Jak skutecznie prowadzić blog firmowy – podstawy

0 napisany przez Natalia Dziubek, 17 kwietnia 2018

W czasach kiedy Internet nie był powszechnie dostępny, wszelkie informacje były dostarczane tradycyjną pocztą lub można było je znaleźć w gazetach, czasopismach itp. Sięgnęliśmy czasów, kiedy zamiast gazet przeglądamy Internet, a w nim znajdujemy interesujące nas informację. Dzisiejszy artykuł poświęcę tematyce związanej z prowadzeniem bloga firmowego.

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Korzyści wynikających z prowadzenia bloga firmowego jest sporo, z tego względu postanowiłam przyjrzeć się kilku z nich i podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami.

Blog firmowy pozwala nam nawiązać interakcję z klientem, zbudować z nim trwałą relację. Dzięki temu możemy poznać oczekiwania wobec produktu czy też usługi, określić na co zwraca uwagę oraz z czym może mieć problem potencjalny klient. Daje nam to możliwość lepszego dopasowania naszej oferty i naturalne umieszczenie interesujących potencjalnego klienta informacji o marce.

Dobrze prowadzony blog firmowy, w którym regularnie publikowane są kolejne artykuły, gwarantuje nam zwiększony ruch na stronie. Jest to ruch bardziej wartościowy, ponieważ generowany jest przez użytkowników zainteresowanych naszą ofertą. Do tego wpisy na blogach są bardzo dobrze indeksowane przez wyszukiwarki, dlatego umieszczanie w artykułach kolejnych ciągów słów kluczowych wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony przy wykorzystaniu tzw. długiego ogona, a więcej o tym możecie przeczytać w artykule Asi, który znajdziecie tutaj . Aby pozycjonowanie bloga było skuteczne, warto przeprowadzić optymalizację całej witryny pod kątem SEO. Wtedy mamy pewność, iż Google poprawnie indeksuje nasze treści i podstrony.

Każdy kolejny artykuł kreuje również nas w roli eksperta w danej dziedzinie. Dzielenie się wiedzą wpływa korzystnie na nasz wizerunek, udowadnia nasz profesjonalizm i zwiększa wiarygodność, dzięki czemu budujemy zaufanie wokół swojej marki.

Blog jest dobrym miejscem na przybliżenie historii naszej marki czy firmy. Możemy przedstawić swoją działalność w interesujący sposób, pokazać życie firmy czy też promować wartości, idee jakimi się kierujemy. Dzięki temu nie tylko pozyskamy nowego klienta, lecz również pozwolimy przyszłym kandydatom na pracowników firmy sprawdzić, czy pasują do naszego zespołu.

Blog firmowy jest też doskonałym miejscem na subtelną promocję naszych usług, czy produktów. Wielu ludzi podczas zakupu produktu czy usługi opiera się na informacjach znalezionych w Internecie. Przemyślanie prowadzony blog będzie świetnym źródłem informacji o marce.

Prowadzenie bloga

Teksty muszą być wartościowe, dokładnie przygotowane dla ściśle określonego odbiorcy. Niech to będą wskazówki czy informacje, które można wykorzystać jak poradniki. Nie możemy pisać tylko o swojej marce, ale zapomnieć o niej też nie możemy. Artykuły, które tworzymy powinny być pisane w sposób przystępny, nie warto nadużywać języka specjalistycznego, niezrozumiałego dla czytelnika.

Ważnym elementem prowadzenia bloga jest systematyczność oraz aktualizacja treści. Tylko dzięki regularnemu tworzeniu wpisów zdobędziemy stałych użytkowników naszego bloga, co przyniesie nam korzyści.

Poprawność językowa, jak i przejrzystość układu naszego bloga również wpływają na odbiór treści na nim umieszczanych. Dlatego należy zadbać o wyeliminowanie błędów ortograficznych z naszych tekstów oraz przystosowanie wyglądu bloga, by nic nie zakłócało odbioru treści. Sama szata graficzna to jednak nie wszystko – ważne, aby użytkownik umiał się na naszym blogu odnaleźć i żeby wszystkie aspekty techniczne były zapięte na ostatni guzik.

Pamiętajmy, że jakość wpisów przez nas umieszczanych stanowi wizytówkę naszej marki i wskazuje na profesjonalizm. Uwagę czytelnika można utrzymać nie tylko przy pomocy samego tekstu, warto urozmaicić nasz artykuł grafiką czy materiałem wideo. Ważnym jest by zadbać o techniczną stronę bloga, aby umożliwić komfortowe korzystanie z jego zawartości.

Blog firmowy daje jednocześnie możliwość rozszerzenia naszej bazy mailingowej poprzez opcję zapisu do newslettera. Dlaczego więc nie wykorzystać tego potencjału i docierać do naprawdę ogromnego grona zainteresowanych? Oczywiście dbając przy tym o uzyskanie oczekiwanych efektów. O tym, co stanowi o skutecznym newsletterze, napisałam w jednym z poprzednich artykułów, który znajdziecie w tym miejscu.

Podsumowanie

Blog firmowy jest formą budowania świadomości marki, ale i też utrzymywania relacji z klientem. Rozsądnie prowadzony jest narzędziem, dzięki któremu nasza pozycja na rynku rośnie. Niemniej jednak, by sam stał się skuteczniejszy musi być promowany. Do tego możemy wykorzystać np. Facebooka, który pozwoli na udostępnienie informacji o jego istnieniu i kolejnych wpisach. Nie możemy o tym zapomnieć, w przeciwnym razie nasze wysiłki pozostaną niezauważone i trudniej będzie nam dotrzeć do naszej grupy docelowej.

O autorze:

Natalia Dziubek

W 4People zajmuje się prowadzeniem kampanii AdWords. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie.

Komentarze