LinkedIn Sales Navigator z perspektywy handlowca

0 napisany przez Grzegorz Kaim, 29 sierpnia 2023

Po omówieniu podstawowej wersji LinkedIn chciałbym zaprosić Was do świata LinkedIn Sales Navigator, czyli płatnej wersji premium portalu LinkedIn. Osobiście korzystam z pakietu Sales Navigator Core i z perspektywy tego pakietu oraz mojego doświadczenia pracy na nim będę omawiał temat podstaw poruszania się po Sales Navigator.

Sales Navigator jest narzędziem stworzonym z myślą o ułatwieniu prowadzenia biznesu. Możesz bez większego problemu dotrzeć do decyzyjnych osób, które mogą się stać twoimi potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz napisać do nich wiadomość bez wcześniejszego zaproszenia do dodania do kontaktów. Co więcej, Sales Navigator w zakresie funkcji może konkurować z wieloma CRM-ami sprzedażowymi.
Pamiętaj jednak o tym, aby nie zakończyć subskrypcji, gdyż stracisz wtedy wszystkie wiadomości i utworzone grupy kontaktów.

Pakiety

Na początek musimy zacząć od płatnych pakietów, jakie oferuje nam LinkedIn.

Opłaty za Sales Navigator się zmieniają, dlatego też odsyłam Cię do sprawdzenia bezpośrednio na LinkedIn, gdyż w momencie, w którym czytacie ten artykuł mogą być nieaktualne.

Jak poznać czy osoba której profil przeglądamy ma konto premium? Ikona In po prawej stronie profilu zmienia kolor na złoty.

LinkedIn dla swoich użytkowników, którzy nie korzystali z pakietu premium, daje możliwość raz do roku skorzystać z darmowego dostępu do Sales Navigator przez miesiąc. Aby z tego skorzystać, należy jednak podpiąć kartę kredytową.

I tutaj ważna informacja. Trzeba uważać z terminem, bo może pobrać pieniądze z karty kredytowej, jeśli choć minimalnie go przekroczysz.

Jak wspomniałem na wstępie, jako New Business Manager, korzystam z konta sprzedażowego, gdyż na co dzień poszukuję nowych ciekawych kontaktów biznesowych.

Jedną z największych zalet wersji premium jest wyszukiwarka, dzięki której mogę znaleźć interesujące mnie kontakty oraz zapoznać się z potencjałem firm, z którymi chcę współpracować.

Lead filters – osoby
Account filters – przedsiębiorstwa/organizacje

W podstawowej wersji LinkedIn wyszukiwarka nie jest aż tak dokładna. Sales Navigator pozwala również na dowolną ilość wyszukiwania kontaktów, podczas gdy podstawowa wersja ma miesięczne ograniczenia. Limity wysyłania zaproszeń do kontaktów w Sales Navigator pozostają, ale nawet przy mojej aktywnej pracy i wysyłaniu sporej ilości zaproszeń – nie jest to odczuwalne.

Po przejściu do wersji Sales Navigator masz do dyspozycji drugą skrzynkę na wiadomości (Inbox).
Moim zdaniem nie ma sensu prowadzenie dłuższych korespondencji przez tą skrzynkę – jeśli stracisz pakiet premium to i całą korespondencję z tej skrzynki. Nie oznacza to jednak że jest ona zupełnie bezużyteczna.

Jeśli chcesz napisać do osoby, której nie masz w kontaktach to Inmail jest idealnym rozwiązaniem. Są oczywiście ograniczenia ilościowe w ilości możliwości wysyłania wiadomości do osób spoza strefy kontaktów, ale podobnie jak przy wyszukiwaniu kontaktów, jeszcze nigdy nie przekroczyłem ilości w moim pakiecie.

Osobiście ze skrzynki korzystam w celu nawiązania pierwszej korespondencji, aby później przenieść się na podstawową skrzynkę.

Ekran główny

Jeśli aktywnie korzystasz z wersji premium i rozsądnie dodajesz do obserwowanych osoby i firmy to po lewej stronie ekranu możesz obserwować nowości publikowane na ich profilach. Możesz mieć dzięki temu wyszczególnione tematy, które mogą mi pomóc przy pierwszej rozmowie biznesowej.

Po lewej stronie ekranu zobaczyć można zmiany personalne w obserwowanych firmach. Na bieżąco wiesz, na jakich stanowiskach pracują nowo zatrudnione osoby. Jest to również podpowiedź dla Ciebie, czy warto się do takich osób odezwać.

Pod informacją o zmianach personalnych na ekranie desktopowym znajduje się Sales Navigator Coach,
Jest to element grywalizacji, przez których LinkedIn zachęca, aby jak najwięcej korzystać z wszystkich jego funkcji. Mamy tutaj minisystem punktów, które przyznawane są za zapoznanie się z proponowaną bazą wiedzy lub aktywne korzystanie z możliwości, jakie daje Sales Navigator.

Wyszukiwarka leadów

Czyli najważniejsza funkcja dla osób poszukujących kontaktów biznesowych lub potencjalnych pracowników.

Wyszukiwarka ma dużo możliwości filtrowania. Pokrótce omówmy moim zdaniem najważniejsze z nich.

Company headcount – sortowanie użytkowników po wielkości firm w których pracują.

Current company – aktualna firma

Past company – poprzednia firma

Company type – rodzaj firmy w której pracuje osoba z którą chcemy nawiązać kontakt np. prywatna, państwowa czy na przykład mamy do czynienia z samozatrudnieniem.

Company headquarters – lokalizacja siedziby firmy.
Warto zwrócić na ten filtr uwagę gdyż użytkownicy na profilach wpisują miejsca w których////

Function – opisuje funkcję jaką pełni użytkownik w swojej firmie.

Seniority level – pokazuje hierarchię pracowników w przedsiębiorstwach. Pozwala to określić osoby decyzyjne. do których możesz bezpośrednio napisać.

Connection – pokazuje bliskość kontaktów użytkownika z tobą:

1rd Degree – w grupie kontaktów
2rd Degree nie w kontaktach, ale posiadający wspólne kontakty
3rd Degree – nie w kontaktach i nie posiada wspólnych kontaktów

Geography – określenie po mieście, regionie lub kraju

Keywords – wyszukiwania po słowach kluczowych

Profile languages – w jakim języku profile poszukujemy.

People you interact with – ten filtr pozwala jednym kliknięciem wyeliminować wszystkich, z którymi miałeś już rozpoczętą interakcję.

Industry – filtr pozwalający określić, z jakiej branży jest dana firma.

Wyszukiwarka firm

Z opcji wyszukiwania firm korzystam mniej aczkolwiek może ona być przydatna, jeśli oceniasz potencjał firmy (np: wielkość, zmiany w zatrudnieniu), chcesz ją porównać z konkurencją lub zaobserwować, gdyż interesuje Cię jej dobry content. Możemy też stworzyć listy firm, które Cię interesują. Wyszukiwarka firm pozwala też określić liczbę osób w konkretnych działach firmy. Minusem jest to, że nie możesz dodawać na raz dużych ilości firm. Na stronie mieści się do 25 pozycji i aby przejść do kolejnej strony musimy dodać (save) wcześniej zaznaczone firmy.

Wykluczenia

Możesz robić również wykluczenia. Jeśli interesują Cię na przykład użytkownicy Polski z pominięciem np. Województwa Mazowickiego, to zaznacz w zakładce Geography Województwo Mazowieckie i przy nazwie miasta kliknij w przekreślone kółko. Dzięki temu wykluczysz użytkowników z tego rejonu.


Podobnie przy firmach w Headquarters location możemy wykluczyć firmy z regionów, które Cię nie interesują.

Saved Serches

Saved Serches – po ustaleniu listy, klikając w Saved Serches możesz zapisać listę pod swoim opisem

Listy zapisanych osób i firm (Lead list / Account list)

Na liście zapisanych osób znajdziemy takie informacje jak:

  • dane osobowe,
  • aktualna firma,
  • czas pracy w aktualnej firmie,
  • informację o wspólnych kontaktach,
  • informację czy posiada pakiet Sales Navigator,
  • informację o tym czy już kontaktowałeś się z daną osobą i kiedy to było,

Poza tym możecie dodać dowolną notatkę do danej osoby oraz oczywiście wysłać do niej wiadomość InMail.

Dzięki wyszukiwarce znajdującej się przy liście możemy ją jeszcze bardziej uszczegółowić.

Referrals

Sales Navigator daje możliwość przekazania dziesięciu swoim kontaktom z LinkedIn pakietu Sales Navigator na dwa miesiące za darmo. Uwarunkowanie jest takie że obdarowane osoby nigdy wcześniej nie korzystały z Sales Navigator. Osobę, do której wysłaliśmy zaproszenie, trzeba poinformować, że informacja wraz z linkiem może wpaść do spamu.

Podsumowanie

Dzięki zaawansowanej wyszukiwarce możesz tworzyć dokładne listy osób i firm, z którymi chcesz się skontaktować. Możesz również napisać do nich bezpośrednio wiadomość.
Oszczędzasz czas i jesteś bardziej dokładny w swoich działaniach.
Bardzo polecam to rozwiązanie.

Pozyskuj jakościowe leady dzięki dobrze zoptymalizowanym działaniom na LinkedIN.

Jeśli masz pytania i chciałbyś omówić ten temat bardziej szczegółowo, to zapraszam Cię na darmowe konsultacje.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • artykuł ekspercki jako lead magnet
  • 63 leady od potencjalnych klientów
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta

O autorze:

Grzegorz Kaim

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!