Instagram dla deweloperów
Wśród kanałów social media w branży nieruchomości – prym wiedzie Facebook. Jednak coraz częściej polecam deweloperom rozważenie działań na równie popularnym kanale, którym jest Instagram. W tym artykule pokażę Ci, jak skutecznie promować inwestycję na Instagramie.
Grupa docelowa deweloperów jest też na Instagramie
Główną grupę docelową w branży deweloperskiej stanowią kobiety i mężczyźni w wieku 25-35. Na Facebooku ta grupa jest wiodąca w Polsce (stanowi 28% wszystkich użytkowników). Na Instagramie główną grupę stanowią osoby w wieku 18-24 (36% wszystkich użytkowników). Nie zapominajmy jednak, że ci młodzi ludzie się starzeją i niedługo to oni będą podejmować decyzję zakupu mieszkania. Dodatkowo grupa 25-35 również stanowi całkiem sporą grupę odbiorców (29% wszystkich użytkowników). Także jeśli masz wątpliwości – „Czy na Instagramie są potencjalnie zainteresowani zakupem nieruchomości?” Odpowiadam – OCZYWIŚCIE!
A teraz pytanie – jak ich pozyskać?
Dywersyfikuj content dla branży nieruchomości
Często spotykam się z myśleniem, że treści na Instagrama wystarczy kopiować z Facebooka. Otóż – nie. Po pierwsze, powielanie treści nie jest atrakcyjne dla użytkownika. Po drugie, Facebook i Instagram mają różne specyfiki. O ile na Facebooku przyjmie się grafika, tak algorytm instagramowy preferuje zdjęcia. Oczywiście możesz delikatnie zaznaczyć markę, podziałać z akcentami graficznymi, ale niech to nie będzie typowy baner reklamowy publikowany bezpośrednio na osi czasu.
Możesz postawić na jeden akcent kolorystyczny w postaci nakładanego filtra bądź wybranego jednego akcentu kolorystycznego spójnego z Twoją marką. I nie zapominaj o estetyce! Szczególnie gdy promujesz mieszkania z segmentu premium. Jakość zdjęć = jakość inwestycji.
Inspiruj – pokaż użytkownikom, jak mogą wyglądać ich mieszkania
A więc jakie treści powinny trafić na deweloperskiego Instagrama? Nachalna reklama to zdecydowanie nie klucz do sukcesu na Instagramie. Informuj o dostępnych przestrzeniach, ale rób to z głową. Niech to nie będzie klasyczna „produktówka”. Prezentuj produkt pod kątem tego, kto może w nim zamieszkać – singiel, para, rodzina z dziećmi. Zaprezentuj jego walory. Treści na Instagramie powinny inspirować. Pokaż użytkownikom, jak mogą wyglądać ich nowe mieszkania – od ciekawych aranżacji po funkcjonalne meble. Możesz wykorzystać przygotowane rendery bądź świetnej jakości zdjęcia stockowe. Zrób zdjęcia w okolicy inwestycji – piękny zachód słońca, zazielenione drzewa wiosną, miejsca do rekreacji i odpoczynku – to one pozwalają sobie wyobrazić przyszłemu mieszkańcowi klimat danego miejsca.
Deweloperze – buduj zaufanie
Oczywiście nie zapominaj o zdjęciach z budowy. Od wylewki fundamentów po wykończenie wnętrz. Niech użytkownicy będą na bieżąco z tym, co dzieje się na budowie. Nie zapomnij też o zdjęciach z wydarzeń takich jak targi mieszkaniowe czy akcje charytatywne. Wpłyną one pozytywne na Twój wizerunek jako dewelopera. Pokaż też zgrany zespół, który zajmuje się sprzedażą inwestycji. W końcu największe zaufanie budują ludzie – nie marki.
Osadzaj reklamy na Instagramie
O pozyskiwaniu leadów na Facebooku w branży deweloperskiej już pisałam. Publikacja reklamy na Instagramie odbywa się również poprzez Menadżer Reklam Facebooka. Pamiętaj jednak, aby kreację reklamową dostosować do umiejscowień. Jeśli wykorzystujesz wideo, zadbaj, aby w każdym umiejscowieniu trwało określoną liczbę sekund bądź minut. I żeby grafiki czy wideo miały odpowiednie wymiary. Obserwujemy dużo zapytań z Instagrama, szczególnie przy kampaniach na Pozyskiwanie Kontaktów, kierowanych na grupę remarketingową.
Jak na poniższym przykładzie. Grafika reklamowa na Facebooka była kwadratowa, na InstaStories przygotowaliśmy format pionowy. Nie musisz tworzyć osobnej reklamy, formaty dla różnych umiejscowień zmieniasz w obrębie jednej reklamy. Chyba, że komunikat jest typowo pod Instagram, wtedy oczywiście możesz utworzyć osobny zestaw reklam.
A jeśli zastanawiasz się, które umiejscowienie na Instagramie działa lepiej – mam jedną uniwersalną radę – TESTUJ! Na przykład: z mojego doświadczenia wiem, że jeśli osadzam reklamę w relacji – mam mało czasu na na przedstawienie oferty (nie każdy użytkownik wie, jak zatrzymać przewijanie, animacja jest krótka), więc częściej kieruję tam reklamę na grupę remarketingową (czyli na tych, którzy już byli na stronie i znają ofertę danego dewelopera, a reklama na InstaStories tylko im o niej przypomina). Reklamę do nowego użytkownika osadzam natomiast na osi czasu.
Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.
Jeśli masz więcej pytań związanych z działaniami w mediach społecznościowych dla branży deweloperskiej, w tym na Instagramie – jesteśmy dla Ciebie. Marketing nieruchomości nie ma przed nami tajemnic!
Polecamy również: