Aktualne wymiary grafik na Facebooku i Instagramie [Styczeń 2022]

0 napisany przez Magdalena Tomaszewska, 04 stycznia 2022

Stajesz przed stworzeniem grafiki na Facebook lub Instagram? A może musisz podać wytyczne swojemu grafikowi? W sieci dane różnią się i nie wiesz, które są aktualne? Już nie musisz szukać – mamy dla Ciebie najświeższe wymiary grafik na FB i IG.

wymiary grafik facebook i instagram

Wymiary grafik na FB i IG – co tu znajdziesz?

Kiedyś to były czasy – był jeden wymiar grafiki na profil, stronę firmową, wydarzenie… Szybko i łatwo. Teraz to nie ma czasów. Wymiary piętrzą się niczym dedlajny w piątkowe popołudnie, a ty chcesz dokonać dobrego wyboru.

No więc po to jesteśmy. Podzieliliśmy wymiary na te, które przydadzą Ci przy prowadzeniu profilu oraz na grafiki reklamowe. Wymiary grafik na Facebooka i Instagrama są podane w formacie: szerokość na wysokość. Przykładowo wymiar 640 x 960 pikseli oznacza 640 pikseli szerokości na 960 pikseli wysokości grafiki. Na końcu artykułu znajdziesz też przydatną paczkę grafik na profile firmowe w formatach psd i svg!

Zawarte w artykule wymiary pochodzą albo z oficjalnych źródeł Facebooka, albo są naszą sprawdzoną rekomendacją (nasz dział graficzny zęby zjadł sobie na nich). Także – enjoy! A jeśli szukasz wymiarów grafik na LinkedIn, znajdziesz je w jednym z naszych poprzednich artykułów, o tytule (a jakże!) Aktualne wymiary grafik na LinkedIn.

Wymiary grafik Facebook – posty, strona i relacje

Poniżej znajdziesz wymiary grafik na FB, które przydadzą Ci się do prowadzenia działań a profilu – od avatara, przez zdjęcie w tle strony, wydarzenia czy grupy.

Zdjęcie profilowe – avatar

Zalecenia Facebooka:
minimum 170 x 170 pikseli.
Twoje zdjęcie profilowe na Facebooku będzie wyświetlane na desktopie w wymiarze 170 x 170 pikseli, ale na smartfonach będzie wyświetlać się jako 128 x 128 pikseli.

Nasze zalecenia:
Wymiary 800 x 800 pikseli (pamiętaj, że zostanie ono wykadrowane do koła).

Zdjęcie w tle strony:

Zalecenia Facebooka:
851 x 315 pikseli (zalecane).
Rozmiar ekranu: 820 x 312 pikseli.
Rozmiar wyświetlacza w smartfonie: 640 x 360 pikseli.
Minimalny wymiar: 400 x 150 pikseli.
Idealny wymiar pliku: mniej niż 100 KB.

Nasze zalecenia (idealnie wyświetla się na desktopie i mobile):
Wymiary 820 x 360 zalecane,
obszar, w którym powinny znaleźć się istotne elementy (treść) – widoczne na mobile.

Zdjęcie w tle grupy (cover event):

Wymiar 1200 x 628 pikseli (zalecane).
Proporcja 2: 1.
Wymiar 1640 x 856px.
Obszar widoczny na mobile 1640 x 664px.

Zdjęcie w tle wydarzenia:

1200 x 628 pikseli (zalecane).
Proporcja 2: 1.

Rozmiary grafik na osi czasu

Istnieje kilka wymiarów postów, które możemy dodać na oś czasu – kwadratowy, pionowy i poziomy, post z linkiem i tak zwany post rozwijany.

– Post kwadratowy
Wymiar 1200 x 1200 pikseli.

– Post pionowy
Wymiar 640 x 960 pikseli.
Proporcja 9:16.

– Post poziomy
Wymiar 1200 x 900 pikseli.

Wymiary grafik w kampaniach reklamowych (Facebook i Instagram)

Wymiar grafik reklamowych zależy od miejsca ich wyświetlania (to tak zwane umiejscowienia). Ustawisz je poprzez Menedżer Reklam.

Wymiary reklam w Aktualnościach Facebooka:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Minimalny Wymiar 600 x 600 pikseli.
Stosunek 1,91: 1 do 1: 1.
Maksymalny Wymiar pliku to 30 MB.

Wymiary reklam w prawej kolumnie:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Minimalny Wymiar to 254 x 133 piksele.
Stosunek 1: 1. (Pamiętaj: te reklamy są przeznaczone tylko dla komputerów).

Wymiary obrazów dla artykułów błyskawicznych:

minimum 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1,91: 1 do 1: 1.
Maksymalny Wymiar pliku to 30 MB.

Wymiary obrazu dla wyszukiwania na Facebooku:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Minimalny Wymiar 600 x 600 pikseli.
Stosunek 1,91: 1 do 1: 1.
Maksymalny Wymiar pliku to 30 MB.

Wymiary obrazów dla sponsorowanych wiadomości:

minimum 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1,91: 1 do 1: 1.
Maksymalny Wymiar pliku to 30 MB.

Wymiary reklam w skrzynce odbiorczej:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1: 1.
Minimalny Wymiar 25 x 133 pikseli.
Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.

Wymiary reklam Messenger, Facebook i Instagram Stories:

co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 9:16.
Minimalna szerokość 500 pikseli.

Wymiary obrazów reklam na Instagramie:

Pozioma: 1080 x 566 pikseli.
Kwadrat: 1080 x 1080 pikseli.
Minimalna szerokość: 320 pikseli.
Maksymalna szerokość: 1080 pikseli.
Obsługiwane proporcje: od 1,91: 1 do 4: 5.

Wymiary grafik Instagram – profil, posty i relacje

Pora na… pora. A tak naprawdę to nie. Przyszedł czas na przedstawienie wymiarów instagramowych (tych na profil, o wymiarach grafik do kampanii znajdziesz informację w poprzednim rozdziale).

Avatar (zdjęcie profilowe):

700 x 700 pikseli.

Post kwadratowy na Instagramie:

1000 x 1000 pikseli.

Można też dodać posty w innych wymiarach (ale należy pamiętać, że na profilu wyświetli się w formie kwadratu):
Poziomy: 1080 x 566 pikseli.
Portret: 1080 x 1350 pikseli.
Obsługiwane proporcje: od 1,91: 1 do 4: 5.

Okładka wyróżnionego Stories:

700 x 700 pikseli.

Wymiary relacji na Instagram Stories:

1080 x 1920 pikseli.

Zaznaczyliśmy miejsca, w których nie warto umieszczać ważnych informacji, zwłaszcza w komunikatach reklamowych (znajduje się na nim avatar z nazwą profilu, miejsca te są też zacienione).

Instagram Reels:

Rolki zawładnęły Instagramem! Ta jeszcze w miarę świeża opcja Instagrama jednych denerwuje, innych cieszy. Jedno jest pewne – publikowanie rolek się opłaca!

Wymiary są takie same jak w przypadku Stories:
Wymiary 1080 x 1920 pikseli.
Współczynnik proporcji 9:16.

Pamiętaj jednak, że jeśli publikujesz ją też w Aktualnościach, musisz wziąć pod uwagę, że wyświetli się ucięta.

Okładka w Aktualnościach: 1080 x 1350 px.

IGTV:

Wymiary 1080 x 1920 pikseli.
Współczynnik proporcji 9:16.
Zdjęcie na okładce: 420 x 654 pikseli.

Podsumowanie

Czy było to dla Ciebie pomocne? A może czegoś Ci zabrakło? Napisz do nas!
A żeby było Ci łatwiej -> łap paczkę! 
Znajdziesz w niej formatki na profile w psd i svg.

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Ogłoszenie na Facebooku dla UE! Musisz się zalogować, aby przeglądać i publikować komentarze na FB!
    Rate this post

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post

    O autorze:

    Magdalena Tomaszewska

    Z zawodu negocjator kryzysowy, co się przydaje, bo jak wiadomo, kryzysy w social media wybuchają w weekendy. Z mediami i szeroko pojętym marketingiem jest związana od 2014 roku. Dobrze czuje się zarówno w pracy z klientem B2C jak i B2B. Prowadzi profile oraz kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie zarówno dla biznesów lokalnych, jak i dużych firm farmaceutycznych i deweloperów budowlanych. W wolnym czasie koneserka popołudniowych drzemek i miziania pieska. Sympatyczka płatków z mlekiem. Entuzjastka seriali.
    Sprawdź

    PODCAST: Jak będzie wyglądać SEO w 2022 roku?

    Pokaż wszystkie
    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!