Skonfiguruj kampanię na Pintereście

0 napisany przez Katarzyna Palka, 15 listopada 2021

Prowadzenie konta firmowego na Pintereście umożliwia realizowanie takich celów marketingowych, jak zwiększenie świadomości użytkowników o produktach i marce czy generowanie przejść na stronę dzięki dodawaniu w każdym pinie linków odsyłających do witryny. By zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji, rekomendujemy jednak wdrożenie kampanii reklamowych, szczególnie na początkowym etapie prowadzenia komunikacji w tym kanale – daj szansę swojej marce na zaistnienie w świadomości rozbudowującego się od 10 lat grona odbiorców Pinteresta!

Konfiguracja kampanii na Pintereście

Reklamy na Pintereście

Wyświetlanie reklam na Pintereście jest możliwe po skonfigurowaniu konta osobistego bądź firmowego oraz wybraniu metody płatności.

W jednym z wcześniejszych wpisów „Konto na Pintereście – pierwsze kroki” przeprowadzamy Cię przez wszystkie kroki, jakie należy przejść – od założenia konta, przez weryfikację praw do witryny, implementację tagu Pinteresta, konfigurację metod płatności, po publikację pierwszego pina.

Wśród dostępnych na Pintereście celów reklamowych znajdujemy tak podobne do tych dostępnych w panelach reklamowych Facebook czy Google Ads: kreowanie świadomości marki, nakłanianie do rozważenia zakupu oraz konwersje.

Cel kreowanie świadomości marki często realizowany jest na Pintereście za pośrednictwem pinów sponsorowanych, cel konwersje z kolei między innymi za pośrednictwem reklam produktowych. Więcej o reklamach produktowych przeczytasz tutaj.

Formaty reklam

Jednym z głównych formatów reklamowych na Pintereście są piny sponsorowane (odpowiedniki postów sponsorowanych na Facebooku).

W zależności jednak od celu reklamowego, na jaki się zdecydujesz w swojej kampanii, do wyboru masz formaty:

standardowy pin reklamowy – jest to standardowy pin zawierający jeden obraz; maksymalny rozmiar pliku: 20 MB, zalecany współczynnik proporcji: 2:3;

reklamy filmowe o standardowej szerokości – reklama ta będzie mieć taki sam rozmiar na tablicy, jak pin standardowy; maksymalny rozmiar pliku: do 2 GB; zalecany współczynnik proporcji: niższy niż 1:2, wyższy niż 1,91:1; zalecany format kwadratowy (1:) lub pionowy (2:3 lub 9:16);

reklamy filmowe o maksymalnej szerokości – to filmy, które zajmują całą szerokości kanału Aktualności na urządzeniach mobilnych; maksymalny rozmiar pliku: do 2 GB; współczynnik proporcji: kwadratowy (1:1) lub szerokoekranowy (16:9);

reklamy karuzelowe – sponsorowany pin składający się z 2-5 pinów, które użytkownicy mogą przewijać; maksymalny rozmiar pliku: 32 MB na obraz; współczynnik proporcji: 1:1 lub 2:3;

kolekcje reklam – kolekcje są wyświetlane w Aktualnościach na urządzeniach mobilnych w formie głównego obrazu nad trzema mniejszymi obrazami; w ramach kolekcji można przedstawiać aż 24 materiały; maksymalny rozmiar pliku: 10 MB; współczynnik proporcji: 1:1 lub 2:3.

reklamy produktowe – format reklamowy najbardziej typowy dla ecommerce, zawierający jeden obraz lub film; reklamy produktowe mają takie same specyfikacje, jak standardowe piny i reklamy; więcej o reklamach produktowych pisaliśmy w innym artykule na naszym blogu.

Konfiguracja pierwszej kampanii na Pintereście

Krok po kroku przeprowadzimy Cię teraz przez konfigurację pierwszej kampanii na Pintereście. Na potrzebę tego tutorialu decydujemy się na wdrożenie kampanii z celem ruch.

Przejdź do panelu Reklamy znajdującego się w górnym pasku menu i wybierz Utwórz reklamę.

1. Wybierz cel kampanii

W kolejnym kroku wybierz cel kampanii najbardziej odpowiadający twoim celom biznesowym. Jak pisaliśmy wyżej, do wyboru masz 3 główne cele: kreowanie świadomości marki (świadomość marki lub wyświetlenia filmu; optymalizacja pod kątem wyświetleń), nakłanianie do rozważenia zakupu (optymalizacja pod kątem kliknięć pinów), uzyskiwanie konwersji (konwersje lub sprzedaż katalogowa; optymalizacja pod kątem konwersji lub kliknięć pinów, w zależności od oferty).

My wybieramy teraz kampanię z celem ruch.

2. Szczegóły kampanii

W kolejnym kroku uzupełniamy pole z nazwą kampanii oraz określamy status konfigurowanej kampanii (aktywne/wstrzymane). Następnie przechodzimy do sekcji Budżet i harmonogram reklam.

Podobnie jak w innych systemach reklamowych, i tutaj mamy do dyspozycji możliwość ustawienia budżetu dziennego bądź całkowitego ze wskazaniem daty zakończenia kampanii.

Możesz również wskazać w tym miejscu, czy reklamy chcesz wyświetlać cały czas, czy też w wybrane dni w tygodniu.

Ważne: wybór celu kampanii determinuje ustalanie budżetu na poziomie kampanii bądź na poziomie grupy reklam. W przypadku kampanii z celami: świadomości marki, rozważenie zakupu, konwersje ustalanie budżetu odbywa się na poziomie kampanii. W przypadku celu wyświetlenia filmu z kolei na poziomie grupy reklam.

W kolejnym kroku nazwij grupę reklam.

3. Szczegółowe informacje o kierowaniu

Przechodzimy teraz do konfiguracji szczegółowych informacji o kierowaniu. W tym miejscu decydujemy, czy chcemy docierać do nowych użytkowników Pinteresta ze swoimi usługami bądź produktami, czy też decydujemy się na kampanię skierowaną do użytkowników, którzy podejmowali już aktywność z twoją marką.

W zależności od wyboru którejś z powyższych opcji, odblokowane zostaną następne kroki: Listy odbiorców, Zainteresowania i słowa kluczowe, Grupy demograficzne i Umiejscowienie.

Rekomendujemy utworzenie zarówno grupy reklam kierowanej do użytkowników nowych, jak grupy reklam wyświetlanych użytkownikom w ramach remarketingu.

W przypadku wyboru opcji Nawiąż ponowny kontakt z użytkownikam, możesz wyświetlać reklamy osobom, które już były na twojej stronie, którzy weszli w interakcję z zawartością twojej tablicy na Pintereście bądź wyświetlać reklamy osobom z listy twoich klientów. Nie jest rekomendowane w przypadku kampanii remarketingowej dodawanie kierowania po zainteresowaniach i słowach kluczowych. Możesz jednak zawęzić swoją grupę po wszystkich dostępnych danych demograficznych.

Wybór opcji Znajdź nowych klientów wiąże się z kolei z możliwością wyświetlania reklam osobom zainteresowanym konkretnymi treściami na Pintereście. Masz tutaj także możliwość zaimplementowania pliku z danymi swoich klientów, na podstawie którego zostanie utworzona lista użytkowników podobnych. Oczywiście i w tym miejscu masz możliwość określania grup demograficznych.

Optymalizacja, wyświetlanie i reklamy

Ostatnim krokiem jest konfiguracja składania ofert – rekomendowane jest podejście automatyczne, w ramach którego Pinterest będzie dążył do optymalnego wydania twojego budżetu.

Pozostaje teraz wybór istniejącego pina bądź utworzenie nowego oraz publikacja kampanii. Przed publikacją rekomendujemy oczywiście weryfikację wszystkich ustawień celem wyeliminowania błędów.

Kampania na ruch konfiguruje się niezwykle intuicyjnie. Pamiętaj jednak, by tworząc nowe reklamy przygotowywać piny korespondujące graficznie z już opublikowanymi pinami na poszczególnych tablicach – wybierając ten cel reklamowy, każdorazowo musisz wskazać tablicę, na której i pin reklamowy się pojawi.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Podsumowanie

Kampanie reklamowe na Pintereście mogą wspomóc Cię w realizacji celów biznesowych twojej firmy. Kluczowe, jak w obrębie każdego medium, jest jednak określenie potrzeb grupy docelowej, a następnie odpowiedź na nie w postaci dopracowanej komunikacji produktowej. To, w połączeniu z estetyką pinów, może przekuć się nie tylko w konwersje, ale również w bazę interesujących wniosków nt. zachowań polskich użytkowników Pinteresta, których w ubiegłym roku znajdowało się tam aż 3,7 mln.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Katarzyna Palka

Senior Social Media Specialist w 4PEOPLE. Kilka ostatnich lat spędziła na planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla projektów z branży finansowej. Specjalistka w zarządzaniu wielokanałową komunikacją targetowaną i pozyskiwaniu online tysięcy zainteresowanych klientów. Wierzy, że research, analiza danych, dobór kanałów oraz zaprojektowanie komunikacji i ścieżek klientów przekuwają się w skuteczną realizację celów firm.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!