TOP 6 profili firmowych na LinkedIn
Jak powszechnie wiadomo – LinkedIn to świetne narzędzie pozwalające na zdobywanie nowych kontaktów oraz promocję Twojej firmy w mediach społecznościowych. Aby tak się jednak stało, profil firmowy musi być świadomie, regularnie i skutecznie prowadzony. Niezależnie od branży i zasobów czasowych można tego dokonać! Jak? W pełni oddając wizerunek Twojej firmy na tej platformie! Brzmi enigmatycznie? Spokojnie! W poniższym artykule przedstawię Ci 6 profili firmowych, które moim zdaniem warto nie tylko obserwować, ale także naśladować w działaniach prowadzonych na tej platformie!
Obecnie na LinkedInie znajduje się 57 mln kont firmowych (z czego 200 tys. w Polsce). Jeśli chcesz prowadzić skuteczną stronę firmową na LinkedInie i szukasz inspiracji z różnych branż dobrze trafiłeś!
Ale od początku…
Długo zastanawiałam się, co dla mnie oznacza stwierdzenie „top profil firmowy na LinkedIn„. Czy jest to po prostu estetyczny profil? A może publikowane na nim treści są jego głównym wyróżnikiem. Zastanawiałam się także, jakie strony firmowe Wam przedstawić i czy faktycznie staną się one dla Was dobrym benchmarkiem.
Doszłam więc do wniosku, że w poniższym artykule zostaną przedstawione strony firmowe na LinkedInie, które stanowią dla mnie źródło inspiracji pod kątem prowadzenia profilu firmowego (jego optymalizacji), tworzenia treści (angażujących i edukujących) oraz oprawy wizualnej (wykorzystanie spersonalizowanych grafik, koloru, czcionek itp.).
I tak oto poniżej znajdziecie profile firmowe, które warto aktywnie obserwować na LinkedIn!
LOTTE WEDEL
Profil LOTTE Wedel to idealny przykład, jak przekuć historyczną firmę z długoletnią tradycją wytwarzania wyrobów czekoladowych w nowoczesną markę świetnie radzącą sobie w przestrzeni mediów społecznościowych, w tym LinkedIn. To, co zasługuje na uwagę i wyróżnienie to regularne udostępnianie różnorodnych wpisów dotyczących historii firmy, jej życia, ciekawostek, informacji dotyczących zdobytych nagród i wyróżnień, czy ważnych wydarzeń dotyczących marki.
Moją uwagę przykuły świetne grafiki, infografiki, filmy, animacje, czy zdjęcia. Profil firmowy jest utrzymany w typowej dla Wedla identyfikacji wizualnej, w której co chwile przenika motyw chłopca z zebrą, stanowiących symbol tej firmy. Jednym z moich ulubionych cykli tematycznych, które zasługują na szczególne wyróżnienie stanowią posty “Różnorodni jak Mieszanka Wedlowska”, który zwraca szczególną uwagę na temat akceptacji różnorodności w miejscu pracy, edukując i otwierając odbiorców na tematy związane z niepełnosprawnością, mową nienawiści, czy brakiem tolerancji.
Warto także dodać, że kreatywność i nieszablonowe podejście firmy do prowadzenia swojego profilu firmowego można dostrzec w każdym udostępnionym przez Wedel poście. Jeśli więc chcesz zobaczyć, jak kompleksowo i na najwyższym poziomie prowadzić profil swojej firmy na LinkedInie, to strona Wedla będzie stanowić idealny benchmark.
Grupa Żywiec S. A.
Zapewne doskonale znasz reklamy piwa Żywiec i legendarne już slogany z nimi związane. A co jeśli Ci powiem, że strona firmowa Grupy Żywiec jest równie profesjonalnie prowadzona co jej pozostałe działania marketingowe? To, co zasługuje na wyróżnienie to komunikowanie przez Żywiec różnorodnych inicjatyw społecznych.
Poprzez liczne zdjęcia, fotorelacje, czy wideo, można dostrzec, że marka aktywizuje do swoich działań zarówno wewnątrz firmowych, jak i zewnątrz firmowych pracowników firmy, oraz swoich konsumentów. Działania CSRowe, to zdecydowanie mocna strona tej LinkedInowej strony!
Podlaskie Travel
Strona firmowa tak przepięknie prowadzona, że masz ochotę odwiedzać ją kilka razy w ciągu dnia? Tak! To zdecydowanie Podlaskie Travel na LinkedIn. Dla mnie jest to idealny przykład tego, jak w prosty i niewymuszony sposób, wykorzystując kilka słów i duże pokłady kreatywności, stworzyć coś, czego jeszcze użytkownicy nie widzieli na wspomnianej platformie biznesowej. Więc jeśli myślicie nad stworzeniem strony firmowej, która będzie wielka w swojej prostocie – koniecznie odwiedźcie Podlaskie Travel i przekonajcie się, jak piękne zdjęcia i chwytliwe hasła mogą zmienić postrzeganie stron firmowych, które są nastawione w większości na sprzedaż.
Myślę także, że Podlaskie Travel będzie stanowić idealny benchmark dla firm, które chcą prowadzić swoją stronę firmową tylko pod kątem wizualnym. Jednak co Wam będę opowiadać, zobaczcie sami:.
mBank S.A.
Stronę firmową mBanku na LinkedIn podsumuję jednym zdaniem – przestrzeń zagospodarowana w każdym najmniejszym calu. Profil kompletny od A do Z. Nie tylko wykorzystuje wszystkie możliwości, jakie oferuje LinkedIn, ale także w świetny sposób weryfikuje publikowane treści. Dzięki czemu użytkownik nie tylko się nie nudzi przeglądając profil banku, ale także czerpie satysfakcję czytając opublikowane treści.
mBank porusza każdy możliwy temat od employer brandingu, po CSR, edukację w zakresie bankowości i cyberbankowości, czy przybliżając każdy dzień z życia firmy. To, co zasługuje na wyróżnienie to pokazanie, że tematy związane z bankowością i finansami mogą być lekkie, zabawne i przyjemne w odbiorze. Duża 5 z plusem!
Muzeum Narodowe w Warszawie
Jak komunikować wielkie wydarzenia w prosty i przystępny dla odbiorców sposób? Myślę, że tak, jak to robi Muzeum Narodowe w Warszawie. To, co bardzo doceniam na tym profilu to praktyczne całkowite odejście od grafik na rzecz zdjęć i filmów, które bezpośrednio ukazują dzieła, eksponaty, ekspozycję i wydarzenia, które aktualnie mają miejsce w muzeum. Nie tylko uwiarygadnia to przekaz, co także podkreśla to co dla odbiorcy jest największą wartością na profilu, czyli eksponaty.
Warto także wyróżnić warstwę edukacyjną, którą można odnaleźć na tej stronie firmowej muzeum. Ciekawostki, wpisy odnoszące się do bieżących wydarzeń to wszystko wpływa na atrakcyjność powyższej strony na LinkedIn. Strona zdecydowanie warta uwagi, szczególnie w kontekście publikowanych materiałów zdjęciowych.
InPost
Gdybym miała wskazać jedną firmę na LinkedInie, która w sposób wzorowy prowadzi działania na tej platformie byłby to InPost. Obserwuję tę markę już od jakiegoś czasu w obrębie mediów społecznościowych i do tej pory nie mogę wyjść z podziwu, jak do perfekcji opanowali sposób komunikacji z odbiorcami. Tworzone przez nich treści są estetyczne, minimalistyczne i proste w odbiorze.
Na ich stronie firmowej można dostrzec zarówno treści informacyjne, które przekazują najważniejsze komunikaty dotyczące firmy jak i jej działalności, ale także wiele interesujących i edukujących materiałów. To, co szczególnie przykuło moją uwagę to kreacje graficzne, które idealnie oddają identyfikację wizualną InPostu. To właśnie spójność zarówno w materiałach wizualnych, jak i tekstowych sprawia, że profil ten nabiera wyjątkowego charakteru, którego nie da się podrobić (choć wielu zapewne próbowało). 😃
Jak sam widzisz dobrze prowadzony profil firmowy, to taki, który łączy ze sobą wiele elementów.
Mam nadzieję, że powyżej zaprezentowane przykłady moich topowych profili firmowych na LinkedIn, chociaż w minimalnym stopniu pokazały Ci, jak skutecznie prowadzić działania marketingowe w obrębie tej platformy. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej na temat tego, jak skutecznie prowadzić stronę firmową na LinkedIn – zapraszam Cię do odwiedzenia mojego artykułu, który od A do Z przeprowadzi Cię i wskaże najważniejsze elementy, o które powinieneś zadbać, budując wizerunek swojej firmy na tej platformie.
Pamiętaj także o jednym!
Zdaję sobie także sprawę, że nie każda firma dysponuje takim arsenałem narzędzi i materiałów pozwalających na zbudowanie tak dobrze prosperujących profili. Jednak nie martw się – konsekwentne realizowanie swojej strategii w obszarze LinkedIna pozwoli Ci prowadzić efektywny i skuteczny profil firmowy, który każdego dnia będzie zrzeszał dużą liczbę odbiorców z całego świata. Najważniejsza jest konsekwencja i wiedza, którą miałeś okazję zdobyć z tego artykułu!
Pozyskuj jakościowe leady dzięki dobrze zoptymalizowanym działaniom na LinkedIN.
Życzę Ci samych sukcesów w prowadzeniu profilu firmowego i do zobaczenia na LinkedIn! 💙
Polecamy również: