Korzyści z połączenia konta Google AdWords i Google Analytics – część II

0 napisany przez Agnieszka Hadam, , 08 kwietnia 2016

W ostatnim swoim artykule poruszałam tematykę danych z kampanii AdWords widocznych w statystykach Google Analytics. Dziś dowiecie się co nieco o możliwości importowania wielu danych z konta GA bezpośrednio do interfejsu AdWords.

połączenie google adwords z google analytics
Pierwszą część mojego artykułu znajdziecie tutaj.

Dane z Google Analytics w AdWords

Do analizy danych ze statystyk Google Analytics w AdWords, konieczne jest prawidłowe połączenie tychże kont. Następnie należy uwidocznić odpowiednie dane ze statystyk Google Analytics na koncie AdWords. Jak to zrobić? Wchodzimy w koło zębate umieszczone w prawym górnym rogu konta AdWords i wybieramy Połączone konta.

połączone konta
Opcja łączenia kont w Google AdWords

Następnie, w menu z lewej strony przechodzimy do Google Analytics, gdzie łączymy konto AdWords z odpowiednim widokiem danych, właściwych dla danej witryny.

GA w AdWords

Połączone konto Google Analytics z AdWords

1. Dane jakościowe

Za pośrednictwem statystyk Google Analytics możemy śledzić poszczególne odwiedziny internautów pod względem jakościowym co do czasu spędzanego na stronie, ilości przeglądanych podstron czy stopnia zainteresowania ofertą (współczynnik odrzuceń). Dane te mogą być również widoczne na koncie AdWords. W tym celu wystarczy w interfejsie AdWords dostosować odpowiednio kolumny:

kolumny
Dostosowywanie kolumn na koncie AdWords

i wybierać dane dotyczące Google Analytics decydując jakie parametry nas interesują:

modyfikacja kolumn
Wybór kolumn dotyczących Google Analytics w AdWords

W ten sposób dokładniejsze dane na temat zachowania internautów na naszej stronie internetowej możemy wyciągać z analizy poszczególnych kampanii na koncie AdWords:

dane jakosciowe
 Dane co do jakości odwiedzin ze statystyk Google Analytics w AdWords na poziomie kampanii

2. Cele – konwersje

Obecnie wszelkie działania reklamowe zmierzają nie tylko do wyświetlania ofert internautom, ale przede wszystkim skupiają się na osiąganiu zwrotu z inwestycji (sprzedaż produktów/usług). Dlatego też konfigurowane są dla każdej kampanii cele, które uznajemy za istotne dla naszego biznesu. Na ich podstawie oceniana jest skuteczność działań promocyjnych. Konwersje możemy konfigurować za pomocą AdWords umieszczając na witrynie dodatkowe skrypty lub wykorzystując statystyki Google Analytics. W tym celu trzeba w panelu Administracja statystyk Google Analytics skonfigurować cele np. zakup, rejestracja na stronie, wysłanie formularza itp.

cele
Konfiguracja celów w statystykach Google Analytics

Definiuje się ostateczny indywidualny adres URL występujący po np. złożeniu zamówienia czy wysyłce formularza. Wraz z prawidłową konfiguracją celów, dane będą odkładały się do analizy w statystykach Google Analytics. Możemy je również zaimportować do konta AdWords bez potrzeby oddzielnej ich konfiguracji na tym koncie. Wystarczy w zakładce Narzędzia na koncie AdWords wejść w Konwersje.

konwersje
Zakładka Konwersje w Narzędziach konta AdWords

by zobaczyć tam cele zdefiniowane wcześniej w statystykach Google Analytics, łącznie z modułem e-commerce jeśli został skonfigurowany.

konwersje w AdWords
Zaimportowane konwersje z konta Google Analytics w AdWords

Na potrzeby analizy skuteczności kampanii, grupy reklam czy też poszczególnych słów kluczowych na odpowiednim poziomie konta AdWords, należy dostosować kolumny pod względem uwidocznienia danych dotyczących konwersji.
kolumny konwersje                           Dostosowanie kolumn AdWords pod względem konwersji

Wraz z dostosowaniem kolumn zyskamy dodatkową informację z ilością celów realizowanych przez internautów za pośrednictwem kampanii.

dane jakosciowe
 Konwersje ze statystyk Google Analytics w AdWords

Musimy tutaj jednak pamiętać o dwóch rzeczach:

1. W zależności od wcześniejszych ustawień celów będą tutaj raportowane konwersje unikalne, bądź wszystkie. Może mieć wpływ na ich liczbę.
2. Importując na konto AdWords wiele celów ze statystyk Google Analytics, w kolumnie konwersje, będziemy mieć je podane wszystkie łącznie.

3. Atrybucja

Dzięki danym dotyczącym atrybucji przeniesionym ze statystyk Google Analytics do AdWords, widzimy, w interfejsie konta reklamowego, szczegółowe dane dotyczące konwersji i procesu ich realizacji. Aby móc przeglądać te dane należy wejść w Narzędzia → Atrybucja

atrybucja
Zakładka Atrybucja w Narzędziach na koncie AdWords

i analizować stopień realizacji założonych celów reklamowych. Obok konwersji dokonywanych bezpośrednio za pośrednictwem kampanii, raport zawiera również wykaz konwersji wspomaganych, gdzie kampania AdWords była pierwszym źródłem wizyty na stronie, ale wtedy nie doprowadziła do konwersji. Nastąpiło to później, stąd też pośrednio konwersja również jest przypisana do AdWords. Możemy również śledzić najważniejsze ścieżki konwersji, gdzie mamy podgląd, która wizyta prowadzi do realizacji celu i za pośrednictwem jakich źródeł ruchu internetowego są one realizowane. Podobnie istotna jest analiza upływu czas od momentu wizyty na stronie do czasu realizacji konwersji. Daje nam to obraz, czy konwersje są dokonywane podczas dnia wizyty na stronie, czy dopiero po upływie kliku dni, gdy internauta powraca na witrynę.

atrybucja konwersji
Raporty dotyczące atrybucji konwersji przeniesione z konta GA na konto AdWords

4. Listy remarketingowe

Na potrzeby kampanii kierowanej do osób powracających na nasze strony internetowe należy zdefiniować tzw. listy odbiorców, do których będą docierały reklamy. Listy remarketingowe możemy utworzyć bezpośrednio w interfejsie AdWords, ale jak najbardziej do tego celu możemy wykorzystać również statystyki Google Analytics. Przykłady list remaretingowych opisałam w artykule, który znajdziecie tutaj. Konfigurujemy je w panelu Administracja na poziomie Usługi w Definicje list odbiorców → Odbiorcy. Aby śledzić przyrost liczebności odbiorców na tych listach remarketingowych i zastosować je w odpowiednim momencie w kampaniach remarketingowych na koncie AdWords wystarczy wejść w Udostępniane zasoby → Odbiorcy.


listy remarketingowe
Listy remarketingowe utworzone w GA a widoczne na koncie AdWords

Korzyści z danych w jednym miejscu

Przeniesienie danych skonfigurowanych w statystykach Google Analytics na konto AdWords, dają przede wszystkim podstawową korzyść: analizę danych w jednym miejscu, bez konieczności przeklikiwania się pomiędzy programami czy tworzenia ręcznie raportów zbierających dane z dwóch narzędzi. Dzięki temu możemy skupić się na szerokiej analizie prowadzonych działań reklamowych i podejmować decyzje odnośnie optymalizacji w celu zwiększania ich skuteczności.

Dowiedz się jak, wdrożyć nową wersję GA4 i zarządzać jej ustawieniami.

A Wy, w którym miejscu wolcie analizować swoje kampanie – na koncie Google AdWords czy Analytics?

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!