Strona internetowa a sukces działań promocyjnych
Sukces kampanii reklamowej zależy od wielu czynników. Szczególną uwagę należy zwrócić na stronę docelową, do której prowadzą nasze działania. Poprawnie przygotowana kampania promocyjna w połączeniu ze słabej jakości landing pagem sprawi, że żadna akcja promocyjna nie przyniesie oczekiwanych korzyści.
Jeśli chcemy przekierować internautę na serwis internetowy, należy zwrócić w pierwszej kolejności uwagę na to, co znajduje się na stronie internetowej. Dopiero po przeprowadzonej analizie należy podjąć decyzję o tym, czy w danym momencie warto inwestować w promocję serwisu np. poprzez AdWords. Być może jednak lepiej będzie poczekać z działaniami do momentu, gdy strona docelowa będzie użyteczna i będzie łatwiej zrealizować zamierzone cele biznesowe.
Zapamiętaj!
Strona docelowa wykorzystywana w kampanii, ma wpływ na efektywność prowadzonych działań.
Poniżej znajdziecie kilka wskazówek dotyczących strony docelowej, która powinna:
1. Odpowiadać na zapytania użytkownika, który „tu i teraz” wskazał potrzebę – należy skierować użytkownika do strony, która tę potrzebę zrealizuje;
2. Zawierać dobrze sformatowaną treść (nagłówki, akapity, czytelną czcionkę);
3. Wyeksponować konkretne wezwanie do działania „call to action” jakie powinien wykonać użytkownik na serwisie, np. „zarejestruj się”. Przyciski powinny być widoczne, a inne elementy na witrynie nie powinny rozpraszać użytkownika od celu jaki ma zostać zrealizowany;
4. Przedstawiać korzyści jakie użytkownik zyska dzięki skorzystaniu z oferty zamieszczonej na witrynie;
5. Być dostosowana do urządzeń mobilnych, które odgrywają coraz większą rolę w procesie poszukiwania informacji i realizacji celów biznesowych przedsiębiorstw.
Zapraszam, do zapoznania się dodatkowo z artykułem o optymalizacji stron docelowych.
W drugiej części mojego artykułu, która poniżej, przedstawię dane statystyczne dotyczące klienta z sektora B2B. Dane obejmują okres przed zmianą strony docelowej oraz po zmianie strony docelowej.
Tak było – stara strona docelowa
a) formularze
Dla klienta, najistotniejsza była liczba konwersji – rejestracji poprzez formularz na stronie WWW. Jak można zauważyć poniżej, liczba ta nie była satysfakcjonująca.
Dane z okresu: 01.05.2016 – 31.05.2016
Do powyższej sytuacji przyczyniła się strona docelowa, która wymagała wdrożenia licznych zmian. Wszystko po to, by przekaz promocyjny był spójny z ofertą na stronie.
Strona docelowa, o której pisałam już jakiś czas temu, w kontekście optymalizacji AdWords, często jest pomijana podczas założeń kampanii promocyjnych. Wielu klientów pomija ten aspekt, a warto się nad nim pochylić na dłużej.
Chcę tutaj zaznaczyć, że jakość strony docelowej na którą trafia internauta, wpływa m.in. na wynik jakości, wysokość stawki CPC z naszych kampanii promocyjnych (AdWords), ale także na odbiór naszego przekazu reklamowego w odniesieniu do tego, czego może się spodziewać po wejściu na serwis.
Serwis internetowy, powinien skupiać się na generowaniu konwersji z ruchu, który jest sprowadzany na witrynę z działań promocyjnych.
b) połączenia telefoniczne
Tak jak w przypadku formularzy, tak i połączeń telefonicznych nie było zbyt wiele.
Dane z okresu: 01.05.2016 – 31.05.2016
Liczba połączeń telefonicznych jaka została odnotowana z kampanii AdWords, stanowiła 55,6% wszystkich konwersji telefonicznych.
Zacznij od usystematyzowania swoich działań!
Chcesz prowadzić jednocześnie kampanię reklamową w wyszukiwarce Google i docierać z przekazem promocyjnym dla osób, którzy tu i teraz poszukują twoich usług? To pamiętaj o jednym, samo dotarcie z reklamą, to jedno ale pozyskanie klienta wiąże się ze znacznie większym wkładem, bowiem to twoja strona internetowa, oferta i jakość usługi wpływa na jego decyzję a dobrej jakości odwiedziny Ci tego nie zapewnią.
Tak jest – strona docelowa po zmianach
Jak na ten moment przedstawia się liczba rejestracji?
Dane z okresu: 01.06.2016 – 30.06.2016
Wdrożenie dedykowanej podstrony z jasno określoną treścią, widocznym numerem telefonu i przebudowanym formularzem rejestracyjnym, pozwoliło wypracować względem okresu poprzedniego znacznie wyższe wyniki. Porównanie poniżej:
Jak wyglądają połączenia telefoniczne na tle wcześniejszego okresu?
Powyższe zestawienie łatwo pozwoli dostrzec różnicę w liczbie połączeń przed zmianami na stronie docelowej i po wdrożeniu zmian.
Podział połączeń telefonicznych:
Liczba odnotowanych połączeń telefonicznych względem okresu ubiegłego z kampanii AdWords, wzrosła o 83,2%
Prowadząc działania marketingowe, należy skupić się na spójności wszystkich kanałów, w których prowadzimy promocję serwisu. Wtedy możemy mieć pewność zwrotu z poczynionych inwestycji.
Jak można zauważyć na powyższym przykładzie, inwestując środki w dedykowaną podstronę, uzyskaliśmy znacznie wyższe parametry konwersji na serwisie ze wszystkich źródeł ruchu.
Często spotykamy się z opinią, że reklama w danym kanale nie jest opłacalna, a środki jakie zostają na nią przeznaczane nie przynoszą zysków, kwestią tego w dużym stopniu jest źle przygotowana strona oraz często także niewiedza o tym, że strona może niekonwertować.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Jeśli kiedyś nie byłeś zadowolony z efektów działań reklamowych, może warto rozważyć wdrożenie ich ponownie pod skrzydłami agencji i po przebudowaniu landing page’a. Masz pytania? Jesteśmy do Twojej dyspozycji!