Budujesz inwestycję? Zbuduj też plan marketingowy

0 napisany przez Joanna Rechnio, 25 czerwca 2020

Planujesz nową inwestycję lub jesteś w trakcie budowy, a tempo sprzedaży nie spełnia Twoich oczekiwań? Zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje? Oprócz planu budowy potrzebujesz planu marketingowego! W trzech krokach pokażę Ci, jakie elementy marketingu online musisz zaplanować.

Czego dowiesz się z artykułu Asi?
1. Jak zbudować marketing inwestycji deweloperskiej
2. Jakie elementy na stronie www inwestycji wpływają na jej sukces
3. Jak powinna wyglądać komunikacja z klientem zainteresowanym zakupem mieszkania

#1 Zbuduj dobre fundamenty

Zbierz odpowiednie materiały. Wizualizacje, karty mieszkań 2D, 3D, a nawet 360 w formie spacerów wirtualnych. Strona internetowa inwestycji na rynku mieszkaniowym, która pomaga w pozyskiwaniu zapytań, powinna mieć:

 – nawigator 3D, który ułatwi obrót budynku, a tym samym wybór mieszkania. Coraz częściej wykorzystują go deweloperzy obok tradycyjnej tabeli mieszkań. W statystykach Hotjar i Google Analytics zauważyłam, że dzięki jego obecności użytkownicy nawet w 80% skupiają uwagę na przeglądaniu planów mieszka. Tabela mieszkań przestaje być wykorzystywana. W rezultacie czas spędzony na stronie przez użytkownika oraz liczba wysłanych zapytań ofertowych wzrastają nawet dwukrotnie. 

 – przeglądanie kart mieszkań 2D, 3D i 360 w formie wirtualnych spacerów powinno mieć opcję 'Zapytaj o cenę’ lub 'Zapytaj o mieszkanie’ doprowadzające do formularza. To ułatwia użytkownikom zapytanie o mieszkanie, którym są zainteresowani już z poziomu karty. To często pomijany element a zwiększa liczbę pozyskanych klientów.

 – podane atuty inwestycji, jej lokalizacji, odpowiadające na potrzeby klientów. Bezpieczeństwo i wygoda lokum była i jest najważniejszym kryterium wyboru miejsca zamieszkania.

 – zainstalowane narzędzia do pomiaru efektywności, takie jak Google Tag Manager, Google Analytics czy Hotjar, by wiedzieć na twardych danych i zachowaniach klientów na stronie co jeszcze na niej usprawnić i ulepszyć.

#️2 Zbuduj cele sprzedażowe i marketingowe

Mając odpowiednio przygotowaną stronę, możesz precyzyjnie przygotować plan marketingowy i sprzedaży.️ Wyżej wymienione funkcjonalności na stronie dają taką możliwość. Przykład: Jeśli masz w ofercie 45 mieszkań, wyestymuj liczbę odwiedzin strony i zapytań ofertowych do wygenerowania, by zamknąć sprzedaż swojej inwestycji. Na bazie tego planu wybierz odpowiednie kanały, które pomogą w realizacji celów.

lejek sprzedażowy

Materiały, którymi dysponujesz na stronie internetowej, możesz wykorzystać także w marketingu online. W bieżącym roku testowałam wraz z naszym zespołem Social Media oraz Google Ads wiele kreacji w formie wideo czy animacji. Z moim obserwacji są efektywniejsze – z kilku powodów:

post na fb

 – Płacisz mniej za kliknięcie w reklamę na Facebooku nawet o 70%. Uzyskujesz dzięki temu większy ruch w ramach identycznego budżetu. 

 – Użytkownicy aktywują się do komentowania, zadawania pytań także w kontekście umawiania się na rozmowy.

 – W kampaniach Google także możesz wykorzystać materiały ze strony internetowej, tworząc elastyczne reklamy. Oszczędzasz na budowaniu banerów przez cały okres prowadzenia inwestycji. Wystarczy, że użyjesz do tego kreatora dostępnego na koncie Google Ads.

#3 Zaplanuj komunikację marketingową

Przygotuj główne filary komunikacji marki oraz produktów, na podstawie ścieżki zakupowej klientów. Czym innym powinniśmy komunikować, gdy klient zbiera informacje o ofercie mieszkań w kontekście potrzeb, jakie ma. A zupełnie inne informacje potrzebuje, gdy jest już na końcu ścieżki zakupowej. Pamiętaj, że teraz w trakcie pandemii ogródki czy duże tarasy nabrały jeszcze większego znaczenia i stały się mocną potrzebom klientów. Także możliwość zaaranżowania pokoju, który będzie pełnił rolę biura na czas zdalnej pracy. 

W kontekście przyszłych klientów zadaj sobie pytania: 

 – Dla jakich odbiorców buduje swoją inwestycję? Klient indywidualny czy inwestycyjny? Jeśli indywidualny, to kto będzie kupował lub już kupił część mieszkań? 

 – Jakie potrzeby mają klienci indywidualni. 
 – Jakie potrzeby spełnia twoja inwestycja dla tych klientów. 

Klienci, odwiedzając strony inwestycji, chcą szybko zweryfikować swoją listę potrzeb, jakie spełnia Twoja inwestycja. Pokaż ją w formie ikon, zdjęć czy wizualizacji, bo pamiętajmy, że działa to od razu na wyobraźnię przyszłych nabywców. Lepiej i szybciej zrozumieją atuty Twojej inwestycji. Pamiętaj na tym etapie o budowaniu zaufania do Twojej marki. Klient na początku drogi może jej nie znać. Będzie potrzebował argumentów, które go przekonają, że warto Ci zaufać.

Potem zastanów się, jaka powinna być komunikacja marketingowa na etapie decyzji o zakupie, gdy klient już wie, co jest dostępne na rynku i jakie mieszkanie chce kupić? Na wielu inwestycjach od czasu pandemii obserwuję wiele różnych obiekcji i obaw klientów przed zakupem wymarzonego mieszkania. Są to obawy związane z ceną lub finansowaniem:

 – Czy ceny spadną? Może poczekam i będę obserwować czy tak się stanie?

 – Czy teraz będę miał zdolność kredytową? Banki stale zmieniają warunki udzielania kredytów hipotecznych. Kto mi może w tym pomóc, sprawdzić? Czy to jest dobry moment na kredyt hipoteczny?

 – Jaka jest sytuacja finansowa dewelopera? Czy projekt zostanie wybudowany zgodnie z planem?

To ważne informacje, także w kontekście budowania komunikacji marketingowej. Właśnie na etapie, gdy już są zdecydowani na zakup. Najlepiej od razu zaplanować jak będziesz komunikował o cenach czy możliwościach zakupu właśnie u ciebie. 

Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.

Tak jak planujesz budowę swojej inwestycji, tak plan na jej sprzedaż i marketing także pozwoli ci zaoszczędzić czas i pieniądze. Dzięki sprawdzonym stronom internetowym wydasz mniej na marketing. Szybciej otrzymasz potrzebną liczbę zapytań ofertowych. Skuteczna komunikacja marketingowa od kreowania marzenia klientów i ich potrzeb do etapu zakupu mieszkania pozwoli skrócić decyzję klientów nawet trzykrotnie.  

5/5 - (1 vote)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń

O autorze:

Joanna Rechnio

Planuje, rekomenduje, analizuje, organizuje, nadzoruje i radzi. W Agencji obecna od 2007 roku. Obecnie obsługuje kluczowych klientów. Posiadaczka wielu certyfikatów, w tym: Customer Centric Selling, Key Account Management oraz certyfikatów Google Partners. W pracy uwielbia wcielać w życie 7 nawyków skutecznego działania S.R. Coveya. Kiedy nie pracuje i nie myśli o pracy, czyta kryminały. Poza tym jeździ na łyżwach i nartach oraz pływa (kiedyś zawodowo).

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!