Aktualne wymiary grafik – Facebook i Instagram [Luty 2023]

0 napisany przez Magdalena Tomaszewska, 01 lutego 2023

Trudno wyobrazić sobie komunikację w mediach społecznościowych bez warstwy wizualnej. Wykorzystanie grafiki jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w kampaniach marketingowych, a odpowiednio przygotowane kreacje odgrywają na Facebooku i Instagramie rolę często kluczową. Aby Wasze posty i reklamy zachwyciły odbiorców, ważne jest ich odpowiednie dostosowanie. W tym artykule przedstawiamy aktualne wymiary wszystkich formatów graficznych na Facebooku i Instagramie, abyście już nigdy nie musieli główkować, jak przygotować kreację, która będzie się odpowiednio wyświetlać.

wymiary grafik facebook i instagram

Wymiary grafik na FB i IG – co tu znajdziesz?

Kiedyś to były czasy – był jeden wymiar grafiki na profil, stronę firmową, wydarzenie… Szybko i łatwo. Teraz to nie ma czasów. Wymiary piętrzą się niczym dedlajny w piątkowe popołudnie, a ty chcesz dokonać dobrego wyboru.

No więc po to jesteśmy. Podzieliliśmy wymiary na te, które przydadzą Ci przy prowadzeniu profilu oraz na grafiki reklamowe. Wymiary grafik na Facebooka i Instagrama są podane w formacie: szerokość na wysokość. Przykładowo wymiar 640 x 960 pikseli oznacza 640 pikseli szerokości na 960 pikseli wysokości grafiki. Na końcu artykułu znajdziesz też przydatną paczkę grafik na profile firmowe w formatach psd i svg!

Zawarte w artykule wymiary pochodzą albo z oficjalnych źródeł Facebooka, albo są naszą sprawdzoną rekomendacją (nasz dział graficzny zęby zjadł sobie na nich). Także – enjoy! A jeśli szukasz wymiarów grafik na LinkedIn, znajdziesz je w jednym z naszych poprzednich artykułów, o tytule (a jakże!) Aktualne wymiary grafik na LinkedIn..

Wymiary grafik Facebook – posty, strona i relacje

Poniżej znajdziesz wymiary grafik na FB, które przydadzą Ci się do prowadzenia działań a profilu – od avatara, przez zdjęcie w tle strony, wydarzenia czy grupy.

Zdjęcie profilowe – avatar

Zdjęcie profilowe strony firmowej to wizytówka naszej marki. Warto zadbać o to, by nie zepsuło pierwszego wrażenia.

Zalecenia Facebooka:
minimum 176 x 176 pikseli.
Twoje zdjęcie profilowe na Facebooku będzie wyświetlane na desktopie w wymiarze 170 x 170 pikseli, ale na smartfonach będzie wyświetlać się jako 128 x 128 pikseli.

Nasze zalecenia:
Wymiary 800 x 800 pikseli. Warto mieć na uwadze, że zdjęcie zostanie wykadrowane do koła.

Zdjęcie w tle strony:

Zalecenia Facebooka:
851 x 315 pikseli
Rozmiar ekranu: 820 x 312 pikseli.
Rozmiar wyświetlacza w smartfonie: 640 x 360 pikseli.
Minimalny wymiar: 400 x 150 pikseli.
Idealny wymiar pliku: mniej niż 100 KB.

Nasze zalecenia (idealnie wyświetla się na desktopie i mobile):
Wymiary 820 x 360,
We wskazanym poniżej obszarze 640 x 312 pikseli powinny znaleźć się istotne elementy (treść) – widoczne na mobile.
Co ważne do zapamiętania, na urządzeniach mobilnych lewa strona zdjęcia w tle zostanie częściowo zasłonięta zdjęciem profilowym strony.

Zdjęcie w tle grupy (cover event):

Zalecenia:
Wymiary 1640 x 856 pikseli.
Istotne jest zachowanie współczynnika proporcji 1,91:1. Rekomendujemy umieszczenie najważniejszych informacji w okolicach środka grafiki.

Zdjęcie w tle wydarzenia:

Utworzenie wydarzenia na Facebooku to jeden z lepszych sposobów na promocję eventu. Jakie wymiary powinno mieć zdjęcie w tle?
Zalecenia:
Wymiary 1200 x 628 pikseli

Rozmiary grafik na osi czasu

Istnieje kilka wymiarów postów, które możemy dodać na oś czasu – kwadratowy, pionowy i poziomy, post z linkiem i tak zwany post rozwijany.

Post pionowy
Wymiary 640 x 960 pikseli.
Proporcja 9:16.

Post poziomy
Wymiar 1200 x 900 pikseli.

Post poziomy (z linkiem)
wymiary 1200 x 628 pikseli

Wymiary grafik w kampaniach reklamowych (Facebook i Instagram)

Wymiary grafik reklamowych zależą od miejsca ich wyświetlania (to tak zwane umiejscowienia). Dopasujesz je w Menadżerze Reklam.

Wymiary reklam w Aktualnościach Facebooka:

Minimalne wymiary to 600 x 600 pikseli.
Zalecamy 1080 x 1080 pikseli. Współczynnik proporcji 1:1

Wymiary reklam w prawej kolumnie:

Minimalne wymiary to 254 x 133 piksele.
Zalecamy 1080 x 1080 pikseli i stosunek proporcji 1: 1.
(Te reklamy są przeznaczone tylko dla komputerów).

Wymiary obrazów dla artykułów błyskawicznych:

Zalecamy wymiar minimum 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1: 1.

Wymiary obrazu dla wyszukiwania na Facebooku:

Minimalne wymiary to 600 x 600 pikseli.
Zalecamy wymiary co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1:1.

Wymiary obrazów dla sponsorowanych wiadomości:

Zalecamy wymiary co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1:1.

Wymiary reklam w skrzynce odbiorczej:

Minimalne wymiary to 25 x 133 pikseli.
Zalecamy wymiary co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek do 1:

Wymiary reklam Messenger, Facebook i Instagram Stories:

Minimalne wymiary to 1080 x1080 pikseli.
Zalecamy wymiary 1080 × 1920 pikseli.
Stosunek 9:16.

Wymiary obrazów reklam na Instagramie:

Pozioma: 1080 x 566 pikseli.
Kwadrat: 1080 x 1080 pikseli.
Obsługiwane proporcje: od 1,91: 1 do 4: 5.

Wymiary grafik Instagram – profil, posty i relacje

Avatar (zdjęcie profilowe):

700 x 700 pikseli.

Post kwadratowy na Instagramie:

1000 x 1000 pikseli.

Można też dodać posty w innych wymiarach (ale należy pamiętać, że na profilu wyświetli się w formie kwadratu):
Poziomy: 1080 x 566 pikseli.
Portret: 1080 x 1350 pikseli.
Obsługiwane proporcje: od 1,91: 1 do 4: 5.

Okładka wyróżnionego Stories:

700 x 700 pikseli.

Wymiary relacji na Instagram Stories:

1080 x 1920 pikseli.

Zaznaczyliśmy miejsca, w których nie warto umieszczać ważnych informacji, zwłaszcza w komunikatach reklamowych (znajduje się na nim avatar z nazwą profilu, miejsca te są też zacienione).

Instagram Reels:

Wymiary są takie same jak w przypadku Stories:
Wymiary 1080 x 1920 pikseli.
Współczynnik proporcji 9:16.

Pamiętaj, że jeśli rolkę publikujesz też w aktualnościach, musisz wziąć pod uwagę, że zostanie ona docięta.

Okładka w Aktualnościach: 1080 x 1350 px.

IGTV:

Wymiary 1080 x 1920 pikseli.
Współczynnik proporcji 9:16.
Zdjęcie na okładce: 420 x 654 pikseli.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Ostatni krok to zastosowanie się do wytycznych i wskazówek. Niech Twoje posty zyskają profesjonalny wygląd i przyciągają uwagę odbiorców! To mały krok dla marki, ale wielki krok w kierunku budowania silnej obecności w mediach społecznościowych.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Magdalena Tomaszewska

Z zawodu negocjator kryzysowy, co się przydaje, bo jak wiadomo, kryzysy w social media wybuchają w weekendy. Z mediami i szeroko pojętym marketingiem jest związana od 2014 roku. Dobrze czuje się zarówno w pracy z klientem B2C jak i B2B. Prowadzi profile oraz kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie zarówno dla biznesów lokalnych, jak i dużych firm farmaceutycznych i deweloperów budowlanych. W wolnym czasie koneserka popołudniowych drzemek i miziania pieska. Sympatyczka płatków z mlekiem. Entuzjastka seriali.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!