SemKRK #14 – nasza relacja
Niezniechęceni smogiem, panującą grypą ani wirusem COVID-19 wybraliśmy się do Krakowa na pierwszą w tym roku (a czternastą w ogóle) edycję SEMKRK – “święta” specjalistów i pasjonatów SEM w wydaniu barcampowym. Wydarzenie cieszy się tak dużą popularnością, że na kilka dni przed nim na bilety można było jedynie liczyć kupując je z “drugiego obiegu”.
Na scenie pojawiło się siedmiu specjalistów, którzy przedstawili bardzo zróżnicowane tematycznie prezentacje, od prowadzenia kampanii płatnych Google Ads, poprzez analitykę, na SEO skończywszy.
Konferencję rozpoczęła Anna Karczewska – SEM Manager w agencji When. Prezentacja dotyczyła inteligentnych kampanii Google Ads oraz automatyzacji. Ania przedstawiła czym są kampanie inteligentne i dlaczego warto je stosować, a także w jakich sytuacjach wybrać konkretną strategię prowadzenia działań reklamowych. Dostarczyła też kilku ciekawych tipów ze swojego podwórka. Spośród najistotniejszych wymienię:
– z pomiarem skuteczności wybranej strategii trzeba poczekać ponieważ faza uczenia się automatów trwa około dwóch tygodni,
– istotne jest ustawienie realnych celów,
zbyt częste zmiany mogą spowodować powrót do fazy uczenia się,
– inteligentna kampania nie może być ograniczana budżetem.
W swojej prezentacji Ania pokazała, że automatyczne kampanie nie zastąpią specjalistów natomiast znacząco zmienią ich rolę.
Albert Czajkowski – Właściciel agencji Czajkowski.Consulting pojawił się na scenie jako drugi z tematem dotyczącym skalowania kampanii Google Ads. Na podstawie konkretnego case study zaprezentował jakie poprzez dokładną analizę kampanii klienta i ustalenie odpowiednich celów, stworzenie odpowiedniej kampanii i odpowiednie skalowanie na poziomie budżetu można poprawiać ROAS oraz zwiększać przychody klienta.
Jako trzeci wystąpił Paweł Rabinek – właściciel agencji REDSEO. Paweł przybliżył nam tematykę usługi Google CSS (Comparison Shopping Services). W swojej prezentacji odpowiedział na pytanie czym jest CSS, jakie niesie ze sobą zalety oraz w jaki sposób mogą z niego skorzystać e-commerce’y (i jak wybrać do tego odpowiedniego partnera). Dodatkowo Paweł przedstawił jak same agencje mogą skorzystać na stworzeniu własnej porównywarki. Ogromną zaletą prezentacji Pawła było kompleksowe podejście do tematu oraz wyjaśnienie nawet najprostszych pojęć przez co była ona przystępna nawet dla osób, które dotychczas nie miały styczności z Google Ads.
Część 2 semKRK #14
Po przerwie na scenie pojawiła się Monika Kołodziejczyk – CEO w ThinkDigital – odchodząc od tematyki Google Ads w stronę analityki i raportowania. W swojej prezentacji Monika pokazała, jak dzięki wykorzystaniu Google Data Studio stosunkowo szybko i wygodnie przygotować raport, który z jednej strony dostarczy niezbędnych informacji, a z drugiej będzie atrakcyjny pod kątem wizualnym. Dodatkowo dostarczyła szereg gotowych szablonów raportów do wykorzystania “już dziś”.
Kolejną osobą prezentującą był Sebastian Heymann – Head of SEO w EACTIVE. Sebastian przedstawił temat z pogranicza analityki i pozycjonowania “Obowiązkowe czynności SEO”. Zwrócił on uwagę na najczęściej popełniane przez seowców błędy – a raczej zapominane przez nich aspektach w takich obszarach jak on-site i link building. Jednym z wymienionych przez Sebastiana przykładów był brak elastyczności i nie zmienianie strategii w sytuacji, gdy wyszukiwarka dla konkretnej frazy kluczowej zmienić wyświetlaną w wynikach podstronę na inną.
Część 3 semKRK #14
W mojej opinii zdecydowanie najciekawszym był blok mający miejsce po drugiej przerwie. Jako pierwszy wystąpił w nim Kamil Demidowski – SEO Team Leader w Fox Strategy. Kamil podzielił się swoim doświadczeniem na temat zakładania i prowadzenia sklepu internetowego na rynku niemieckim. Prezentacja zgodnie ze swoim tematem w sposób kompleksowy – od A do Z – pokazała dlaczego warto zdecydować się na e-commerce w Niemczech (ogromny potencjał finansowy tego rynku) oraz jakie są wymagania dotyczące sklepu na tym rynku i z jakimi przeszkodami możemy się spotkać.
Oficjalną część konferencji zamknęło wystąpienie Michała Suskiego, Co-foundera Surfer SEO, dotyczące doboru słów kluczowych i strategii optymalizacji i pozycjonowania opartego o dane. Michał w swojej prezentacji pokazał, jak na bazie analizy konkurentów ocenić swoje szanse na osiągnięcie TOP10 pod konkretnymi frazami, jak znaleźć swoją niszę, a także w jaki sposób uczyć się od konkurencji – zarówno na jej sukcesach, jak i porażkach.
Integralną częścią semKRK (jak również innych wydarzeń tego typu) jest after party i networking, do którego przez cały czas zachęcał prowadzący i “ojciec” całego przedsięwzięcia – Krzysztof Marzec. Rozmowy kuluarowe były doskonałą okazją na zadanie dodatkowych pytań prelegentom, poznanie nowych ludzi oraz odświeżenie starych znajomości ze specjalistami z całego kraju, a także wymianę doświadczeń.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
W Krakowie zameldujemy się z pewnością ponownie 10 czerwca na semKRK #15 – tym razem w edycji BIG.
Polecamy również: