Google Signals, czyli nowa opcja w Google Analytics

0 napisany przez Karol Krzystała, 25 września 2018

Niedawno w Google Analytics pojawiła się nowa funkcjonalność, która w założeniu usprawni działania marketingowe i pozwoli lepiej personalizować reklamy. Mam na myśli Google Signals, czyli od dawna oczekiwany Cross Device.

Co to jest Google Signals?

Kluczową informacją w tej sytuacji jest to, że po włączeniu Google Signals będziemy mogli jeszcze lepiej dopasować reklamy do użytkowników. Dzięki temu staną się one atrakcyjniejsze. Ta funkcja agreguje dane o użytkownikach, którzy w ustawieniach swoich kont włączyli opcję “Personalizacja reklam”, co pozwoli na lepsze zbieranie danych.

Do tej pory remarketing opierał się na ciasteczkach, które były przypisywane do konkretnego urządzenia. Obecnie potencjalny klient korzysta z kilku urządzeń –  komputer czy telefon – a ścieżka zakupowa staje się coraz bardziej rozbudowana. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy porównują ceny produktów u różnych sprzedawców. Dodatkowo, użytkownicy w różnych porach dnia korzystają z różnych urządzeń – jadąc do pracy szukają czegoś w telefonie, a zakup finalizują na komputerze w domu. Uruchamiając Google Signals będziemy mogli skuteczniej trafiać z remarketingiem wykorzystując do tego Cross Device.

Dzięki Google Signals otrzymujemy dokładniejsze raporty na temat użytkowników korzystających z różnych urządzeń. Dodatkowo możemy lepiej modelować atrybucję. To pomoże lepiej zrozumieć zachowanie użytkowników oraz ruch na stronie.

Uruchomienie Google Signals

Uruchomienie Google Signals jest bardzo łatwe. Przechodzimy do zakładki Administracja, dalej do Informacje o śledzeniu i Gromadzenie Danych. W górnej części strony powinien pojawić się niebieski pasek, który umożliwia włączenie usługi. Jeśli jednak go tam nie widzicie, nie przejmuj się – w ciągu kilku tygodni usługa ma być dostępna na wszystkich kontach.

uruchamianie Google Signals

Po uruchomieniu usługi pojawi nam się oczywiście nowy raport: Różne Urządzenia w części Odbiorcy. Będzie on zawierał takie zakładki jak: Pokrywanie się urządzeń, Ścieżki urządzeń, Kanały i Urządzenie pozyskania. Generalnie, raporty będą ciągle uzupełnianie, więc w przyszłości pojawią się pewnie nowe możliwości szczególnie w kampaniach remarketingowych.

W końcu pojawiło się długo wyczekiwane przez wszystkich Cross Device w Analytics. Dane w tym raporcie nie aktualizują się historycznie, więc sięgają tylko momentu kiedy je włączymy, stąd polecamy, aby uruchomić je na wszystkich kontach jak najszybciej.

O autorze:

Karol Krzystała

Specjalizuje się w kampaniach Google Ads, pomaga klientom w rozwoju ich firm. Certyfikowany specjalista Ads. Absolwent Filozofii i Politologii na Uniwersytecie Śląskim. Pasjonat piłki nożnej, a szczególnie rodzimej ekstraklasy oraz lig amatorskich. Wolne weekendy lubi spędzać w górach.

Komentarze