Aktualne wymiary grafik – Facebook i Instagram [Luty 2023]

0 napisany przez Magdalena Tomaszewska, 01 lutego 2023

Stajesz przed wyzwaniem stworzenia grafiki na Facebook lub Instagram? A może musisz podać wytyczne swojemu grafikowi? W sieci dane różnią się i nie wiesz, które są aktualne? Już nie musisz szukać – mamy dla Ciebie najświeższe wymiary grafik na FB i IG.

wymiary grafik facebook i instagram

Wymiary grafik na FB i IG – co tu znajdziesz?

Kiedyś to były czasy – był jeden wymiar grafiki na profil, stronę firmową, wydarzenie… Szybko i łatwo. Teraz to nie ma czasów. Wymiary piętrzą się niczym dedlajny w piątkowe popołudnie, a ty chcesz dokonać dobrego wyboru.

No więc po to jesteśmy. Podzieliliśmy wymiary na te, które przydadzą Ci przy prowadzeniu profilu oraz na grafiki reklamowe. Wymiary grafik na Facebooka i Instagrama są podane w formacie: szerokość na wysokość. Przykładowo wymiar 640 x 960 pikseli oznacza 640 pikseli szerokości na 960 pikseli wysokości grafiki. Na końcu artykułu znajdziesz też przydatną paczkę grafik na profile firmowe w formatach psd i svg!

Zawarte w artykule wymiary pochodzą albo z oficjalnych źródeł Facebooka, albo są naszą sprawdzoną rekomendacją (nasz dział graficzny zęby zjadł sobie na nich). Także – enjoy! A jeśli szukasz wymiarów grafik na LinkedIn, znajdziesz je w jednym z naszych poprzednich artykułów, o tytule (a jakże!) Aktualne wymiary grafik na LinkedIn.

Wymiary grafik Facebook – posty, strona i relacje

Poniżej znajdziesz wymiary grafik na FB, które przydadzą Ci się do prowadzenia działań a profilu – od avatara, przez zdjęcie w tle strony, wydarzenia czy grupy.

Zdjęcie profilowe – avatar

Zalecenia Facebooka:
minimum 170 x 170 pikseli.
Twoje zdjęcie profilowe na Facebooku będzie wyświetlane na desktopie w wymiarze 170 x 170 pikseli, ale na smartfonach będzie wyświetlać się jako 128 x 128 pikseli.

Nasze zalecenia:
Wymiary 800 x 800 pikseli (pamiętaj, że zostanie ono wykadrowane do koła).

Zdjęcie w tle strony:

Zalecenia Facebooka:
851 x 315 pikseli (zalecane).
Rozmiar ekranu: 820 x 312 pikseli.
Rozmiar wyświetlacza w smartfonie: 640 x 360 pikseli.
Minimalny wymiar: 400 x 150 pikseli.
Idealny wymiar pliku: mniej niż 100 KB.

Nasze zalecenia (idealnie wyświetla się na desktopie i mobile):
Wymiary 820 x 360 zalecane,
obszar, w którym powinny znaleźć się istotne elementy (treść) – widoczne na mobile.

Zdjęcie w tle grupy (cover event):

Wymiar 1200 x 628 pikseli (zalecane).
Proporcja 2: 1.
Wymiar 1640 x 856px.
Obszar widoczny na mobile 1640 x 664px.

Zdjęcie w tle wydarzenia:

1200 x 628 pikseli (zalecane).
Proporcja 2: 1.

Rozmiary grafik na osi czasu

Istnieje kilka wymiarów postów, które możemy dodać na oś czasu – kwadratowy, pionowy i poziomy, post z linkiem i tak zwany post rozwijany.

– Post pionowy
Wymiar 640 x 960 pikseli.
Proporcja 9:16.

– Post poziomy
Wymiar 1200 x 900 pikseli.

Wymiary grafik w kampaniach reklamowych (Facebook i Instagram)

Wymiar grafik reklamowych zależy od miejsca ich wyświetlania (to tak zwane umiejscowienia). Ustawisz je poprzez Menedżer Reklam.

Wymiary reklam w Aktualnościach Facebooka:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Minimalny Wymiar 600 x 600 pikseli.
Stosunek 1,91: 1 do 1: 1.
Maksymalny Wymiar pliku to 30 MB.

Wymiary reklam w prawej kolumnie:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Minimalny Wymiar to 254 x 133 piksele.
Stosunek 1: 1. (Pamiętaj: te reklamy są przeznaczone tylko dla komputerów).

Wymiary obrazów dla artykułów błyskawicznych:

minimum 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1,91: 1 do 1: 1.
Maksymalny Wymiar pliku to 30 MB.

Wymiary obrazu dla wyszukiwania na Facebooku:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Minimalny Wymiar 600 x 600 pikseli.
Stosunek 1,91: 1 do 1: 1.
Maksymalny Wymiar pliku to 30 MB.

Wymiary obrazów dla sponsorowanych wiadomości:

minimum 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1,91: 1 do 1: 1.
Maksymalny Wymiar pliku to 30 MB.

Wymiary reklam w skrzynce odbiorczej:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1: 1.
Minimalny Wymiar 25 x 133 pikseli.
Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.

Wymiary reklam Messenger, Facebook i Instagram Stories:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 9:16.
Minimalna szerokość 500 pikseli.

Wymiary obrazów reklam na Instagramie:

Pozioma: 1080 x 566 pikseli.
Kwadrat: 1080 x 1080 pikseli.
Minimalna szerokość: 320 pikseli.
Maksymalna szerokość: 1080 pikseli.
Obsługiwane proporcje: od 1,91: 1 do 4: 5.

Wymiary grafik Instagram – profil, posty i relacje

Pora na… pora. A tak naprawdę to nie. Przyszedł czas na przedstawienie wymiarów instagramowych (tych na profil, o wymiarach grafik do kampanii znajdziesz informację w poprzednim rozdziale).

Avatar (zdjęcie profilowe):

700 x 700 pikseli.

Post kwadratowy na Instagramie:

1000 x 1000 pikseli.

Można też dodać posty w innych wymiarach (ale należy pamiętać, że na profilu wyświetli się w formie kwadratu):
Poziomy: 1080 x 566 pikseli.
Portret: 1080 x 1350 pikseli.
Obsługiwane proporcje: od 1,91: 1 do 4: 5.

Okładka wyróżnionego Stories:

700 x 700 pikseli.

Wymiary relacji na Instagram Stories:

1080 x 1920 pikseli.

Zaznaczyliśmy miejsca, w których nie warto umieszczać ważnych informacji, zwłaszcza w komunikatach reklamowych (znajduje się na nim avatar z nazwą profilu, miejsca te są też zacienione).

Instagram Reels:

Rolki zawładnęły Instagramem! Ta jeszcze w miarę świeża opcja Instagrama jednych denerwuje, innych cieszy. Jedno jest pewne – publikowanie rolek się opłaca!

Wymiary są takie same jak w przypadku Stories:
Wymiary 1080 x 1920 pikseli.
Współczynnik proporcji 9:16.

Pamiętaj jednak, że jeśli publikujesz ją też w Aktualnościach, musisz wziąć pod uwagę, że wyświetli się ucięta.

Okładka w Aktualnościach: 1080 x 1350 px.

IGTV:

Wymiary 1080 x 1920 pikseli.
Współczynnik proporcji 9:16.
Zdjęcie na okładce: 420 x 654 pikseli.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Podsumowanie

Czy było to dla Ciebie pomocne? A może czegoś Ci zabrakło? Napisz do nas!
A żeby było Ci łatwiej -> łap paczkę! 
Znajdziesz w niej formatki na profile w psd i svg.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Magdalena Tomaszewska

Z zawodu negocjator kryzysowy, co się przydaje, bo jak wiadomo, kryzysy w social media wybuchają w weekendy. Z mediami i szeroko pojętym marketingiem jest związana od 2014 roku. Dobrze czuje się zarówno w pracy z klientem B2C jak i B2B. Prowadzi profile oraz kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie zarówno dla biznesów lokalnych, jak i dużych firm farmaceutycznych i deweloperów budowlanych. W wolnym czasie koneserka popołudniowych drzemek i miziania pieska. Sympatyczka płatków z mlekiem. Entuzjastka seriali.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!