Tych produktów nie będziesz reklamować na Pintereście
Każdego miesiąca ponad 450 milionów ludzi na całym świecie odwiedza Pinterest w poszukiwaniu inspiracji dot. wyposażenia wnętrz, produktów dla przyszłych mam i dzieci, wytycznych dotyczących najnowszych trendów odzieżowych czy innych. Zyskuje też zatem coraz większe zainteresowanie reklamodawców, choć w Polsce wciąż mamy do czynienia z niszą reklamową. Są jednak produkty, których płatna promocja w tym kanale będzie utrudniona.
Pinterest – co to takiego
Pinterest to nie tylko miejsce przypominające atrakcyjną wizualnie tablicę korkową. To także miejsce dla marek m.in. ecommerce do udanego pozycjonowania swoich produktów w świadomości odbiorców.
Każdy użytkownik, zakładając konto na Pintereście, określa, jakie treści Pinterest powinien mu proponować. Do wyboru mamy kilkanaście zainteresowań. Istnieje również możliwość ich zmiany bądź dodania nowych w trakcie korzystania z serwisu. Firma, zakładając konto na Pintereście, ma możliwość wyświetlania swoich treści i produktów osobom wykazującym zainteresowanie daną tematyką bądź osobom wchodzącym w interakcje z jej treściami.
Przewagą Pinteresta nad równie atrakcyjnym wizualnie Instagramem jest jednak to, że każdy pin składa się z 5 elementów: zdjęcia, tytułu, opisu, hasztagów i linka odsyłającego.
Jak mieliśmy okazję wspominać w jednym z naszych artykułów https://marketingdlaludzi.pl/pinterest-skrot-mozliwosci-kanalu/, za pośrednictwem profilu na Pintereście firmy mogą realizować następujące cele marketingowe: zwiększenie świadomości użytkowników o produktach i marce oraz generowanie przejść na stronę, które mogą zakończyć się sprzedażą.
Reklama na Pintereście
Chcąc docierać z publikowanymi pinami do szerszego i ciągle rozbudowującego się od niespełna 10 lat grona odbiorców, warto rozważyć wdrożenie kampanii reklamowych na Pintereście.
Wśród celów, jakie możemy realizować za pośrednictwem kampanii reklamowych znajdują się: kreowanie świadomości marki, nakłanianie do rozważenia zakupów oraz konwersje. Tak, są to cele podobne do tych, które realizujemy za pośrednictwem kampanii Facebook Ads i Google Ads.
W kreowaniu świadomości marki wspomogą nas np. piny sponsorowane. Cel nakłanianie do rozważenia zakupów to z kolei nic innego, jak kampania generująca ruch na stronie. Wybór celu konwersje wiąże się natomiast z optymalizacją reklam pod kątem wykonania konkretnego działania w obrębie witryny docelowej bądź wyświetlaniem reklam produktowych. Więcej o reklamach produktowych pisaliśmy tutaj https://marketingdlaludzi.pl/reklamy-produktowe-na-pinterescie/.
Co ważne, w obrębie Pinteresta mamy również szerokie możliwości kierowania reklam, m.in. po zainteresowaniach, z uwzględnieniem danych na temat zachowania czy po słowach kluczowych.
Czego nie można reklamować na Pintereście?
Podobnie jak w systemach reklamowych Facebook Ads i Google Ads, i na Pintereście każdy reklamodawca zobowiązany jest do zapoznania się z wytycznymi dotyczącymi możliwości reklamowych, w tym produktów, jakie można promować, oraz produktów, w przypadku promocji których obowiązują dodatkowe obostrzenia.
Najważniejszą zasadą przyświecającą Pinterestowi jest inspirowanie swoich użytkowników. Dotyczy to również treści reklamowych. Dlatego też w komunikatach reklamowych należy zwracać uwagę między innymi na to, by w żaden sposób nie sugerować bądź nie poruszać tematów związanych ze zdrowiem, pochodzeniem, sytuacją finansową czy orientacją seksualną.
Treści niedozwolone na Pintereście
Jak mamy okazję przeczytać na stronie Pinteresta (https://policy.pinterest.com/pl/advertising-guidelines#section-our-mission), system reklamowy nie zatwierdzi reklam podejmujących kilka wrażliwych tematów. Warto zapoznać się szczegółowo z wytycznymi dotyczącymi wyświetlania i kierowania reklam.
Na Pintereście nie wyświetlimy:
– reklam z kategorii “dla dorosłych” (przykłady: akcesoria erotyczne, usługi agencji towarzyskich); nie zostaną także zatwierdzone reklamy przedstawiające nagość i jakkolwiek mogące być kojarzone z seksualnością;
– reklam dotyczących sprzedaży substancji psychoaktywnych i akcesoriów związanych z ich używaniem oraz tytoniu;
– reklam żywych zwierząt;
– nielegalnych produktów i usług, broni i materiałów wybuchowych;
– towarów podrabianych;
– czy treści związanych z kampaniami politycznymi.
W zasadach wyświetlania reklam na Pintereście znajdziemy także szereg niedopuszczalnych praktyk biznesowych, wśród których wymienia się m.in. licytacje, pożyczki bądź usługi z zakresu wielopoziomowego marketingu z wykorzystaniem komunikacji na temat możliwości szybkiego wzbogacenia się.
Treści z ograniczeniami
W obrębie Pinteresta są także kategorie produktów, w przypadku których należy zwrócić większą uwagę na sposób ich komunikacji oraz obostrzenia wynikające z reklamowania tych produktów na terenie danego kraju. To na reklamodawcy spoczywa obowiązek weryfikacji przepisów oraz ich przestrzeganie.
Wśród produktów z dodatkowymi obostrzeniami znajdują się:
– alkohol,
– konkursy i loterie,
– produkty i usługi finansowe,
– produkty i usługi związane z hazardem,
– produkty i usługi opieki zdrowotnej.
W Polsce na Pintereście nie wyświetlimy reklam alkoholu, kasyn stacjonarnych, mieszanek dla niemowląt, leków, wyrobów medycznych i aptek.
Porównanie z Facebookiem
Pinterest w obrębie zasad wyświetlania reklam zasadniczo nie różni się na przykład od Facebooka. Za pośrednictwem kampanii Facebook Ads również nie możemy wyświetlać reklam:
– nielegalnych produktów i usług,
– tytoniu i związanych z nim produktów,
– narkotyków i związanych z nimi produktów,
– niebezpiecznych suplementów,
– produktów, treści lub usług dla dorosłych,
– usług marketingu wielopoziomowego,
– aukcji groszowych i innych.
Podobnie jak na Pintereście, i na Facebooku należy przestrzegać standardów społeczności oraz w komunikacji zwracać uwagę na niedyskryminowanie ze względu na rasę czy przynależność etniczną. W obydwu kanałach w żaden sposób nie możemy też sugerować cech osobowych oraz sytuacji finansowej użytkowników.
Podsumowanie
Przed podjęciem działań reklamowych na Pintereście, warto zapoznać się szczegółowo z zasadami wyświetlania i kierowania reklam. Warto również odświeżyć Politykę Prywatności na stronie docelowej kampanii o informację na temat implementacji tagu Pinteresta. Zadbajmy o to, by umiejętnie wyświetlać reklamy polskim użytkownikom tego kanału. Dane przedstawione przez Wirtualne Media w ubiegłym roku wskazywały już na grupę 3,7 mln użytkowników.
Zwiększ swoją sprzedaż dzięki odpowiednio dobranym kanałom marketingu internetowego.
Ciekawi nowości na Pintereście? Zachęcamy do regularnego odwiedzania: https://newsroom.pinterest.com/en/news.
Polecamy również: