10 elementów skutecznego landing page
Landing page jest świetną opcją, gdy szukasz sposobu na sprzedaż konkretnej usługi, produktu lub chcesz skłonić internautę do zapisania się na wydarzenie, które organizujesz. Poniżej znajdziesz dziesięć cech, dzięki którym zwiększysz swoją szansę na konwersję.
1. Skup się na celu
W przypadku skutecznego landing page, „mniej znaczy więcej”. Skoncentruj się na tym, aby użytkownik wykonał założony przez Ciebie cel – kupił produkt, zapisał się do newslettera, zostawił swoje dane kontaktowe. Aby to osiągnąć, upraszczaj wszystko, co tylko możliwe i szanuj jego czas, nie odbiegając od tematu. Nie musisz przedstawiać całej historii swojej firmy czy opisywać jej pełnej oferty – im więcej takich „zapychaczy”, tym dalej jesteś od wymarzonej konwersji!
2. Zastosuj prosty formularz
Nie rozbudowuj formularzy o kolejne pola do wypełnienia – im będzie ich więcej, tym bardziej potencjalny klient dwa razy się zastanowi, zanim poda Ci swoje dane czy wykona pożądaną akcję. Ogranicz je do niezbędnego minimum (np. tylko podanie maila lub telefonu z imieniem).
3. Wyróżnij przycisk akcji (CTA)
Wraz z formularzem kontaktowym to najważniejszy element landing page, ponieważ wzywa on użytkownika do działania. Powinien więc być duży, kontrastowy oraz widoczny od razu po wejściu na stronę. Unikaj lakonicznych haseł, typu „kliknij”. CTA powinien mieć jasno sprecyzowany przekaz („zapisz się”, „kup teraz”, „rezerwuj”).
4. Stwórz zachęcający nagłówek
Nagłówek to pierwsza informacja, z którą zetknie się Twój użytkownik. Zadbaj, aby nagłówek chwytliwy i jasno przekazywał CEL oraz WARTOŚĆ, którą uzyska on w chwili wykonania założonego celu. Aby to osiągnąć, rozwiń treść dotyczącą konkretnych wartości i korzyści w nagłówkach drugiego i trzeciego stopnia.
5. Stosuj język korzyści
Klient chętniej zakupi Twój produkt lub usługę, jeśli rozwiąże to jego realne problemy. Dlatego też wypełniając swój landing page treścią, używaj języka korzyści. Wypisanie samych cech nie jest wartościowe z punktu widzenia klienta. Przykładowo – „Suplement zawiera 3000 mg kolagenu, witaminy oraz cynk” zamień na „Suplement sprawi, że poprawisz wyniki sportowe, a Twoje stawy nie będą boleć”.
6. Podaj dowód społeczny
W obecnym zalewie ofert i produktów człowiek jest często zagubiony i chętniej podejmuje decyzje na podstawie opinii innych. Dowód społeczny pomoże Ci zyskać zaufanie i zwiększyć szansę na osiągnięcie celu Twojego landing page. Dowodem społecznym będą logosy firm z którymi współpracowałeś, pozytywne recenzje produktu, referencje kontrahentów lub case studies, a nawet liczba polubień na Facebooku czy Instagramie.
7. Zaprojektuj spójny wygląd
Design to nie tylko to, jak coś wygląda, ale przede wszystkim to, jak coś działa. Skuteczny landing page powinien cechować się jednolitym stylem graficznym. Ważne aby nie stosować więcej niż 2-3 rodzajów fontów, określoną ilość kolorów oraz używać wysokiej jakości zdjęć. Najlepiej, by to były Twoje autorskie zdjęcia, a nie te zakupione na stockach. Wygląd powinien być spójny z identyfikacją firmy, mailingiem, banerami i grafikami na social mediach, tak aby użytkownik nie czuł się zagubiony.
8. Zadbaj o wersję mobilną
Według danych Gemius liczba osób korzystających z internetu za pomocą smartfonu znacznie przewyższa tych używających w tym celu komputera. Obecnie (sierpień 2021) aż 63% internautów wybiera smartfon, dlatego trzeba ich potraktować priorytetowo. Jednym ze „szkolnych” błędów w przygotowywaniu tej wersji jest zmniejszanie wielkości butonów czy nagłówków. Należy postąpić wręcz odwrotnie: najistotniejsze elementy, czyli chociażby przycisk akcji trzeba powiększyć – tak, aby użytkownik nie frustrował się i mógł łatwo w nie trafić palcem. Warto „odchudzić” wersję mobilną i zrezygnować np. z niektórych grafik czy tekstów, by była ona jak najbardziej skondensowana.
9. Przygotuj Thank Page
Strona z podziękowaniem za wypełnienie formularza informuje użytkownika, że wszystko poszło OK, a jego dane zostały przekazane. Możesz za jej pośrednictwem poinformować, co czeka użytkownika w związku z zapisaniem się („Dzień przed webinarem otrzymasz przypomnienie na maila”, „Nasz konsultant skontaktuje się w ciągu 48h w sprawie oferty” itd.). Thank page można wykorzystać również w celu nakłonienia użytkownika do wykonania kolejnej akcji, np. zapisania się do newslettera, odwiedzenia firmowego konta na Facebooku czy wystawienia opinii.
10. Daj coś gratis
Pozostawienie swoich danych i nie otrzymanie nic w zamian wydaje się niezbyt satysfakcjonującym „dealem”, dlatego warto dać „coś od siebie”, aby nakłonić użytkownika do pozostawienia danych. Może to być kupon rabatowy, fragment ebooka, czy gratis do pierwszego zamówienia w sklepie.
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Polecamy również: