Komunikacja na LinkedIn umożliwia firmom efektywne budowanie wizerunku. Jest to także kanał wsparcia procesów sprzedażowych, pozwalający na realizację celów biznesowych czy też przeprowadzenie skutecznej rekrutacji. Zobacz, jak w pełni wykorzystać możliwości platformy i sprawić, że działania na LinkedIn będą stanowić wartość dodaną dla Twojej firmy!
LinkedIn jest jedną z platform social media, na której funkcjonuje już prawie 200 tysięcy polskich stron firmowych. Nic dziwnego, platforma posiada największy potencjał sprzedażowy dla sektora B2B – aż 22% polskich użytkowników LinkedIn podejmuje kluczowe decyzje biznesowe w przedsiębiorstwach!
To liczba nieporównywalnie większa w stosunku do innych platform społecznościowych. Jak możesz wykorzystać te dane, aby zrealizować cele Twojej firmy?
Zastanawiasz się, jak będzie wyglądała nasza współpraca na LinkedIn? Co w ramach działalności możemy zapewnić Tobie i Twojej firmie?
Już odpowiadamy:
Jak wspomnieliśmy, LinkedIn to najlepsza platforma dla sektora B2B ze względu na możliwość prowadzenia komunikacji i precyzyjnego targetowania działań reklamowych do osób z grup docelowych. Najczęściej z zalet prowadzenia strony firmowej korzystają przedsiębiorstwa z takich branż, jak m.in.:
Zastanawiasz się, czy prowadzenie działań na LinkedIn współgra z Twoją branżą oraz w jaki sposób zapewnić sobie skuteczność w działaniu w tym sektorze?
Napisz do nas – po przeprowadzeniu starannej analizy zaproponujemy Ci odpowiedni kierunek! Opracowanie strategii jest kluczowe – o naszej efektywności świadczą wyniki klientów, którzy podjęli z nami współpracę.
Prowadzenie strony firmowej możesz rozszerzyć o LinkedIn Ads, czyli płatne kampanie reklamowe. Efekty, które jesteś w stanie uzyskać poprzez takie działanie, wesprą realizowane wewnętrznie procesy sprzedażowe i przybliżą Twoją firmę do osiągnięcia celów biznesowych.
Umiejętnie skonfigurowane kampanie LinkedIn Ads przybliżą Cię do wykorzystania pełni potencjału platformy. Nasi specjaliści przeprowadzą analizę, wyszczególnią odpowiednią grupę docelową oraz zoptymalizują kampanię, aby następnie monitorować jej efekty.
Według statystyk, reklamy na LinkedIn zwiększają zainteresowanie promowanym produktem aż o 33%, co znacząco wpływa na kształtowanie się chęci jego posiadania lub nabycia. Ponadto treści promowane za pomocą kampanii wpływają na wizerunek marki i powodują wzrost jej znaczenia wśród odbiorców.
Konsekwentnie zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa pozwoli Ci dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców i zrealizować zamierzone cele. LinkedIn umożliwia skorzystanie z wielu formatów reklamowych. Zapoznanie się z nimi pozwoli Ci wybrać te, które będą odpowiednie dla grupy odbiorców, ale również do przekazywanych treści.
Reklamy można podzielić na kilka kategorii:
tzw. text ads; wyświetlają się w prawej kolumnie lub zaraz nad kanałem informacji; sprawdzą się w przypadku chęci przekazania jasnego i krótkiego komunikatu.
tzw. message ads; trafiają do skrzynek odbiorczych dokładnie sprecyzowanej grupy użytkowników; daje to możliwość spersonalizowania treści oraz utrzymanie bezpośredniego kontaktu z odbiorcą; wiadomości wysyłane są najczęściej za pośrednictwem prywatnego profilu, dlatego warto wcześniej przygotować go tak, by był wiarygodny;
tzw. conversation ads; podobnie jak reklamy w wiadomościach, również trafiają bezpośrednio do skrzynki odbiorcy; jednak tutaj możesz wykorzystać jedynie 500 znaków;
mogą mieć różne formy: od postów przez reklamy z jednym zdjęciem, karuzelą zdjęć, wideo po reklamę oferty pracy; pojawią się w kanale głównym – zarówno na komputerach, telefonach i tabletach;
na podstawie danych pobranych z profilu odbiorcy reklama dostosowuje swój format do użytkownika. Ten rodzaj wybierany jest m.in. w celu zbudowania świadomości marki (Follower ads), dotarcia do odpowiednich kandydatów na oferowane przez Ciebie stanowisko pracy (Job ads) czy zachęcenia użytkownika do wizyt na Twojej witrynie (Spotlight ads);
tzw. event ads; możesz promować swoje wydarzenie stworzone poprzez stronę firmową.
Zespół 4PEOPLE prowadzi dedykowane szkolenia z platformy LinkedIn, które dotyczą między innymi:
W trakcie szkoleń Ty i Twój zespół nauczycie się, jak:
Ponadto po szkoleniach oferujemy również wsparcie Twojego zespołu w formie konsultacji. Stawiając na rozwój zespołu, inwestujesz w świadome kreowanie komunikacji swojej firmy!
Zastanawiasz się, czy prowadzenie działań na LinkedIn współgra z Twoją branżą oraz w jaki sposób zapewnić sobie skuteczność w działaniu w tym sektorze?
Napisz do nas – po przeprowadzeniu starannej analizy zaproponujemy Ci odpowiedni kierunek! Opracowanie strategii jest kluczowe – o naszej efektywności świadczą wyniki klientów, którzy podjęli z nami współpracę.
Wiedza o mechanizmach LinkedIn to nie wszystko. To, co przynosi realny zysk, to wykorzystanie jej w praktyce. Specjaliści 4PEOPLE kierują się w pracy zasadami:
transparentność to podstawa dobrego działania,
a kontakt z Tobą jest regularny i konkretny;
wraz z doświadczeniem stanowią fundament
dobierania korzystnych dla Ciebie rozwiązań;
rezultatów się nie czuje, rezultaty się osiąga; wiemy, jak duże
znaczenie mają one dla Twojej firmy, dlatego pracujemy
w oparciu o dokładne dane;
starannie przemyślane cele pomogą nam w osiągnięciu
oczekiwanego przez Ciebie efektu; dobrze wiemy, że prowadzenie
działań na LinkedIn ma określony cel, a naszym zadaniem jest go osiągnąć.
Znamy się na naszej pracy i lubimy dzielić się wiedzą. Przeczytaj nasze najnowsze artykuły dotyczące LinkedIn:
Specjalista i strateg od komunikacji biznesowej oraz kampanii reklamowych dla branż z segmentu B2B na LinkedIn.
Swoje działania opiera o niekonwencjonalne pomysły. Do ich realizacji wykorzystuje praktyczne doświadczenie, które zdobył w pracy na rynkach międzynarodowych.
Jest również organizatorem wydarzeń LinkedIn Local w Rybniku.
Od ponad 5 lat zajmuje się marketingiem i można powiedzieć, że zjadła na nim zęby. Jej domeną jest prowadzenie działań związanych z mediami społecznościowymi. Cecha, która ją wyróżnia, to kreatywność i umiejętność szukania nowych sposobów na realizowanie celów klienta. Ponadto rozwija się w dziedzinie UX-u – to, jakie treści interesują użytkowników nie jest jej obojętne.
Z mediami i szeroko pojętym marketingiem związana od 2014 roku. Działa na Instagramie, Facebooku i LinkedInie, zarówno dla biznesów lokalnych, jak i dużych marek farmaceutycznych, kosmetycznych i deweloperów budowlanych. Pierwszym podejmowanym przez nią krokiem jest dokładne zrozumienie klienta – jego oczekiwań i celów biznesowych. Koordynuje również pracą zespołu graficznego, co pomaga jej w holistycznym podejściu do strategii reklamowej.
Wdraża strategie komunikacji dla projektów w branży finansowej, ecommerce, deweloperskiej. Planuje i z sukcesem realizuje kampanie reklamowe dla klientów w mediach społecznościowych. Podstawą jej pracy jest research i dokładna analiza danych. Dzięki strategicznemu podejściu, jasnemu określeniu celów i skutecznej realizacji zaplanowanych kroków osiąga oczekiwane przez klientów rezultaty.
Jej działanie charakteryzuje się podejściem holistycznym, a opracowane przez nią strategie obejmują kreowanie wizerunku marki na wielu płaszczyznach. Planując komunikację marki na Facebooku, Instagramie i LinkedInie, łączy przemyślaną koncepcję z kreatywnymi rozwiązaniami. Wykorzystuje Social Ads do realizacji zamierzonych celów.
Zapytana co lubi w marketingu najbardziej – odpowiedziałaby, że projektowanie komunikacji, wdrażanie strategii marketingowej oraz research. Będąc na ostatnim roku studiów dołączyła do 4PEOPLE, gdzie zdobywała swoje pierwsze zawodowe doświadczenie. No i tak już została :D Aktualnie jest odpowiedzialna za prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych zarówno dla klientów z segmentu B2B oraz B2C.
Threezones
Dzięki wynikom kampanii na LinkedIn pozyskaliśmy nowych klientów, co było wyznaczonym przez nas głównym celem działań 4PEOPLE. Agencja prowadziła także naszą komunikację na profilu LinkedIn, skutecznie wspomagając budowanie wizerunku Threezones jako ekspertów w dziedzinie outsourcingu pracowniczego.
Jak założyć stronę firmową na LinkedIn?
Przede wszystkim powinieneś zacząć od profilu osobistego zbudowanego na rzetelnych informacjach. Następnie zadbaj o wszelkie pozwolenia z ramienia firmy umożliwiające Ci stworzenie strony firmowej. Jeśli wszystkie formalności masz już za sobą, kliknij zakładkę PRACA w prawym górnym rogu i wybierz STWÓRZ STRONĘ FIRMOWĄ. Uzupełnił informacje o firmie i gotowe!
Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony firmowej?
Zadbaj o to, jak wygląda Twoja strona firmowa – dodaj logo strony, zdjęcie w tle, a informacje podawaj w sposób uporządkowany i przemyślany. Sekcja „O nas” to doskonałe miejsce na wykorzystanie słów kluczowych. Opisz swoją firmę, tak by budzić zaufanie odbiorcy.
Czym są LinkedIn Ads?
LinkedIn Ads to nic innego jak płatne reklamy na LinkedIn. Platforma umożliwia precyzyjne targetowanie reklam. Istnieje kilka rodzajów reklam m.in. dynamiczna, konwersacyjna, w wiadomościach, treści sponsorowanych, czy tekstowa. LinkedIn Ads to narzędzie wykorzystywane do m.in. kreowania wizerunku mark, generowanie ruchu w witrynie lub działań związanych z pozyskaniem nowych klientów czy pracowników.
Czym się kierować przy tworzeniu kampanii reklamowej?
Na samym początku koniecznie ustal cele, które ma spełniać kampania. Określ grupę docelową swoich działań i wybierz formę przedstawienia treści. Pamiętaj o zadbaniu o spójność przekazu z wizerunkiem marki.
Jak znaleźć swoją grupę na LinkedIn?
Prowadząc kampanię reklamową, skup się na określeniu grupy docelowej. Kto się w niej znajduje? Do kogo konkretnie chcesz dotrzeć? Mając odpowiedzi na te pytania, wybierz wśród możliwych opcji dedykowania kampanii te, które odzwierciedlają Twoją grupę docelową.
Jak wykorzystać LinkedIn do kształtowania wizerunku firmy?
Budowanie wizerunku eksperta wymaga od Ciebie postawienia na merytorykę i spójność przekazu. Treści przez Ciebie publikowane powinny być elementem przemyślanej strategii nastawionej na osiągnięcie określonych celów biznesowych.
Jakie posty wrzucać na stronę firmową?
Istotne jest, by posty odpowiadały na rzeczywiste potrzeby odbiorców. Skup się na jednej konkretnej informacji, która po przeczytaniu posta zapadnie użytkownikowi w pamięć. Pamiętaj o CTA, czyli call-to-action – powiedz użytkownikowi, czego od niego oczekujesz (np. odwiedzenia konkretnej strony internetowej – „Wejdź i zobacz!”).
Zastanawiasz się, czy prowadzenie działań na LinkedIn współgra z Twoją branżą oraz w jaki sposób zapewnić sobie skuteczność w działaniu w tym sektorze?
Napisz do nas – po przeprowadzeniu starannej analizy zaproponujemy Ci odpowiedni kierunek! Opracowanie strategii jest kluczowe – o naszej efektywności świadczą wyniki klientów, którzy podjęli z nami współpracę.