Czym żyliśmy w 2019 roku? Przegląd najważniejszych wydarzeń w marketingu internetowym
Jak ważne zmiany zaszły w pozycjonowaniu stron w 2019 roku? Czy reklama Google Ads pozostaję tą samą, co rok wcześniej? A co spędzało sen z powiek social media managerom w 2019 roku? O tym słów kilka poniżej.
W tym artykule wybrałam kilka najciekawszych i mających najważniejszy wpływ na marketing on line zmian, które nastąpiły w 2019 roku. Jesteście ciekawi tego zestawienia? No to zaczynajmy!
Co zgotowało nam Google w 2019?
W Google jedno jest zawsze pewne – zmiany! Nie ma roku, a nawet miesiąca czy tygodnia, żeby amerykański gigant nie ulepszał, dodawał, zmieniał czy mieszał w swoich usługach i strukturach. I tak było w 2019 roku. Do najważniejszych zmian/premier możemy zaliczyć między innymi:
Aktualizacja algorytmu BERT
Tym pod koniec października 2019 żył każdy, kto choć trochę jest związany z SEO . BERT to aktualizacja algorytmów Google, której celem jest wsparcie wyszukiwarki w rozumieniu języka naturalnego (NLP – natural language processing). Dzięki tej aktualizacji wyszukiwarka nie tylko będzie rozumiała wpisywane słowa kluczowe, ale również będzie odczytywać kontekst postawionego pytania.
Koniec z Google+
Choć zapowiedzi wyłączenia usługi słyszeliśmy już w roku 2018, to tak naprawdę Google+ przestało istnieć 2 kwietnia 2019 roku. Należy pamiętać, że za główny powód wygaszenia platformy podano małą liczbę użytkowników, ale myślę, że afera z wyciekiem danych przez API i sposób komunikowania tego przez Google, miały jeszcze większy wpływ na tą decyzję.
Ok, Google…
W połowie stycznia 2019 cała Polska zaczęła w kółko powtarzać tę komendę :) właśnie wtedy premierę miał Asystent Google w języku polskim, co na nowo zdefiniowało głosowe wyniki wyszukiwania. Oczywiście już wcześniej można było zadawać Google głosowe pytania, ale dopiero od teraz Google odpowiadał nam również głosowo. Ale asystent to nie tylko pytania do wyszukiwarki. Asystent Google pomoże nam również odpowiedzieć na maila lub wysłać SMSa (choć niestety nie przeczyta nam ich treści).
Google Lens w Polsce
Kolejna premiera na rynku polskim to bardzo przydatna apka Google Lens lub jak kto woli – Google Obiektyw. Ile razy zastanawialiście się jak nazywa się np. egzotyczny owoc, który właśnie został Wam podany w restauracji? Jak zapytać wujka Google o to? Podać kolor, kształt, może smak? Teraz wystarczy, że skierujemy nasz obiektyw na rzeczony owoc, a Google pokaże nam najbardziej pasujący wynik w wyszukiwarce grafik! Prawda, że proste?
Google Ads – rozszerzenie formularzy
Czymże jest dla Adsowca kampania bez rozszerzeń? Tylko niewinną igraszką, przedszkolem. Dopiero przy budowaniu rozszerzeń reklamy zaczyna się prawdziwa zabawa! A w 2019 roku konta Google Ads zyskały dodatkową zjeżdżalnię! Rozszerzenie formularzy to bardzo fajny dodatek, który pozwala nam na pozyskaniu leada z poziomu reklamy, jeszcze przed wejściem na naszą stronę!
Social Media – zmiany w 2019
Tu to się dopiero działo! Postanowiłam wybrać 2 najciekawsze zmiany, które moim zdaniem przyniósł rok 2019.
Linkedin Events
Microsoft, twórca LI, postanawia po raz kolejny pokazać, że nie tylko Facebook ma monopol na ciekawe funkcjonalności. W sieci zawodowej też lubimy się spotykać, a tworzenie wydarzeń z możliwością umieszczenie wszelkich niezbędnych informacji dotyczących eventu, możliwość rejestracji przez platformę czy dodania linku do kupna biletu, zdecydowanie nam to ułatwia!
Bardziej obszerny opis znajdziecie w artykule na temat wydarzeń na LI autorstwa Patryka!
Facebook Pay
Czyli kupujemy na Facebooku bez wychodzenia z Facebooka. Płatności bezgotówkowe dla użytkowników indywidualnych pozwolą na bezpośrednie zakupy w MARKETPLACE, oddać pożyczone pieniądze od znajomego na fejsie bezpośrednio przez portal, robić zakupy w grach. Ciekawe jest również to, że aby korzystać z funkcji Facebook Pay, wcale nie trzeba być użytkownikiem Facebooka. Wystarczy, że korzystamy z jednego z produktu imperium Zuckerberga: Messengera, Instagrama czy WhatsAppa.
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
To było kilka wydarzeń, które na pewno nie zostały obojętnie przyjęte przez wszystkich, którzy choć trochę interesują się marketingiem w internecie. Czego Waszym zdaniem zabrakło w tym artykule? Podzielcie się opinią!
Polecamy również: