Trendy i nowości w marketingu online dla deweloperów na 2021 rok

0 napisany przez Joanna Rechnio, 08 grudnia 2020

Rok 2020 był inny. Czasy pandemii pokazały nam, że tradycyjne rozwiązania offline do promocji inwestycji przestały być skuteczne. Gdy ogłoszono w Polsce lockdown, liczba wyszukiwań w Google portali z nieruchomościami spadła nawet o 70%! Ale czy klient przestał szukać mieszkań? Po dłuższym czasie wiemy, że nie. W nowej sytuacji, w której nigdy nie żyliśmy, klient wstrzymał się z zakupem mieszkania – ale tylko na chwilę.

Nowe strategie w marketingu online dla deweloperów na 2021

Marketing dla deweloperów – zmiany w 2020 roku i ich wpływ na aktualną sytuację

W nadchodzący nowym roku szukamy nowych rozwiązań, które pomogą w sprzedaży inwestycji, nawet jeśli czasy pandemii przedłużą się. Koniec roku to dobry moment, by podpowiedzieć, co nas czeka nowego w marketingu online oraz jakie są obecne trendy.

Kampanie online są aktualnie głównym źródłem zapytań ofertowych dla inwestycji. Ich znaczenie wzrosło, gdy tradycyjne metody przestały dostarczać nowych potencjalnych klientów. Dzięki odpowiednim działaniom w sieci sprzedaż Twojej inwestycji zakończy się sukcesem. Jak więc wybrać narzędzia marketingowe w 2021? Czy pojawiły się nowe możliwości, o których warto wiedzieć?

Zanim podejmiesz decyzję, w jakie kanały warto zainwestować w marketingu online w 2021 roku, powinieneś mieć na uwadzę kilka ważnych aspektów. Pomogą Ci one lepiej poznać obecną rzeczywistość na rynku deweloperów:

śledź zachowania swoich konsumentów w internecie – nowe Google Analytics 4 czy narzędzie Hotjar uzupełni Twoją wiedzę;

– jak twierdzi Seth Godin, Twój produkt nie jest dla każdego. Wybierz dla kogo budujesz i stwórz tzw. persony, a następnie wyselekcjonuj odpowiednie kanały i sposoby dotarcia do Twoich klientów;

ograniczaj liczbę swoich mieszkań w komunikacji. Unikalność daje poczucie wyjątkowości, a także przyśpiesza decyzję klienta;

słuchaj swoich obecnych klientów, gdyż mogą ci podpowiedzieć, co zmienić. Klienci poczują się ważni, gdy bierzesz pod uwagę ich zdanie. “Czas zostać zauważonym, ale najpierw naucz się widzieć” – znów Seth Godin;

– zawsze sprawdzaj, co działa na twoich odbiorców, a także testuj i zmieniaj swoje działania, jeśli może przynieść Ci to zysk;

buduj zaufanie na podstawie opinii swoich obecnych klientów. W ten sposób pokażesz przyszłym potencjalnym nabywcom, dlaczego powinni wybrać właśnie twoją inwestycję i markę.

Dzięki tym poradom dotrzesz do właściwych klientów, którzy chętniej kupią mieszkanie. Liczba zapytań ofertowych będzie prawdopodobnie mniejsza niż w poprzednich latach, ale będą to leady wysokiej jakości.

A zanim opowiem o kilku nowościach z obszaru Google, Facebook czy YouTube, zacznę od tego, jakie są aktualne trendy w marketingu internetowym dla deweloperów.

Aktualne trendy w marketingu dla deweloperów

Obecny globalny trend w marketingu opiera się na kilku ważnych aspektach. Są nimi wartości, którymi człowiek kieruje się w swoim życiu, np. szczerość i uczciwość. Dzięki nim budujesz transparentność swojej marki. Poza tym warto wymienić serdeczność, która mocno wpływa na budowanie zaufania marki – życie we wspólnocie z innymi daje poczucie bezpieczeństwa. Istotne jest również wykorzystanie technologii typu smart, która pomaga żyć wygodniej i szybciej. Dla konsumentów ma znaczenie również odpowiedzialność za to, co tworzysz (produkt i usługę) i czy dbasz przy tym o środowisko i przestrzeń, w której przyszli Twoi klienci będą mieszkać.

Zanim wybierzesz kanały komunikacji, przygotuj więc plan ramowy:

1. Wykonaj analizę konkurencji.

2. Wybierz grupę docelową. Ważny jest ich wiek czy płeć, dowiedz się także, jacy ludzie już teraz mieszkają w danej lokalizacji i dlaczego ją wybrali. Dzięki temu lepiej poznasz swoich potencjalnych klientów.

3. Wybierz najważniejsze atuty Twojej inwestycji. To na ich podstawie osoby z grupy docelowej mają zdecydować się właśnie na Twoją inwestycję.

4. Zaplanuj komunikację inwestycji na cały rok w oparciu o grupę docelową (klienta), a także etapy budowy i pory roku.

5. Wybierz grafiki, zdjęcia, które pokażą wszystkie Twoje atuty (również w oparciu o pory roku). Jesienią czy zimą promowanie ogrodów w letniej aurze jest mniej skuteczne niż pokazywanie wnętrz, ponieważ w tych miesiącach większość czasu spędzamy w domu.

6. Stwórz pełny roczny plan ruchu i liczby zapytań, jaką chcesz pozyskać, aby zrealizować plan sprzedaży.

7. Wybierz na podstawie tych celów kanały, które pomogą Ci w realizacji założeń.

Zobacz, ile czynników wpływa na to, jak obecni klienci oceniają Twoją markę i produkt, który im dostarczasz. Budując strategie marketingowe, powinniśmy największą uwagę zwracać na te elementy. W marketingu online najważniejsze są:

– precyzyjny dobór grupy docelowej, bo Twój produkt nie jest dla wszystkich;

– zbieranie i analizowanie danych o efektywności kampanii, a także o zachowaniach klientów;

– nawiązywanie dialogu z klientami i otwarta komunikacja z nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Biorąc pod uwagę wyżej wymienione czynniki i podejście w marketingu online, jak wykorzystasz nowości, jakie nam daje Google i YouTube na 2021 rok?

Marketing dla deweloperów w 2021 roku – YouTube i Google

Google mocno rekomenduje wykorzystanie pełnej automatyzacji w kampaniach. Oznacza to, że Twoją rolą lub agencji marketingowych będzie tworzenie strategii marketingowej oraz nadzorowanie wprowadzonej automatyzacji. Automatyzacja w kampaniach Google Ads dotyczy między innymi:

tekstowych komunikatów reklamowych. Automat dobiera nagłówki i teksty reklam oraz łączy je w taki sposób, aby przyniosły Twojej inwestycji większą liczbę zapytań ofertowych;

elastyczne banery reklamowe. Już nie musisz tworzyć dla każdej grupy docelowej osobnej kreacji banerów w wielu formatach. Możesz je przygotować za pomocą kreatora reklam, który automatycznie dostosuje je do poszczególnych formatów;

– pojawi się także kreator do tworzenia reklam wideo. Będziesz mógł w szybki i prosty sposób stworzyć reklamę wideo.

YouTube wprowadził nowy rodzaj targetowania reklam, który warto rozważyć dla Twojej inwestycji – umożliwia on dotarcie do osób wykazujących intencje zakupu mieszkania. Oznacza to, że możesz uruchomić kampanię wideo dla użytkowników, którzy szukają mieszkań, ale nie odwiedzili jeszcze Twojej strony. Z kolei YouTube planuje wprowadzić formularze dobudowane bezpośrednio do reklam. Według badań realizowanych przez sam serwis, spada czas, jaki spędzamy przed telewizorami. Przenosimy się na aktywne spędzanie go w internecie (w tym na YouTube), dlatego warto wypróbować ten kanał do promocji Twojej inwestycji, ale nie dla wszystkich widzów – tylko dla tych, którzy wykazali w Google zainteresowanie zakupem mieszkania.

W 2021 roku content wideo w formie 360 zacznie być coraz częściej wykorzystywany na YouTube i Facebooku. Jeśli inwestujesz w plany mieszkań w formie 360, to będziesz mógł ich użyć także do reklam w tych serwisach.

Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.

Strategia komunikacji jest kluczowa – niezmiennie!

Do promocji inwestycji w kampaniach online można wykorzystać wiele dostępnych kanałów: Google, portale z nieruchomościami, mailingi. Także social media dysponują szerokim wachlarzem możliwości, np. YouTube, Facebook, Instagram czy LinkedIn. Wszystkie te kanały są ważne w marketingu dla deweloperów ponieważ dzięki nim otrzymasz zapytania ofertowe dla nowych inwestycji. Jedno jest pewne – zawsze będą się one zmieniały, aby dać Tobie i nam nowe możliwości promocji inwestycji. Niezmiennie ważna jest i będzie jednak strategia komunikacji, czyli ustalenie, co chcesz przekazać swoim odbiorcom i jak chcesz ich przekonać do swojej marki.

1/5 - (1 vote)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń

O autorze:

Joanna Rechnio

Planuje, rekomenduje, analizuje, organizuje, nadzoruje i radzi. W Agencji obecna od 2007 roku. Obecnie obsługuje kluczowych klientów. Posiadaczka wielu certyfikatów, w tym: Customer Centric Selling, Key Account Management oraz certyfikatów Google Partners. W pracy uwielbia wcielać w życie 7 nawyków skutecznego działania S.R. Coveya. Kiedy nie pracuje i nie myśli o pracy, czyta kryminały. Poza tym jeździ na łyżwach i nartach oraz pływa (kiedyś zawodowo).

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

1/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!