Wizytówka Google Maps – zrób to sam
Wiarygodność w internecie to podstawa, a nic nie zbuduje zaufania tak dobrze, jak odkrycie kart przed klientem. Udostępnienie lokalizacji i kilku zdjęć miejsca pracy w wizytówce Google to idealny sposób na zyskanie ufności klientów. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, jak założyć taką wizytówkę i jakie przyniesie to korzyści Twojej firmie.
Co oferują Google Maps dla biznesu?
Google Maps to najpopularniejsza z usług dających użytkownikom dostęp do map niemalże całego świata. Mapy Google posiadają wiele zastosowań, dzięki którym internauci tak często decydują się na wybór właśnie tej aplikacji. Nawigacja, Street View, rozkłady komunikacji – to tylko niektóre z udogodnień, jakie udostępnia nam Google Maps. Nic więc dziwnego, że każda firma chce być widoczna na mapach Google. Usługa lokalizacji biznesu z roku na rok staje się coraz to bardziej popularna, szczególnie wśród przedstawicieli sektora MSP. Dla wielu z nich jest to pierwszy krok w świat marketingu internetowego, który nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Dzięki wizytówce Google Moja Firma można zaznaczyć lokalizacje swojej organizacji oraz udostępnić użytkownikom najważniejsze informacje kontaktowe.
Użytkownicy smartfonów coraz chętniej korzystają z usług Google Maps, które pozwalają na wyznaczenie trasy do wybranej lokalizacji bądź dokonania rezerwacji telefonicznej z użyciem jednego przycisku. Osoby korzystające ze smartfonów często udają się do firmy, która znajduje się najbliżej ich obecnego położenia. Ustalając pozycje pobliskich organizacji Google korzystała właśnie z informacji zawartych w wizytówkach. Innymi słowy, nie mając tego narzędzia można stracić wielu potencjalnych klientów.
Jak samemu założyć wizytówkę Google?
Wizytówkę zakłada się pod tym adresem, gdzie w formularzu powinno się uzupełnić wszystkie informacje dotyczące firmy. Ważne jest, aby dane zgadzały się z tymi podanymi na stronie firmowej. Po uzupełnieniu formularza konieczna jest weryfikacja wiarygodności podanych informacji, która najczęściej odbywa się za pomocą wysłania przez Google pocztówki z kodem weryfikacyjnym pod podany wcześniej adres.
Tym sposobem aplikacja niemalże uniemożliwia rejestracje fałszywych firm oraz znacznie zyskuje na wiarygodności. Oczywiście, oszuści mogą założyć wizytówkę nieistniejącej firmy na swój adres domowy, jednak jest to gra nie warta świeczki, gdyż po szczegółowej weryfikacji przez Google może zostać ona usunięta.
Kolejnym krokiem jest uzupełnienie pozostałych informacji o firmie, takich jak godziny otwarcia czy dodanie zdjęć. Pasek postępu w kompletowaniu informacji będzie podpowiadał, który element nie został jeszcze dodany i zniknie po całkowitym wypełnieniu wizytówki.
Dzięki zdjęciom w wizytówce można pokazać, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Często dodanie zdjęcia budynku bądź wejścia do firmy ułatwi klientom odnalezienie jej w miejskim gąszczu witryn, szyldów i innych obiektów.
Dane w wizytówce można swobodnie edytować, jedynie w szczególnych przypadkach – takich jak zmiana adresu firmy – wiąże się to z ponowną weryfikacją, która niekoniecznie będzie przeprowadzona poprzez wysłanie pocztówki.
Wizytówki Google są także źródłem wiarygodnych opinii, o które tak ciężko w dzisiejszym internecie. Recenzje są skrupulatnie weryfikowane przez algorytm, a w szczególnych przypadkach przez członków zespołu weryfikacyjnego i mogą być dodawane jedynie przez zalogowanych użytkowników Google.
Opinie będą wyświetlać się z dołu wizytówki, a po uzyskaniu pięciu recenzji pojawi się ranking, który na pewno przyciągnie uwagę potencjalnego nabywcy. Pozytywne opinie wpłyną na postrzeganie marki i pomogą pozyskać nowych klientów.
Statystyki Google Maps
Wyniki wizytówek można na bieżąco monitorować przy użyciu statystyk dostępnych w panelu Google Moja Firma, który można połączyć z kontem Google Analytics.
W statystykach możemy między innymi sprawdzić liczbę:
a) wyświetleń wizytówki,
b) wykonanych połączeń telefonicznych,
c) wyszukań trasy dojazdu,
d) przejść na stronę podaną w opisie,
e) od niedawna jest także dostępna opcja porównania liczby wyświetleń zdjęć wizytówki do średniej z danej kategorii.
Jak widać na zdjęciu powyżej, wizytówka może być dobrym kanałem pozyskiwania klientów i budowania wiarygodności. Znaczna część osób wyszukujących trasę do podanej lokalizacji lub dzwoniących pod podany numer decyduje się na wybór usługi oferowanej przez daną firmę. Uzupełniając wizytówkę i pozycjonując ją można zapewnić sobie wyświetlanie wyżej w wynikach wyszukiwania w aplikacji Google Maps od konkurencyjnych wizytówek oraz zyskać widoczność na mapach pod większą ilością fraz, co z pewnością zaowocuje pozyskaniem nowych klientów.
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Jeżeli chcesz założyć i poprawnie skonfigurować wizytówkę, a nie chcesz tego robić sam, możemy to zrobić za Ciebie. Z przyjemnością zajmiemy się także poprawieniem widoczności w wynikach wyszukiwania istniejących już wizytówek. Napisz do nas i przekonaj się, jaką moc może mieć wirtualna wizytówka.
Polecamy również: