Performance Max – poznaj nowe kampanie w Google Ads

0 napisany przez Justyna Hanak, 24 listopada 2021

W dobie ciągłych zmian dotarcie do właściwych użytkowników staje się prawie niemożliwe. Z pomocą przychodzi do nas Google i jego rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji. Właśnie na tym w głównej mierze opiera się najnowszy typ kampanii Google Ads – Performance Max.

Ostatnie 2 lata udowodniły, że biznes i marketing to nieustanne zmiany. Zmieniają się nasze oczekiwania wobec produktów i usług, rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, ścieżka zakupowa ulega wydłużeniu, a sprzedaż nieodwracalnie przeniosła się do Internetu. Bezpośrednio wpłynęło to także na rynek reklamowy – stawki w systemach aukcyjnych, takich jak Google poszybowały w górę.

Na szczęście nie musisz już próbować przewidzieć przyszłości, aby być gotowym na każdą kolejną zmianę. Od 2 listopada sukcesywnie na wszystkich kontach udostępnione zostają kampanie Performance Max – nowy typ kampanii Google Ads oparty o machine learning.

Wszystko co musisz wiedzieć o kampanii Performance Max w Google

Performance Max w Google to automatyczna kampania, która wykorzystuje systemy uczące się, aby realizować ustawione przez reklamodawcę cele. Pozwala wyświetlać odbiorcom trafną reklamę z optymalną stawką.

Testy kampanii Performance Max rozpoczęły się już w zeszłym roku w wersji beta. Zespół Google Ads poinformował, że ten typ kampanii pomógł reklamodawcom zwiększyć liczbę konwersji o średnio 13%!

Czego dokładnie możemy oczekiwać od kampanii Performance Max? Google dzięki niej umożliwia nam znalezienie nowych odbiorców oraz zoptymalizowanie kosztu konwersji. Możemy dotrzeć do użytkowników w YouTube, sieci reklamowej, wyszukiwarce, Discover, Gmail i Mapach w ramach jednej kampanii. Przez różnorodność form i miejsc, PM wpisuje się w rekomendowaną w najbliższych latach strategię wielokanałową. Co więcej, ten typ kampanii Google Ads jest w stanie wyłapywać zależności i nadchodzące zmiany, których nie jesteśmy w stanie dostrzec z poziomu analityki.

Google ujawnił, że jest to także następna generacja inteligentnych kampanii produktowych i kampanii lokalnych, które w przyszłym roku zostaną uaktualnione do Performance Max.

Musisz jednak pamiętać, że kampanie Performance Max zdecydowanie nie powinny być jedynym typem kampanii Google Ads na Twoim koncie. Należy traktować je jako uzupełnienie działań prowadzonych manualnie. Jeśli będziesz polegać tylko na Performance Max, możesz zagrozić zasięgowi swoich kampanii i ich skuteczności.

Co wyróżnia nowy typ kampanii Google Ads?

Jest kilka elementów, które wyróżniają ten typ kampanii Google Ads już na etapie tworzenia. Warto zwrócić szczególną uwagę na grupy zasobów oraz sygnały dotyczące odbiorców.

1. Grupy zasobów

W panelu nie znajdziemy możliwości dodania reklam. Wszystkie nasze treści tekstowe, graficzne i wideo dodajemy jako grupę zasobów, z których Google samodzielnie będzie wybierał optymalne elementy. Do grupy należy dodać następujące elementy:

– końcowy URL (z możliwością włączenia rozszerzonego URL – dobieranego automatycznie);
– maksymalnie 15 obrazów;
– maksymalnie 5 logo;
– maksymalnie 5 filmów;
– maksymalnie 5 nagłówków (30 znaków);
– maksymalnie 5 długich nagłówków (90 znaków);
– 1 tekst reklamy o długości 60 znaków;
– maksymalnie 4 teksty reklamowe o długości 90 znaków;
– wezwanie do działania;
– nazwę firmy.

W przypadku kont, które są połączone z Google Merchant Center, wśród zasobów znajdzie się również feed produktowy. W takim przypadku do zasobów nie muszą zostać dodane żadne inne elementy.

2. Sygnał dotyczący odbiorców

Performance Max w Google Ads nie pozwala nam na standardowe ustawienie grup odbiorców. Google chce samodzielnie poszukiwać użytkowników najlepszych dla danej firmy. Możemy jedynie pomóc mu rozpocząć poszukiwania, przez dodanie sygnału dotyczącego odbiorców. Sygnał możemy stworzyć na podstawie:

segmentów niestandardowych – użytkowników określanych na podstawie wyszukiwanych haseł, odwiedzanych -stron, pobranych aplikacji;
Twoich danych – użytkowników, którzy weszli w interakcję z Twoją firmą;
zainteresowań i szczegółowych danych demograficznych;
danych geograficznych.

Performance Max – nowa kampania Google Ads krok po kroku

Przekonany do Performance Max? Przetestuj je już teraz i sprawdź, jak mogą podnieść skuteczność Twojego konta. Przeprowadzimy Cię przez cały proces tworzenia kampanii.

1. Wybierz cel kampanii.

Aby mieć możliwość wyboru kampanii Performance Max, wybierz jeden z następujących celów:

– Sprzedaż;
– Potencjalni klienci;
– Ruch w witrynie.

Możesz także utworzyć kampanię Google Ads bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.

2. Wybierz typ kampanii Google Ads

W zależności od wybranego celu, pojawią się różne opcje. Kliknij w “Performance Max”, wpisz nazwę i przejdź dalej.

3. Ustaw budżet

Wpisz kwotę ustalonego budżetu dziennego dla kampanii. Wybierz strategię określania stawek – maksymalizację liczby konwersji lub maksymalizację wartości konwersji. Możesz dodatkowo określić swój docelowy koszt działania.

4. Określ lokalizację oraz język

Biorąc pod uwagę specyfikę prowadzonej działalności, wybierz konkretny obszar geograficzny oraz język, którym posługują się Twoi klienci.

5. Stwórz grupę zasobów

To najważniejszy krok tworzenia kampanii. Na podstawie dodanych zasobów, Google automatycznie będzie tworzyć wyświetlane reklamy. Skup się na tym, aby Twoje tekstowe i graficzne materiały były kreatywne, wyróżniające i odpowiadały grupie docelowej Twojej firmy.

6. Dodaj sygnały dotyczące odbiorców

Zastosowanie sygnałów stanowi dla Google punkt wyjścia. To od określonej przez Ciebie grupy odbiorców rozpocznie on swoje poszukiwania w celu znalezienia optymalnej grupy docelowej dla Twojej firmy.

7. Dodaj rozszerzenia

Dodane przez Ciebie rozszerzenia będą widoczne w przypadku reklam wyświetlanych w wyszukiwarce. Uzupełnij swoja kampanię o rozszerzenia linków, cen, połączeń lub inne.

Gotowe! Tak przygotowaną kampanię możesz uruchomić na swoim koncie.

Przyszłość machine learning w kampaniach Google Ads

Sztuczna inteligencja to dla reklamodawców sposób na docieranie do odpowiednich odbiorców z właściwym komunikatem. Korzystanie z automatycznych rozwiązań może już wkrótce być koniecznością dla uzyskania jak najlepszych wyników z prowadzonych kampanii.

W Google mieliśmy do czynienia z machine learning już znacznie wcześniej – kampanie dawały nam możliwość wybrania automatycznych strategii określania stawek czy prowadzenia tzw. inteligentnych kampanii.

Musimy jednak mieć na uwadze, że wykorzystanie sztucznej inteligencji przez firmy i marki stale się rozwija. To zwiastuje kolejne spore zmiany. Rola specjalisty SEM znacząco zmieni się w nadchodzących latach, w których królować będzie machine learning. Najważniejsza stanie się kreatywność i umiejętna analiza danych, a nie techniczna obsługa kont. To przeobrażenie, na które warto przygotowywać się już teraz.

źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/performance-max/

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post

    O autorze:

    Justyna Hanak

    W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. W codziennej pracy wykorzystuje swoje zainteresowanie neuromarketingiem i psychologią. Swoją edukację ukierunkowała w stronę branży reklamowej już w szkole średniej, którą ukończyła jako technik reklamy. Następnie wybrała studia na kierunku Marketing i Sprzedaż. Prywatnie zwolenniczka życia w ruchu - tańczy, biega, dźwiga ciężary, jeździ na snowboardzie i uprawia jogę. Poza pracą zajmuje się także projektowaniem graficznym.
    Sprawdź

    PODCAST: Kiedy zabrać się za przygotowania podstrony pod Black Friday

    Pokaż wszystkie
    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!