Czym żyliśmy w 2019 roku? Przegląd najważniejszych wydarzeń w marketingu internetowym

0 napisany przez Aleksandra Bortel, 21 stycznia 2020

Jak ważne zmiany zaszły w pozycjonowaniu stron w 2019 roku? Czy reklama Google Ads pozostaję tą samą, co rok wcześniej? A co spędzało sen z powiek social media managerom w 2019 roku? O tym słów kilka poniżej.

marketing internetowy w 2019

W tym artykule wybrałam kilka najciekawszych i mających najważniejszy wpływ na marketing on line zmian, które nastąpiły w 2019 roku. Jesteście ciekawi tego zestawienia? No to zaczynajmy!

Co zgotowało nam Google w 2019?

W Google jedno jest zawsze pewne – zmiany! Nie ma roku, a nawet miesiąca czy tygodnia, żeby amerykański gigant nie ulepszał, dodawał, zmieniał czy mieszał w swoich usługach i strukturach. I tak było w 2019 roku. Do najważniejszych zmian/premier możemy zaliczyć między innymi:

via GIPHY

Aktualizacja algorytmu BERT

Tym pod koniec października 2019 żył każdy, kto choć trochę jest związany z SEO . BERT to aktualizacja algorytmów Google, której celem jest wsparcie wyszukiwarki w rozumieniu języka naturalnego (NLP – natural language processing). Dzięki tej aktualizacji wyszukiwarka nie tylko będzie rozumiała wpisywane słowa kluczowe, ale również będzie odczytywać kontekst postawionego pytania. 

 

via GIPHY

Koniec z Google+

Choć zapowiedzi wyłączenia usługi słyszeliśmy już w roku 2018, to tak naprawdę Google+ przestało istnieć 2 kwietnia 2019 roku. Należy pamiętać, że za główny powód wygaszenia platformy podano małą liczbę użytkowników, ale myślę, że afera z wyciekiem danych przez API i sposób komunikowania tego przez Google, miały jeszcze większy wpływ na tą decyzję.

Ok, Google…

W połowie stycznia 2019 cała Polska zaczęła w kółko powtarzać tę komendę :) właśnie wtedy premierę miał Asystent Google w języku polskim, co na nowo zdefiniowało głosowe wyniki wyszukiwania. Oczywiście już wcześniej można było zadawać Google głosowe pytania, ale dopiero od teraz Google odpowiadał nam również głosowo. Ale asystent to nie tylko pytania do wyszukiwarki. Asystent Google pomoże nam również odpowiedzieć na maila lub wysłać SMSa (choć niestety nie przeczyta nam ich treści).

Google Lens w Polsce

Kolejna premiera na rynku polskim to bardzo przydatna apka Google Lens lub jak kto woli – Google Obiektyw. Ile razy zastanawialiście się jak nazywa się np. egzotyczny owoc, który właśnie został Wam podany w restauracji? Jak zapytać wujka Google o to? Podać kolor, kształt, może smak? Teraz wystarczy, że skierujemy nasz obiektyw na rzeczony owoc, a Google pokaże nam najbardziej pasujący wynik w wyszukiwarce grafik! Prawda, że proste?

via GIPHY

Google Ads – rozszerzenie formularzy

Czymże jest dla Adsowca kampania bez rozszerzeń? Tylko niewinną igraszką, przedszkolem. Dopiero przy budowaniu rozszerzeń reklamy zaczyna się prawdziwa zabawa! A w 2019 roku konta Google Ads zyskały dodatkową zjeżdżalnię! Rozszerzenie formularzy to bardzo fajny dodatek, który pozwala nam na pozyskaniu leada z poziomu reklamy, jeszcze przed wejściem na naszą stronę! 

Social Media – zmiany w 2019

Tu to się dopiero działo! Postanowiłam wybrać 2 najciekawsze zmiany, które moim zdaniem przyniósł rok 2019.

Linkedin Events

Microsoft, twórca LI, postanawia po raz kolejny pokazać, że nie tylko Facebook ma monopol na ciekawe funkcjonalności. W sieci zawodowej też lubimy się spotykać, a tworzenie wydarzeń z możliwością umieszczenie wszelkich niezbędnych informacji dotyczących eventu, możliwość rejestracji przez platformę czy dodania linku do kupna biletu, zdecydowanie nam to ułatwia!

Bardziej obszerny opis znajdziecie w artykule na temat wydarzeń na LI autorstwa Patryka!

Facebook Pay

Czyli kupujemy na Facebooku bez wychodzenia z Facebooka. Płatności bezgotówkowe dla użytkowników indywidualnych pozwolą na bezpośrednie zakupy w MARKETPLACE, oddać pożyczone pieniądze od znajomego na fejsie bezpośrednio przez portal, robić zakupy w grach. Ciekawe jest również to, że aby korzystać z funkcji Facebook Pay, wcale nie trzeba być użytkownikiem Facebooka. Wystarczy, że korzystamy z jednego z produktu imperium Zuckerberga: Messengera, Instagrama czy WhatsAppa.

To było kilka wydarzeń, które na pewno nie zostały obojętnie przyjęte przez wszystkich, którzy choć trochę interesują się marketingiem w internecie. Czego Waszym zdaniem zabrakło w tym artykule? Podzielcie się opinią!

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Aleksandra Bortel

W 4PEOPLE jako Account Manager odpowiada za budowanie długotrwałych relacji z klientami. Rozumie ich potrzeby i rekomenduje najlepsze rozwiązania, które pomagają w osiąganiu celów biznesowych. Wykorzystując narzędzia marketing automation, nie zapomina, że najważniejsza jest relacja człowiek-człowiek. Inspirują ją podróże, dobra kuchnia... i jej kot :)

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!

Szukasz skutecznego marketingu internetowego?
Oferujemy bezpłatne konsultacje!

Dzięki nim dowiesz się:

Co wybrać? Google czy Facebook a może LinkedIn? Które z tych lub wielu innych narzędzi warto zastosować w przypadku twojej firmy.

Na jakie koszty musisz się przygotować i na jakie korzyści możesz liczyć.

Jak Twoja firma wypada na tle konkurencji i o jakie elementy warto zadbać na stronie internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację!

Katarzyna Rożek

Katarzyna Rożek

Account Manager