknąć “Add Page Tab”, jak poniżej:

Static HTML: iframe tabs

Rys. 3. Dodanie zakładki do fanpage 4People

Następnie implementujemy Static HTML: iframe tabs do strony naszego profilu na Facebooku za pomocą przycisku: Add Static HTML to a Page.

Dodanie aplikacji do fanpage

Rys. 4. Dodanie aplikacji do fanpage 4People

Krok 2 – tworzenie bazy odbiorców oraz formularza zapisu

Platforma do e-mail marketingu, z której korzystałam to FreshMail. Za pomocą tego narzędzia przedstawię Wam, w jaki sposób stworzyłam listę odbiorców oraz formularz zapisu do newslettera, który znajdzie się docelowo na naszym fanpage’u na Facebooku.

Gdy zalogujemy się do interfejsu FreshMaila, wybieramy zakładkę “Odbiorcy”. Właśnie w tym miejscu FreshMail daje nam możliwość dodawania list odbiorców. Za pomocą przycisku “Dodaj listę +” przechodzę do jej tworzenia.

FreshMail

Rys. 5. Tworzenie listy odbiorców w FreshMailu

Uzupełniamy pola według swoich preferencji, by łatwo móc listę zlokalizować.

Po dodaniu listy możemy przejść do przygotowania formularza zapisu. Z zakładki “Odbiorcy” przechodzimy do nowo utworzonej bazy odbiorców. FreshMail, jak i inne programy do obsługi newsletterów wspiera użytkownika, dając możliwość zaprojektowania lub wygenerowania kodu formularza subskrypcji.

FreshMail 2

Rys. 6. Wybór 1 z 2 alternatyw stworzenia formularza subskrypcji za pomocą FreshMaila

Posiadając umiejętność programowania mamy możliwość sami zaprogramować formularz zapisu. W tym przypadku nie możemy zapomnieć o uniwersalnym numerze listy odbiorców, tak aby po zapisaniu na nią użytkownicy się w niej znaleźli. Gdy wygenerujemy kod źródłowy formularza lub stworzymy go sami z unikalnym numerem listy przechodzimy do kroku kolejnego.

Krok 3 – dodaj formularz zapisu

W aplikacji Static HTML: iframe tab wklejamy wygenerowany kod naszego formularza. Z poziomu profilu na Facebooku wybieramy w zakładce Newsletter “Edit tab”.

Rys. 7. Edycja Static HTML: iframe tab

Następnie wchodzimy w zakładkę Content. W polu index.html wprowadzamy kod swojego formularza, zatwierdzając wprowadzone dane przyciskiem “Save & Publish”.

kod

Rys. 8. Aplikacja Static HTML: iframe tabs – dodanie kody formularza

Formularz zapisu, pojawi się w zakładce “Newsletter” na naszym fanpage’u. Na poniższej grafice zamieszczam efekt wprowadzonych zmian.

Formularz zapisu na fanpage

Rys. 9. Zapis do newslettera na fanpage na Facebooku

Formularz posiada funkcjonalność walidacji, wyświetlenia podziękowania za zapis oraz weryfikacji, czy aby nasz adres e-mail nie został już wcześniej dodany do listy odbiorców.

Walidacja na fanpage

Rys. 10. Walidacja

podziękowanie za zapis

Rys. 11. Komunikat z podziękowaniem za zapis

Rys. 12. Komunikat z informacją o istnieniu danego adresu w bazie

Krok 4 – promuj aby zyskać

Po wejściu na profil, nasz zapis do Newslettera znajduje się po lewej stronie. Przesunęliśmy go na pozycję numer dwa, by bardziej zwracał uwagę. Często zakładki na Facebooku są pomijane i nie zwracamy na nie uwagi, dlatego też wykorzystaliśmy możliwość ich migracji.

Rys. 13. Menu boczne na fanpage’u

Jak wspomniałam, zakładki są słabo zauważalne, więc warto zadbać o ich promowanie. W tym przypadku skorzystaliśmy z najpopularniejszej formy, czyli Facebook Ads. Wrzucenie linku do zakładki to prosty mechanizm, do tego chwytliwy opis, grafika i gotowe!

Wybieramy grupę docelową, budżet i czekamy na efekty. Jedyny minus tej aplikacji jest taki, że nie działa na urządzeniach mobilnych, więc ta grupa niestety będzie poza naszym zasięgiem.

Post na FB promocja newslettera

Rys. 14. Post z promowanym wpisem zapisu do newslettera na Facebooku

Pamiętajcie, że tego typu aktywności, najlepiej promować w aktualnościach na Facebooku, bo jak sami zobaczycie, skuteczność reklamy w innych miejscach była znikoma.

Jeśli nie chcecie przepalać budżetu, optymalizujcie go!

Budżet optymalizacja

Jak sami zauważycie, na Facebooku najchętniej reagują osoby z grupy wiekowej 18-34. To oni są najczęściej odbiorcami naszych treści, ale także tego, co pojawia się w newsletterach. Jeśli to i Twoja grupa odbiorców, śmiało możesz korzystać z możliwości, które daje Ci reklama na Facebooku.

Krok 5 – udostępniaj je na Facebooku

Pamiętajcie, że newslettery możecie udostępniać także na Facebooku. Oczywiście nie chodzi o te, które powinni zobaczyć tylko subskrybujący – np. ze zniżkami, akcjami specjalnymi etc. Często jednak pokazanie, jak te newslettery wyglądają, motywuje dodatkowo do zapisu.

Oczywiście w celu promowania bloga firmowego, wystarczy także dodawać linki do artykułów.

Przekierowaniom na stronę sprzyja button “Więcej informacji”, dlatego warto tworzyć posty w sposób niestandardowy.

Podsumowanie

Systematyczne prowadzenie bloga to nie wszystko. Zadbajmy o wszelkie możliwe formy jego promocji, aby trafić do większego grona odbiorców. Działania jakie prowadzimy w ramach swojego bloga firmowego nie powinny ograniczać się do wymienionych elementów. Wysyłanie regularnie “prasy” naszym subskrybentom pozwoli na utrzymanie relacji pomiędzy firmą, a potencjalnym klientem. Proces ten możemy zautomatyzować, o czym dowiecie się w kolejnym artykule.

Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Prowadzisz profil firmowy na Facebooku? Chciałbyś powiększyć swoją bazę subskrybentów Newslettera? Zwiększyć zasięg w obrębie swojego bloga? Nie ma na co czekać. Przejdź z Nami następujące kroki i powiększaj swoje grono zainteresowanych lub skontaktuj się z nami, a zrobimy to za Ciebie!

Rate this post

O autorze:

Natalia Cygnar

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!