3 najważniejsze zmiany na LinkedIn w 2019 roku

0 napisany przez Patryk Kułagowski, 09 stycznia 2020

Rok 2019 przeszedł do historii, jednak nie LinkedIn, który ma się bardzo dobrze i daje nadzieję, że będzie jeszcze lepiej. W ubiegłym roku dostaliśmy wymierne dowody na to, że ta największa platforma biznesowa nie tylko rośnie w zawrotnym tempie, ale także daje coraz to więcej możliwości swoim użytkownikom. W ramach mini podsumowania postanowiłem wyróżnić 3 najistotniejsze zmiany na LinkedIn w 2019 roku, oczywiście moim subiektywnym zdaniem.  

linkedin w 2019 roku

LinkedIn Events

Pojawienie się wydarzeń na LinkedIn to strzał w 10, no dobra, może w taką mocną 7, bo nie jest to twór idealny, ale niewątpliwie posiada olbrzymi potencjał, także w obszarze reklamowym. Ta długo wyczekiwana funkcjonalność to świetna alternatywa dla dobrze znanej nam opcji tworzenia wydarzeń z Facebooka. Cieszy fakt, że w końcu na LinkedIn pojawiła się dedykowana przestrzeń, w której możesz wypromować swoją konferencję, szkolenie, webinar czy event biznesowy i to w dodatku za darmo. 

Warto wyróżnić bardzo prosty i intuicyjny proces kreacji LinkedIn Events. Dysponujesz możliwością uzupełnienia wydarzenia o wszelkie niezbędne informacje praktyczne, w tym także miejscem do zamieszczenia linku do Twojej witryny docelowej z biletami na wydarzenie lub bardziej szczegółowym opisem czy formularzem rejestracyjnym. Możesz także zadbać o aspekt wizualny wydarzenia, dodając logotyp, czy zdjęcie w tle, a także zapraszać swoje kontakty z LinkedIn do uczestnictwa w evencie. 

Zapewne LinkedIn Events już wkrótce zostanie wzbogacone o kolejne opcje, które pomogą nam jeszcze efektywniej przyciągnąć odbiorców na nasz event. Dotychczas ograniczało się to tylko do działań płatnych, aczkolwiek upatruję duży potencjał reklamowy w wydarzeniach na LinkedIn, który prędzej czy później zostanie zaimplementowany do Menedżera Kampanii. Czas pokaże, czy moje przypuszczenia okażą się trafne. 

linkedin events

Chcesz dowiedzieć się jak stworzyć krok po kroku swoje pierwsze wydarzenie na LinkedIn? Zachęcam Cię do zapoznania się z moim artykułem!

LinkedIn Live

Czy była to najbardziej wyczekiwana funkcjonalność wśród użytkowników LinkedIn w 2020? Niewątpliwie może ona nosić takie miano. Podążając za obecnym trendem wideo w świecie marketingu online, pojawienie się LinkedIn Live było tylko kwestią czasu. Niestety jest ona w dalszym ciągu w wersji beta, a dostęp do niej posiada jedynie wyselekcjonowana grupa użytkowników oraz firm. Za sprawą transmisji wideo na żywo, komunikacja w obszarze B2B może nabrać nowego wymiaru. Możesz być jeszcze bliżej swojej grupy docelowej. Odbiorcy Twoich transmisji mogą zadawać pytania w komentarzach w czasie rzeczywistym, a Ty masz kontrolę nad ich moderacją. To doskonała przestrzeń, aby budować zaangażowanie i trwałe relacje ze swoim targetem, a także dzielić się ekspercką wiedzą, czego efektem może być pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych na tej platformie biznesowej. 

Przypuszczalnie po pełnym wdrożeniu LinkedIn Live pojawi się także wiele opcji do ich monetyzacji. Niewątpliwie transmisje wideo na żywo będą w najbliższych latach odgrywać kluczową rolę w strategii rozwoju platformy LinkedIn. Kto wie, może wkrótce czeka nas także integracja LinkedIn Events z LinkedIn Live…

linkedin live

LinkedIn Ads

2019 rok to okres dynamicznych zmian, także w obszarze reklamowym na LinkedIn. Do najważniejszych z nich należą m.in. nowe cele reklamowe w Menadżerze Kampanii – “Świadomość marki”, “Konwersje witryny” czy “Kandydaci na ofertę pracy”; funkcje „I” i „LUB”, które pomagają doprecyzować kryterium targetowania reklamy; rozbudowane opcje targetowania reklam – Lookalike, czyli grupy podobnych odbiorców do już posiadanej bazy. Dodatkowo warto nadmienić pojawienie się nowej zakładki przejrzystości działań reklamowych, tzw. Ads Tab na stronie firmowej LinkedIn. 

LinkedIn ruszył bardzo mocno w pogoni za najbliższą konkurencją w obszarze reklamowym. Czy w 2020 roku osiągnie ten cel? Mocno trzymam za to kciuki! Pomimo, iż jeszcze wiele elementów w Menadżerze Kampanii wymaga optymalizacji, to ilość wprowadzanych zmian napawa optymizmem i pozwala nam ze spokojem patrzeć w przyszłość. 

reklamy na linkedin

It’s not over yet…

Platforma LinkedIn ciągle ewoluuje na wielu płaszczyznach, czego 2019 rok był doskonałym przykładem. Powyższe zmiany to według mnie jedynie część najistotniejszych, które pojawiły się na tej platformie w ubiegłym roku. Poza nimi pojawiło się także sporo pomniejszych. Cieszę się, że LinkedIn nie spoczywa na laurach i konsekwentnie wprowadza nowe funkcjonalności. W dalszym ciągu znajdzie się wiele mankamentów, szczególnie tej natury technicznej, aczkolwiek nie ma tworów idealnych. Grunt to słuchać głosu swoich użytkowników i wprowadzać niezbędne poprawki oraz pozytywnie zaskakiwać nowościami, które pozwalają nam jeszcze efektywniej wykorzystywać możliwości tej platformy.   

Kalendarzowe dwie dwudziestki mogą stać się kluczowym rokiem dla LinkedIn, w którym nie tylko umocni swoją pozycję względem konkurencji, ale także być może będzie ją w stanie wyprzedzić w niektórych elementach. Jedno jest pewne, warto trzymać rękę na pulsie i aktywnie korzystać z bogactwa możliwości jakie oferuje ta największa sieć profesjonalistów. 

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

A jakie były Wasze Top 3 zmiany na LinkedIn w 2019 roku? Dajcie znać w komentarzach.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Patryk Kułagowski

W 4PEOPLE zajmuje się mediami społecznościowymi - od Facebooka, przez Instagram, aż po LinkedIn. Specjalizuje się w komunikacji biznesowej i kampaniach reklamowych w sektorze B2B. Skutecznie prowadzi kampanie dla klientów z różnych branż - chemicznej, agro, prawniczej czy budowlanej. Podróżnik o duszy rockmana, który przelewa swoje pasje w efektywne działania. Pasjonat branży muzycznej oraz eventowej, organizujący spotkania lokalnej społeczności o nazwie LinkedIn Local w Rybniku.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!