Jak pozyskać klientów na LinkedIn? Poznaj najważniejsze wskazówki!

0 napisany przez Grzegorz Kaim, 20 września 2022

Z platformy LinkedIn jako handlowiec korzystam już od kilku lat. Przez cały ten czas obserwuję zmianę podejścia ludzi do korzystania z tej funkcjonalnej platformy. Do dziś pamiętam czasy, gdy standardem były prośby, abym potwierdził umiejętności osób, z którymi nawet nie współpracowałem. Jednak wcale mnie to nie dziwi, gdyż wtedy ludzie traktowali LinkedIn tylko jako CV online

.

LinkedIn – nić porozumienia z partnerami biznesowymi

Patrząc z perspektywy czasu, LinkedIn stawał się miejscem, które jest podstawą do rozmów z partnerami biznesowymi. Możemy powiedzieć jasno: rozmowy telefoniczne i przebijanie się przez sekretariat, który za wszelką cenę chce cię spławić, czyli tak zwany cold calling, powoli odchodzą do przeszłości.

Na LinkedIn możemy w dużo prostszy sposób dotrzeć do doskonale sprecyzowanej grupy odbiorców twoich produktów i usług. Możesz wyszukać klientów po firmie czy zajmowanym stanowisku. Dodatkowo istnieje możliwość przeprowadzenia precyzyjnej kampanii LinkedIn Ads lub zakup pakietów Sales Navigator.

Jak prowadzić profil osobisty na LinkedIn?

Podstawą skutecznych działań na LinkedIn jest zbudowanie swojej własnej marki. O tym jak to zrobić mówi artykuł Patryka. Gdy zbudujesz już swój profil, zadbaj o kompletowanie swojej sieci kontaktów.
Przed jej rozbudowaniem określ:

– kto jest Twoją grupą docelową,

– do jakich branż chcesz mówić,

– jakie są stanowiska osób, z którymi chcesz nawiązać kontakt,

– jakie ich problemy możesz rozwiązywać.

Podstawą w tych działaniach jest content marketing. Zadbaj o treści, które zamieszczasz na swoim profilu, aby publikacje, które piszesz lub artykuły, które udostępniasz, były ciekawe dla Twojej grupy docelowej oraz odpowiadały na jej potrzeby. Dzięki temu możesz zainteresować klienta, który nawet nie wie, że jakieś rozwiązania mogą być dla niego przydatne. Dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

LinkedIn – dobre praktyki pozyskania klientów

Zdaję sobie sprawę z tego, że nie dla wszystkich jest to proste, ale zachęcam cię, aby spróbować. Z czasem wyrobisz swój styl i będzie ci to przychodzić o wiele łatwiej niż na początku.

– Dobrą praktyką jest też uczestniczenie w dyskusjach merytorycznych oraz dodawanie do kontaktów ludzi poprzez odnoszenie się konstruktywnie do ich aktywności na LinkedIn.

– Gdy Twoja grupa docelowa zaczyna wchodzić z tobą w interakcję, wtedy można zacząć aspekt sprzedażowy. Wiele razy odzywały się do mnie osoby, które widziały mój komentarz z dyskusji merytorycznej pod postem osób z moich kontaktów.

– Jeśli będziesz uważany za eksperta w swojej branży, to Twoim potencjalnym klientom będzie łatwiej Ci zaufać. Czasami nawet nie będziesz musiał przygotowywać oferty, gdyż twój klient poprzez zaufanie będzie chciał z tobą współpracować.

Pamiętaj! Nie sprzedawaj w pierwszym kontakcie. Nie jesteś maszyną, która rozsyła spam. Taka wiadomość może być źle odebrana i Twój potencjalny klient nie tylko nie zaakceptuje twojego zaproszenia, ale może Cię zablokować i wtedy możliwość kontaktu przez LinkedIn w przyszłości będzie zerowa. Będziesz wtedy musiał próbować dobijać się do niego telefonicznie.

Zamiast tego, wysyłając zaproszenie do kontaktów, napisz kim jesteś i jaka będzie dla Twojego kontaktu wartość, jeśli zaakceptuje Twoje zaproszenie. Przed wysłaniem zaproszenia szczegółowo zapoznaj się z firmą Twojego klienta i jego ofertą oraz przemyśl, gdzie mógłby być punkt styku Twojej oferty z marką klienta.

Jeśli klient zaakceptuje Twoje zaproszenie, możesz odnieść się do jego potrzeb i pokazać, jak twoja firma może rozwiązać jego problemy.

– Musisz pamiętać o tym, że to Ty jesteś twarzą swojej firmy. Ludzie częściej przeglądają strony ambasadorów firm niż ich strony na LinkedIn.

– Polecam Ci również założenie systemu CRM, gdzie będziesz mógł zapisywać notatki oraz analizować sytuację klienta oraz – co może najważniejsze – wiedzieć, kiedy po raz kolejny odezwać się do niego.

Podsumowanie

Dzięki naszym artykułom wiesz już, jak zbudować swój wizerunek na LinkedIn. Teraz dowiedziałeś się, jak zabrać się za sprzedaż swoich produktów i usług. Pozostaje jeszcze temat tajemniczego Sales Navigator, który może przyspieszyć oraz wesprzeć Twoją sprzedaż. O Sales Navigator napiszę w kolejnym artykule, który pojawi się już niebawem.

Pozyskuj jakościowe leady dzięki dobrze zoptymalizowanym działaniom na LinkedIN.

Jeśli chcesz porozmawiać o wizerunku swoim oraz Twojej firmy nie tylko w social media, to zapraszam Cię do bezpłatnych konsultacji.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • artykuł ekspercki jako lead magnet
  • 63 leady od potencjalnych klientów
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta

O autorze:

Grzegorz Kaim

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!