Nie taki lead straszny jak go malują

0 napisany przez Aleksandra Bortel, 02 czerwca 2020

Dziś w swoim artykule będę chciała pochylić się nad kwestią procesu sprzedażowego na przykładzie leada pozyskanego dzięki kampaniom na LinkedIn.

Odkąd człowiek odkrył, że za zaoferowanie czegoś potrzebnego drugiemu człowiekowi można uzyskiwać profity, odtąd handel stał się nierozerwalną częścią postępu cywilizacyjnego.

Przez stulecia zmianom ulegał sposób handlowania, pożądane dobra czy waluta. A skok cywilizacyjny, jaki przyniósł XX wiek i jego kontynuacja w XXI wieku sprawiły, że zachowania zakupowe, metody sprzedaży, kanały dotarcia do potencjalnego klienta zmieniają się jeszcze szybciej, średnio co kilka, kilkanaście miesięcy. Z tego powodu dobry handlowiec powinien na bieżąco reagować na te zmiany i umieć dostosować swoje techniki sprzedażowe. 

Kanałem, który w tym artykule szczególnie wyróżniam, jest LinkedIn.

Chyba nie trzeba już nikomu tłumaczyć, że LinkedIn to platforma typowo biznesowa. Głównym jej celem jest stworzenie miejsca, gdzie ludzie z różnych branż będą mogli dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniami a przede wszystkim budować relacje. I słowo relacja mam tutaj najważniejsze znaczenie. LinkedIn to nie porównywarka cen, czy wyszukiwarka Google Ads, tutaj nachalna sprzedaż swoich produktów/usług przynosi niewielkie efekty. Jak skutecznie przygotować się do kampanii płatnych pisał już Patryk w swoim artykule 11 punktów, które zweryfikują czy jesteś gotowy na płatną reklamę na LinkedIn. Przykłady kampanii możecie zobaczyć w naszych case study z kampanii przeprowadzonych dla naszych klientów: TÜV Rheinland Polska czy Coders Lab

Jednak co zrobić, gdy uda nam się już tego pozyskać leada z kampanii? Jak zbudować relację, która przełoży się na wymierny efekt dla naszej firmy? 

leady z linkedina

Krok 1

Szybka reakcja. Doceńmy to, że ktoś wyraził zainteresowanie naszą wiedzą. Pozostawił do siebie kontakt z chęcią otrzymania naszej “marchewki”. Dzięki różnym narzędziom, takim jak np. Zapier, już po kilku minutach od wyrażenia chęci zapoznania się z tym, co oferujemy w zamian za kontakt, otrzymać maila z danymi kontaktowymi zainteresowanego. Pierwszy kontakt powinien nastąpić najszybciej jak to możliwe, a zaleca się nie przekraczać 30 minut. Telefon jest tu narzędziem kontaktu pierwszego wyboru! Już na tym etapie nawiązujemy relację. Dziękujemy za pozostawienie kontaktu, zapowiadamy, że przygotowany na tę okazję “marchewka” zostanie wysłana jeszcze dziś i obiecujemy skontaktować się niedługo, aby porozmawiać czy to, czym się dzielimy, było pomocne i zrozumiałe.

Krok 2

Podzielmy się oferowaną “marchewką”. Po rozmowie telefonicznej z naszym leadem wyślij mu to, o co prosił. Twoją “marchewką” jest case z przeprowadzenia wdrożeń Twojego produktu/usługi u obecnego Klienta? Wyślij ten case do swojego leada jeszcze w tym samym dniu.

Krok 3

Jeśli porozmawiałeś już ze swoim leadem, wysłałeś mu materiały, które dla niego przygotowałeś w kampanii płatnej na LinkediIn, to czas na kolejny krok w budowaniu relacji. Zaproś go do swojej sieci kontaktów. Jednak zrób to porządnie. Nie ograniczaj się tylko do wysyłki zaproszenia, ale dodaj również krótką notatkę do zaproszenia, w której napiszesz, skąd się znacie, kiedy weszliście w interakcję bądź dlaczego akurat tę osobę chcesz mieć w swojej sieci kontaktów.

Krok 4

W zależności od branży i obszerności przesłanej “marchewki” daj potencjalnemu klientowi czas na zapoznanie się z nią. Jednak nie przesadzaj z ilością czasu. Spokojnie po dwóch dniach możesz zadzwonić do leada i porozmawiać z nim na temat materiałów, które mu przysłałeś. Podtrzymuj relacje, zapytaj, czy materiały były pomocne, czy jest coś, czego wg niego brakuje, czy odnajduje pole do współpracy. Nie bój się pytać i być przewodnikiem. Podstawą dobrego handlowca to wsłuchiwanie się w potrzeby Klienta i dostosowywanie swoich produktów/usług do jego realnych oczekiwań. 

 

via GIPHY

Krok 5

Kontynuuj nawiązaną relację. Reagowanie na zmieniający się rynek i ewaluację potrzeb Klienta pozwolą Ci na budowanie długoterminowych relacji. 

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

LinkedIn to platforma relacji. Tylko dzięki dobrze pielęgnowanemu kontaktowi, popartemu chęcią wymiany wiedzy i doświadczenia nasze płatne kampanie na LinkedIn mogą przynieść wymierny efekt.

3.5/5 - (2 votes)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Aleksandra Bortel

W 4PEOPLE jako Account Manager odpowiada za budowanie długotrwałych relacji z klientami. Rozumie ich potrzeby i rekomenduje najlepsze rozwiązania, które pomagają w osiąganiu celów biznesowych. Wykorzystując narzędzia marketing automation, nie zapomina, że najważniejsza jest relacja człowiek-człowiek. Inspirują ją podróże, dobra kuchnia... i jej kot :)

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

3.5/5 - (2 votes)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!