Tych produktów nie będziesz reklamować na Pintereście

0 napisany przez Katarzyna Palka, 25 marca 2021

Każdego miesiąca ponad 450 milionów ludzi na całym świecie odwiedza Pinterest w poszukiwaniu inspiracji dot. wyposażenia wnętrz, produktów dla przyszłych mam i dzieci, wytycznych dotyczących najnowszych trendów odzieżowych czy innych. Zyskuje też zatem coraz większe zainteresowanie reklamodawców, choć w Polsce wciąż mamy do czynienia z niszą reklamową. Są jednak produkty, których płatna promocja w tym kanale będzie utrudniona.

reklama na Pinterest

Pinterest – co to takiego

Pinterest to nie tylko miejsce przypominające atrakcyjną wizualnie tablicę korkową. To także miejsce dla marek m.in. ecommerce do udanego pozycjonowania swoich produktów w świadomości odbiorców.

Każdy użytkownik, zakładając konto na Pintereście, określa, jakie treści Pinterest powinien mu proponować. Do wyboru mamy kilkanaście zainteresowań. Istnieje również możliwość ich zmiany bądź dodania nowych w trakcie korzystania z serwisu. Firma, zakładając konto na Pintereście, ma możliwość wyświetlania swoich treści i produktów osobom wykazującym zainteresowanie daną tematyką bądź osobom wchodzącym w interakcje z jej treściami.

Pinterest reklama

Przewagą Pinteresta nad równie atrakcyjnym wizualnie Instagramem jest jednak to, że każdy pin składa się z 5 elementów: zdjęcia, tytułu, opisu, hasztagów i linka odsyłającego.

Jak mieliśmy okazję wspominać w jednym z naszych artykułów https://marketingdlaludzi.pl/pinterest-skrot-mozliwosci-kanalu/, za pośrednictwem profilu na Pintereście firmy mogą realizować następujące cele marketingowe: zwiększenie świadomości użytkowników o produktach i marce oraz generowanie przejść na stronę, które mogą zakończyć się sprzedażą.

Reklama na Pintereście

Chcąc docierać z publikowanymi pinami do szerszego i ciągle rozbudowującego się od niespełna 10 lat grona odbiorców, warto rozważyć wdrożenie kampanii reklamowych na Pintereście.

Wśród celów, jakie możemy realizować za pośrednictwem kampanii reklamowych znajdują się: kreowanie świadomości marki, nakłanianie do rozważenia zakupów oraz konwersje. Tak, są to cele podobne do tych, które realizujemy za pośrednictwem kampanii Facebook Ads i Google Ads.

W kreowaniu świadomości marki wspomogą nas np. piny sponsorowane. Cel nakłanianie do rozważenia zakupów to z kolei nic innego, jak kampania generująca ruch na stronie. Wybór celu konwersje wiąże się natomiast z optymalizacją reklam pod kątem wykonania konkretnego działania w obrębie witryny docelowej bądź wyświetlaniem reklam produktowych. Więcej o reklamach produktowych pisaliśmy tutaj https://marketingdlaludzi.pl/reklamy-produktowe-na-pinterescie/.

Co ważne, w obrębie Pinteresta mamy również szerokie możliwości kierowania reklam, m.in. po zainteresowaniach, z uwzględnieniem danych na temat zachowania czy po słowach kluczowych.

pinterest polska

Czego nie można reklamować na Pintereście?

Podobnie jak w systemach reklamowych Facebook Ads i Google Ads, i na Pintereście każdy reklamodawca zobowiązany jest do zapoznania się z wytycznymi dotyczącymi możliwości reklamowych, w tym produktów, jakie można promować, oraz produktów, w przypadku promocji których obowiązują dodatkowe obostrzenia.

Najważniejszą zasadą przyświecającą Pinterestowi jest inspirowanie swoich użytkowników. Dotyczy to również treści reklamowych. Dlatego też w komunikatach reklamowych należy zwracać uwagę między innymi na to, by w żaden sposób nie sugerować bądź nie poruszać tematów związanych ze zdrowiem, pochodzeniem, sytuacją finansową czy orientacją seksualną.

Treści niedozwolone na Pintereście

Jak mamy okazję przeczytać na stronie Pinteresta (https://policy.pinterest.com/pl/advertising-guidelines#section-our-mission), system reklamowy nie zatwierdzi reklam podejmujących kilka wrażliwych tematów. Warto zapoznać się szczegółowo z wytycznymi dotyczącymi wyświetlania i kierowania reklam.

Na Pintereście nie wyświetlimy:
– reklam z kategorii “dla dorosłych” (przykłady: akcesoria erotyczne, usługi agencji towarzyskich); nie zostaną także zatwierdzone reklamy przedstawiające nagość i jakkolwiek mogące być kojarzone z seksualnością;
– reklam dotyczących sprzedaży substancji psychoaktywnych i akcesoriów związanych z ich używaniem oraz tytoniu;
– reklam żywych zwierząt;
– nielegalnych produktów i usług, broni i materiałów wybuchowych;
– towarów podrabianych;
– czy treści związanych z kampaniami politycznymi.

W zasadach wyświetlania reklam na Pintereście znajdziemy także szereg niedopuszczalnych praktyk biznesowych, wśród których wymienia się m.in. licytacje, pożyczki bądź usługi z zakresu wielopoziomowego marketingu z wykorzystaniem komunikacji na temat możliwości szybkiego wzbogacenia się.

Treści z ograniczeniami

W obrębie Pinteresta są także kategorie produktów, w przypadku których należy zwrócić większą uwagę na sposób ich komunikacji oraz obostrzenia wynikające z reklamowania tych produktów na terenie danego kraju. To na reklamodawcy spoczywa obowiązek weryfikacji przepisów oraz ich przestrzeganie.

Wśród produktów z dodatkowymi obostrzeniami znajdują się:
– alkohol,
– konkursy i loterie,
– produkty i usługi finansowe,
– produkty i usługi związane z hazardem,
– produkty i usługi opieki zdrowotnej.

W Polsce na Pintereście nie wyświetlimy reklam alkoholu, kasyn stacjonarnych, mieszanek dla niemowląt, leków, wyrobów medycznych i aptek.

Porównanie z Facebookiem

Pinterest w obrębie zasad wyświetlania reklam zasadniczo nie różni się na przykład od Facebooka. Za pośrednictwem kampanii Facebook Ads również nie możemy wyświetlać reklam:

– nielegalnych produktów i usług,
– tytoniu i związanych z nim produktów,
– narkotyków i związanych z nimi produktów,
– niebezpiecznych suplementów,
– produktów, treści lub usług dla dorosłych,
– usług marketingu wielopoziomowego,
– aukcji groszowych i innych.

Podobnie jak na Pintereście, i na Facebooku należy przestrzegać standardów społeczności oraz w komunikacji zwracać uwagę na niedyskryminowanie ze względu na rasę czy przynależność etniczną. W obydwu kanałach w żaden sposób nie możemy też sugerować cech osobowych oraz sytuacji finansowej użytkowników.

co reklamować na pinterest

Podsumowanie

Przed podjęciem działań reklamowych na Pintereście, warto zapoznać się szczegółowo z zasadami wyświetlania i kierowania reklam. Warto również odświeżyć Politykę Prywatności na stronie docelowej kampanii o informację na temat implementacji tagu Pinteresta. Zadbajmy o to, by umiejętnie wyświetlać reklamy polskim użytkownikom tego kanału. Dane przedstawione przez Wirtualne Media w ubiegłym roku wskazywały już na grupę 3,7 mln użytkowników.

Ciekawi nowości na Pintereście? Zachęcamy do regularnego odwiedzania: https://newsroom.pinterest.com/en/news.

Chcesz dotrzeć z komunikacją do potencjalnych klientów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Historie sukcesu naszych klientów:

    • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
    • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
    • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
    • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
    • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
    • 4,63% współczynnika konwersji
    • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
    • 6,26%  współczynnika konwersji
    • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
    • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
    • o 35% wzrósł przychód
    • o 17% wzrosła liczba transakcji
    • o 17% wzrósł współczynnik konwersji
    • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
    • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
    • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
       
    • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
    • 4% współczynnika konwersji

    O autorze:

    Katarzyna Palka

    Senior Social Media Specialist w 4PEOPLE. Kilka ostatnich lat spędziła na planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla projektów z branży finansowej. Specjalistka w zarządzaniu wielokanałową komunikacją targetowaną i pozyskiwaniu online tysięcy zainteresowanych klientów. Wierzy, że research, analiza danych, dobór kanałów oraz zaprojektowanie komunikacji i ścieżek klientów przekuwają się w skuteczną realizację celów firm.

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post
    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!