Reklamy elastyczne AdWords – dają się lubić!
Zamiast kilkunastu reklam w różnych rozmiarach, jedna, która automatycznie dostosowuje się do strony i dostępnej na niej powierzchni. Przed Państwem reklamy elastyczne AdWords.
Reklamy elastyczne to kolejny krok Google dostarczający wydawcom bardziej klikalnej przez internautów reklamy. Powstają z połączenia trzech składników – grafiki, treści oraz loga firmy. Aby utworzyć reklamę tego typu, musimy dostarczyć tzw. zasobów, czyli wymienionych powyżej trzech elementów, przy czym logo jest zasobem opcjonalnym – możemy z niego zrezygnować. Reklamy elastyczne dedykowane są dla sieci reklamowej (nie dla wyszukiwarki) i całkowicie zastąpiły dostępne wcześniej reklamy tekstowe.
Reklamy tworzymy standardowo w zakładce “Reklama” na koncie AdWords. Reklamy elastyczne są pierwszym polem na liście wyboru. Przypadek? Nie sądzę.
Podczas tworzenia reklamy w pierwszej kolejności pojawia się pole z zasobem grafiki. Główna grafika może zawierać w sobie również tekst, ale nie może on stanowić więcej niż 20% jej powierzchni. Należy też dobierać grafikę w ten sposób, by jej ważne elementy nie znajdowały się na jej krawędziach, ponieważ boki w niektórych rozmiarach reklamy mogą zostać “ucięte” o 5%.
Logo, jakie wykorzystamy musi mieć proporcję 1:1 (zaleca się też transparentne tło), co czasem nieco burzy koncepcję, jeśli nasze logo jest rozciągnięte w poziomie. W takiej sytuacji warto rozważyć wykorzystanie w tym miejscu innego, stworzonego nawet celowo pod tym kątem, obrazu. Dzięki temu zabiegowi logo w mniejszych rozmiarach reklamy będzie nadal czytelne. W przypadku każdej grafiki warto zadbać o jej wysoką jakość w celu uzyskania odpowiedniego efektu. Dużym ułatwieniem podczas tworzenia reklamy, jest jej aktualny podgląd wyświetlany po prawej stronie.
Kolejnym zasobem, jaki musimy dostarczyć są treści. Do uzupełniania mamy nagłówki, opis i nazwę firmy. Całość zamykamy podaniem adresu docelowego reklamy.
Nagłówki są dwa, krótki i długi, ale w reklamie pojawia się jeden. Który? To zależy od wielkości reklamy, jaka zostanie wyświetlona. Krótki nagłówek daje nam do dyspozycji 25 znaków. W przypadku dłuższego jest to już 90 znaków, czyli całkiem spora powierzchnia do wykorzystania.
Nagłówki mogą pojawić się w reklamie bez opisu, ale ten, wystąpi zawsze po jednym z nagłówków. Opis dodaje kolejne 80 znaków, które możemy zagospodarować, by podać więcej szczegółów dotyczących oferty.
Treści dostarczane w tej sekcji muszą być standardowo zgodne z wytycznymi jakościowymi Google. Powinny być więc trafne, poprawne redakcyjnie i bez zawartości przeznaczonych dla dorosłych.
Po zakończeniu edytowania reklamy, otrzymamy jej podgląd w formie reklamy natywnej, standardowej graficznej i tekstowej. Choć rozmiary reklam docelowo mogą być różne, to podgląd daje niezłe o nich wyobrażenie.
Z pewnością warto tworzyć więcej niż jedną kreację. Porównując ich skuteczność, finalnie uzyskamy reklamę o naprawdę mocnych parametrach.
Dobrze skonfigurowana reklama elastyczna uzyskuje średnio wyższy wskaźnik klikalności niż suma dawniej stosowanej reklamy graficznej i tekstowej. Reklamy tego typu są mniej inwazyjne i mniej nachalne – zatem mniej irytujące dla odbiorców. Spora ilość informacji, jakie można w nich zawrzeć daje możliwość uzyskania tą drogą bardziej świadomych kliknięć – czyli wartościowszych wizyt. Prostota konfiguracji przekłada się z kolei na mniejszy nakład czasu potrzebny na ich utworzenie, a zróżnicowanie formatów daje reklamom większy zasięg.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Na podstawie blisko dziesięciu lat pracy w środowisku AdWords, oceniam, że reklamy elastyczne są bardzo trafionym rozwiązaniem. Przy umiejętnym wykorzystaniu są doskonałą opcją, niezależnie od branży reklamodawcy.