Konto na Pintereście – pierwsze kroki

0 napisany przez Katarzyna Palka, 12 lipca 2021

Prowadzisz e-commerce i szukasz nowego kanału dotarcia do użytkowników? Rozważ wdrożenie do strategii działań prowadzenia komunikacji na Pintereście. To tam już ok. 3,7 mln polskich użytkowników szuka inspiracji. Sugerowane przez sam kanał branże, które mogą odnaleźć tam swoich klientów to: dekoracje, elementy wyposażenia wnętrz, moda i uroda, projektowanie, architektura, rzemiosło, ogrodnictwo, sztuka i wiele innych.

konto na Pintereście - pierwsze kroki

Załóż konto na Pintereście

Za nami pierwsze testy działań w obrębie tego kanału. Przeprowadzimy Cię przez konfigurację konta na Pintereście oraz pomożemy opublikować pierwszego pina!

By założyć konto na Pintereście, przejdź na https://pl.pinterest.com/. W prawnym górnym rogu kliknij Zarejestruj się, następnie Utwórz konto firmowe. Wprowadź adres e-mail, hasło i swój wiek, by na końcu kliknąć Utwórz konto.

Konto utworzone, pozostaje Ci teraz tylko je uzupełnić :).

Aby uzupełnić profil firmowy, należy postępować zgodnie z instrukcjami, podając nazwę firmy, witrynę, wskazując kraj oraz język. Na koniec zostaniesz poproszony o utworzenie pierwszego pina, ale możesz anulować jego tworzenie i wrócić do tego później.

Jeśli tworzysz konto firmowe z zamiarem uzyskania dostępu do konta reklamowego, użyj firmowego adresu e-mail i prawdziwego imienia i nazwiska zamiast nazwy firmy. Takie postępowanie jest zalecane, ponieważ ułatwia właścicielom kont identyfikowanie i weryfikowanie osób, które mają dostęp do ich konta.

Weryfikacja praw do witryny

Weryfikacja praw do witryny to kolejny krok konfiguracji konta. Jeśli prowadzisz kampanie Facebook Ads i jeszcze jakiś czas temu w obrębie Menedżera Firmy nie miałeś zweryfikowanej domeny, najpewniej w ostatnich tygodniach na szybko dodawałeś fragment kodu do domeny, by móc korzystać w pełni z kampanii Facebook Ads :).

Na Pintereście weryfikacja domeny przebiega równie szybko.
Po utworzeniu konta przejdź do Ustawień swojego konta, a następnie do Weryfikacji witryny, jak na screenie.

Zweryfikuj witrynę, wybierając jeden ze sposobów.

Implementacja tagu Pinteresta

Pomimo tego, że dziś zaprezentujemy Ci, jak szybko opublikować pina, już teraz zadbaj o implementację tagu Pinteresta w witrynie. Dzięki temu, nawet jeśli zdecydujesz się na działania organiczne w pierwszym kroku, po jakimś czasie będziesz mógł korzystać z danych zebranych dzięki temu fragmentowi kodu.

Będąc zalogowanym na firmowym koncie, kliknij Reklamy (jak na screenie), a następnie Konwersje.

 

Po przejściu na Podstronę Konwersje przescrolluj do dołu i wybierz jedną z dostępnych metod implementacji tagu Pinteresta – kliknij i postępuj zgodnie z instrukcjami.

Konfiguracja metod płatności

By skonfigurować metodę płatności, przejdź w menu do Reklamy i wybierz Rozliczenia.

Podaj wszystkie informacje w zakładkach Ustawienia płatności i Historia rozliczeń. Panel ten zasadniczo nie różni się niczym od innych paneli reklamowych.

Publikacja pierwszego pina

Jeśli przeszedłeś przez wszystkie powyższe kroki, konfiguracja konta za Tobą. Możesz teraz przejść do opracowania swojego pierwszego pina.

Zakładam w tym miejscu, że masz już opracowaną wstępnie strategię komunikacji w tym kanale i wiesz, jak finalnie powinny prezentować się Twoje tablice. Jeśli jednak jesteś jeszcze przed opracowaniem sposobu komunikacji – wiedz, że wszystkie piny można usuwać. Śmiało zatem przetestuj kanał.

Przygotuj grafikę przedstawiającą produkt, który chcesz przedstawić użytkownikom. Grafiki mogą mieć różne wymiary, jednak najbardziej optymalne są te, których proporcje wynoszą 2:3. Minimalny zalecany rozmiar: 600×900. My podczas testów korzystaliśmy z grafik o rozmiarze 1000×1500.

Po opracowaniu grafiki przygotuj tekst zachęcający do przejścia np. na podstronę produktową, tytuł oraz link, by szybko przejść przez dodawanie pina.

By dodać pina na swojej tablicy, przejdź do swojego konta i kliknij Utwórz, następnie Utwórz pina. Dodaj grafikę, przygotowane wcześniej materiały (tekst, tytuł i link), wybierz tablicę i opublikuj. Jeśli nie masz utworzonej tablicy, zostaniesz poproszony o nazwanie pierwszej.

Pamiętaj, że na swoim koncie możesz tworzyć wiele tablic tematycznych, np. odpowiadających różnym kategoriom produktów. Dodatkowo, co ciekawe, na Pintereście nie ma potrzeby opracowywania zdjęcia w tle, jak to robimy w przypadku prowadzenia komunikacji na Facebooku czy LinkedIn. Na Pintereście zdjęcie w tle generuje się niejako samoistnie z opublikowanych pinów.

Publikacja pierwszego pina za Tobą? Trzymamy kciuki za kolejne! Zachęcamy również do przetestowania różnych formatów grafik.

Wnioski z testów

Na koniec podzielimy się z Tobą wnioskami i dodatkowymi informacjami nt. kanału, pozyskanymi podczas testów:

planowanie pinów– istnieje możliwość planowania pinów, natomiast nie dotyczy to pinów karuzelowych;

edycja pinów i reklam – w momencie przeprowadzania testów nie ma możliwości edycji opublikowanych pinów i reklam;

panel – w przypadku chęci przepięcia się pomiędzy kilkoma kontami reklamowymi, należy najpierw cofnąć się do poziomu konta na Pintereście;

ograniczona liczba kont połączonych/powiązanych – każdy użytkownik może mieć do 5 powiązanych ze swoim kontem kont;

kampanie – kampanie na ruch konfiguruje się niezwykle sprawnie, jeśli masz zamiar skorzystać z opublikowanych już pinów; w przypadku tworzenia nowych reklam, zawsze musi zostać wskazana tablica, na której pin, który sponsorujemy, ma się pojawić; dlatego też warto przygotować propozycje graficznie pasujące do stylu danej tablicy;

piny sponsorowane – nie można promować pinów zaplanowanych;

planować posty można jedynie z 2-tygodniowym wyprzedzeniem;

nie ma możliwości odwoływania się od decyzji o odrzuceniu reklamy w obrębie panelu oraz nie otrzymujemy żadnej informacji na temat powodu odrzucenia reklamy; każdorazowo podczas testów kontaktowaliśmy się z supportem, który odpowiadał w krótkim czasie, tj. do 24 h.

Profil czy tylko reklamy?

Testy tego kanału jasno pokazały, że we wczesnym etapie prowadzenia komunikacji na Pintereście, chcąc docierać do szerokiego grona odbiorców, warto wdrożyć do strategii działań kampanie płatne. Drugim wyjściem jest aktywność w obrębie kanału – obserwując innych użytkowników na Pintereście, możesz zachęcić ich do odwiedzenia Twojego profilu i tym samym zwiększyć prawdopodobieństwo kliknięcia w dostępne w panelu linki.

 

 

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Ogłoszenie na Facebooku dla UE! Musisz się zalogować, aby przeglądać i publikować komentarze na FB!

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    O autorze:

    Katarzyna Palka

    Social Media Specialist w 4PEOPLE. Kilka ostatnich lat spędziła na planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla projektów z branży finansowej. Specjalistka w zarządzaniu wielokanałową komunikacją targetowaną i pozyskiwaniu online tysięcy zainteresowanych klientów. Wierzy, że research, analiza danych, dobór kanałów oraz zaprojektowanie komunikacji i ścieżek klientów przekuwają się w skuteczną realizację celów firm.
    Sprawdź

    PODCAST: Co robić a czego nie robić gdy spadną pozycje

    Pokaż wszystkie
    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!