Słowa kluczowe fundamentem pozycjonowania
Marketing opiera się na zrozumieniu ludzkich zachowań i dostosowaniu się do nich w taki sposób, aby dotrzeć do odbiorcy i przyciągnąć jego uwagę. W sieci oprócz odbiorców musimy dotrzeć także do Google i innych dużych wyszukiwarek. W tym procesie niezwykle ważna rolę odgrywają frazy kluczowe, które są zarówno odzwierciedleniem wyszukiwań internautów, sposobem na dotarcie do odbiorcy, jak i narzędziem umożliwiającym budowania wartości w oczach wyszukiwarek.
Tworząc własną stronę internetową warto określić pulę słów kluczowych w początkowych etapach jej planowania. Taka lista fraz kluczowych będzie przydatna przy tworzeniu architektury serwisu oraz przy uzupełnianiu go treściami. Będzie także potrzebna przy pozycjonowaniu witryny oraz określaniu kierunków działań marketingowych.
Jak dobierać dobre słowa kluczowe?
Przygotowanie listy fraz kluczowych powinno składać się z kilku ważnych elementów. Na początku warto przy pomocy krótkich zwrotów dokładnie opisać ofertę, która będzie przedstawiona na stronie. Następnie, każde słowo klucz powinno zostać określone możliwie dużą ilością synonimów, pasujących do oferty serwisu. Z tak stworzoną listą można zacząć analizować konkurencję i dobrane przez nią frazy. Do tego może posłużyć nam narzędzie Senuto, które przedstawi nam sporą część fraz, dla których widoczna jest analizowana strona. Zebrane wyniki konkurencji należy przeanalizować pod kątem spójności z tematyką naszej strony i dodać do puli. Kolejnym krokiem będzie dobór słów kluczowych korzystając z narzędzi takich jak planer słów kluczowych Google, przedstawiający nam propozycje słów kluczowych na podstawie podanych fraz lub adresów stron. Jeżeli nie mamy dostępu do Google Keyword Plannera, możemy wykorzystać inny darmowy generator słów kluczowych. Gotową listę słów kluczy oraz wybrane frazy do pozycjonowania należy przeanalizować zwracając uwagę na czynniki takie jak:
– konkurencyjność słów kluczowych,
– wyszukiwarka słów w Google,
– powiązanie tematyczne fraz ze stroną.
Popularność słów kluczowych możemy sprawdzić wykorzystując wcześniej wspomniane narzędzia Senuto czy Keyword Planner. Z listy nie należy usuwać fraz z małą liczbą wyszukiwań, ponieważ często są to frazy łatwiejsze do pozycjonowania, które zamieszczone na stronie mogą znacznie szybciej osiągnąć wysokie pozycje i przyciągnąć na nią użytkowników.
Rozwój strony
Kluczowe słowa dla serwisu powinny być stale aktualizowane, a ich lista powinna się poszerzać w celu budowania większego zasięgu witryny. Dobrym narzędziem, które pomoże nam pozyskać dodatkowe frazy do pozycjonowania jest Google Search Console, które przedstawia szczegółową listę fraz, które były klikane oraz pod którymi wyświetlała się strona od momentu jej powstania.
Powiększając ilość słów kluczowych na stronie trzeba zadbać odpowiedni sposób ich zamieszczania. Dla niektórych podstron będzie to rozbudowanie aktualnych opisów, bądź dodanie fraz do ważnych elementów z punktu widzenia SEO, takich jak tytuły, nagłówki czy atrybuty alt. W przypadku zebrania sporej grupy nowych fraz bądź stagnacji pozycji na niezadowalających miejscach w wynikach wyszukiwania warto rozważyć dodanie nowej podstrony np. w formie artykułu.
Słowa kluczowe z punktu widzenia Google
Słowa kluczowe w treści są jednym z ważniejszych elementów branym pod uwagę przez w wyszukiwarki w procesie oceny witryny. Chcąc uzyskać wysokie pozycje dla danej frazy musimy zadbać o to by robot wyszukiwarki znalazł ją na stronie. Jeżeli dane słowo kluczowe będzie występować zarówno w tekście jak i ważnych elementach strony, takich jak nagłówki czy tytuł. Strona powinna uzyskać wyższą pozycję dla danej frazy. Oczywiście na stronie nie powinno znajdować się zbyt dużo fraz kluczowych w stosunku do reszty tekstu, ponieważ takie działanie jest karane przez Google. Keyword Stuffing może negatywnie wpłynąć na pozycje strony, a w skrajnych przypadkach może spowodować nałożenie filtra i usunięcie z wyników wyszukiwania. Aby tego uniknąć, warto dbać o odpowiednie proporcje parametru keyword density, czyli procentowego udziału frazy w całym tekście. Nie ma sztywno określonego poziomu nasycenia słowem kluczowym, ale ja staram się nie przekraczać 2,5%. Do badania tego parametru polecam wtyczkę SEOquake, która zbada za nas nasycenie treści dla wszystkich fraz występujących na stronie.
Tworząc teksty na stronie warto także zadbać o Topical Authority, czyli o jak największe pokrycie danego tematu. Aby wysycić dany temat, musimy użyć w tekście możliwie jak największą ilość powiązanych z tą tematyką słów kluczowych. Przy tworzeniu takiego tekstu pomocna będzie wcześniej wspomniana lista słów kluczowych dla strony oraz narzędzie Zależne Słowa dostępne w pakiecie Senuto.
Chcąc zadbać o jak największy Topical Authority tekstu, powinniśmy wybrać jedną bądź kilka głównych fraz i dodać je do wyżej wspomnianego narzędzia, które przedstawi nam listę fraz pasujących do danej tematyki wraz z ich stopniem powiązania oraz średnią miesięczną liczbą wyszukiwań, co znacznie ułatwi dobór odpowiednich fraz do tekstu. Wykorzystując w tekście słowa o wysokim stopniu powiązania oraz możliwie jak najwięcej fraz przedstawionych przez narzędzie zbudujemy dla swojej strony wysoki poziom Topical Authority, co powinno zaowocować wzrostem pozycji dla większości fraz powiązanych z daną tematyką.
Wykorzystując wyżej wspomniane metody i narzędzia zamieszczałem słowa kluczowe w tekście, w taki sposób, aby maksymalnie wysycić tematykę związaną ze słowami kluczowymi.
W tekście użyłem 17 fraz w różnych formach, co powinno zaowocować osiągnięciem wysokiego współczynnika wysycenia tematyki, przez co artykuł będzie miał szanse osiągnąć wysokie pozycje.
Osiągaj wysokie pozycje w wyszukiwarce, które przełożą się na większą sprzedaż.
Widzimy się w Topach, Cześć!
Polecamy również: